R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Mooi man Ruben! ben niet helemaal zeker van het leer ;D, maar verder ERG gaaf! :o
JBL PRX Power!

R

Dat leer is ontzettend chique. Op een foto lijkt er veel meer relief in te zitten. Maar echt italiaans leer en design.. top. Nu zou er alleen nog 4 x lichtmetaal onder moeten zitten ;D

garmtz

Het leer is ook niet alleen voor de sier. Het dempt reflecties vanaf de baffle en geeft een pneumatische seal tussen de baffle en de rest van de kast... Persoonlijk vind ik trouwens de zwarte pianolak mooier dan de teak-uitvoering.

hillie

Hele mooie set. Zelf zit ik ook te denken aan een Arcam set op B&W N804S speakers. Het rack is niet super (nooit mooi gevonden). Het zal heelijk klinken, lijkt me.

R

@ garmt, tnx weer wat geleerd.

@hillie, als je dat mooi vind, ik wel trouwens dan moet je ook naar zo'n soort setup luisteren. Arcam met de SF is ook super muzikaal en er easy listening.

hillie

QuoteArcam met de SF is ook super muzikaal en er easy listening.

Kan ik me goed voorstelen. Dit verwacht ik eigenlijk ook van Arcam met de B&W N804S. Ik vind de N804S een mooie speaker die niet te groot oogt. Van de week hoorde ik nog dat de N804S sterk verbeterd is tov de oude N804. Ik heb hem nog niet geluisterd. Eind dit jaar zal ik naar een aantal speakers luisteren, waaronder de SF, DynAudio en de N804S, op mijn Pioneer AX10i en op Arcam. Arcam zal waarschijnlijk volgend jaar worden, als de Pioneer onvoldoende muzikaal blijkt te zijn. De Pioneer klinkt momenteel minder muzikaal op mij DM600 speakers in Stereo.

R

Hoewel de 804 het buitenbeentje van de nautilus serie is, vind ik het toch best een aardige speaker. Die zal het op een arcam( welk type) best lekker doen. De nieuwe ken ik niet, evenals de pioneer, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

kippekop

Quote from: hillie on August  7, 2005, 10:00:23
Hele mooie set. Zelf zit ik ook te denken aan een Arcam set op B&W N804S speakers. Het rack is niet super (nooit mooi gevonden). Het zal heelijk klinken, lijkt me.

Smaken...ze verschillen :) Ik vind dat rack dus juist echt iets hebben, eerste dat ik voor een nieuw huis zou gaan kopen is een mooi rack, waarschijnlijk eerder één met glas maar dat terzijde...

Trouwens ik vind de teak uitvoering dus weer een stuk mooier, staat chiquer imho
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Audiofiel

Quote from: Garmt on August  7, 2005, 09:37:47
Het leer is ook niet alleen voor de sier. Het dempt reflecties vanaf de baffle en geeft een pneumatische seal tussen de baffle en de rest van de kast...

Pneumatisch? Toch niet serieus bedoeld, Garmt? Van enige onderdruk door het leer tussen de baffle en de kast lijkt mij geen sprake. Klinkt mij meer als een foutieve benaming uit de folder... 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on August  7, 2005, 12:04:49
Pneumatisch? Toch niet serieus bedoeld, Garmt? Van enige onderdruk door het leer tussen de baffle en de kast lijkt mij geen sprake. Klinkt mij meer als een foutieve benaming uit de folder... 8)
Ik wilde het niet zeggen ;D diffuser ala.. wil ik nog ff over nadenken........
JBL PRX Power!

garmtz

Quote from: Audiofiel on August  7, 2005, 12:04:49
Pneumatisch? Toch niet serieus bedoeld, Garmt? Van enige onderdruk door het leer tussen de baffle en de kast lijkt mij geen sprake. Klinkt mij meer als een foutieve benaming uit de folder... 8)

Het staat zo ongeveer letterlijk in de handleiding/op de site. Wat ze gewoon bedoelen is dat het leer de baffle mooi luchtdicht afsluit tegen de rest van de kast...

R

Even een quote uit de manual dan maar:

QuoteThe front panels are made of an amorphous material covered with leather, which provides an ideal housing for the speakers, giving a pneumatic seal and damping spurious vibration

molle

Quote from: Ruben on August  7, 2005, 16:30:52
Even een quote uit de manual dan maar:


Ga je deze nu behouden, of ben je nog altijd aan het testen. Als ik volgend jaar aan men hi-fi set ga beginnen wil ik deze SF toch wel eens ergens kunnen beluisteren ^-^
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Quote from: molle on August  8, 2005, 00:18:12
Ga je deze nu behouden, of ben je nog altijd aan het testen. Als ik volgend jaar aan men hi-fi set ga beginnen wil ik deze SF toch wel eens ergens kunnen beluisteren ^-^
Daar hebben ze toch dealers voor :-\ :-X..


Ha ha, je mag best een keer komen luisteren hoor.

molle

Quote from: Ruben on August  8, 2005, 08:53:59
Daar hebben ze toch dealers voor :-\ :-X..


Ha ha, je mag best een keer komen luisteren hoor.

Thx ;) Zal ik zeker eens doen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

#615
Na een goede dag spelen is te merken dat de speaker wat meer in balans begint te raken. De definitie in het laag begint zicht beter af te tekenen wat het geluidsbeeld erg ten goede komt. Net even een demo sensation black gedaan op een flink volume. Het blijft echt verbazend strak.

Normaal verhuld in hoeveelheden superlatieven, maar nu even plain...Wat een gave speaker... O0 :-* 8)

R

Kreeg net uit australië(ja wat je ver haalt is lekker) de cd van chris jones binnen, genaamd roadhouses & automobiles. Wat een gave opnamen. Het is een stockfish opname, maar oh zo gaaf. Mensen die van gitaar + zanger houden, zeker een aanrader..O0

kippekop

Hoe zou je het geluid omschrijven van de speaker tot nu toe, nadat je er echt wat langer al naar geluisterd hebt (ondanks dat ze nog niet helemaal zijn ingespeeld uiteraard)?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

#618
Quote from: kippekop on August  9, 2005, 17:40:27
Hoe zou je het geluid omschrijven van de speaker tot nu toe, nadat je er echt wat langer al naar geluisterd hebt (ondanks dat ze nog niet helemaal zijn ingespeeld uiteraard)?

Rekening houdend met het feit dat ik natuurlijk alleen uitspraken kan doen over het presteren in mijn set(disclaimer) en de kort inspeelprocedure zijn er toch wel een aantal dingen duidelijk. De speaker is buiten zijn esthetiek ook een prachtige speaker. Ik vind de verhoudingen in de speaker erg goed. De tonale balans is erg goed, waardoor het een ontzettend makkelijke speaker is om naar te luisteren. Het mid-hoog en hoog zijn zijig en erg zacht, maar dat zonder te verliezen in detail en sprankelendheid. Het midden zit simpelweg erg goed in elkaar, niets anders over te zeggen dat er veel gevoel in zit. De baspartij, hoewel die nog wat moet loskomen klinkt echt al ontzettend goed. Enorm strak tot drukverzettende volume en opbouwend op subtiele volumes. Het is zeker geen spectaculaire speaker, maar (ik denk dat ik het al eerder gezegd heb) zo ontzettend meevoerend en muzikaal. Zitten... Luisteren... genieten...
Daarbij is combinatie van apparatuur erg belangrijk, waarbij ik zeker weet dat de warmte en de muzikaliteit dit mede mogelijk maakt.

Als ik dit zo terug lees moet ik wel erg genieten bij elke cd... Dat doe ik ook.. O0

Spacebass

Zo te lezen heb je je "ding" gevonden  8)

R

Quote from: Spacebass on August  9, 2005, 19:17:03
Zo te lezen heb je je "ding" gevonden  8)

Hmm, zou het dan zo simpel zijn O0 ???

kippekop

Tja...maar het gaat ALTIJD weer kriebelen op een gegeven moment he ;)

Klinkt goed verder, niet te mooi rond voor een beetje actie bij films?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

Quote from: kippekop on August 10, 2005, 10:42:26
Tja...maar het gaat ALTIJD weer kriebelen op een gegeven moment he ;)
Ja ik denk het wel, maar dat zal eerder op kabelniveau zijn denk ik.
Quote
Klinkt goed verder, niet te mooi rond voor een beetje actie bij films?
Ik vind van niet, maar als ik 1 keer in de 2 weken film kijk is het veel. Daar ben ik niet zo kieskeurig in.

R

Net de laatste onzekerheid weggenomen. Deze speakers blijven zeker staan..

Bij deze ontzettend veel dank aan Beter beeld en geluid voor hun perfecte (werkelijk perfecte) service.

Tnx Bjorn ( en garmt ook een beetje)


bmateijsen

Quote from: Ruben on August 10, 2005, 15:27:33
Net de laatste onzekerheid weggenomen. Deze speakers blijven zeker staan..

Bij deze ontzettend veel dank aan Beter beeld en geluid voor hun perfecte (werkelijk perfecte) service.

Tnx Bjorn ( en garmt ook een beetje)


Thanks Ruben, we worden er gewoon verlegen van! 8)