R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Quote from: Ruben on July  4, 2005, 23:39:06
Ik denk dat met zoiets op een hele mooie gebalanceerde set uitkom. En zeker plenty of power voor deze 4 ohm puppies

misschien moet je de concerto's ook eens overwegen......
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#326
Daarom ga ik ze vrijdag terug brengen, dan heb ik nog een kleine kennismaking met de grotere broertjes tegoed.

FrankB

Quote from: myself on July  5, 2005, 00:42:32
misschien moet je de concerto's ook eens overwegen......

Die hoeven niet beter te zijn. Met de Cremona en de CAuditor is het ook niet zo dat de Cremona beter is dan de Auditor. Wat de Auditor mist ten opzichte van de Cremona is het fundament in het laag, maar dat kan een kind verzinnen. Wat je daarvoor terugkrijgt is meer snelheid en voor belangrijk meer coherentie tussen hoog en laag.

Hoe zich dat in de Domus serie verhoudt weet ik uiteraard niet, en als je de kans krijgt om ze te vergelijken: DOEN! Maar verwacht niet perse een verbetering.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Daarom breng ik ze wat eerder terug, zo is er voor mijn nog de mogelijkheid om de grotere jongens te beluisteren..

beunky

Damn dit is een prachtige set Ruben!
Vooral dat rack vind ik zelf ook érg mooi! :D
En de speakers zijn ook snoepjes om te zien ;)
Maar goed, dat is mijn mening.

Wellicht ook tijd voor een andere versterker, eentje die nóg mooier is om te zien dan de FMJ-serie:

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Ik heb de dopjes gevonden! Lagen in het oude huis van mijn vriendin...  ::) Zal ze zeer binnenkort opsturen!

Raphie

Ruben, dat ziet er ERG GAAF uit. Wel jammer inderdaad van de Marantz ;D
Zal nog moeilijk worden om weer afscheid te gaan nemen van deze SFs...

Maar ben je nu serieus in de (korte termijn) markt voor een speaker upgrade?
JBL PRX Power!

myself

Quote from: FrenkB on July  5, 2005, 07:11:00
Die hoeven niet beter te zijn. Met de Cremona en de CAuditor is het ook niet zo dat de Cremona beter is dan de Auditor. Wat de Auditor mist ten opzichte van de Cremona is het fundament in het laag, maar dat kan een kind verzinnen. Wat je daarvoor terugkrijgt is meer snelheid en voor belangrijk meer coherentie tussen hoog en laag.

Hoe zich dat in de Domus serie verhoudt weet ik uiteraard niet, en als je de kans krijgt om ze te vergelijken: DOEN! Maar verwacht niet perse een verbetering.
weet ik, het hoeft niet perse beter te zijn, maar.....
ik weet ook dat ruben op zijn huidige kamer nogal last heeft van een basBULT omdat zijn opstelling niet ideaal is. Als je nu ineens van die bult afbent dan kan dat in het begin erg lekker klinken en denk je: ja dit is het. Het gevaar is dan dat je na een tijdje (of als hij het huis uit gaat) het lage fundament gaat missen en je dan weer of andere speakers wilt kopen of een sub erbij moet zetten. Daar wil ik hem eigenlijk voor behoeden, vandaar de opmerking
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

#333
Dan nog even over de prijzen (per paar!):

Concertino in teak: 1080 Euro
Concertino black: 975 Euro
Stands : 495 Euro

Concerto in teak: 2460 euro
Concerto black: 2340 euro

Groet Bjorn

Raphie

Quote from: myself on July  5, 2005, 11:04:27
weet ik, het hoeft niet perse beter te zijn, maar.....
ik weet ook dat ruben op zijn huidige kamer nogal last heeft van een basBULT omdat zijn opstelling niet ideaal is. Als je nu ineens van die bult afbent dan kan dat in het begin erg lekker klinken en denk je: ja dit is het. Het gevaar is dan dat je na een tijdje (of als hij het huis uit gaat) het lage fundament gaat missen en je dan weer of andere speakers wilt kopen of een sub erbij moet zetten. Daar wil ik hem eigenlijk voor behoeden, vandaar de opmerking

Is een goed punt, niet geheel onbelangrijk...
JBL PRX Power!

FrankB

Quote from: myself on July  5, 2005, 11:04:27
weet ik, het hoeft niet perse beter te zijn, maar.....
ik weet ook dat ruben op zijn huidige kamer nogal last heeft van een basBULT omdat zijn opstelling niet ideaal is. Als je nu ineens van die bult afbent dan kan dat in het begin erg lekker klinken en denk je: ja dit is het. Het gevaar is dan dat je na een tijdje (of als hij het huis uit gaat) het lage fundament gaat missen en je dan weer of andere speakers wilt kopen of een sub erbij moet zetten. Daar wil ik hem eigenlijk voor behoeden, vandaar de opmerking

Dat is wel lief van je hoor  :-* ;)

Maar toch denk ik dat je op de lange termijn beter uitbent met een setje concertino's met een Velodyne DD12 dan met de Concerto. En de besparing levert je al meer dan de helft op van de prijs van de DD-12 ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VlisChris

Quote from: bmateijsen on July  5, 2005, 11:10:07
Dan nog even over de prijzen (per paar!):

Concertino in teak: 1080 Euro
Concertino black: 975 Euro
Stands : 495 Euro

Concerto in teak: 2460 euro
Concerto black: 2340 euro

Groet Bjorn

Erg mooie prijzen waar je theoretisch met een zomer werken (in mijn geval dan ;)) gewoon aan zou moeten kunnen komen :)
Jammer dat ik mijn geld al anders ga besteden deze zomer :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Prijzen lijken idd wel mee te vallen. Ik had toch echt 2 ruggen in mijn kop zitten, klein meevallertje dan.

@ raphie, ja klopt. ik ben serieus op zoek

@ beun. tnx, idd ook erg mooi, maar dan zit ik met al die fmj meuk ;). Ik blijf wel behelpen met een transistor amp...

FrankB

Moet ik toch maar eens komen luisteren bij je :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Ha ha , why not. Zelfde reactie als tegen audiofiel een aantal posts geleden.

beunky

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 11:44:19
Prijzen lijken idd wel mee te vallen. Ik had toch echt 2 ruggen in mijn kop zitten, klein meevallertje dan.

@ raphie, ja klopt. ik ben serieus op zoek

@ beun. tnx, idd ook erg mooi, maar dan zit ik met al die fmj meuk ;). Ik blijf wel behelpen met een transistor amp...

Ach, we kunnen ons toch prima behelpen met die ouwe meuk van ons of niet? ;) ;D
Het is puur het design van de Pathos waar ik voor val hoor, doe mij maar lekker een transistortje, daarmee kun je voor betaalbare bedragen ook heftige speakers aansturen (althans, met die van mij lukt dat prima).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Ja het is idd zwaar behelpen. Ik vind het helemaal top. Jammer dat ik nu moet werken anders was ik vast begonnen aan de rest van de cd collectie..

garmtz

Quote from: Garmt on July  5, 2005, 10:44:56
Ik heb de dopjes gevonden! Lagen in het oude huis van mijn vriendin...  ::) Zal ze zeer binnenkort opsturen!

Quote even mezelf!  ;D

myself

Quote from: Garmt on July  5, 2005, 12:34:29
Quote even mezelf!  ;D
begin je aan geheugenverlies te lijden dan  ;D ;D

@Ruben: gho, voor die prijs kun je ook de oude N805's krijgen. Ben benieuwd in welk opzicht deze speakers van elkaar verschillen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: Garmt on July  5, 2005, 12:34:29
Quote even mezelf!  ;D

Ah top, het lijkt zo ook te werken, maar liever origineel.. tnx alvast.  gegevens heb je?

R

Quote from: myself on July  5, 2005, 12:46:14
begin je aan geheugenverlies te lijden dan  ;D ;D

@Ruben: gho, voor die prijs kun je ook de oude N805's krijgen. Ben benieuwd in welk opzicht deze speakers van elkaar verschillen.

Hoewel de n805 toch erg anders in elkaar zit dan de 7 nt, zit het b&w soundje er natuurlijk wel in. Dat is al verschil nummer 1.

Spacebass

Vraag eens of MarkVL eens met zijn Onix Ref 1 langs wil komen. Dat is zeker een speaker die het uitproberen waard is. Of het bij jou goed uit de verf komt kan ik niet voorspellen, en qua uiterlijk niet bepaald italiaans. Maar hij heeft op mij behoorlijk wat indruk gemaakt qua prestaties  8)

R

Ik zal ze in mijn achterhoofd houden. Net als wat andere speakers.

Spacebass

Nog meer gegadigden?  Wil je daar over uitwijden? Ben benieuwd  8)

R

#349
N805(s), harbeth 3es bijvoorbeeld. Die eerste ga ik bij een andere dealer beluisteren. De tweede weet ik nog niet.  De nautilussen zijn wel een totaal andere prijsklasse.