R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Mooi verslag Ruben !

Wat ik verrassend vind is dat de RD een dieper geluidsbeeld heeft.
microdetail, stilte, strak zijn ook zaken die ik op de RD speakerkabels terug vind.

Hoe is de plaatsing van instrumenten geworden? ik meen te lezen dat ze beter gedefinieerd zijn (dus niet versmeert) en je ieder instrument dus nog beter kunt pakken.

kun je beschrijven op welke manier de bassen anders klinken?

trouwens wel een goed idee na de afkoeling van het onweer te gaan luisteren.  :D ik heb gisteren mijn nieuwe meubel in elkaar geflanst  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

kit-kat

#226
krijgen we nog ergens een mooie foto te zien van jouw in elkaar geflanste meubel  O0

(wellicht niet in rubens thread  ;))
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

@kate. tnx.. Ik doe mijn best.

@myself. Ik meende en meen het iets meer dieper te horen. In de plaatsing zit een tikkeltje meer pin point, misschien werkt dat ook wel mee in het beeld. De bassen zijn lijken dieper, maar zijn ze volgens mij niet. Moeilijk om het uit te leggen.

En ja, ik heb zo vaak goede ideën ;)

edit: dat meubel wil ik ook wel zien, hoewel niet hier... >:D

beunky

Quote from: kit-kat on June 30, 2005, 13:04:29
ilse de lange kende ik al...maar ik zal nu ook wat meer van John Mayer gaan beluisteren!

Wellicht eens Mahler proberen, iedereen doet dat hier al dus... ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Quote from: beunky on June 30, 2005, 13:38:51
Wellicht eens Mahler proberen, iedereen doet dat hier al dus... ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8)

Stelletje mahler schapen.  >:D ;D

myself

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 13:36:10
@myself. Ik meende en meen het iets meer dieper te horen. In de plaatsing zit een tikkeltje meer pin point, misschien werkt dat ook wel mee in het beeld. De bassen zijn lijken dieper, maar zijn ze volgens mij niet. Moeilijk om het uit te leggen.

edit: dat meubel wil ik ook wel zien, hoewel niet hier... >:D
mogelijk dat je nu meerdere laagjes in de bas hoort. Omdat het strakker is, hoor je meer details/niveau's. EN daardoor lijken ze mogelijk dieper, dus das wat anders als meer druk in het laag. Of is dit het toch niet ?

en dat meubel is geen DIY hoor. Gewoon een bouwpakket in elkaar gezet en mijn rug bijna gebroken  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

beunky

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 13:41:14
Stelletje mahler schapen.  >:D ;D

You ain't gonna like it idd ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Quote from: myself on June 30, 2005, 13:42:31
mogelijk dat je nu meerdere laagjes in de bas hoort. Omdat het strakker is, hoor je meer details/niveau's. EN daardoor lijken ze mogelijk dieper, dus das wat anders als meer druk in het laag. Of is dit het toch niet ?
Tja, zou kunnen. Maar ik kon het niet onder woorden brengen. nu nog steeds niet. Ik zal er nog wel een paar cd's op moeten breken denk ik. Misschien is het bij sonus fabers beter te definiëren.
Quote
en dat meubel is geen DIY hoor. Gewoon een bouwpakket in elkaar gezet en mijn rug bijna gebroken  ;)
Dat is wel klote. Ben wel benieuwd.

myself

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 13:44:33
Tja, zou kunnen. Maar ik kon het niet onder woorden brengen. nu nog steeds niet. Ik zal er nog wel een paar cd's op moeten breken denk ik. Misschien is het bij sonus fabers beter te definiëren.
lastig hoor. Nu moet je weer aan dit geluid wennen en dan dit weekend daarop de SF's gaan beoordelen  ;)

Wat ik bij de RD vond was dat de bassen beter in verhouding stonden tov de rest van het geluid. De diepte was er zeker nog, maar de bas was niet meer zo aanwezig/overheersend als eerst. De strakheid/snelheid en de laagjes in het diep dragen daar volgens mij aan bij. Daarnaast "lijkt" het alsof je weer iets minder bas hoort.... afijn, luister nog maar lekker. Ik weet nog wel een CD voor je die je wel leuk zult vinden, maar ja ik moet je DVD toch ook nog een keer terugbrengen  ;D

en na jouw review moet ik eigenlijk ook mijn nieuwe CD33 gaan reviewen  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Ik ben wel erg benieuwd naar de Red dawn interlinks in mijn systeem :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

@myself. Gelukkig heb ik de select ook nog liggen. Die zal ik er zeker nog wel een keer tussen proppen als de SF's er staan.

@ frenkb, wat heb je er nu tussen zitten dan. Ik ben eigenlijk alleen maar benieuwder geworden naar de SPM en hoger reeks.

myself

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 13:57:30
Ik ben eigenlijk alleen maar benieuwder geworden naar de SPM en hoger reeks.
ai ai, dat gaat je geld kosten  ;D
er stonden trouwens enkele dagen geleden wat SPM kabels te koop  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 13:57:30
@ frenkb, wat heb je er nu tussen zitten dan. Ik ben eigenlijk alleen maar benieuwder geworden naar de SPM en hoger reeks.

Er zit nu een Siltech kabel uit de G3 reeks tussen, maar de klank van de Red dawn als speakerkabel bevalt me wel. Waarschijnlijk is ook dat ik de SPM eraan ga hangen in de toekomst. Ik twijfel nog een klein beetje naar de Valkyra maar 2200 is wel erg veel geld voor een interlink ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Ja, maar eerst gaan we eens rustig naar speakers kijken ( en luisteren)... Ik heb ze langs zien komen.

bmateijsen

#239
Quote from: FrenkB on June 30, 2005, 14:02:09
Er zit nu een Siltech kabel uit de G3 reeks tussen, maar de klank van de Red dawn als speakerkabel bevalt me wel. Waarschijnlijk is ook dat ik de SPM eraan ga hangen in de toekomst. Ik twijfel nog een klein beetje naar de Valkyra maar 2200 is wel erg veel geld voor een interlink ...

Gewoon allebei even wachten op de nieuwe interlinks, die schijnen erg  O0 te zijn..

R

Die optie zit ook nog in het achterhoofd..

FrankB

Quote from: bmateijsen on June 30, 2005, 14:03:08
Gewoon allebei even wachten op de nieuwe interlinks, die schijnen erg  O0 te zijn..

Nou, ik zou zeggen wanneer kan ik ze uitproberen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrenkB on June 30, 2005, 14:04:16
Nou, ik zou zeggen wanneer kan ik ze uitproberen ;)

Hopelijk snel ;)

FrankB

Quote from: bmateijsen on June 30, 2005, 14:08:44
Hopelijk snel ;)

Je had er toch ook een post van gemaakt hier? Ik kan 'm niet zo snel vinden namelijk ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Quote from: FrenkB on June 30, 2005, 14:10:34
Je had er toch ook een post van gemaakt hier? Ik kan 'm niet zo snel vinden namelijk ...

Ja... maar is toen in een topic gezet.. volgens mij zelfs in jouw shoot-out topic..

R

Hoe heten die krengen ook alweer. even zoeken op naam. Ik geloof dat ik ze had aangehaald waarop bjorn een reactie met informatie gaf.

bmateijsen

uit mijn hoofd heimdall..


bmateijsen

QuoteThe three new interconnects use our proprietary Mono-Filament and Dual Mono-Filament technology which is similar to that used in the Valkyrja and Valhalla interconnect cables. . By reducing the insulation contact with the conductors by more than 80%, signals are transferred more efficiently and at extremely high speeds

The new interconnect cables are terminated with WBT NEXTGEN gold plated copper connectors which offer the perfect low mass connection between the cables and the equipment.  The combination of this connector with our Mono-Filament technology offers a range of cables with superb performance.

The new cables are named after Norse gods. The first in the new series is called HEIMDALL which uses four 26 AWG "Mono-Filament" extruded silver over oxygen free copper conductors. The cable is a very attractive crimson over silver color. The retail price is $600.00 for a one meter pair.

The second interconnect in the new series is called FREY which uses six 26 AWG "Mono-Filament" extruded silver over oxygen free copper conductors. The cable is a very attractive purple over silver color. The retail price is $900.00 for a one meter pair.

The third interconnect in the new series is called TYR which uses four 24AWG with "Dual-Mono-Filament" extruded silver over oxygen free copper conductors. The cable is a very attractive, black over silver color. The retail price is $1800.00 for a one meter pair.

Groet Bjorn

FrankB

Quote from: Ruben on June 30, 2005, 14:25:11
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=28548.msg408970#msg408970

Cheers, ik ben benieuwd. Jammer dat de website van Nordost zelf zo achterloopt. Totzelfs de Brahma staat er niet op. Maar deze kabeltjes test ik graag, zal dan vooral geinteresseerd zijn in de Frey en de TYR  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12