R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

mooi spul. lastig als je straks weer terug moet naar de marantz..... ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

W

Quote from: (Blue)-Rielplayer on December 20, 2007, 17:21:10
mooi spul. lastig als je straks weer terug moet naar de marantz..... ;D

tzt wil ik de marantz misschien wel voor een zachtprijsje op komen pikken! leuk om even een beginnetje te maken in surround!

R

Quote from: TheSpeedSkater on December 20, 2007, 17:19:31
Haha, dat is inderdaad best veel. Hoeveel pagina's zouden er overblijven als je alle zooi eruit zou halen? ;)
Ha ha, niet zoveel denk ik.

Quote
Vanavond dan maar testen! :D

Nope, ga de sportschool in.

TheSpeedSkater

Quote from: R on December 20, 2007, 17:22:42
Nope, ga de sportschool in.
Ook belangrijk! Niet alleen bovenlichaam trainen hé!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

We hebben ook een schaatsmat ;) :P

Quote from: TheSpeedSkater on December 20, 2007, 17:24:20
Ook belangrijk! Niet alleen bovenlichaam trainen hé!

TheSpeedSkater

Quote from: R on December 20, 2007, 17:24:43
We hebben ook een schaatsmat ;) :P

Dan geef ik je een tip, diep zitten én afzetten!!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

ha ha thanks.

Quote from: TheSpeedSkater on December 20, 2007, 17:26:25
Dan geef ik je een tip, diep zitten én afzetten!!

Jean Sibelius

Hey Ruben,

Ben óók erg benieuwd! Test ze ;D

Gr. Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

Leuk hoor, lekker testen!

Veel plezier komende dagen :)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Thanks. Komt zeker goed.

Quote from: DA BoSS on December 20, 2007, 18:53:39
Leuk hoor, lekker testen!

Veel plezier komende dagen :)

Boontje

goed nieuws!! Ben benieuwd naar je verslag, hou je topic in de gaten  :)
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

TheSpeedSkater

En R? Al wat vergelijkingen kunnen doen?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Maximus_Aurelius

Ik hou dit topic eens in de gaten , ben zeer benieuwd naar de bevindingen.

Voor zo'n alles in 1 apparaat en iemand hecht meer waarde aan stereo(of heeft stereo setup al staan) dan zal ik zeker voor dat geld wat een Lexicon kost zeker wat anders overwegen.
Ik onderschat zo'n lexicon niet in stereo maar in die prijslkasse en eronder in stereo gebied zitten toch wel betere versterkers die op stereo gebied deze wegspelen.Maar zo'n apparaten is inderdaad wel erg handig als je wat zoekt en je wilt persé maar 1 apparaat en men wilt beste eruit halen uit stereo en surround weergave.
Alles los blijft met stereo en surround de betere oplossing ;D alleen de ruimte en plaats is niet voor sommige de betere oplossing  ;) :D

Maar we houden het even in de gate dit topic  :)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Ja, al wat gedaan ;)

Quote from: TheSpeedSkater on December 22, 2007, 13:17:52
En R? Al wat vergelijkingen kunnen doen?

R

Niet teveel over nadenken ;)

De lex voor films, echt GEWELDIG!!!

In stereo gaat ie het niet redden tov de arcam. Is even de korte vergelijking. Je hebt natuurlijk wel gelijk. 2 Losse sets zie ik niet zitten.

Quote from: Maximus_Aurelius on December 22, 2007, 14:34:45
Ik hou dit topic eens in de gaten , ben zeer benieuwd naar de bevindingen.

Voor zo'n alles in 1 apparaat en iemand hecht meer waarde aan stereo(of heeft stereo setup al staan) dan zal ik zeker voor dat geld wat een Lexicon kost zeker wat anders overwegen.
Ik onderschat zo'n lexicon niet in stereo maar in die prijslkasse en eronder in stereo gebied zitten toch wel betere versterkers die op stereo gebied deze wegspelen.Maar zo'n apparaten is inderdaad wel erg handig als je wat zoekt en je wilt persé maar 1 apparaat en men wilt beste eruit halen uit stereo en surround weergave.
Alles los blijft met stereo en surround de betere oplossing ;D alleen de ruimte en plaats is niet voor sommige de betere oplossing  ;) :D

Maar we houden het even in de gate dit topic  :)

LexiconLogan

Quote from: R on December 20, 2007, 09:13:40
Ik heb de lex even aan gehad en de eerste indrukken qua film zijn echt fantastisch. Wat een klasse apart zeg O0 O0. Ik draai 2.1, maar hoe deze receiver alles laat oplossen in het frontbeeld!! Er is natuurlijk geen surround bubble, maar man wat gaaf!! Tav van de sr 4300 echt 100 stappen vooruit. (hij is wel ruim 10 keer duurder ;)). De sub integreert ontzettend mooi na de auto-calibratie en de phantom center doet zijn werk enorm goed.

In stereo wordt het natuurlijk de echte test. Onderschat de A32 niet. Gelukkig is er altijd nog een pre/pro variant ;)

Leuk, interessant topic! Ga ik met interesse volgen! Enjoy!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

molle

#2491
Lexicon voor filmbeleving vind ik ook wel het einde 8)

Misschien eens Meridian proberen. Denk zelfs dat ze beter zijn in stereo als de Lexicon. En op filmgebied zijn ze elkaar waard.

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Perfectionist

Quote from: R on December 22, 2007, 18:27:41
Niet teveel over nadenken ;)

De lex voor films, echt GEWELDIG!!!

In stereo gaat ie het niet redden tov de arcam. Is even de korte vergelijking. Je hebt natuurlijk wel gelijk. 2 Losse sets zie ik niet zitten.


Dit kan ook nog natuurlijk:



of dit





Een beter forum begint bij jezelf.

bmateijsen

Het idee van R is om in componenten minder neer te zetten, zonder al teveel in te moeten leveren op stereo en met film een grote toegevoegde waarde te krijgen.

Hij kan namelijk ook een 7.1 kaart in zijn a32 zetten ;)

Groet,

Bjorn

TheSpeedSkater

Quote from: bmateijsen on December 22, 2007, 20:16:09
Hij kan namelijk ook een 7.1 kaart in zijn a32 zetten ;)
Komt het dan neer op een avr 300 ofzo?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Perfectionist

#2495
Quote from: bmateijsen on December 22, 2007, 20:16:09
Het idee van R is om in componenten minder neer te zetten, zonder al teveel in te moeten leveren op stereo en met film een grote toegevoegde waarde te krijgen.

Hij kan namelijk ook een 7.1 kaart in zijn a32 zetten ;)

Groet,

Bjorn

Ik had ook voor ogen een AVR 350 of AV9/P7-combi ipv de A32.

Maar het aardige van Arcam is ook dat je een 7.1. module voor de A32 plus een P35/3 kunt aanschaffen en zo een zeer hoge kwaliteit stereo en ht kunt verkrijgen. Is voor mij ook nog eens een overweging.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

#2496
Dat zal inderdaad de simpelste weg zijn. Ik ben er nu wel achter de processing capaciteit van een lexicon (of ander vergelijkbaar apparaat) wel echt een gigantisch verschil uitmaakt tov processing door een mid-end dvd speler. Met andere woorden zou de kwaliteit uit de DVD speler moeten komen, waar dan ook en heftige financiële investering tegenover zou moeten staan. Dit geld stop ik liever dan in een pre/pro.

Quote from: bmateijsen on December 22, 2007, 20:16:09
Het idee van R is om in componenten minder neer te zetten, zonder al teveel in te moeten leveren op stereo en met film een grote toegevoegde waarde te krijgen.

Hij kan namelijk ook een 7.1 kaart in zijn a32 zetten ;)

Groet,

Bjorn

R

#2497
Terug naar de diva range zou ik niet zo snel doen. De AV9 is dan wel weer erg mooi, maar toch wel stevig aan de prijs vind ik.

Quote from: Perfectionist on December 22, 2007, 20:12:21
Dit kan ook nog natuurlijk:



of dit







bmateijsen

Nee, het is een analoge kaart, dus geen processing.
Je gebruikt dan de decoder in een dvd-speler.

Quote from: TheSpeedSkater on December 22, 2007, 21:05:11
Komt het dan neer op een avr 300 ofzo?

R

#2499
Maar hij is wel mooi!!