R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Quote from: Blue-Eyes on December 18, 2016, 20:12:24
Bij de houthandel kopen. NOOIT hout kopen bij de standaard bouwmarkten zoals de Gamma of Praxis. Uitzondering is Hornbach, daar kan je wel eens een goede partij hout vinden. Maar normaal gesproken NIET doen!

Eens! Ben er helaas ook achter gekomen.

R

De frames voor het speakerdoek zijn nog niet klaar, wel de speakers vast neergezet.

Hopelijk vanavond testen.


Contour

#4452
Waarom niet naast het meubel op elegante staanders, met de huidige opstelling doe je deze mooie genelecs wel echt te kort namelijk.

R

Quote from: Contour on December 25, 2016, 16:04:50
Waarom niet naast het meubel op elegante staanders, met de huidige opstelling doe je deze mooie genelecs wel echt te kort namelijk.

Dan moet je even een pagina terug lezen ;). Is een bewuste keuze om te downgraden.

knubbe

Ziet er mooi uit hoor! Zal vast prima klinken  :coffee:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

MAW

Gr. Martijn

R

Quote from: knubbe on December 25, 2016, 23:50:38
Ziet er mooi uit hoor! Zal vast prima klinken  :coffee:

Thanks, eerste klanken vielen niet tegen. Natuurlijk geen vergelijk met wat er stond, maar hier is zeker mee te leven.

R

Quote from: MAW on December 25, 2016, 23:51:32
Ik zou ze iets kantelen denk ik

Ze liggen al max gekanteld op de eigen voetjes. Ik moet eens goed testen of het genoeg is.

chansig

Quote from: R on December 25, 2016, 19:03:24
Dan moet je even een pagina terug lezen ;). Is een bewuste keuze om te downgraden.

Tsja...downgraden prima. Maar dit is.dan toch zinloos teveel geld uitgeven aan speakers die niet lekker gaan klinken omdat ze verkeerd geplaatst worden ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Exxar

Mooi meubel en ik denk dat het geluid van de genelec's zelfs in die niet optimale opstelling best goed kan zijn. Ik ben benieuwd om dat eens te zien met de fronten erop.

chansig

Het is een beetje rijden in een Ferrari, zeggen dat je gaat downgraden en dan een goedkopere Ferrari koopt en er dan alleen maar boodschappen mee gaat doen. Ieder zijn ding hoor.....laat ik dat voorop stellen. Zijn in ieder geval mooie speakers...meubel is ook mooi. Dus wat loop ik te zeuren. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BuSpu

Zou je de ruimte om de Genelecs niet flink dempen? Dan creëer je een beetje de situatie alsof ze wallmount zijn, zou beter kunnen zijn.
Bovendien zie je er niets van omdat er frames voor komen. Een flinke deken zou al kunnen, als experiment.

R

Quote from: BuSpu on December 26, 2016, 14:19:30
Zou je de ruimte om de Genelecs niet flink dempen? Dan creëer je een beetje de situatie alsof ze wallmount zijn, zou beter kunnen zijn.
Bovendien zie je er niets van omdat er frames voor komen. Een flinke deken zou al kunnen, als experiment.

Ja, goed idee. Staat op de klussenlijst.


R

Quote from: chansig on December 26, 2016, 11:46:58
Het is een beetje rijden in een Ferrari, zeggen dat je gaat downgraden en dan een goedkopere Ferrari koopt en er dan alleen maar boodschappen mee gaat doen. Ieder zijn ding hoor.....laat ik dat voorop stellen. Zijn in ieder geval mooie speakers...meubel is ook mooi. Dus wat loop ik te zeuren. :D

Het is wel echt een serieuze downgrade, maar wil niet te ver achteruit gaan. Ja, ze zijn relatief duur voor de ruimte die ze krijgen, maa hebben veel potentie. Dus ondanks de beperkte ruimte, blijft er aardig wat over ;)

Alles draait om verschuiving van prioriteiten. En in een Ferrari kun je prima boodschappen doen ;)


R

Vandaag eindelijk tijd gehad om de frontjes van het meubel af te maken.
















Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Mooi eindresultaat :thumbs-up: Zijn flinke speakers nu ze zo in het meubel liggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

R

Quote from: HTip on December 29, 2016, 17:34:49
Mooi eindresultaat :thumbs-up: Zijn flinke speakers nu ze zo in het meubel liggen...

Zijn beste jongens ja. 36 bij 24 uit mijn hoofd.

@de rest. Thanks! Was ook een leuk klusje om te doen.

BuSpu

Quote from: R on December 29, 2016, 19:25:33
Zijn beste jongens ja. 36 bij 24 uit mijn hoofd.

@de rest. Thanks! Was ook een leuk klusje om te doen.

:worship: Een beetje van jezelf en een beetje van Festool  ;)

Mooi gemaakt !!