R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Leuke review, Ruben. Wellicht is het ook de moeite waarde om de Blue Heaven interlink te beluisteren? Volgens sommigen pakt die in veel sets nog beter uit de de Red Dawn.

FrankB

Quote from: reMC on June 30, 2005, 14:30:58
Leuke review, Ruben. Wellicht is het ook de moeite waarde om de Blue Heaven interlink te beluisteren? Volgens sommigen pakt die in veel sets nog beter uit de de Red Dawn.

Klopt, dat heb ik ook begrepen. De Red dawn is vreemd genoeg in veel gevallen de mindere van de Blue heaven ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reMC

Quote from: FrenkB on June 30, 2005, 14:32:07
Klopt, dat heb ik ook begrepen. De Red dawn is vreemd genoeg in veel gevallen de mindere van de Blue heaven ...

Yep, ik heb ze nooit in direct vergelijk gehoord (de speakerkabels overigens wel en daar is de RD gewoon beter..) maar wel in verschillende set-ups. Ikzelf denk inderdaad ook dat de kabels gewoon een ander karakter hebben en dat de Blue Heaven interlink meer iets voor mij zou zijn dan de RD..

Iets om over na te denken, Ruben :D

FrankB

Quote from: reMC on June 30, 2005, 14:35:00
(de speakerkabels overigens wel en daar is de RD gewoon beter..)

Ja, dat was wel heel erg duidelijk!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: reMC on June 30, 2005, 14:30:58
Leuke review, Ruben. Wellicht is het ook de moeite waarde om de Blue Heaven interlink te beluisteren? Volgens sommigen pakt die in veel sets nog beter uit de de Red Dawn.

tnx, ja is wel een optie. Misschien voor tussen de dvd, en dan een testje op de cd. Staat ook bij de verkoopadvertentie dat in van BH mogelijk is.

R

Quote from: FrenkB on June 30, 2005, 14:27:21
Cheers, ik ben benieuwd. Jammer dat de website van Nordost zelf zo achterloopt. Totzelfs de Brahma staat er niet op. Maar deze kabeltjes test ik graag, zal dan vooral geinteresseerd zijn in de Frey en de TYR  O0

Ja dat is idd slecht van nordost. Flinke prijzen voor die interlinks. Iets voor de toekomst dan maar. Een een setje BH of RD speakerkabels oplaaien ergens.. >:D

FrankB

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 14:51:47
Ja dat is idd slecht van nordost. Flinke prijzen voor die interlinks. Iets voor de toekomst dan maar. Een een setje BH of RD speakerkabels oplaaien ergens.. >:D

Prijzen zijn flink, maar als de performance richting Valhalla gaat zijn ze het wel waard  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Hmm, die valhalla is ook enorm. Dat gaat richting prijzen van componenten in mijn set. denk niet dat ik ooit zo ver zal gaan.

FrankB

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 15:47:04
Hmm, die valhalla is ook enorm. Dat gaat richting prijzen van componenten in mijn set. denk niet dat ik ooit zo ver zal gaan.

Volgens mij gaat ie wel over de prijs van componenten heen met 3300 euro ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 14:51:47
Ja dat is idd slecht van nordost. Flinke prijzen voor die interlinks. Iets voor de toekomst dan maar. Een een setje BH of RD speakerkabels oplaaien ergens.. >:D
ik zal ze eens een keer meenemen  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Goed plan, lijkt me leuk.

myself

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 19:29:16
Goed plan, lijkt me leuk.
je A32 heeft toch 4 uitgangen per speaker he? anders passen mijn kabels niet. Ben benieuwd wat ze bij jou doen  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

ja, netjes schakelbaar speaker a of b , of a en b

R

Heb vandaag een bezoekje gehad van BB&G in de vorm van Bjorn. Hij kwam een setje Sonus Faber Domus Concertino afleveren in pianolack zwart. Het duurde niet lang of de hele kamer werd overhoop gehaald met een totaal andere opstelling. Bjorn bedankt  ;).. Daar vonden de Sf's een lekker plekje waar ze hun ding kunnen doen.  Gelukkg is mijn bed nog blijven staan, dus dat kan ik blindelings nog wel terug vinden. Ze blijven tot vrijdag, waarna ik ze weer terug ga brengen.
Ik zal deze week tzt een verslag doen met foto's zoals een echt ht'er betaamd.

Spacebass

we moeten binnenkort het forum maar eens gaan omdopen  ;D  ;D

R

plaatje, hoek is van boven, ziet er een beetje raar uit.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

mooi !!

zo zul je idd minder last hebben van je basenergie ophoping die je eerst had. 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R


Rody

Ben benieuwd naar je bevindingen, Ruben.
Misschien nog wat betere foto's?

Audiofiel

Quote from: Ruben on July  3, 2005, 23:39:20
Nee, lijkt echt maar zo. is niet.

Is de vloerbedekking in het echt ook minder druk? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ha ha, nee dat niet. Die staat ook serieus op het programma. Ach, thuiswonende student, wat wil je ;).

@rody. eerste indruk is erg goed. ik moet moeite doen om niet steeds cd's erin te blijven proppen(niet in de speakers dan), wat dus ook niet lukt. De foto's komen deze week nog wel.

Audiofiel

Ik ben inmiddels best wel benieuwd naar wat deze set van een mede-Apple-lover doet... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Tot ook voor deze speakers, erg lekkere muziek maken... ;)

myself

heb je je speakerkabels trouwens onder het tapijt gefrut ?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip