R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Je mag wel eens een hangend muurmeubel voor mij ontwerpen Ruben :P ;)
Je bent er inderdaad verdomde handig in.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Wil ik best eens doen hoor, voor iemand uit de vaste kern ;). Pm me maar.

@simon, lijkt me heerlijk.. alleen zonde van al die diploma's ;)

Quote from: Christiaan Sauer on May  3, 2007, 19:43:38
Je mag wel eens een hangend muurmeubel voor mij ontwerpen Ruben :P ;)
Je bent er inderdaad verdomde handig in.

VlisChris

Thanx 8)
Uitgebreide pm jou kant uit ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

TheSpeedSkater

Quote from: Ruben on May  3, 2007, 20:12:53
@simon, lijkt me heerlijk.. alleen zonde van al die diploma's ;)
Daar kun je later altijd nog eens mee aan de slag. Gewoon doen wat je leuk vind!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ik vind veel te veel leuk ;)

Quote from: TheSpeedSkater on May  3, 2007, 22:14:43
Daar kun je later altijd nog eens mee aan de slag. Gewoon doen wat je leuk vind!

oud_account_1

Quote from: Ruben on May  2, 2007, 14:46:54



Ziet er zo retestrak uit, erg mooi.

Quote from: http://www.hifi.nl/column.php?id=1477het stuk plexiglas kost onafgewerkt 75 euro. Toch nog behoorlijk duur vind ik voor een stuk van minder dan een kwart vierkante meter
Het is niet zo duur als een rack kopen, maar echt goedkoop is dat nepglas ;D niet.
Ik neem aan dat 2cm acryl weinig last heeft van doorhangen als er zware apparaten op staan?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

R

Quote from: squadra on May  8, 2007, 20:53:15
Ziet er zo retestrak uit, erg mooi.
Thanks.
Quote
Het is niet zo duur als een rack kopen, maar echt goedkoop is dat nepglas ;D niet.
Ik neem aan dat 2cm acryl weinig last heeft van doorhangen als er zware apparaten op staan?

Doorzakken zal niet voorkomen. Die platen zijn enorm sterk. Ze zullen inderdaad wel duur zijn ja, maar ik heb wel wat contacten. Die prijs moet ik nog opvragen. Prijzen voor rvs/aluminium heb ik ook opgevraagd, niet echt goedkoop :(. Maar we zien wel. Er staat een mooi meubel, als het komt, zal het niet direct heel korte termijn zijn.

Joep

He Ruben,

Tom McRae was cool hoor! ;)

Maarre, nog even over je nieuwe ontwerp. Ik snap nog steeds niet waarom je (in mijn ogen) zomaar voor acryl kiest ??? Heb je het getest op klank met bijvoorbeeld een dikke houten plank. Of het 'Lavardin'-multiplex? Ik denk dat je met een 8 cm dikke plank (massief hout/multiplex) beter af bent qua geluid dan met acryl. Misschien slaat het geluid straks helemaal dood (ik zeg maar wat), wil je dan dit rack houden?

Ik snap het niet omdat je met andere dingen wel heel doordacht bezig bent. Bijvoorbeeld met je apparatuur en akoestiek bijvoorbeeld.   :)

R

Quote from: Proprius on May  9, 2007, 12:02:41
Tom McRae was cool hoor! ;)
Ok, jammer dat ik niet kon. Vrijdag kan ik ook al niet :(

Quote
Maarre, nog even over je nieuwe ontwerp. Ik snap nog steeds niet waarom je (in mijn ogen) zomaar voor acryl kiest ??? Heb je het getest op klank met bijvoorbeeld een dikke houten plank. Of het 'Lavardin'-multiplex? Ik denk dat je met een 8 cm dikke plank (massief hout/multiplex) beter af bent qua geluid dan met acryl. Misschien slaat het geluid straks helemaal dood (ik zeg maar wat), wil je dan dit rack houden?

Ik snap het niet omdat je met andere dingen wel heel doordacht bezig bent. Bijvoorbeeld met je apparatuur en akoestiek bijvoorbeeld.   :)

Zo definitief zijn de plannen niet hoor, maak je maar niet te druk. Natuurlijk zal ik het uitvoerig gaan testen wanneer ik besluit over te gaan tot switchen. Het ontwerpen vind ik gewoon erg leuk om te doen. Een andere optie is een sandwich van 2 platen te maken en in de bovenste een uitsparing te vrezen waarin ik elke ondergrond kan plaaten. Dit kan ook wel erg mooi zijn. Ik vond overigens de overgang van de spider naar dit berkenmulti/mdf meubel niet zo heel groot, maar wel hoorbaar. Ik zal er ook echt wel rekening mee houden. Ik ben nou eenmaal een designliefhebber (niet naar het tapijt kijken :P) dus staat bij mij ook hoog op de agenda.

Joep

Quote from: Ruben on May  9, 2007, 12:08:32
Ok, jammer dat ik niet kon. Vrijdag kan ik ook al niet :(

Zo definitief zijn de plannen niet hoor, maak je maar niet te druk. Natuurlijk zal ik het uitvoerig gaan testen wanneer ik besluit over te gaan tot switchen. Het ontwerpen vind ik gewoon erg leuk om te doen. Een andere optie is een sandwich van 2 platen te maken en in de bovenste een uitsparing te vrezen waarin ik elke ondergrond kan plaaten. Dit kan ook wel erg mooi zijn. Ik vond overigens de overgang van de spider naar dit berkenmulti/mdf meubel niet zo heel groot, maar wel hoorbaar. Ik zal er ook echt wel rekening mee houden. Ik ben nou eenmaal een designliefhebber (niet naar het tapijt kijken :P) dus staat bij mij ook hoog op de agenda.

ok...oef! ;D ;D

Raphie

Quote from: Ruben on May  2, 2007, 14:46:54

Het ontwerp zal er ongeveer zo uit gaan zien:





Later meer.

Het orgineel komt als het goed is deze week bij mij binnen  ;D
JBL PRX Power!

R

Niet helemaal.

Quote from: Raphie on May  9, 2007, 13:20:59
Het orgineel komt als het goed is deze week bij mij binnen  ;D

Raphie

nee, de mijne is berken multiplex, zwart gelakt en met zilverzand en loodkogels gevuld. maar de indeling van 2x2 is exact gelijk
JBL PRX Power!

R

Voila ;)

Jij hebt toch ook van die rondingen (inhammen)?

Quote from: Raphie on May  9, 2007, 13:41:25
nee, de mijne is berken multiplex, zwart gelakt en met zilverzand en loodkogels gevuld. maar de indeling van 2x2 is exact gelijk

Raphie

Nee, de nieuwe Mini reference is recht
JBL PRX Power!

R

Nog mooier!!

Quote from: Raphie on May  9, 2007, 13:46:26
Nee, de nieuwe Mini reference is recht

chansig

Quote from: Proprius on May  9, 2007, 12:02:41
Misschien slaat het geluid straks helemaal dood (ik zeg maar wat), wil je dan dit rack houden?


Of ik begrijp de zin niet: Maar als een rek hier veranwoordelijk voor is dan heb je volgens mij een probleem met je set...

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

Quote from: chansig on May  9, 2007, 16:21:02
Of ik begrijp de zin niet: Maar als een rek hier veranwoordelijk voor is dan heb je volgens mij een probleem met je set...

Je begrijpt het wel, hij zegt ook maar wat ;D

Maar zet je versterker maar eens op een kussen om vervolgens te gaan luisteren ;)

chansig

Quote from: reMC on May  9, 2007, 16:39:08
Je begrijpt het wel, hij zegt ook maar wat ;D

Maar zet je versterker maar eens op een kussen om vervolgens te gaan luisteren ;)

Vermoeiend zeker ....

Zal het eens proberen.

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joep

Quote from: chansig on May  9, 2007, 16:21:02
Of ik begrijp de zin niet: Maar als een rek hier veranwoordelijk voor is dan heb je volgens mij een probleem met je set...

Groeten Hans

Als het geluid doodslaat, dan heb je ZEKER een probleem met je set!  ;D

Kwabbernoot

Quote from: reMC on May  9, 2007, 16:39:08
Maar zet je versterker maar eens op een kussen om vervolgens te gaan luisteren ;)
Ik heb mijn versterker op dit moment gewoon op het hoogpolige tapijt staan maar ik hoor geen verschil met wanneer hij in mijn (nep) spider frame staat.
Het lijkt mij juist wel een leuke ontkoppeling (mocht dat al nut hebben).

Quote from: chansig on May  9, 2007, 17:02:03
Vermoeiend zeker ....
;D   Inderdaad, slaapverwekkend!  ;)

Groeten...

FrankB

Quote from: Kwabbernoot on May  9, 2007, 22:52:55
Ik heb mijn versterker op dit moment gewoon op het hoogpolige tapijt staan maar ik hoor geen verschil met wanneer hij in mijn (nep) spider frame staat.
Het lijkt mij juist wel een leuke ontkoppeling (mocht dat al nut hebben).

Wel apart, ik verhuisde mijn set van een Leen Bakker meubel naar een SolidSteel en dat scheelde echt enorm veel. Veel meer lucht, openheid en dynamiek.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Toch misschien even wat nuance aanbrengen. Ik vind de verschillen die ik tot nu toe heb waargenomen met meubel kleiner dan bijvoorbeeld de switch met interlinks of stroomkabels. Het verschil is er wel, maar dag en nacht heb ik het nog niet horen zijn. Ik denk ook dat het ene apparaat er gevoeliger voor is dan andere.

FrankB

Quote from: Ruben on May 10, 2007, 09:26:25
Toch misschien even wat nuance aanbrengen. Ik vind de verschillen die ik tot nu toe heb waargenomen met meubel kleiner dan bijvoorbeeld de switch met interlinks of stroomkabels. Het verschil is er wel, maar dag en nacht heb ik het nog niet horen zijn. Ik denk ook dat het ene apparaat er gevoeliger voor is dan andere.

Dat laatste is zeker waar. Maar ik denk dat mijn SolidSteel net zoveel uitmaakt als het Pel stroomsnoer.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Ik heb het gevoel dat de lavardin daar extreem gevoelig voor is. Zo zijn die veranderingen onder mijn cd speler makkelijker te horen dan onder mijn versterker.

Quote from: FrankB on May 10, 2007, 09:38:00
Dat laatste is zeker waar. Maar ik denk dat mijn SolidSteel net zoveel uitmaakt als het Pel stroomsnoer.