R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

BuSpu

Quote from: R on September 22, 2015, 19:01:35
Erg leuk om weer iets moois te maken, was het geklus in huis al wel weer beu ;)
Mag hopen dat je huis ook wel mooi geworden is  ;)

R

#4152
Quote from: BuSpu on September 22, 2015, 20:00:01
Mag hopen dat je huis ook wel mooi geworden is  ;)

Ha ha, touché.. Ik bedoel dat er leukere klusjes zijn dan plinten/gordijnen/kozijnen schhilderen/lampen ophangen etc etc.. Het is prachtig geworden ;)

R


R

Weer een paar stappen verder, heb vakantie dus dat is fijn. Helaas wel een rekenfoutje gemaakt, dus ik moet de tussenschotten opnieuw laten zagen. Morgen komt als het goed is het hang/sluitwerk, kunnen we daar ook verder mee.

Mitch--

Quote from: R on September 23, 2015, 12:37:26
Weer een paar stappen verder, heb vakantie dus dat is fijn. Helaas wel een rekenfoutje gemaakt, dus ik moet de tussenschotten opnieuw laten zagen. Morgen komt als het goed is het hang/sluitwerk, kunnen we daar ook verder mee.

Oo dan stoomt het lekker door!

Wat voor kleur gaat het worden ?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

R

#4156
 Wat foto's






R

Quote from: Mitch-- on September 23, 2015, 13:25:45
Oo dan stoomt het lekker door!

Wat voor kleur gaat het worden ?

Daar moeten we het thuis nog eens over hebben ;)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

R

Het hang en sluitwerk is inmiddels ook binnen. Was even zoeken (en is niet goedkoop), maar het ziet er prima uit.

BuSpu

Worden dit van die wegklap deuren? Dat vind ik altijd erg fraai

R

Quote from: BuSpu on September 25, 2015, 16:22:04
Worden dit van die wegklap deuren? Dat vind ik altijd erg fraai

Is wel de bedoeling. 3 redenen:
- optisch!
- je loopt er niet tegenaan
- als ik film kijk gaat het center vak open en dan wil ik geen rare reflecties hebben.

BuSpu

Hoe voorkom je nou dat hij al over de rails naar achteren gaat glijden terwijl je deur pas half open is?

R

#4163
Het verticale stuk krijgt rollers om de deur te begeleiden, maar moet ook nog exact zien hoe het werkt.

Edit: toevoeging, er zit een stop op, je moet hem met enige kracht naar binnen duwen, door de stop heen. Dan kan hij pas naar binnen.

Jumping Jack

Er komt daarbij wel behoorlijk wat kracht op de scharnieren te staan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

R

Quote from: Jumping Jack on September 25, 2015, 18:44:20
Er komt daarbij wel behoorlijk wat kracht op de scharnieren te staan...

Denk het ook, maar het is er voor gemaakt. Heb er wel vertrouwen in.

neptune

Kleine tip, zorg wel voor voldoende ruimte / lucht tussen de ingeschoven deur en de hitte producerende apparatuur eronder,om kromtrekkend MDF te voorkomen.
Zelf zou ik het om die reden liever in de onderkant schuiven, maar dan heb je nog een dubbele bodem nodig in je meubel en dat gaat dan weer ten koste van je ruimte.

zet hier iets neer

R

Dank voor de tip. Ik heb er rekening gehouden, maar heb ook weinig warmte producerende apparatuur.

Perfectionist

Quote from: R on September 25, 2015, 15:07:59
Het hang en sluitwerk is inmiddels ook binnen. Was even zoeken (en is niet goedkoop), maar het ziet er prima uit.

Heb zelf ook een meubel gemaakt vorig jaar en goed geleiders zijn idd echt duur. Je voelt wel het verschil in gebruik tov goedkopere.
Een beter forum begint bij jezelf.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Quote from: Perfectionist on September 25, 2015, 22:55:01
Heb zelf ook een meubel gemaakt vorig jaar en goed geleiders zijn idd echt duur. Je voelt wel het verschil in gebruik tov goedkopere.

Zeker, tov kopen is dit factor 4-5 goedkoper. Beetje investeren mag dus wel 😏

R


Mitch--

Hoe bevalt de Nordost op de Linn eigenlijk? Of heeft ie het veld alweer moeten ruimen ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

R

Quote from: Mitch-- on September 30, 2015, 20:32:22
Hoe bevalt de Nordost op de Linn eigenlijk? Of heeft ie het veld alweer moeten ruimen ? ;)

Die heeft de set niet gehaald. Kon hem weer goed verkopen.

Jean Sibelius

Weer lekker bezig R! :) Wanneer hoop je klaar te zijn met het meubel?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)