R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Perfectionist

Quote from: R on December 23, 2007, 13:45:35
Maar hij is wel mooi!!



Absoluut. Maar als je op stereo veel moet inleveren........?

Jammer dat de 7.1. module niet de processing doet, anders was dat de ideale oplossing....
Een beter forum begint bij jezelf.

bmateijsen

Volgens mij heeft R niets gezegd van de hoeveelheid dat hij moest inleveren op stereo.
Alleen dat de RV-5 op stereogebied het net niet redt van de A32. ;).

Quote from: Perfectionist on December 23, 2007, 14:25:25
Absoluut. Maar als je op stereo veel moet inleveren........?

Jammer dat de 7.1. module niet de processing doet, anders was dat de ideale oplossing....

R

Helemaal correct. De volgende vraag is nu wat er gebeurt bij films als ik de A32 als eindbak inzet. Voor mijn gevoel zit een deel van de winst bij films in de versterking van de RV-5. Imho stukje puntiger en sneller. Ik hem nog inzetten als pre/pro om dat eens te testen. Ik vermoed dat hij wat dat betreft vrij veel overeen komt met de MV-5.

Quote from: bmateijsen on December 23, 2007, 14:59:11
Volgens mij heeft R niets gezegd van de hoeveelheid dat hij moest inleveren op stereo.
Alleen dat de RV-5 op stereogebied het net niet redt van de A32. ;).


Magura

Quote from: R on December 23, 2007, 13:45:35
Maar hij is wel mooi!!



Gaaf ding hoor  8)

Veel testplezier  ;D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

R

1tje nog. Ondertussen een ander speeltje aan het testen (400D ;))


Perfectionist

#2506
Quote from: bmateijsen on December 23, 2007, 14:59:11
Volgens mij heeft R niets gezegd van de hoeveelheid dat hij moest inleveren op stereo.
Alleen dat de RV-5 op stereogebied het net niet redt van de A32. ;).


Ok, idd "net" of "veel" is wel een duidelijk verschil  ;)

Ik zou denk ik, en dan spreek ik uiteraard voor mezelf,  maximaal gaan voor een oplossing waarin zowel de huidige kwaliteit in stereo behouden blijft, en tegelijkertijd een winst op HT gebied wordt bereikt.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

#2507
Dat geldt voor mij ook. Maar ik wilde het graag zelf ervaren in deze test.

Quote from: Perfectionist on December 23, 2007, 17:43:03
Ok, idd "net" of "veel" is wel een duidelijk verschil  Wink

Ik zou denk ik, en dan spreek ik uiteraard voor mezelf,  maximaal gaan voor een oplossing waarin zowel de huidige kwaliteit in stereo behouden blijft, en tegelijkertijd een winst op HT gebied wordt bereikt.

bmateijsen

Quote from: Perfectionist on December 23, 2007, 17:43:03
Ok, maar datgene wat ik bedoelde was hetzelfde. Als de RV-5 het niet redt van de A32 op stereoterrein, lever je toch (terrein) in, of is dat een verkeerde logica?  ;)

Geen idee, de enige die daar over kan oordelen is R. Maar het is uiteindelijk natuurlijk een vreselijk goed compliment dat een RV-5 surround receiver het net niet redt op stereo van een A32, die is gebouwd voor stereo ;).

QuoteWhatever, ik zou denk ik, en dan spreek ik voor mezelf,  maximaal gaan voor een oplossing waarin zowel de huidige kwaliteit in stereo behouden blijft, als een winst op HT gebied.

Wanneer je dezelfde kwaliteit in surround wil, dan moet je nu eenmaal flink in de buidel.

R

Ja, inderdaad. Ik ben gewoon nu al een beetje verwend ;)

Quote from: bmateijsen on December 23, 2007, 17:46:27
Wanneer je dezelfde kwaliteit in surround wil, dan moet je nu eenmaal flink in de buidel.

Perfectionist

Quote from: bmateijsen on December 23, 2007, 17:46:27
Wanneer je dezelfde kwaliteit in surround wil, dan moet je nu eenmaal flink in de buidel.

Of om over luidsprekers nog maar te zwijgen.

Ik geniet ook steeds meer van films kijken, en wil ergens het 1e kwartaal een mooie full HD plasma (Pioneer of Pana) gaan kopen. Ik realiseer me als ik dan een volledige HT het flink in de papieren kan gaan lopen (SF center en Concertino's achter, 7.1 module en een P35/3). Ben er ook nog niet uit.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Wel een mooi plan ja !!

Quote from: Perfectionist on December 23, 2007, 18:01:04
Of om over luidsprekers nog maar te zwijgen.

Ik geniet ook steeds meer van films kijken, en wil ergens het 1e kwartaal een mooie full HD plasma (Pioneer of Pana) gaan kopen. Ik realiseer me als ik dan een volledige HT het flink in de papieren kan gaan lopen (SF center en Concertino's achter, 7.1 module en een P35/3). Ben er ook nog niet uit.

Durk

een lastig dillema waar velen last van hebben.. Ik heb het liefst ook 4 x auditor + een mooie pre-pro.. maar zoveel budget heb ik niet voor surround over. Je gebruikt de rears in feite alleen maar voor af ten toe een filmpje.. Je kunt dan goedkope rears nemen en een losse budget receiver, maar je mist dan de integratie, soundbubble en je hebt weer een ingewikkeldere set. Ik heb thans gekozen voor een losse stereo-set en een losse HT set, waarbij de laatste ultra-budget is met een paar sony speakers die ik in de vorige eeuw heb gekocht. Voor HT vermaak ik me daar prima mee. Zet je echter alleen vóór wat goeds neer, dan klinkt het geheel voor geen meter..  :-\



HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

LexiconLogan

Ik heb hetzelfde probleem. Uiteindelijk woog HT zwaarder voor mij (op dit moment) maar ik kan mij goed voorstellen dat ik ooit een mooie Audio Research stereo opstelling zal neerzetten. Dit gaat echter niet samen. Financieel niet en de ruimte is er niet.

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Ja inderdaad. Ik kan wel beter leven met minder film, maar als je er dan zo een beetje aan ruikt is het toch wel erg gaaf. Toch is muziek vele malen belangrijker voor me. Muziek staat bijna altijd aan, en een filmpje maar soms. Alles op hetzelfde niveau is voor mij ondoenlijk(en niet wenselijk).

Quote from: Durk on December 23, 2007, 22:19:18
een lastig dillema waar velen last van hebben.. Ik heb het liefst ook 4 x auditor + een mooie pre-pro.. maar zoveel budget heb ik niet voor surround over. Je gebruikt de rears in feite alleen maar voor af ten toe een filmpje.. Je kunt dan goedkope rears nemen en een losse budget receiver, maar je mist dan de integratie, soundbubble en je hebt weer een ingewikkeldere set. Ik heb thans gekozen voor een losse stereo-set en een losse HT set, waarbij de laatste ultra-budget is met een paar sony speakers die ik in de vorige eeuw heb gekocht. Voor HT vermaak ik me daar prima mee. Zet je echter alleen vóór wat goeds neer, dan klinkt het geheel voor geen meter..  :-\





R

#2515
Totaal de andere kant op met een merk als AR :-\

Wel heel erg mooi natuurlijk.

Quote from: Lexicon Logan on December 23, 2007, 22:21:44
Ik heb hetzelfde probleem. Uiteindelijk woog HT zwaarder voor mij (op dit moment) maar ik kan mij goed voorstellen dat ik ooit een mooie Audio Research stereo opstelling zal neerzetten. Dit gaat echter niet samen. Financieel niet en de ruimte is er niet.

molle

Quote from: Lexicon Logan on December 23, 2007, 22:21:44
Ik heb hetzelfde probleem. Uiteindelijk woog HT zwaarder voor mij (op dit moment) maar ik kan mij goed voorstellen dat ik ooit een mooie Audio Research stereo opstelling zal neerzetten. Dit gaat echter niet samen. Financieel niet en de ruimte is er niet.



Ik heb in de kelder anders nog een ruimte over die ik wil verhuren hoor :-X ;D
En Audio Research vind ik ook wel  O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Net nog wel een verbetering gevonden. Garmt had wel verteld dat er een bypass opzet voor 2ch stereo, maar die had ik blijkbaar nog niet gevonden. Ik had tot nu toe alleen in 2ch stereo gedraaid, maar er is dus ook bypass. Dat klinkt al echt een stukje beter.

Ik zal nog wel even kijken of ik de bevindingen op een rijtje kan zetten de komende dagen.

VDM

Ik ben benieuwd, lijkt mij ook wel wat zo'n ding 8)

Raphie

Nou R, Laat ons niet langer in spanning? wél of geen nieuwe LEX voor de kerst?  ;D
JBL PRX Power!

R

Ha ha, dat sowieso niet.

Quote from: Raphie on December 24, 2007, 13:20:18
Nou R, Laat ons niet langer in spanning? wél of geen nieuwe LEX voor de kerst?  ;D

R

Na nog wat cd's te hebben geluisterd die ik, tezamen met de rest van mijn eigen set, heel goed ken ben ik tot de conclusie gekomen dat de RV-5 het niet gaat halen in stereo. Eerlijk gebied te zeggen dat de Bypass in stereo erg goed z'n werk doet in de lexicon, maar het beeld mist toch een aantal belangrijke componenten.

Even op een rijtje:
- Beleving van emotie en muziek gaat toch echt wat stappen achteruit met de lexicon, het gevoel is simpelweg minder.
- Plaatsing van instrumenten is over het algemeen vrij goed, maar de tastbaarheid is minder aanwezig.
- Ik mis een stukje gemak en muzikaliteit, toch wel het arcam kenmerk, maar voor mij oh zo lekker.
- Het zijn echter marginale verschillen, de RV - 5 gaat heel ver mee.

Op het gebied van films ben ik echt gigantisch onder de indruk van dit apparaat. Het automatisch inmeten werkte perfect en klonk nog vele malen beter. In 2 kanaals zelden zoiets gehoord!!

Perfectionist

Hebben bovenstaande constateringen al tot een conclusie geleid, wat je eventueel gaat doen?
Een beter forum begint bij jezelf.

R

#2523
Nee, ik was toch niet meteen van plan tot aanschaf over te gaan. Het geeft echter wel stof tot nadenken.

Quote from: Perfectionist on December 27, 2007, 21:39:17
Hebben bovenstaande constateringen al tot een conclusie geleid, wat je eventueel gaat doen?

TheSpeedSkater

Oke, goed om te lezen! Blijf ik ook voorlopig nog bij mijn A32 ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog