R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

De eerste geluiden uit de speaker die ik heb gehoord, waren ook echt anders dan jouw omschrijving. De arc's en LV's beiden niet thuis getest. Een mogelijke kanshebber gaat wel degelijk thuis getest worden.

Na eens rondgelezen te hebben online, begint deze speaker steeds interessanter te worden.

Quote from: VDM on November  6, 2006, 00:08:02
Pff hoe moet ik dat nou verwoorden ::)

Om te beginnen, ik vind echt alles leuk, van jazz en soul tot techno.

Mijn setje staat op mijn slaapkamer (ben student ;) ) dus ik gebruik het voor muziek, film, tv etc. en het spul staat dus aan op elk moment van de dag. Af en toe moet het dus wild zijn, maar als ik wakker word heb ik daar echt geen zin in. En dan is de Living Voice wat te aanwezig. Het verschil is niet zo groot, maar wel duidelijk in het voordeel van de Arc (in mijn situatie).

Sowieso is de ruimte niet alles, moet de stroomvoorziening nog beter, moet er nog een betere bron komen en sowieso een goede interlink voor de Sonos, maar het klinkt toch al heel lekker :)

Heb je beide speakers wel in dezelfde ruimte beluisterd?


Perfectionist

Zo de Concerto's gaan dus weg wss............?  ::)

Heb je ook nog overwogen de Totem Model One (monitor) mee te nemen in de vergelijking?

Een beter forum begint bij jezelf.

R

Quote from: perfectionist on November  6, 2006, 11:24:03
Zo de Concerto's gaan dus weg wss............?  ::)

wss wel ja.
Quote
Heb je ook nog overwogen de Totem Model One (monitor) mee te nemen in de vergelijking?

Ja, niet mijn ding.

molle

Quote from: garmtz on November  6, 2006, 09:58:29
Simpel, Living Voice heeft een grote kamer nodig en moet ADEMEN! :)  Een kleine kamer heeft de neiging de speaker een wat opgesloten karakter te geven. Dat kan dan onrustig gaan werken. Zelf heb ik dat ook ondervonden toen ik bij wijze van experiment mijn kamer ging ombouwen en dichter bij de speakers ging zitten. Geen succes...

Verder is de Arc ook gewoon een speaker die zichzelf goed kan wegcijferen. Zeker geen opvallende speaker qua geluidsbeeld.

Zou de Living Voice mijn ruimte aankunnen Garmt?
Of zouden ze er net iets tekort komen.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

VDM

Eens! Mijn kamer is 4m x 4m, dus niet heel groot, en heeft ook nog eens een schuine kant. Qua volume blijft er dan niet zo heel veel over.

R

Qua volume? Of bij hoog volume? Hoe bedoel je precies?

Quote from: VDM on November  6, 2006, 21:06:13
Eens! Mijn kamer is 4m x 4m, dus niet heel groot, en heeft ook nog eens een schuine kant. Qua volume blijft er dan niet zo heel veel over.


TheSpeedSkater

Quote from: Ruben on November  6, 2006, 21:20:03
Qua volume? Of bij hoog volume? Hoe bedoel je precies?

Waarschijnlijk het volume van zijn kamer, de inhoud dus..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Hmm, goede optie ;). ha ha

Quote from: TheSpeedSkater on November  6, 2006, 21:22:57
Waarschijnlijk het volume van zijn kamer, de inhoud dus..

VDM

Inhoud van de kamer idd, was weer met teveel dingen tegelijk bezig ;D

R

Inmiddels heb ik met bjorn een afspraak gemaakt om de Living voice avatar hier thuis eens aan de tand te voelen. Eigenlijk niet op zoek naar een vloerstaander, maar de indruk is me zo bijgebleven dat ik echt nog even meer wil horen. Waar beter dan in mijn eigen ruimte(hoop ik). Ben erg benieuwd..

FrankB

Cool Ruben!! Je gaat absoluut overstag ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Quote from: Ruben on November  6, 2006, 23:23:37
Waar beter dan in mijn eigen ruimte(hoop ik). Ben erg benieuwd..

De enige plek om echt een goed oordeel te vormen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Zeker weten.

Quote from: Audiofiel on November  7, 2006, 09:19:15
De enige plek om echt een goed oordeel te vormen. ;)

TheSpeedSkater

je laat er geen gras over groeien! Haha, goed bezig!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

W

Wow Ruben, erg gaaf, en erg snel!!! Ik ben benieuwd hoe die je bij je thuis bevalt! De ruimte is toch echt compleet anders vergeleken met die van Bjorn!

Groet,
Wybrand

R

#1715
Ach ja, we hadden toevallig beiden tijd. Houdt niet in dat ze meteen blijven hoor ;)

Quote from: WyGo on November  7, 2006, 10:08:09
Wow Ruben, erg gaaf, en erg snel!!! Ik ben benieuwd hoe die je bij je thuis bevalt! De ruimte is toch echt compleet anders vergeleken met die van Bjorn!

Groet,
Wybrand

Quote from: TheSpeedSkater on November  7, 2006, 10:07:46
je laat er geen gras over groeien! Haha, goed bezig!

bmateijsen

Quote from: Ruben on November  7, 2006, 10:13:45
Ach ja, we hadden toevallig beiden tijd. Houdt niet in dat ze meteen blijven hoor ;)


Gewoon eerst rustig testen, en het is maar goed dat jij veel tijd over hebt ;). Kan je je hele cd-collectie weer doorspitten.. 8)

R

Tja, hè wat naar ;) :P

Quote from: bmateijsen on November  7, 2006, 10:15:25
Gewoon eerst rustig testen, en het is maar goed dat jij veel tijd over hebt ;). Kan je je hele cd-collectie weer doorspitten.. 8)

TheSpeedSkater

Ik ken dat testen van BB&G, je bent meteen verkocht!   ;);D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ha ha ;D

Quote from: TheSpeedSkater on November  7, 2006, 10:19:12
Ik ken dat testen van BB&G, je bent meteen verkocht!   ;);D

W


Maximus_Aurelius

#1721
Hoi Ruben,

Ik lees nou paar pagina's terug betreft misschien upgrade in speakers.Je moet hier aardig wat pagina's terugspitten zo snel gaat dat hier in dit topic ;D ;D
Ik lees dat jij monitors wilt mijn vraag is waarom deze omslag van vloerstaanders naar monitors?? Jou ruimte laat toch wel vloerstaanders toe of zie ik dat verkeerd ;) kan ook he  ;D
Ik las ook dat jij de zolder gaat verlaten ga je dan in een huiskamer zitten of kleiner? Want als je kleiner gaat dan kan ik zeker inkomen niet helemaal ;D Maar als je verhuizen gaat is het dan wel zo'n goed idee om upgrade te doen??
Ik snap goed dat mensen (goede)monitors goed vinden , ik ook want voorlopig wil ik ook niets anders ;D
Mijn volgende speakers worden hoogwaarschijnlijk weer monitors.Heb ze ook al tegen andere luidsprekers gezet.
Hoogwaarschijnlijke upgrade is van mij MBL311E (monitor luidspreker)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Perfectionist

Je kunt ook de vraag stellen of een luidspeakerupgrade voor het geld wel de meeste meerwaarde heeft. Ik zou eerder denken dat vervangen van de A32 door een andere (nog beter) versterker (Krell? Ik heb momenteel de Krell KAV400 op proef) kosteneffectiever is.

Een beter forum begint bij jezelf.

R

Mijn plannen zijn redelijk lange termijn genomen. Zelfs zo dat er nog geen concrete plannen zijn, maar wel een intentie. Eerst staat echter nog afstuderen op het programma. De wens om naar een mooie monitorspeaker is eigenlijk blijven hangen nadat ik eens een keer de cremona auditor heb gehoord. Dit was echt zo mooi, dat ik deze eigenlijk al wilde voordat ik de concerto's neerzette. Echter was het financieel toen niet haalbaar. Nu is er wat meer ruimte. Voor mij is het de optie dat het nog mooier kan dan nu, samen met een optisch aspect.

De luistersessie bij bjorn echter de LV's gehoord en dat was wel zo gaaf, dat ik de aanschaf van de monitor even on hold heb gezet. Ik wil eerste de LV's hier testen omdat het echt heel erg gaaf was. En qua ruimte zal ik er niet op achteruit gaan denk ik. Switchen kan ook altijd nog namelijk.

De keus om de switch nu te maken is vooral omdat het nu nog kan ;).
Quote from: Maximus_Aurelius on November  7, 2006, 16:24:54
Hoi Ruben,

Ik lees nou paar pagina's terug betreft misschien upgrade in speakers.Je moet hier aardig wat pagina's terugspitten zo snel gaat dat hier in dit topic ;D ;D
Ik lees dat jij monitors wilt mijn vraag is waarom deze omslag van vloerstaanders naar monitors?? Jou ruimte laat toch wel vloerstaanders toe of zie ik dat verkeerd ;) kan ook he  ;D
Ik las ook dat jij de zolder gaat verlaten ga je dan in een huiskamer zitten of kleiner? Want als je kleiner gaat dan kan ik zeker inkomen niet helemaal ;D Maar als je verhuizen gaat is het dan wel zo'n goed idee om upgrade te doen??
Ik snap goed dat mensen (goede)monitors goed vinden , ik ook want voorlopig wil ik ook niets anders ;D
Mijn volgende speakers worden hoogwaarschijnlijk weer monitors.Heb ze ook al tegen andere luidsprekers gezet.
Hoogwaarschijnlijke upgrade is van mij MBL311E (monitor luidspreker)

R

Ik denk van wel. Ben zelf van mening dat de A32 een ontzettend capabele versterker is en gecombineerd met de prachtig plaatje neerzet. Zo'n aanschaf gaat een rationele kosten-effectiviteitsbenadering te boven. Zo kijk ik er in ieder geval nooit naar.

Quote from: perfectionist on November  7, 2006, 16:42:02
Je kunt ook de vraag stellen of een luidspeakerupgrade voor het geld wel de meeste meerwaarde heeft. Ik zou eerder denken dat vervangen van de A32 door een andere (nog beter) versterker (Krell? Ik heb momenteel de Krell KAV400 op proef) kosteneffectiever is.