R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VDM

Volgens mij is de Lavardin overal gevoelig voor :D

reMC

Quote from: Kwabbernoot on May  9, 2007, 22:52:55
Ik heb mijn versterker op dit moment gewoon op het hoogpolige tapijt staan maar ik hoor geen verschil met wanneer hij in mijn (nep) spider frame staat.
Het lijkt mij juist wel een leuke ontkoppeling (mocht dat al nut hebben).

Ontkoppeling is meestal niet de way to go: de trillingen kunnen dan niet weg. Vreemd dat je het niet hoort, of misschien ook helemaal niet. Het ene apparaat is er gevoeliger voor dan de andere, en het scheelt een hoop getune als je het toch niet hoort :D

Kwabbernoot

Quote from: reMC on May 10, 2007, 10:00:53
...en het scheelt een hoop getune als je het toch niet hoort :D
Precies. Daar ben ik ook wel blij om. Tuning is echt niet mijn hobby.  ;D

Groeten...

R

Na de prijsaanvraag van ronde pootjes ben ik toch wat geschrokken van de prijs. Het leveren van 6 poten van 30mm rondstaf gaat toch richting de 150-200€ kosten. Daarom is het ontwerp wat aangepast en zit ik de denken om vierkante aluminium profielen van 40mm te gaan gebruiken ( of eventueel 30mm). Hier kan ik goedkoop aankomen en heb toegang tot materiaal voor afwerking. Daarnaast denk ik er aan om vanwege 2 aspecten het perspex achterwege te laten. Als eerste zal het prijsaspect zwaar meespelen en ten tweede de klankeigenschappen. Ter vervanging heb ik 2 opties, namelijk 30 mm mdf, of eventueel berken multiplex. Het tweede veel moeilijker af te werken, vanwege de zijnkanten. Ik heb contact opgenomen met een spuiterij voor een prijsopgaaf om 2 platen mdf zijdeglans zwart te laten spuiten, berken multiplex heb ik nog niet aangevraagd. Iemand een idee wat het effect is van een spuitlaag op het contact met het hout. Blijven de eigenschappen van het hout zoals ze waren, ik denk eerlijk gezegd van niet. Voorbeeld met vierkant poten is toegevoegd. Bevestiging zal blind worden gedaan.

Joep

He Ruben, dan maar vierkantje buisjes he!  ;)

Leuk om te lezen dat je rekening wilt gaan houden met de klankeigenschappen. Berken multiplex is mijns inziens de (veel) beter keus. Lekker een dikke plank, 8 cm ofzo, verlijmde en verschroefde delen kan ook. Tip: kijk eens hoeveel een plank Sitca Spruce van 8 cm kost.

Trouwens, MDF... :-X

R

Quote from: Proprius on May 15, 2007, 09:59:21
He Ruben, dan maar vierkantje buisjes he!  ;)
Ja. lijkt me ook. Oogt ook nog mooier vind ik. Daarnaast mooie synergie met de rest van de vormen in mijn set.
Quote
Leuk om te lezen dat je rekening wilt gaan houden met de klankeigenschappen. Berken multiplex is mijns inziens de (veel) beter keus. Lekker een dikke plank, 8 cm ofzo, verlijmde en verschroefde delen kan ook. Tip: kijk eens hoeveel een plank Sitca Spruce van 8 cm kost.
8 veel te dik, vind ik niet mooi. Waar zou ik dat kunnen halen? En houtkleur komt er niet in, maar gaat dat goed als ik het laat spuiten?
Quote
Trouwens, MDF... :-X
Helemaal zo slecht nog niet.

reMC

Quote from: Ruben on May 15, 2007, 10:03:16
maar gaat dat goed als ik het laat spuiten?

Nope...

R

#2307
Dat van jou is toch ook gelakt?

Maar dan zou het gelden voor alle planken met lak/verf erop.

Quote from: reMC on May 15, 2007, 10:10:06
Nope...

Joep

Quote from: Ruben on May 15, 2007, 10:03:16
Ja. lijkt me ook. Oogt ook nog mooier vind ik. Daarnaast mooie synergie met de rest van de vormen in mijn set. 8 veel te dik, vind ik niet mooi. Waar zou ik dat kunnen halen? En houtkleur komt er niet in, maar gaat dat goed als ik het laat spuiten?Helemaal zo slecht nog niet.

8 cm is omwille van het opvangen en verwerken van de apparaat-trillingen. Dunner betekent minder trillingsopvang. Maar in jouw ogen ook mooier, dus.. ;)

Bij de betere houthandels kan je speciaal hout kopen. Misschien zit er HIER iets voor je bij? Of van Musical Affairs kopen?

MDF vind ik slecht voor speakers, dus ook voor tafels. Die platen staan zo strak, die resoneren zelf. Tik er maar eens tegen. Maar het is hoogstwaarschijnlijk beter dan glas, dus zo slecht nog niet  ;D

Wil je alleen maar helpen he! ;)

Joep

#2309
Lak natuurlijk hout met natuurlijk las op basis van houteigen sappen (schellak). Dat ademt, rekt mee en krimpt niet waardoor het hout samengedrukt wordt en gaat 'stressen'.

R

Oke, maar voor mij zal het dan toch een consessie worden denk ik. Ik wil simpelweg geen houtstructuur in het zicht. Het zal namelijk nooit hetzelfde worden als de speakers, en dan zal het vloeken in het beeld. Ook vind ik het donkere erg mooi staan. Het zal dus sowieso gespoten worden, dan denk ik dat de keus voor een houtsoort als spruce zonde zou zijn. De positieve effecten zullen teniet worden gedaan door lak.

Quote from: Proprius on May 15, 2007, 10:14:14
Lak natuurlijk hout met natuurlijk las op basis van glucose (houteigen). Dat ademt, rekt mee en krimpt niet waardoor het hout samengedrukt wordt en gaat 'stressen'.

I know. ben toch niet boos :P.. AF kende ik natuurlijk al, maar toch bedankt.

Quote from: Proprius on May 15, 2007, 10:13:07
Wil je alleen maar helpen he! ;)

Sjors

Quote from: molle on May  2, 2007, 15:06:02
Dat is echt wel een bruut rack hoor O0


Je haalt de woorden uit mijn mond Sven ! schitterend rack  8)




Groet, Sjors

R

#2312
Vooral vanuit veiligheidsoogpunt heb ik mijn gebruikersnaam aangepast naar R.

advr

Quote from: R on May 29, 2007, 15:15:21
Vooral vanuit veiligheidsoogpunt heb ik mijn gebruikersnaam verkort naar R.

zo erg.... 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Dat heeft maar weinig zin, kijk maar naar de post net boven jouw laatste!  ;)

R

Dat is verleden, altijd moeilijk te wissen ;).

@advr. puur voorzorg.

Quote from: Antoine on May 29, 2007, 15:18:36
Dat heeft maar weinig zin, kijk maar naar de post net boven jouw laatste!  ;)

LexiconLogan

Sorry meneer R maar voorzorg...voor wat? inbraak?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Bijvoorbeeld.

Quote from: Kef-mania on May 29, 2007, 15:25:08
Sorry meneer R maar voorzorg...voor wat? inbraak?

DA BoSS

eerste wat ik dacht: wie is meneer R en waarom heeft ie een topic van 92 pagina's ???


;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Deleted member

#2320
Quote from: DA BoSS on May 29, 2007, 15:25:51
eerste wat ik dacht: wie is meneer R en waarom heeft ie een topic van 92 pagina's ???


;)

Hier idem!  ;D

Edit: je spullen goed verzekeren en beschermen tegen diefstal lijkt me verstandiger dan niet met je volle voornaam op een forum staan. Maar goed, kwaad kan het zeker niet R!  ;)

molle

Maakt het dan zo veel uit dat je volledige voornaam moet weghalen?
Er staat toch geen adres bij?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

#2322
Voor mijn gevoel wel.

@garmtz, zijn alle post-titels van dit topic ineens aan te passen?

Quote from: molle on May 29, 2007, 15:28:35
Maakt het dan zo veel uit dat je volledige voornaam moet weghalen?
Er staat toch geen adres bij?

Audiofiel

En de showcase lijkt mij in dat geval al helemaal een linke plek. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VDM

Enge film gezien gisteravond?  ;D