R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

R

ha ha , nou vervelend ;)

Quote from: myself on November 15, 2006, 23:48:03
kom je de komende dagen weer alleen aan lekker luisteren toe  ;D

R

Na een avondje en ochtend luisteren (wat een drukte als student ;)) de volgende allereerste waarnemingen:

- Optisch gezien heeft de speaker ongeveer dezelfde footprint, maar oogt wat massiever. Dit doordat hun niet schuin wegloopt. Wel is het een prachtige speaker om te zien. Stukken beter dan dat ik had verwacht in mijn eigen ruimte. Het zwarte voetje kleurt goed bij de rest. Ik denk dat de walnut versie nog wat mooier zal ogen.

- De sonus faber heeft de eigenschap het beeld verder naar achteren weer te geven, dat verschil is met deze speaker heel groot. Nu wordt alles voor en achter ( maar niet zo ver) neergezet, wat soms een wat directere weergave tot gevolg kan hebben. Dit maakt de speaker in mijn ogen veelzijdiger en ook lijkt er meer diepte in te zitten.

- De uitvoering van de tweeter is echt zijdezacht. Ik wist al dat ik een mooie tweeter in de SF's had zitten, maar deze tilt het wel naar een ander niveau. De 2 mid/laag units zijn enorm snel. Dit gecombineerd met de hoge gevoeligheid van de speaker zet een enorm vol beeld neer. Ook heb ik het gevoel dat deze speaker heel mooi gefilterd is, samenspel tussen de units is erg goed. Tav de sf lijkt er een minder duidelijke scheiding waar te nemen zijn.

Dit alles bovenstaande natuurlijk wel lezen met het feit in het achterhoofd dat deze speaker gewoon 2 keer zo duur is. Samenvattend zijn de eerste indrukken erg goed. Al vele stijlen muziek zijn gepasseerd en het wow gevoel is eigenlijk elke keer aanwezig geweest. Nu heb ik hem net opnieuw afgesteld met de sub erbij en gaan we even een filmpje proberen.

TheSpeedSkater

Klinkt als een blijvertje... ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Daar moet ik echt langer voor luisteren.

Quote from: TheSpeedSkater on November 16, 2006, 13:53:29
Klinkt als een blijvertje... ;D

TheSpeedSkater

Quote from: Ruben on November 16, 2006, 13:55:41
Daar moet ik echt langer voor luisteren.

Hoe is de combinatie met je l.kabels? Omdat jouw 47 labs goed bij je SF paste, maar misschien is bv Nordost wel een (veel) mooiere combi voor deze speaker?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ik denk prima. Ik heb echter nog geen speaker hier gehad waarmee deze niet lekker samen ging. Er zal vast wat mooiers zijn, maar dan vrees ik dat heel diep in de buidel zal moeten. De red dawn heb ik hier erop gehad(toen had ik nog geen frey) en die was echt minder dan deze. Overigens is het weer een andere variabele in het geheel, dus die wil ik nu gelijk laten.

Quote from: TheSpeedSkater on November 16, 2006, 13:59:56
Hoe is de combinatie met je l.kabels? Omdat jouw 47 labs goed bij je SF paste, maar misschien is bv Nordost wel een (veel) mooiere combi voor deze speaker?

bmateijsen

Quote from: Ruben on November 16, 2006, 13:50:41
Dit alles bovenstaande natuurlijk wel lezen met het feit in het achterhoofd dat deze speaker gewoon 2 keer zo duur is. Samenvattend zijn de eerste indrukken erg goed. Al vele stijlen muziek zijn gepasseerd en het wow gevoel is eigenlijk elke keer aanwezig geweest. Nu heb ik hem net opnieuw afgesteld met de sub erbij en gaan we even een filmpje proberen.

Niet helemaal... .ongeveer 1,7x zo duur ;D. (kon het niet laten.... 8))

TheSpeedSkater

Quote from: bmateijsen on November 16, 2006, 19:46:47
Niet helemaal... .ongeveer 1,7x zo duur ;D. (kon het niet laten.... 8))
Ow...waar wacht je nog op Ruben.. Bestellen die handel!  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Perfectionist

Quote from: bmateijsen on November 16, 2006, 19:46:47
Niet helemaal... .ongeveer 1,7x zo duur ;D. (kon het niet laten.... 8))

Met 20% korting zeg maar ongeveer 1.5 keer zo duur.  ;D ;D ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

molle

Terug overlaten bij BB&G misschien >:D ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Deleted member

Maar zo te lezen gaat het hoe dan ook geld kosten!  ;D Nu je beter hebt gehoord zal het lastig zijn je er bij neer te leggen, hebben hebben hebben, dat idee!  ;)

mikeske

ai ai ruben, die LV demo zal je veel geld kosten  ;D

Maar ook veel luisterplezier bezorgen  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiotwin

Mooie speakers,Ruben :D
Ben benieuwd!
Tevredenheid!!!

Jean Pierre

Quote from: Ruben on November 15, 2006, 17:41:42
Even een klein overzichtje. Overigens is de kleur random.

Ziet er goed uit Ruben! zal vast en zeker ook mooi klinken!!

Even een vraagje; Waarvoor is die tape bij de speakers?? Om de oude plaats waar ze stonden te markeren oid?

Mvg,

Reinout

R

#1789
Euh.

SF concerto == 2400 ongeveer <-> LV avatar == 5000, geeft 2,08 bij mij. ;)

Quote from: bmateijsen on November 16, 2006, 19:46:47
Niet helemaal... .ongeveer 1,7x zo duur ;D. (kon het niet laten.... 8))

R

Ja idd. Daar staan de markeringen van mijn sonus faber spikes op.

Quote from: Jean Pierre on November 17, 2006, 11:19:28
Ziet er goed uit Ruben! zal vast en zeker ook mooi klinken!!

Even een vraagje; Waarvoor is die tape bij de speakers?? Om de oude plaats waar ze stonden te markeren oid?

Mvg,

Reinout

frank2

als je zoveel geld gaat uitgeven raad ik je aan om ook andere merken speakers te gaan beluisteren. Alleen al om een totaalbeeld te krijgen en zeker te weten dat deze speaker echt de sound is/geeft die je wenst.
En niet omdat ik zezelf heb maar dan komt zeker ook usher in beeld. (gratis op proef thuis bezorgd, usher.nl)
Maar er zijn andere speakers.......... DE speaker die je nu hebt staan ken ik helaas niet, ik heb ze niet gehoord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Ik had al eerder geschreven dat het waarschijnlijk niet de avatar zal worden, maar de audtiorium als het LV gaat worden. Die is een stuk schappelijker geprijsd (3,5K MSRP).

Quote from: frank2 on November 17, 2006, 18:28:07
als je zoveel geld gaat uitgeven raad ik je aan om ook andere merken speakers te gaan beluisteren. Alleen al om een totaalbeeld te krijgen en zeker te weten dat deze speaker echt de sound is/geeft die je wenst.
En niet omdat ik zezelf heb maar dan komt zeker ook usher in beeld. (gratis op proef thuis bezorgd, usher.nl)
Maar er zijn andere speakers.......... DE speaker die je nu hebt staan ken ik helaas niet, ik heb ze niet gehoord.

Chris80

Quote from: Ruben on November 17, 2006, 18:34:31
Ik had al eerder geschreven dat het waarschijnlijk niet de avatar zal worden, maar de audtiorium als het LV gaat worden. Die is een stuk schappelijker geprijsd (3,5K MSRP).


Prima keus :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

R

Misschien, eerst nog maar eens lekker luisteren.

Quote from: Chris80 on November 17, 2006, 18:36:14
Prima keus :)

trigger__

Quote from: Ruben on November 17, 2006, 22:55:57
Misschien, eerst nog maar eens lekker luisteren.


in mijn ogen prachtige luidsprekers die LV, moest ik het geld maar hebben om zoiets te kopen. Gelukkig ben ik (voorlopig) nog tevreden met mijn B&W. Wat zeg ik?? Tevreden?? Vind ze enorm goed :)

R

En daar gaat het om ;D Tevreden blijven is moeilijker ;) >:D

Quote from: trigger__ on November 17, 2006, 23:11:24
Gelukkig ben ik (voorlopig) nog tevreden met mijn B&W. Wat zeg ik?? Tevreden?? Vind ze enorm goed :)

Chris80

Quote from: Ruben on November 17, 2006, 22:55:57
Misschien, eerst nog maar eens lekker luisteren.


Zo hoort het ook. Veel plezier met testen.
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

myself

wannner moeten ze terug?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Deze blijven denk ik ongeveer een week. Daarna zullen zoals het er nu naar uit ziet ook de auditoriums hier komen proefdraaien.

Quote from: myself on November 18, 2006, 03:26:44
wannner moeten ze terug?