R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Joep

Hey Ruben!

Je bent lekker bezig zo te lezen ;D

Heb je een 'eind'-set in je gedachten waar je naar toe wilt werken, of is de Living Voice de kers op de Arcam-taart?

Ik heb de Living Voices zelf nooit gehoord, wel bijna toen we met Frank, Garmt, Wilco en Cees bij Remko waren. Helaas moest ik te vroeg weer naar huis. Maar naderhand is me verteld dat ik niks gemist had... :-X

Maar goed, denk je dat je de meeste winst met een nieuwe speaker behaalt? Ik heb nu namelijk mijn speakers en versterker ongeveer op het niveau wat ik wil -in ieder geval de basis daarvoor- maar mijn bron nog niet, en daar baal ik op zich wel een (heel klein) beetje van maar ja, dat wist ik vantevoren nog niet natuurlijk ;) Elke keer dat ik luister, hoor ik heel goed wat ik mis ;D

Misschien is het leuk om na de LV's thuis gehoord te hebben eens te luisteren naar goede cd-spelers...misschien komt er wel een verrassing uit :)

Enne...Garbage in, garbage out ;D

R

#1726
Quote from: Proprius on November  7, 2006, 17:07:15
Hey Ruben!

Je bent lekker bezig zo te lezen ;D

Heb je een 'eind'-set in je gedachte waar je naar toe wilt werken, of is de Living Voice de kers op de Arcam-taart?

Nee, ik heb geen eindset in gedachte eigenlijk. Dan is het makkelijk bouwen ;). Echter heb ik nu wel een set op een redelijk niveau naar mijn eigen mening. Daar kan altijd wat verbetering in komen. Ook vind het leuk om af en toe te switchen en nieuwe dingen te proberen.
Quote
Ik heb de Living Voices zelf nooit gehoord, wel bijna toen we met Frank, Garmt, Wilco en Cees bij Remko waren. Helaas moest ik te vroeg weer naar huis. Maar naderhand is me verteld dat ik niks gemist had... :-X
Hmm vreemd. Ik weet wel dat jullie ( jij en remko) totaal anders luisteren, maar de eerste klanken die ik gehoord heb, waren voor mij echt genieten. Dat smaakte iig naar meer.
Quote
Maar goed, denk je dat je de meeste winst met een nieuwe speaker behaalt? Ik heb nu namelijk mijn speakers en versterker ongeveer op het niveau wat ik wil -in ieder geval de basis daarvoor- maar mijn bron nog niet, en daar baal ik op zich wel een (heel klein) beetje van maar ja, dat wist ik vantevoren nog niet natuurlijk ;) Elke keer dat ik luister, hoor ik heel goed wat ik mis ;D

Misschien is het leuk om na de LV's thuis gehoord te hebben eens te luisteren naar goede cd-spelers...misschien komt er wel een verrassing uit :)
Begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik ben echter niet op zoek naar de grootste winst of zo. Als ik een cd speler zou nemen, zou de versterker er ook uit moeten. Voor mij is een optische match ook heel belangrijk. Ik kan me ook wel indenken dat het niet voor iedereen even logisch zal zijn, veelal ook een gevoelskwestie ;)

Quote
Enne...Garbage in, garbage out ;D

Wordt het toch tijd eens wat andere cd's te kopen ;) :P

reMC

Quote from: Ruben on November  7, 2006, 17:17:36
Hmm vreemd. Ik weet wel dat jullie ( jij en remko) totaal anders luisteren, maar de eerste klanken die ik gehoord heb, waren voor mij echt genieten. Dat smaakte iig naar meer.

Ik weet niet meer precies wat we geprobeerd hadden bij mij thuis maar ik geloof de Sun Audio en daarna de versterker van Audio Resolution; die combinaties waren niet goed. Ik heb dus ook nog niet echt kunnen horen waar de Living Voice-hype precies over gaat ;) Maar ik ben verwend met mijn mijn speakers, ik kan nooit meer terug naar een gesloten systeem, ik ga dan te veel vrijheid in de klanken missen.

R

Oh ja, nu weet ik weer welke sessie je bedoelde. Hype wil ik het niet noemen, maar gewoon erg mooi. Hier thuis gaan we eens wat grondiger testen.

Quote from: reMC on November  7, 2006, 17:23:38
Ik weet niet meer precies wat we geprobeerd hadden bij mij thuis maar ik geloof de Sun Audio en daarna de versterker van Audio Resolution; die combinaties waren niet goed. Ik heb dus ook nog niet echt kunnen horen waar de Living Voice-hype precies over gaat ;) Maar ik ben verwend met mijn mijn speakers, ik kan nooit meer terug naar een gesloten systeem, ik ga dan te veel vrijheid in de klanken missen.

Starred

@Ruben, vind je monitors er optisch mooier dan staanders?

garmtz

Quote from: reMC on November  7, 2006, 17:23:38
Ik weet niet meer precies wat we geprobeerd hadden bij mij thuis maar ik geloof de Sun Audio en daarna de versterker van Audio Resolution; die combinaties waren niet goed. Ik heb dus ook nog niet echt kunnen horen waar de Living Voice-hype precies over gaat ;) Maar ik ben verwend met mijn mijn speakers, ik kan nooit meer terug naar een gesloten systeem, ik ga dan te veel vrijheid in de klanken missen.

Het ging helemaal nergens over bij jou toen Remco, klonk inderdaad voor geen meter... :)  Zo zie je maar weer dat de ruimte en de aangesloten apparatuur heel belangrijk is. Voor de gein zou je eens bij mij langs moeten komen weer. :)

Joep

Quote from: garmtz on November  7, 2006, 17:52:46
Het ging helemaal nergens over bij jou toen Remco, klonk inderdaad voor geen meter... :)  Zo zie je maar weer dat de ruimte en de aangesloten apparatuur heel belangrijk is. Voor de gein zou je eens bij mij langs moeten komen weer. :)

Daar wil ik dan wel bijzijn, want nu heb ik dus een verkeerd beeld van Living Voice..blijkbaar klinken ze wel op Lavardin?  :)

R

Ja.

Quote from: Starred on November  7, 2006, 17:50:55
@Ruben, vind je monitors er optisch mooier dan staanders?

garmtz

Quote from: Proprius on November  7, 2006, 17:54:28
Daar wil ik dan wel bijzijn, want nu heb ik dus een verkeerd beeld van Living Voice..blijkbaar klinken ze wel op Lavardin?  :)

Ze klinken 'vrij briljant' op Lavardin ja... :)  Jullie zijn uiteraard welkom! Mijn set vind ik nu behoorlijk 'af', met de Resolution Audio Opus 21 die ik nu via zijn fixed DIN uitgang heb aangesloten. Nog even een pak beter trouwens dan via de geregelde RCA uitgangen.

Kort gezegd: het heeft in mijn huiskamer nog nooit zo goed geklonken.

Maar ik bevuil het topic van Ruben... :)

R

Ach, omdat jij het bent ;).

Heb jij de LV's al op arcam (a32) gehoord?

Quote from: garmtz on November  7, 2006, 17:57:52
Maar ik bevuil het topic van Ruben... :)

garmtz

Quote from: Ruben on November  7, 2006, 18:07:19
Ach, omdat jij het bent ;).

Heb jij de LV's al op arcam (a32) gehoord?

Nope.

W


Perfectionist

Ik ben met je eens dat het nooit een rationele kostenafweging is. Ik heb nagenoeg dezelfde setup als jij, en naar mijn opinie is de grootste verbetering daarin te bereiken dmv andere versterking. Ik heb een Krell KAV400 op het oog, maar als het een Krell versterker wordt zal tevens het optische en esthetische (congruent) bepalen dat er, op een later moment, ook een Krell CD-speler komt (de SACD Standard).


Quote from: Ruben on November  7, 2006, 16:53:17
Ik denk van wel. Ben zelf van mening dat de A32 een ontzettend capabele versterker is en gecombineerd met de prachtig plaatje neerzet. Zo'n aanschaf gaat een rationele kosten-effectiviteitsbenadering te boven. Zo kijk ik er in ieder geval nooit naar.

Een beter forum begint bij jezelf.

R

De match krell - sonus faber heb ik wel eens eerder gezien, maar totaal niet mijn ding. Hoe kom jij hier zo bij? Zeker omdat je nu een arcam set hebt staan.

Quote from: perfectionist on November  7, 2006, 18:35:54
Ik ben met je eens dat het nooit een rationele kostenafweging is. Ik heb nagenoeg dezelfde setup als jij, en maar mijn opinie is de grootste verbetering daarij te bereiken in andere versterking. Ik heb een Krell KAV400 op het oog, maar als het een Krell versterker wordt zal tevens het optische en esthetische (congruent) bepalen dat er, op een later moment, ook een Krell CD-speler komt (de SACD Standard).

R

Moest vandaag ook eens denken aan hoe het allemaal begonnen was. Om te starten ook niet verkeerd, maar wel een vrij radicale stap vooruit. Dit plaatje geeft de kleine stap wel aan ;)

mchel

Ik heb bij de hifiwinkel in Eindhoven wel eens geluisterd naar Krell, ik meen de ook de KAV400i met bijpassende cd speler.
Dit stond opgesteld samen met de SF Cremona.

Ik was echt onder de indruk, zulks moois had ik nog niet eerder horen spelen.

arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

Rody

En dat binnen een (?) jaar ;D

mchel

Ruben,

Je bent een trouwe aanhanger van je Arcam spulletjes.
Toch ben ik benieuwd welk merk/model een eventuele upgrade-kandidaat zou zijn voor de versterker en cd speler?
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

R

Oh er zal vast heel veel moois zijn. Heb er hier laatst een lavardin is ref aan gehad.. Dat was echt smullen.

Quote from: mchel on November  7, 2006, 19:00:03
Ruben,

Je bent een trouwe aanhanger van je Arcam spulletjes.
Toch ben ik benieuwd welk merk/model een eventuele upgrade-kandidaat zou zijn voor de versterker en cd speler?

Perfectionist

Quote from: Ruben on November  7, 2006, 18:37:57
De match krell - sonus faber heb ik wel eens eerder gezien, maar totaal niet mijn ding. Hoe kom jij hier zo bij? Zeker omdat je nu een arcam set hebt staan.


Hoe bedoel je? Zie de relatie die je trekt tussen Arcam nu en Krell niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Precies wat ik bedoel. Totaal anders imho. Ben je van smaak veranderd? was arcam toch stiekem niet je ding? Verrassend merk, krell voor iemand die nu met arcam draait.

Quote from: perfectionist on November  7, 2006, 19:15:38
Hoe bedoel je? Zie de relatie die je trekt tussen Arcam nu en Krell niet.

Perfectionist

Quote from: mchel on November  7, 2006, 18:49:22
Ik heb bij de hifiwinkel in Eindhoven wel eens geluisterd naar Krell, ik meen de ook de KAV400i met bijpassende cd speler.
Dit stond opgesteld samen met de SF Cremona.

Ik was echt onder de indruk, zulks moois had ik nog niet eerder horen spelen.



Ik heb de Krell KAV400 een weekje op proef nu, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Met name bij popmuziek, bij klassiek lijkt de Arcam me toch nog wat beter te bevallen. We'll see.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

#1747
Quote from: Ruben on November  7, 2006, 19:16:56
Precies wat ik bedoel. Totaal anders imho. Ben je van smaak veranderd? was arcam toch stiekem niet je ding? Verrassend merk, krell voor iemand die nu met arcam draait.


Is zeker niet totaal anders. Heb je ze beiden wel eens naast elkaar beluisterd? Beiden hebben ze het analytische, vefijnde, alleen de Krell heeft meer autoriteit en slam.

Zo vreemd is de overgang niet. Ik ken meerdere mensen die van Arcam naar Krell zijn gestapt. Amused b.v.
Een beter forum begint bij jezelf.

Boontje

ieder zijn ding..........
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.