R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

FrankB

Quote from: Audiofiel on January 16, 2007, 18:56:46
Sonus Faber en Usher ligt ook vele malen dichter bij elkaar dan Wilson Benesch of Living Voice. ;)

Als dat zo is, dan ligt Usher niet dichtbij Living voice.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Quote from: FrankB on January 16, 2007, 19:03:41
Als dat zo is, dan ligt Usher niet dichtbij Living voice.

Correct. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

#2102
Je moet altijd meerdere luidsprekers luisteren! Des te beter kan je je eigen smaak definieren.
We houden nu eenmaal gelukkig niet allemaal van hetzelfde.

Groet,

Bjorn

Quote from: frank2 on January 16, 2007, 18:54:40
dat verwacht ik ook niet bjorn, maar als ik alle berichten zo lees dan denk ik dat de living voice een wat meer directe luidspreker is dan de WB. Daarom gaf ik speedskater deze tip. Ik vind dat je altijd meerdere speakers moet beluisteren zoals ikzelf ook heb gedaan.

Audiofiel

#2103
De gedachte.... alleen al .... maar onbewust vulde ik toch iets anders in.
Gecorrigeerd!

Quote from: bmateijsen on January 16, 2007, 19:13:23
Je moet altijd meerdere luidsprekers luisteren! Des te beter kan je je eigen smaak definieren.
We houden nu eenmaal gelukkig nu allemaal van hetzelfde.

Ik hoop het niet... :o Zou '1984' uitgekomen zijn? ::) :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

W

Quote from: TheSpeedSkater on January 16, 2007, 18:07:16
Ik heb de Sonus Faber natuurlijk nooit gehoord in Ruben zijn ruimte, dus daar kan ik niets over zeggen. Het geluid zat ook niet klem, maar ik denk dat de speakers nog beter tot hun recht komen in een grotere kamer...Niet dat ik afbreuk wil doen aan zijn set hoor, want hij heeft het perfect voor elkaar, zoals ik ook beschijf in het laatste stukje.

Oke, laat ik het dan alsvolgt verwoorden:

" Ik kon het met de SF's in Ruben z'n set echt nergens aan merken dat de Sf's het in een grotere ruimte beter zouden kunnen doen... Ik heb de concerto's ook 'n keer als rears gehoord bij Bjorn op zolder(die zolder is wat groter) maar dat was mijn eerste echte surround ervaring ooit, en toen lette ik niet op wat de speakers en set wel of niet kunnen. Daarom vraag ik mij af hoe 't nu zit met de LV's bij Ruben op zolder, ik ben al uitgenodigd. Maar het viel me dus op in het verslag wat je over z'n ruimte zei. "

Groet,
Wybrand

bmateijsen

De LV's maken wat meer gebruik van de ruimte, dus ja, het zal iets sneller opvallen dat er een schuin dak is.
Daarom gaan we binnenkort ook nog bij Ruben eens experimenteren met Propanels van Auralex.

Quote from: WyGo on January 16, 2007, 19:16:17
Oke, laat ik het dan alsvolgt verwoorden:

" Ik kon het met de SF's in Ruben z'n set echt nergens aan merken dat de Sf's het in een grotere ruimte beter zouden kunnen doen... Ik heb de concerto's ook 'n keer als rears gehoord bij Bjorn op zolder(die zolder is wat groter) maar dat was mijn eerste echte surround ervaring ooit, en toen lette ik niet op wat de speakers en set wel of niet kunnen. Daarom vraag ik mij af hoe 't nu zit met de LV's bij Ruben op zolder, ik ben al uitgenodigd. Maar het viel me dus op in het verslag wat je over z'n ruimte zei. "

Groet,
Wybrand

W

Quote from: bmateijsen on January 16, 2007, 19:19:18
De LV's maken wat meer gebruik van de ruimte, dus ja, het zal iets sneller opvallen dat er een schuin dak is.
Daarom gaan we binnenkort ook nog bij Ruben eens experimenteren met Propanels van Auralex.


Ik weet 't!! onze sessie staat voor daarna geplant!

TheSpeedSkater

Quote from: WyGo on January 16, 2007, 19:16:17
Oke, laat ik het dan alsvolgt verwoorden:

" Ik kon het met de SF's in Ruben z'n set echt nergens aan merken dat de Sf's het in een grotere ruimte beter zouden kunnen doen... Ik heb de concerto's ook 'n keer als rears gehoord bij Bjorn op zolder(die zolder is wat groter) maar dat was mijn eerste echte surround ervaring ooit, en toen lette ik niet op wat de speakers en set wel of niet kunnen. Daarom vraag ik mij af hoe 't nu zit met de LV's bij Ruben op zolder, ik ben al uitgenodigd. Maar het viel me dus op in het verslag wat je over z'n ruimte zei. "

Groet,
Wybrand

Ik weet ook niet zeker of het zo is, maar ik kreeg wel het gevoel dat de speakers ook goed kunnen presteren als ze nog meer ruimte om zich heen hebben. Maw, in een grote ruimte zullen ze ook erg goed tot hun recht komen, denk ik. Ik denk dat ook een beetje aan mijn huiskamer, die een behoorlijk stukje groter is dan de ruimte van Ruben. Maar ik wens je veel plezier. Wordt zeker weer even genieten! :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

W

Quote from: TheSpeedSkater on January 16, 2007, 20:22:23
Ik weet ook niet zeker of het zo is, maar ik kreeg wel het gevoel dat de speakers ook goed kunnen presteren als ze nog meer ruimte om zich heen hebben. Maw, in een grote ruimte zullen ze ook erg goed tot hun recht komen, denk ik. Ik denk dat ook een beetje aan mijn huiskamer, die een behoorlijk stukje groter is dan de ruimte van Ruben. Maar ik wens je veel plezier. Wordt zeker weer even genieten! :)

Is 't altijd bij Ruben, genieten!! eerste keer dat ik er was zat ik echt de hele avond met een big smile in zijn stoel... :D sindsdien verliefd op SF, verder nog niet veel gehoord maargoed... laatst hier in eindhoven bij de hifiwinkel even kort naar de cremona's geluisterd :o ik ben al aan 't sparen!!

TheSpeedSkater

Dan ben ik benieuwd wat je van de LV vind. Volgens Ruben weer een stap vooruit, kijken wat jouw bevindingen zijn..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Zo... ben je er effe niet ;)

Ik denk dat de speakers vooral in het laag zich wat meer door de ruimte laten benadrukken. Voor mijn gevoel bouwt de LV wat meer op wat enigzins benauwd kan overkomen in een wat directer karakter van de LV's.  Voor mij gaf de SF's alles heel erg weer in het 3D beeld, maar wel echt achter de speakers. De LV's doen dit wat meer naar voren, maar zonder vervelend te zijn. Ten opzichte van de LV is de SF ook wel een stuk liever en veiliger. Helemaal op de A32 een gemoedelijke combinatie. De LV's brengen het een stuk spannender.

Ik denk dat vooral de hoogteprojectie/breedte toe zal nemen met als gevolg nog meer ruimtelijkheid in een grotere ruimte. Ondanks dat mijn zolder niet extreem klein is, mogen ze gewoon net effe wat meer ruimte hebben. Ik kan er dus alleen maar op vooruit gaan ;)

Deleted member

Het is dus tijd voor de Lyngdorf RP-1 Ruben!  ;)

DA BoSS

Quote from: Ruben on January 17, 2007, 10:42:46
Zo... ben je er effe niet ;)

Ik denk dat de speakers vooral in het laag zich wat meer door de ruimte laten benadrukken. Voor mijn gevoel bouwt de LV wat meer op wat enigzins benauwd kan overkomen in een wat directer karakter van de LV's.  Voor mij gaf de SF's alles heel erg weer in het 3D beeld, maar wel echt achter de speakers. De LV's doen dit wat meer naar voren, maar zonder vervelend te zijn. Ten opzichte van de LV is de SF ook wel een stuk liever en veiliger. Helemaal op de A32 een gemoedelijke combinatie. De LV's brengen het een stuk spannender.

Ik denk dat vooral de hoogteprojectie/breedte toe zal nemen met als gevolg nog meer ruimtelijkheid in een grotere ruimte. Ondanks dat mijn zolder niet extreem klein is, mogen ze gewoon net effe wat meer ruimte hebben. Ik kan er dus alleen maar op vooruit gaan ;)

hoi ruben,

kan je al wat zeggen over de all-round kwaliteiten van de LV tov je oude SF speakers?

(dus 't hoe van 't spelen van verschillende muziekstijlen...de ene speaker blinkt uit met klassiek, de ander met de rock, de derde met vocalen etc etc)

:)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

W

Quote from: TheSpeedSkater on January 16, 2007, 22:19:23
Dan ben ik benieuwd wat je van de LV vind. Volgens Ruben weer een stap vooruit, kijken wat jouw bevindingen zijn..

Ik heb ze toen eens bij Bjorn mogen beluisteren, toen Ruben ook voor de eerste keer kennis met ze maakte. Onze smaak ligt volgens mij redelijk dicht bij elkaar(dat lag ie althans ;)) Want ik moet eerlijk bekennen dat ik toen we bij Bjorn vandaan waren de SF's bij Ruben nog steeds lekkerder vond klinken. En trouwens, de piano concerto's zijn visueel toch ook wel een stuk mooier dan de LV's... Ik heb de walnuts dan nog wel niet in het echt gezien, maar dat komt nog wel!

Quote from: Ruben on January 17, 2007, 10:42:46
Zo... ben je er effe niet ;)

Ik denk dat de speakers vooral in het laag zich wat meer door de ruimte laten benadrukken. Voor mijn gevoel bouwt de LV wat meer op wat enigzins benauwd kan overkomen in een wat directer karakter van de LV's.  Voor mij gaf de SF's alles heel erg weer in het 3D beeld, maar wel echt achter de speakers. De LV's doen dit wat meer naar voren, maar zonder vervelend te zijn. Ten opzichte van de LV is de SF ook wel een stuk liever en veiliger. Helemaal op de A32 een gemoedelijke combinatie. De LV's brengen het een stuk spannender.

Ik denk dat vooral de hoogteprojectie/breedte toe zal nemen met als gevolg nog meer ruimtelijkheid in een grotere ruimte. Ondanks dat mijn zolder niet extreem klein is, mogen ze gewoon net effe wat meer ruimte hebben. Ik kan er dus alleen maar op vooruit gaan ;)

Klinkt goed, dat je er alleen maar op vooruit kan gaan! Als dat zo is dan zal je met de akoestische panelen er ook alleen maar op vooruit kunnen gaan lijkt me?

Wybrand

R

Nee, niets voor mij.

Quote from: Antoine on January 17, 2007, 12:09:17
Het is dus tijd voor de Lyngdorf RP-1 Ruben!  ;)

R

Ja, gaan we wel vanuit. Ze moeten eerst maar eens geleverd worden ;)

Quote from: WyGo on January 17, 2007, 12:22:23
Als dat zo is dan zal je met de akoestische panelen er ook alleen maar op vooruit kunnen gaan lijkt me?

R

Dat vergelijk wil ik nog wel een keer maken. Geef ze eerst nog wat uurtjes, al heb ik al wel een vrij goed idee.

Quote from: DA BoSS on January 17, 2007, 12:20:45
hoi ruben,

kan je al wat zeggen over de all-round kwaliteiten van de LV tov je oude SF speakers?

(dus 't hoe van 't spelen van verschillende muziekstijlen...de ene speaker blinkt uit met klassiek, de ander met de rock, de derde met vocalen etc etc)

:)

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Heb de TDA met alles erop en eraan op de beurs gehoord, was heel erg mooi. Strookt alleen niet met mijn gevoel bij de muziek.

Quote from: beunky on January 17, 2007, 12:58:51
Hmm, hoezo zo stellig? :D

royal d

Quote from: WyGo on January 17, 2007, 12:22:23
Ik heb ze toen eens bij Bjorn mogen beluisteren, toen Ruben ook voor de eerste keer kennis met ze maakte. Onze smaak ligt volgens mij redelijk dicht bij elkaar(dat lag ie althans ;)) Want ik moet eerlijk bekennen dat ik toen we bij Bjorn vandaan waren de SF's bij Ruben nog steeds lekkerder vond klinken. En trouwens, de piano concerto's zijn visueel toch ook wel een stuk mooier dan de LV's... Ik heb de walnuts dan nog wel niet in het echt gezien, maar dat komt nog wel!

Klinkt goed, dat je er alleen maar op vooruit kan gaan! Als dat zo is dan zal je met de akoestische panelen er ook alleen maar op vooruit kunnen gaan lijkt me?

Wybrand


Ik heb zo het idee dat jij binnenkort ook wat aanschaft ;D

beunky

Quote from: Ruben on January 17, 2007, 13:22:31
Heb de TDA met alles erop en eraan op de beurs gehoord, was heel erg mooi. Strookt alleen niet met mijn gevoel bij de muziek.

Als ik het goed begrepen heb is de RP-1 juist alleen maar een doosje wat voor roomcorrection zorgt, natuurlijk wel met een ad en een da converter er in maar toch...
Wellicht doet dat meer goed dan dat het afbreuk doet?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Tja, bij de TDA luister je toch voornamelijk naar een Equibit klasse D versterker. Met de losse RP-1 unit luister je puur naar eq (of beter gezegd, naar de afwezigheid van de negatieve effecten van je kamerakoestiek... ;)).

Joep

Hey Ruben,

Ik zag net dat je de Anticables gekocht hebt! Leuk man, ben zeer benieuwd wat ze voor je gaan doen tegenover de OTA, die ik zelf nog steeds heb. ;)

Verder sterkte met je zoenziekte! :-\

R

Oke, dan misschien iets te voorbarig gesproken. Het gevoel blijft trouwens niet goed.

Quote from: garmtz on January 17, 2007, 13:49:35
Tja, bij de TDA luister je toch voornamelijk naar een Equibit klasse D versterker. Met de losse RP-1 unit luister je puur naar eq (of beter gezegd, naar de afwezigheid van de negatieve effecten van je kamerakoestiek... ;)).

R

Hey,

Ik ben ook benieuwd. Heb wat goede dingen gelezen her en der. Deze moeten net lang genoeg zijn om eens te testen. Ik ga eerst de LV's inspelen en daarna eens een keer testen. Ziekte gaat best oke trouwens, maar toch bedankt ;)

Quote from: Proprius on January 17, 2007, 14:14:42
Hey Ruben,

Ik zag net dat je de Anticables gekocht hebt! Leuk man, ben zeer benieuwd wat ze voor je gaan doen tegenover de OTA, die ik zelf nog steeds heb. ;)

Verder sterkte met je zoenziekte! :-\