Author Topic: Mijn bescheiden setje(Update na 4 jr)  (Read 8812 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jef-W

• HT forum donateur
  • New member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 3
Re: Mijn bescheiden setje
« Reply #25 on: January 17, 2013, 09:20:22 »
Ga er nu mee bezig en laat de auto set-up er oplos.
Anthem mrx310 / Oppo 83SE+TUC / Apple TV 2 / PS4 / front: Focal 806V / surround: M&K Sound M4T / sub: Rel Quake II / speakercable: Nordost Blue Heaven / interlink: Nordost Solar Wind / hdmi: AudioQuest Chocolate/Carbon

Offline frank2

• .....THE SOUND..... ....EXPERIENCE....
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 42
  • Music and my 3 girls, what else?
    • http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.0
« Reply #26 on: January 17, 2013, 12:20:55 »
En is het beter of anders?
Plinius 103A/ Anthem MRX 700 / Cassiopeia ls / Usher X-708 / Pioneer LX58/ Moon mind 180+Kingpin voeding /C&D dac1 /  Mede8er / Panasonic 55ST60 isf gecal. / LS: cassiopeia moonbase2/ coax: atlas mavros ultra/ Casseopia mono kristal interlinks /Black Power X1 gemod./ Samsung C1740- Caiway, AlphaCable SP 1005, Atlas, Supra HDMI kabel

Offline Jef-W

• HT forum donateur
  • New member
« Reply #27 on: January 17, 2013, 13:04:05 »
Heb de speakers wat verplaatst  en de rechter iets ingedraaid, auto set-up laten lopen. De waarde van de sub heel iets teruggeschroefd.
Het geluid is wel beter geworden, het grensgevalletje schel is verdwenen.

Alleen de dialogen in films zijn nog steeds zacht. Heb nu The Darkknight Rises erop staan, hierin goed contrast tussen actie en dialogen.
Anthem mrx310 / Oppo 83SE+TUC / Apple TV 2 / PS4 / front: Focal 806V / surround: M&K Sound M4T / sub: Rel Quake II / speakercable: Nordost Blue Heaven / interlink: Nordost Solar Wind / hdmi: AudioQuest Chocolate/Carbon

Offline frank2

• .....THE SOUND..... ....EXPERIENCE....
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 42
  • Music and my 3 girls, what else?
    • http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.0
« Reply #28 on: January 17, 2013, 13:10:30 »
The dark night is ongeveer de slechste film hiervoor, daarin zijn de dialogen tov de aktie scenes bijna extreem zacht. Pak eens een dvd of andere BR

Plinius 103A/ Anthem MRX 700 / Cassiopeia ls / Usher X-708 / Pioneer LX58/ Moon mind 180+Kingpin voeding /C&D dac1 /  Mede8er / Panasonic 55ST60 isf gecal. / LS: cassiopeia moonbase2/ coax: atlas mavros ultra/ Casseopia mono kristal interlinks /Black Power X1 gemod./ Samsung C1740- Caiway, AlphaCable SP 1005, Atlas, Supra HDMI kabel

Offline Jef-W

• HT forum donateur
  • New member
« Reply #29 on: January 17, 2013, 13:29:07 »
Ja, las het ook net :wacko:
« Last Edit: January 17, 2013, 13:29:22 by Jef-W »

Offline chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+126)
  • Total likes: 1292
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #30 on: January 17, 2013, 16:47:02 »
Ik heb speaker opstellingen gehoord die op nog geen 2 meter uit elkaar staan (de mijne overigens ook niet) en dat je dan een heel mooi stereobeeld kan hebben (oa bij mij). Dit is dan uiteraard wel in samenhang met de akoestiek etc.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Arendal Sub 2, Ritmik F12, BK 400 XXlS, Paradigm PW Link,

Offline Jef-W

• HT forum donateur
  • New member
« Reply #31 on: February 26, 2017, 14:03:40 »
Zo, ondertussen alweer 4 jaar later ;)
Door tijdgebrek en met de komst van kinderen is dit op een laag pitje komen te staan. Af en toe wel meegekeken hier op het forum.

Eind vorig jaar besloten om mijn Marantz NR1501 naar mijn ouders te verhuizen en zelf een mooie Anthem 310(van iemand hier op het forum) over te nemen.
In januari ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de interlink(onbekend merk) tussen de Oppo(analoge uitgang) en Anthem te vervangen door een Nordost Solar Wind. Dit gaf meteen een heel fijn ruimtelijk en open geluid.
Kort daarop mijn LS van Siltech vervangen door Nordost Blue Heaven(1e gen).

Afgelopen maand kreeg een standaard meegeleverde HDMI kabel kuren en na veel lezen gekozen voor een AudioQuest Chocolate(2e hands).
Die heb ik nu tussen de Oppo en de Anthem gezet.

Nu zit ik eraan te denken om de HDMI van de Anthem naar de TV ook te vervangen, dit is ook weer een standaard kabel.

Kan een AudioQuest Vodka op de kop tikken, maar is dit een slimme keus om deze tussen de Anthem-TV te zetten, aangezien er een AQ Chocolate tussen de Oppo-Anthem zit.

Zo, dit voor nu eerst wat er in 2 maanden tijd is gebeurd ;D

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+21)
  • Total likes: 221
  • Het is maar geluid...
« Reply #32 on: February 26, 2017, 15:23:03 »
Zo, dit voor nu eerst wat er in 2 maanden tijd is gebeurd ;D
Als je er tussendoor maar vaak van geniet!  8)
Woonkamer: Mac Mini • Cambridge Audio CXC • Naim Uniti Atom • Naim NAP200 • Naim NAC A5 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Zolder: Kenwood L-1000 • Yamaha WXA-50 • Akai GX-75 • B&W 685s2 • Pronto TSU-9400 • Surround: in de auto’s :)

Offline Jef-W

• HT forum donateur
  • New member
Re: Mijn bescheiden setje(Update na 4 jr)
« Reply #33 on: February 26, 2017, 19:18:11 »
Nu met deze aanpassingen klinkt het nog mooier in mijn beleving en genieten gaat nog prima gelukkig ;)