R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: R on December 18, 2020, 19:36:20
Ter voorbereiding op de vakantie wat uitbreiding van de filmcollectie. LOTR 4K boxset ook nog onderweg. Dat wordt genieten! :pompom:

Gave films 8) Alvast veel kijkplezier!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R


R

Lange tijd geen upgrades gedaan, maar sinds afgelopen weekend een mooie aanwinst. Een koptelefoon voor muziek en film erbij. Heerlijk 's avonds in je eigen bubble wat kijken of luisteren. Heb de sennheiser hd660s gekocht. Nog wel even een fatsoenlijke snoer op lengte 4.5 meter zoeken.

Stef

Vind de Grado 4.5m extension cable echt wel goed (kost 49 EUR).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

R

Het borrelt hier weer een beetje. Niet om te upgraden, maar om nog verder te versimpelen (is toch ook een vorm van upgraden, maar niet qua geluid).

Er spelen een aantal dingen tegelijk
- ons interieur en TV opstelling maken een fatsoenlijke 2.0 opstelling erg lastig. Merk ook dat ik dat niet zo heel erg vind...
- als ik wil luisteren pak ik steeds vaker de koptelefoon (660S) om de bubble in te duiken
- bij film kijken blijf ik het vervelend dat de downmix naar 2.0 het center kanaal afzwakt, film kijken wordt hierdoor ongebalanceerd
- op de werkkamer op het bureau een Denon home 150 neergezet. De toegankelijkheid (ok HEOS is mager) zorgt ervoor dat er vaker muziek wordt geluisterd (vanaf de NAS of iets anders)

Plannen die borrelen:
- de genelec G Fours te koop zetten
- een Denon home 550 soundbar erbij kopen voor bij de TV, vergezeld van een 250/350 voor in de woonkamer erbij. Evt later een sub erbij.
- Oppo behouden als bron
- De Majik DSM verkopen, mogelijk op zoek naar een Streamer/DAC/headphone amp voor het serieuze luisteren.

Dus even weer goed oriƫnteren en puzzelen.