R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Ben benieuwd of de luistersessie je geld gaat kosten ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: R on October  1, 2007, 23:42:24
.

Dat ziet er heel eng uit, zo'n scherp koper-uiteinde op dat fijne aluminium van die Apple... :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

No worries. Was erg voorzichtig. Zo scherp was het trouwens ook niet.

Quote from: Audiofiel on October  2, 2007, 09:18:56
Dat ziet er heel eng uit, zo'n scherp koper-uiteinde op dat fijne aluminium van die Apple... :o

W

Quote from: Audiofiel on October  2, 2007, 09:18:56
Dat ziet er heel eng uit, zo'n scherp koper-uiteinde op dat fijne aluminium van die Apple... :o

kannie wel hebben  ;D

R


R

Even de ervaringen op een rijtje:

Allereerst even Remko en Audio-life bedanken voor het beschikbaar stellen van de kabels en vrijmaken van tijd. Bedankt!

Op mijn verzoek had Remko de buurtweg RD-2 meegenomen omdat ik ook wel eens de werking ervan wilde beleven in mijn eigen set. Daarnaast had Remko de interlink op basis van de 4708 kabel met furutech pluggen (Remko help me even met het typenummer, maar ze waren erg mooi) bij zich, en natuurlijk ook de 4719 luidspreker kabel, maar daarover later meer.

Om de volgorde van luisteren even aan te houden, zijn we begonnen met wat muziek John van der Veer, Alanis Morissette en Sarah McLachlan. Met die cd's werd eerste de werking van de RD-2 getest. Met John van der Veer viel het niet echt heel erg goed op, maar bij Alanis en Sarah was de werking erg duidelijk. Vooral in de stemmen van de zangeressen was meer finesse te horen en het geheel werd subtieler neergezet. Ik vond het heel moeilijk om aan te geven wat je precies hoort qua verandering, maar het is er zeker. Wanneer ik voor mezelf de investering van 360€ tegenover het effect zou zetten, zou ik zeker hard gaan twijfelen. Wel echt een mooie tweak, maar het blijft echt verbeteren in de (kleine) marge. Daarna toch nog wel even snel wat cd's door de eraser heen gehaald, hij stond er nu toch ;)

Vervolgens hebben we eerst de Nordost Frey vervangen door de OTA 4708 interlink, daarna de OTA luidsprekerkabel door de 4719 en tenslotte de Frey weer teruggeplaatst in combinatie met de 4719.

OTA 4708 >> OTA 4708
De eerste opstelling leverde een verslechtering op in het beeld. Hoewel de balans in de setup erg mooi was, en het midden beter werd neergezet, mistte ik wel het ontledende vermogen van de Frey. Daardoor werd het in mijn oren af en toe wat donkerder en leek het wat vol te lopen (dat laatste was Remko het niet helemaal mee eens ;)). Ik mistte echt het wat meer puntige karakter van de Frey in mijn setup. Toch waren verschillen niet echt gigantisch. Natuurlijk wel als je de prijzen naast elkaar zet :P

OTA 4708 >> 4719
Dit was echt al een stuk beter dan de vorige setup. Het klonk allemaal weer wat gemakkelijker, en een beetje puntige karakter was weer terug. Dit was prima uit te houden. Vooral met vocale tracks was het geheel mooi in balans, mooie brede stage, iets minder diepte, maar zeker erg muzikaal. Echter misschien wel te lief (hier zal het Arcam karakter ook meespeken). Toch was ik erg benieuwd wat de laatste stap weer ging brengen.

Nordost Frey >> 4719
Na de afkoppeling van de erg mooie furutech pluggen van de interlink werden de nextgen's weer vastgezet. Meteen weer terug naar de muziek. De lijn van mijn verwachting werd helemaal doorgezet. Dit was, en we waren het eens, zeker de mooiste combinatie in mijn setup. Eigenlijk alle goede punten van de vorige stap, maar de muziek werd beter uit elkaar gehaald, losser neergezet, maar in een prachtige stage en breedte en diepte. Vooral een stukje snelheid wat even weg was, is bij mij met open armen weer ontvangen, dit klonk echt heerlijk!!

Conclusie
De OTA combinatie pakte in mijn setup niet echt heel lekker uit. Wanneer de Fey in de keten wordt ingebracht, gaat het geheel wat meer leven. Echter wanneer de OTA 4708 wordt afgekoppeld en de 4719 wordt aangesloten, komt het geheel op een stuk hoger niveau. Dat was gister echt genieten. Nu straks maar weer de 4708 aansluiten en weer lekker muziek luisteren. Geen directe gevolgen na deze luistersessie, maar het zal me zeker bijblijven, wanneer ik besluit de luidsprekerkabel te gaan upgraden; een belangrijke kandidaat!!



Maximus_Aurelius

Leuk om te lezen, bij jou is de Frey (bijna) onmisbaar ;D als interlink.

Goede review.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Dat is wel wat sterk uitgedrukt. Ik ben er gewoon erg happy mee. Hij voegt hier echt iets toe,of euh.. laat niets weg. :-\

Quote from: Maximus_Aurelius on October  2, 2007, 12:29:13
Leuk om te lezen, bij jou is de Frey (bijna) onmisbaar ;D als interlink.

Maximus_Aurelius

Quote from: R on October  2, 2007, 12:36:40
Dat is wel wat sterk uitgedrukt. Ik ben er gewoon erg happy mee. Hij voegt hier echt iets toe,of euh.. laat niets weg. :-\


Was ook niet serieus bedoeld ;D er staat ook een ;D achter.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

reMC

#2434
Quote from: R on October  1, 2007, 23:25:37
Remko weer de deur uit. Bedankt!

Klinkt aardig ;D

Verder prima verhaal Ruben, paar opmerkingen van mijn kant:

Quote from: R on October  2, 2007, 12:24:30
OTA 4708 >> OTA 4708
De eerste opstelling leverde een verslechtering op in het beeld. Hoewel de balans in de setup erg mooi was, en het midden beter werd neergezet, mistte ik wel het ontledende vermogen van de Frey. Daardoor werd het in mijn oren af en toe wat donkerder en leek het wat vol te lopen (dat laatste was Remko het niet helemaal mee eens ;)).

Ik vond dat 'ie in vergelijk wel volliep, maar wanneer ik de andere kabel buiten ogenschouw laat, hoorde ik een betere balans met meer informatie in het midden en minder in het hoog. Het klonk wat 'dikker', maar ook wat natuurlijker, wat meer body, klankkasten.

Quote from: R on October  2, 2007, 12:24:30Ik mistte echt het wat meer puntige karakter van de Frey in mijn setup. Toch waren verschillen niet echt gigantisch. Natuurlijk wel als je de prijzen naast elkaar zet :P

Ik was blij dat het puntige eraf was :P

Quote from: R on October  2, 2007, 12:24:30OTA 4708 >> 4719
Dit was echt al een stuk beter dan de vorige setup. Het klonk allemaal weer wat gemakkelijker, en een beetje puntige karakter was weer terug. Dit was prima uit te houden. Vooral met vocale tracks was het geheel mooi in balans, mooie brede stage, iets minder diepte, maar zeker erg muzikaal. Echter misschien wel te lief (hier zal het Arcam karakter ook meespeken). Toch was ik erg benieuwd wat de laatste stap weer ging brengen.

Geheel mee eens, ik vond het verder ook wat minder agressief.

Quote from: R on October  2, 2007, 12:24:30Nordost Frey >> 4719
Na de afkoppeling van de erg mooie furutech pluggen van de interlink werden de nextgen's weer vastgezet. Meteen weer terug naar de muziek. De lijn van mijn verwachting werd helemaal doorgezet. Dit was, en we waren het eens, zeker de mooiste combinatie in mijn setup. Eigenlijk alle goede punten van de vorige stap, maar de muziek werd beter uit elkaar gehaald, losser neergezet, maar in een prachtige stage en breedte en diepte. Vooral een stukje snelheid wat even weg was, is bij mij met open armen weer ontvangen, dit klonk echt heerlijk!!

Precies, dit was de mooiste combinatie 8) De 4719 is gewoon nog een pak beter dan de 4708. Dat de 4708 interlink niet helemaal perfect werkte bij jou (hoewel 'ie dus wat mij betreft wel minder agressief klonk) hoeven we natuurlijk niet per sé ergens aan te wijten, Nordost Frey en 47 Labs 4719 was gewoon de mooiste combinatie bij jou!

R

Ja, kan ik me wel in vinden. We waren het redelijk eens ;)

Quote from: reMC on October  2, 2007, 15:31:00
Klinkt aardig ;D

Verder prima verhaal Ruben, paar opmerkingen van mijn kant:

Ik vond dat 'ie in vergelijk wel volliep, maar wanneer ik de andere kabel buiten ogenschouw laat, hoorde ik een betere balans met meer informatie in het midden en minder in het hoog. Het klonk wat 'dikker', maar ook wat natuurlijker, wat meer body, klankkasten.

Ik was blij dat het puntige eraf was :P

Geheel mee eens, ik vond het verder ook wat minder agressief.

Precies, dit was de mooiste combinatie 8) De 4719 is gewoon nog een pak beter dan de 4708. Dat de 4708 interlink niet helemaal perfect werkte bij jou (hoewel 'ie dus wat mij betreft wel minder agressief klonk) hoeven we natuurlijk niet per sé ergens aan te wijten, Nordost Frey en 47 Labs 4719 was gewoon de mooiste combinatie bij jou!

Pjotr27

En komt er een setje 4719 ???;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

R

Wie weet. ;D. Zou zomaar kunnen. Zal niet direct op de korte termijn worden.

Quote from: Pjotr27 on October  2, 2007, 16:46:03
En komt er een setje 4719 ???;D

TheSpeedSkater

Welke prijsklasse moet ik denken?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog


TheSpeedSkater

Oke, ook redelijk prijzig.
Denk je dat deze kabel ook alleen geschikt is voor korte stukken? Dat was toch wel het geval met de kabel die je nu gebruikt?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Durf ik niet te zeggen. De kabels van gister waren een stuk langer in ieder geval. Remko zal het wel weten.

Quote from: TheSpeedSkater on October  2, 2007, 17:44:53
Oke, ook redelijk prijzig.
Denk je dat deze kabel ook alleen geschikt is voor korte stukken? Dat was toch wel het geval met de kabel die je nu gebruikt?

W

Mocht de 4708 weggaan.... ;)

R

Gewoon zelf kopen, kost geen drol.

Quote from: WyGo on October  2, 2007, 19:04:43
Mocht de 4708 weggaan.... ;)

reMC

Quote from: TheSpeedSkater on October  2, 2007, 17:44:53
Oke, ook redelijk prijzig.
Denk je dat deze kabel ook alleen geschikt is voor korte stukken? Dat was toch wel het geval met de kabel die je nu gebruikt?

Deze kan ook op langere afstanden gebruikt worden.

Pjotr27

QuoteDeze kan ook op langere afstanden gebruikt worden.

Ik neem aan dat je de 4719 bedoeld? Als mijn netkabels / stekkerdoos ingespeeld zijn ook maar eens een setje op proef nemen  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Quote from: Pjotr27 on October  3, 2007, 10:05:46
Ik neem aan dat je de 4719 bedoeld? Als mijn netkabels / stekkerdoos ingespeeld zijn ook maar eens een setje op proef nemen  ;D

Yep, de 4719! De OTA (4708) kan overigens ook op langere afstanden, maar dan moet je bijv. drie draden aan elkaar parallel laten lopen en wordt de prijs ook drie keer zo hoog ;) Ik zou dan adviseren gelijk voor de 4719 te gaan (is dan maar iets duurder en stukken beter).

TheSpeedSkater

Quote from: reMC on October  3, 2007, 10:09:11
Yep, de 4719! De OTA (4708) kan overigens ook op langere afstanden, maar dan moet je bijv. drie draden aan elkaar parallel laten lopen en wordt de prijs ook drie keer zo hoog ;) Ik zou dan adviseren gelijk voor de 4719 te gaan (is dan maar iets duurder en stukken beter).
Duidelijk. Thanks voor je info.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Index is bijgewerkt:


Pagina: 3 t/m 5 : Aanschaf FMJ CD 33
Pagina: 6 t/m 7 : Kimber Select 1011
Pagina: 7 t/m 9 : Kimber/Red dawn/spiderrack
Pagina: 10 : Nordost
Pagina: 11 t/m 19 : Aanschaf nieuwe speakers ( verslag concertino's verslagje concerto's )
Pagina: 21 : Aankoop speakers
Pagina: 24 : Foto's nieuwe setup
Pagina: 28 : Bezoek myself
Pagina: 32 t/m 34 : Aanschaf velodyne
Pagina: 34 t/m 35 : Test Nordost Vishnu
Pagina: 37 : Ontwerp nieuw meubel
Pagina: 39 : Bezoek Molle, verkoop spider
Pagina: 40 : PrimaLuna op bezoek
Pagina: 41 : Materiaalkeuze meubel
Pagina: 43 : Toevoeging Xindak interlink
Pagina: 44-45(verslag) : Test frey
Pagina: 47 : Usher/shanling geneuzel
Pagina: 48-52 : Test lyngdorf SDAi 2175
Pagina: 53 : Plaatsing nieuwe meubel
Pagina: 54-56 : Aanschaf Frey
Pagina: Luisterbezoek+verslag WyGo
Pagina: 58 : Aanschaf Marantz SR4300
Pagina: 59-60: Luisterbezoek FrankB+lavardin+Frey LS
Pagina: 61 : Verbouwing meubel
Pagina: 62-63 : Aanschaf Sony 32V2000
Pagina: 64 : Toevoeging CD/DVD rek
Pagina: 65 : Idee nieuwe speakers
Pagina: 68 : Luisterbezoek bij Bjorn
Pagina: 71 : Living Voice Auditorium Avatar op bezoek
Pagina: 74 : Living Voice Auditorium op bezoek
Pagina: 76 : Verkoop SF's + koop LV's
Pagina: 78 : Verslag LV's (avatar)
Pagina: 81 : Aankomst nieuwe Living Voice (walnut)
Pagina: 86 : Bezoek en aanschaf audio-life netsnoeren + kleine verbouwing
Pagina: 88 : Ophangen TV
Pagina: 89 : Bezoek Wygo
Pagina: 90 : Auralex plaatsing
Pagina: 91-93 : Plannen nieuw meubel
Pagina: 96-97 : Plaatsing nieuw meubel
Pagina: 98 : Luistertest 47 labs 4719

DA BoSS

#2449
....op naar de 100!
:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...