R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Quote from: bmateijsen on December 13, 2016, 18:07:36
Nee, niet eens vanuit high-end perspectief... tweeters zo laag ver onder je oren is echt niet aan te raden.
Dan had je veel beter on-wall's naast de TV kunnen nemen.

On walls is voor mij geen optie, dat vind ik namelijk helemaal niets ;). Ze zitten inderdaad echt laag, ca 45 cm. Ik denk dat het binnen de concessies valt die ik bereid ben om te doen. Enige manier om erachter te komen is testen, dus dat ga ik doen.

Timvg

Quote from: bmateijsen on December 13, 2016, 18:07:36
Nee, niet eens vanuit high-end perspectief... tweeters zo laag ver onder je oren is echt niet aan te raden. .

Als de afstraling niet geblokkeerd wordt en de tweeters min of meer on-axis gericht staan kan dit werken. Het geluidsbeeld zal wat lager blijven hangen natuurlijk.
Ik zou me iets meer zorgen maken om andere reflecties die ter zake doen wanneer je box-in-box werkt maar zoals reeds aangegeven is de TS bereid van toegevingen te doen..

BuSpu


R

Quote from: Timvg on December 13, 2016, 19:11:35
Als de afstraling niet geblokkeerd wordt en de tweeters min of meer on-axis gericht staan kan dit werken. Het geluidsbeeld zal wat lager blijven hangen natuurlijk.
Ik zou me iets meer zorgen maken om andere reflecties die ter zake doen wanneer je box-in-box werkt maar zoals reeds aangegeven is de TS bereid van toegevingen te doen..

Terecht punt. Je kunt ze instellen voor een deel. Maar ik kan eventueel nog wat dempen in box 1 ;)

Timvg

Ik heb ook nog uit noodzaak met een lage speaker (center) moeten werken, en met wat 'richten' vond ik het toch niet onaardig klinken :) Over welke Genelecs gaat het hier trouwens (uit nieuwsgierigheid)?

R

Ik heb ook al een tijd met een lage center gewerkt, dat ging ook prima. Het betreft de G four's.

R

Ze zijn binnen. Hopelijk vanavond tijd om aan is te sluiten. Al snel even één neergezet om de looks te bekijken.


R


BuSpu

Deze gebruiken we ook op mijn werk. Superbetrouwbaar.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Achiel

Quote from: R on December 15, 2016, 18:48:22
Ze zijn binnen. Hopelijk vanavond tijd om aan is te sluiten. Al snel even één neergezet om de looks te bekijken.



Behoorlijk groter dan mijn mini's. Ook nagedacht om witte te nemen? Zouden een stuk minder zichtbaar zijn denk ik.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

R


R

Quote from: Achiel on December 16, 2016, 10:25:51
Behoorlijk groter dan mijn mini's. Ook nagedacht om witte te nemen? Zouden een stuk minder zichtbaar zijn denk ik.

Zijn flinke jongens inderdaad. De witte niet genomen omdat een speaker zwart hoort te zijn imho ;) en ik verwacht dat wit teveel opvalt achter het speakerdoek als ze in het meubel zitten.

Achiel

#4438
Ga bij wijze van experiment mijn 8020's eens in de woonkamer zetten. Die zijn een flinke maat kleiner dan de toch al niet grote 109's.



linkje naar foto, waar is de tijd dat je op picasa even in 5 seconden een foto kon plaatsen en delen...

Mocht je mijn post vervuilend vinden dan haal ik hem wel weg hoor.


Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

R

Nee hoor, leuk om de resultaten te lezen. Je foto zie ik trouwens niet.

R

Quote from: Achiel on December 16, 2016, 11:17:17
Ga bij wijze van experiment mijn 8020's eens in de woonkamer zetten. Die zijn een flinke maat kleiner dan de toch al niet grote 109's.



linkje naar foto, waar is de tijd dat je op picasa even in 5 seconden een foto kon plaatsen en delen...

Mocht je mijn post vervuilend vinden dan haal ik hem wel weg hoor.




Schattig ;)

Achiel

Quote from: R on December 16, 2016, 19:18:36
Schattig ;)

Maar wel prettig verbaasd over het resultaat, de sub wel iets op moeten schroeven.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Perfectionist

Quote from: R on December 16, 2016, 09:10:52
Mag je wel zeggen hoor, Mr P :)

Ach ja, wilde je rouwproces niet erger maken.  :)
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Quote from: Perfectionist on December 16, 2016, 19:29:59
Ach ja, wilde je rouwproces niet erger maken.  :)

Niet erg hoor. Het was een bewust besluit. Kan ook zeker genieten van het knutselproces.

R

Net nog even tijd gehad om verder te werken aan de frontjes van het meubel. De speakers kan ik past testen als die af zijn.

Met de invalzaag 99% van de binnenkant doorzagen


Het laatste hoekje zaag ik er met de hand uit


Dan in verstek de binnenrand dikker maken


Alles goed in de lijm aan elkaar lijmen


Vervolgstap. Aan beide zijde van het front de binnenrand rond frezen, dan grijs maken en bespannen met speakerdoek. Ze worden met magneten bevestigd.

blue-eyes

Als het mis gaat ligt het niet aan het gereedschap :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Bedankt.. daar gaat m'n excuus ;).

Er (bijna) niets boven goed gereedschap.

BuSpu

Quote from: R on December 18, 2016, 18:44:31

Er (bijna) niets boven goed gereedschap.
Ik kom er steeds vaker achter dat mooi hout ook wel een hele hoop scheelt!

blue-eyes

#4448
Bij de houthandel kopen. NOOIT hout kopen bij de standaard bouwmarkten zoals de Gamma of Praxis. Uitzondering is Hornbach, daar kan je wel eens een goede partij hout vinden. Maar normaal gesproken NIET doen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Quote from: BuSpu on December 18, 2016, 19:54:00
Ik kom er steeds vaker achter dat mooi hout ook wel een hele hoop scheelt!

Heb je helemaal gelijk in. Zie op de achtergrond van foto 1 een ander project, een japanse gereedschapskist in limba en mahonie hout. Heerlijk om daarmee te werken.