R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: perfectionist on November 28, 2006, 18:26:26
Proficiat Ruben! De LV's moeten wel erg goed zijn wil het beter zijn dan de Concerto's.....

De wereld stopt niet bij Sonus Faber, hoor... er zijn diverse speakers die veel meer in hun mars hebben. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

er zijn inderdaad heel wat meer speakers. en ik noem nu eens geen namen. hoewel ik wel degelijk daar de neiging toe heb. Ik ben afgelopen zondag bij rens geweest en ik ken m'n eigen speakers.... tot nu toe heb ik in die prijsklasses nog niets beters gehoord.......... en ik heb er heel wat beluisterd.

Maar ruben ik hoop dat je een echte upgrade hebt gemaakt al duurt de review wel erg lang hoor!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Ha ha, eens.

Quote from: Audiofiel on November 28, 2006, 19:04:13
De wereld stopt niet bij Sonus Faber, hoor... er zijn diverse speakers die veel meer in hun mars hebben. :D

@frank2, die review zal ergens volgende week worden.

Perfectionist

Quote from: Audiofiel on November 28, 2006, 19:04:13
De wereld stopt niet bij Sonus Faber, hoor... er zijn diverse speakers die veel meer in hun mars hebben. :D

Als je eenmaal de Amati's in huis hebt heb je daar toch wel kans op......

Een beter forum begint bij jezelf.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: perfectionist on November 28, 2006, 22:34:02
Als je eenmaal de Amati's in huis hebt heb je daar toch wel kans op......

Onzin natuurlijk. Alsof dat de beste speakers zouden moeten zijn. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

wel de schoonste in het land.. :)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Quote from: Durk on November 28, 2006, 22:51:31
wel de schoonste in het land.. :)

Spieltje spiegeltje, zei de heks... ;D

Nee zonder dollen, "beauty is in the eye of the beholder" en ik verwacht niet dat iedereen die speakers zo verschrikkelijk mooi vind qua uiterlijk. Dat is toch vooral een kwestie van smaak. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Perfectionist

Quote from: Audiofiel on November 28, 2006, 22:40:16
Onzin natuurlijk. Alsof dat de beste speakers zouden moeten zijn. :-\

Nee niet de beste. Je hebt hiernaast nog de SF Stradivari, de duurste Avalons, de Dynaudio Evidence Temptation, Wilson Audio.... Allemaal topklasse, en daarbinnen allemaal een kwestie van smaak zowel kwa klank als uiterlijk.....

@Speedskater: volgens mij ergens rond de 25000 euro.
Een beter forum begint bij jezelf.

Peerless Monster

Quote from: perfectionist on November 28, 2006, 23:27:20
Nee niet de beste. Je hebt hiernaast nog de SF Stradivari, de duurste Avalons, de Dynaudio Evidence Temptation, Wilson Audio.... Allemaal topklasse, en daarbinnen allemaal een kwestie van smaak zowel kwa klank als uiterlijk.....

@Speedskater: volgens mij ergens rond de 25000 euro.

Vind jij het topklasse (wat ik me niet kan voorstellen, want ieder merk dat je opnoemt heeft een ander klankkarakter en dat kan je onmogelijk allemaal mooi vinden) of is de prijs dat het topklasse maakt?

Groet
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Starred

Quote from: Peerless Monster on November 28, 2006, 23:50:52
Vind jij het topklasse (wat ik me niet kan voorstellen, want ieder merk dat je opnoemt heeft een ander klankkarakter en dat kan je onmogelijk allemaal mooi vinden) of is de prijs dat het topklasse maakt?

Groet

Ik denk niet dat je je persoonlijke mening aan topklasse moet koppelen.

Peerless Monster

Quote from: Starred on November 28, 2006, 23:59:32
Ik denk niet dat je je persoonlijke mening aan topklasse moet koppelen.

Waarom haalt hij die term er dan bij?
Dan is het toch je eigen mening?
Of staat het ergens in een boek of encyclopedie?

Het woord topklasse is een waarde oordeel. En een waarde oordeel is een mening...
Ten slotte:
Jij houd van jouw vrouw. Dus jij hecht veel waarde aan jou vrouw.
Ik daarentegen niet. Dus is het jouw mening, toch?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Zullen we nu weer on - topic ;)

Overigens blijven de sonus faber optisch nog steeds de favoriet.

Rody

Je wilde in eerste instantie toch een prachtige monitor speaker, waarom dan toch een vloerstaander? :)

R

Goede vraag. Antwoord is tweeledig. Ik had deze speaker beluisterd nadat ik een mindere ervaring had gehad met de wilson benesch arc. Bjorn wilde hem graag laten horen. Eigenlijk was ik zo aangenaam verrast, dat ik besloten heb deze toch maar eens hier te proberen. Het plan van de monitor was vanwege een eventueel toekomstige starterswoonruimte.  Ook omdat het mooi kan zijn, maar vooral optische en praktische redenen. Die situatie komt over een flinke tijd pas en waar ik terecht komt weet ik nog niet. Mocht het uiteindelijk niet werken, zien we dan wel weer, maar voorlopig ben ik weer (even  ;)) tevreden.

Quote from: Rody on November 29, 2006, 00:27:48
Je wilde in eerste instantie toch een prachtige monitor speaker, waarom dan toch een vloerstaander? :)

myself

Quote from: Ruben on November 27, 2006, 10:59:35
De knoop is doorgehakt.. De sonus faber concerto's gaan de verkoop in. Wel een beetje met pijn in het hart ;)
ow.... zit ik eens een paar dagen niet op het forum, heb je opeens je speakers in de verkoop. ::)

gefeli hoor en veel wijsheid bij de kleurkeuze. 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Daklem

Quote from: myself on November 29, 2006, 12:28:21
ow.... zit ik eens een paar dagen niet op het forum, heb je opeens je speakers in de verkoop. ::)

Het kan soms snel gaan hoor  ;D

Stefan S.

Gefeliciteerd Ruben  :D

Heb je geen behoefte om in deze prijsklasse ook eens naar andere merken te gaan luisteren?

Jean Sibelius

Hey Ruben,

Alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!!!
(mooie speakers, maar ben tevens erg benieuwd naar de onderlinge verschillen die voor jou de doorslag hebben gegeven om de SF's te vervangen) ;)


Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Nee niet echt eigenlijk. Weet ook wel aardig wat er te koop is.

Quote from: Stefan S. on November 29, 2006, 14:36:39
Gefeliciteerd Ruben  :D

Heb je geen behoefte om in deze prijsklasse ook eens naar andere merken te gaan luisteren?

graafke


Daklem

Ik krijg zo'n vermoeden, dat als je de speakers wilt kopen van Ruben, dat je een lootje moet trekken!  ;D

R

Je schoen zetten kun je altijd ;) :P

Quote from: Daklem on November 29, 2006, 22:42:56
Ik krijg zo'n vermoeden, dat als je de speakers wilt kopen van Ruben, dat je een lootje moet trekken!  ;D

Daklem

Quote from: Ruben on November 29, 2006, 22:43:48
Je schoen zetten kun je altijd ;) :P


Hoeveel moet ik dan in mijn schoen stoppen, mocht hij naast mijn schoen staan schitteren?

4 wortelen en een bakje water?  ;D

R

#1899
De kleurkeuze is gedaan. Het is walnut geworden O0 O0