Welke bioscoop heeft nu echt goed geluid ?

Started by Wotnix, March 1, 2015, 19:02:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

De vraag van de TO is : "Welke bioscoop heeft nu echt goed geluid ? ".

Nou de meeste hebben een prima installatie staan.

De vraag moet zijn welke bios heeft een goeie geluidsman/audio technicus die wel weet hoe het geluid afgesteld moet worden  :thumbs-up:

Al die Pathe bioscopen hebben prima geluid, maar de afstelling is vaak triest.

Eens met MVG, Die in Antwerpen is TOP!!

En dan het geluids niveau is voor elke bezoeker anders he. Bijna onmogelijk om iedereen te bekoren. Te laag volume vind ik net zo'n afbraak doen als TE hard. Alleen kan TE hard schadelijk zijn voor je gehoor.

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Wotnix

Quote from: LittleNinja on March  9, 2015, 14:40:33
Dat ze een smak geld betaald hebben voor een THX certificaat....

Ik heb toen 13 jaar geleden eens gekeken naar twee Marantz receivers. De één was ook gecertificeerd, de ander niet. Dat scheelde een aardige bom duiten ja. Net wat je zegt: een smak geld voor een certificaatje  :dozingoff:
Ik heb toen maar een Denon gekocht, im Sonderangebot !
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

LittleNinja

Quote from: knubbe on March  9, 2015, 15:24:06
Ze noemen het hier Dolby Cinema.

In Eindhoven bedoel je? Dat heeft volgens mij te maken met één zaal.. Er is één grote zaal met een "zwevend" scherm. Die zaal is gebaseerd op een Dolby Design waardoor ze het Dolby Cinema noemen. (Heb ik ook maar van de website.. ;) )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

knubbe

Quote from: LittleNinja on March 10, 2015, 07:15:45
In Eindhoven bedoel je? Dat heeft volgens mij te maken met één zaal.. Er is één grote zaal met een "zwevend" scherm. Die zaal is gebaseerd op een Dolby Design waardoor ze het Dolby Cinema noemen. (Heb ik ook maar van de website.. ;) )

Ahja, lees inderdaad zo iets. Beeld is ook beter dan in andere zalen geloof ik ! Maar heeft verder dus niks te maken met het geluid.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

maximus79

JT Hoorn XD Dolby Atmos zaal heeft zeer goed geluid, JT Hilversum XD Dolby Atmos zaal vind ik juist weer totaal geen indruk maken.......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

sjig

Quote from: Wotnix on March  1, 2015, 19:02:10
Dit ben ik nooit meer tegengekomen. Onlangs naar de film Fury geweest in de nieuwe JT bioscoop in Hilversum, maar dat viel zwaar tegen. Allemaal even vlak.

Welke zaal als ik vragen mag ...?

Ik ben daar laatst een paar keer geweest, en ben nog steeds onder de indruk. Dolby Atmos, IMAX, Alcons audio spul (kroonjuweeltje op 't gebied van profi PA apparatuur uit NL).
Was zaal 1 XD.

Wotnix

Het was zeker g een Atmos,
Je ging de trap op en nagenoeg rechtdoor. Als je Atmos wilde kijken moest je rechtsaf.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Springbank

Na lange tijd weer eens gegaan: Euroscoop Tilburg. Geluid stond niet te hard, en het klonk goed. Metropolis Antwerpen vind ik nog steeds wel een stap beter.

Maar ik heb mij zeer geërgerd aan het continue gepraat van mensen om mij heen de hele film lang. en ook niet proberen gedempd te praten, nee gewoon op volume. En links en rechts in mijn ooghoeken zie ik regelmatig schermen van smartphones oplichten. In rustige / donkere scenes is dit bloedirritant.

Dus de vraag welke bioscoop heeft goed geluid wordt m.i. teniet gedaan door de overlast die er is, ik kan er i.i.g. niet van genieten.
Nee komende paar jaar maar weer eens niet meer gaan...  ;)

RonG

Dat is idd ergerlijk. Valt me wel op dat dit bij 3D films stukken minder is, zal wel door de bril komen denk ik :-\

Wotnix

Das sowieso een aardig probleem.
Mensen blèren in de rondte appen tijdens de film gewoon door.
Maar hey, wat wil je, dat doen die klanten ook op de fiets, brommer of in de auto. Je zal maar 1 minuutje missen van al je Facebook "vrienden"

En een enorme bende maken ze ervan.
Wellicht doen ze dat thuis ook. Tijdens de film Exodus zaten we soms in "mortiervuur" van popcorn en M&M's. Achter ons zat zo'n lange dweil onderuitgezakt, die had ook de voorstoel nodig. Regelmatig voelde je zijn knieën in de rug,  :plain:
Uiteindelijk maar op een andere plek gaan zitten.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

sjig

#36
Quote from: Wotnix on March 12, 2015, 21:41:37
Het was zeker g een Atmos,
Je ging de trap op en nagenoeg rechtdoor. Als je Atmos wilde kijken moest je rechtsaf.

Klopt. Die zaal dus. De films daar draaien in het begin in zaal 1, en gaan na een paar weken door naar de andere zalen (waar het dus wat minder schijnt te zijn).
Geluid gaat ook duidelijk erg laag, 22 Hz zal het laagste punt ongeveer zijn. Het geheel is ook erg fijn om naar te luisteren (zoals ik al zei, bezoek de Alcons site eens).

Ook geen last van lange dweilen, de beenruimte die je daar hebt is niet normaal  :bigsmile:
In elke andere bioscoop zouden ze er zo nog een rij stoelen tussen plaatsen  ;)

Wotnix

In zaal 1 moet ik zitten als ik naar Hilverdorp toe ga.

Begrijp ik dat goed ?
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

sjig

#38
Quote from: Wotnix on March 20, 2015, 21:46:17
In zaal 1 moet ik zitten als ik naar Hilverdorp toe ga.

Begrijp ik dat goed ?

Ja, de andere zalen heb ik geen ervaring mee, maar die schijnen dus tegen te vallen   ???


edit: Hier is nog wat te lezen over het systeem <http://pro.boxoffice.com/news/2014-09-23-alcons-enhances-the-dolby-atmos-at-jt-cinemas>

sjig

#39
Iemand toevallig vanavond naar Insurgent JT Hilversum...?
Ga vanavond 19.00, Atmos, XD  ;D

Fox