Welke bioscoop heeft nu echt goed geluid ?

Started by Wotnix, March 1, 2015, 19:02:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Hallo allemaal,

In 1998 ging ik in het Rembrandt Theater naar de film "Saving Private Ryan". Wat ik me goed kan herinneren was een stuk uit de film waar ze allemaal in een bomkrater liggen terwijl er een Duitse tank de straat in komt rollen.
Je ziet de stenen trillen en je voelt je broek "wapperen" aan je benen. Ofwel, je voelt de druk.

Dit ben ik nooit meer tegengekomen. Onlangs naar de film Fury geweest in de nieuwe JT bioscoop in Hilversum, maar dat viel zwaar tegen. Allemaal even vlak.

Kennen jullie bioscopen die die beleving wat ik net schetste nog wel hebben ??


Cheers,
Wnix.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Paul H.

Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

MVG

Zaal 5 in Kinepolis Antwerpen. Ik heb verschillende bioscopen in NL bezocht maar nooit kwamen ze in de buurt van Kinepolis. Vorige week naar Kingsman: the secret service geweest in de dolby atmos zaal in Kinepolis, en het wat voor het eerst dat ik onder de indruk was van het geluid in een commerciële bioscoop. 

Wotnix

Quote from: Paul H. on March  1, 2015, 19:04:24
IMAX van Pathe. Beste momenteel.

Zijn alle Pathé bioscopen dezelfde ?

Verrek, Rembrandt staat er tussen.. .
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Paul H.

Quote from: Wotnix on March  1, 2015, 21:02:40
Zijn alle Pathé bioscopen dezelfde ?

Verrek, Rembrandt staat er tussen.. .

Nope. 5 pathe's in NL alleen nog... Ga naar hun website voor de steden.

imax is het enige waarom ik nog eens een keer naar de bios ga. Omdat t thuis al zo goed klinkt  :headbanging:
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

Wotnix

Quote from: Paul H. on March  1, 2015, 21:14:52
Nope. 5 pathe's in NL alleen nog... Ga naar hun website voor de steden.

imax is het enige waarom ik nog eens een keer naar de bios ga. Omdat t thuis al zo goed klinkt  :headbanging:

Haha,
Die luxe heb ik (nog) niet.
Als je kijkt wat voor een bios ze in Hilverdorp neergedrukt hebben.
Best mooi...het gebouw dan  ;)
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Paul H.

Quote from: Wotnix on March  1, 2015, 22:55:30
Haha,
Die luxe heb ik (nog) niet.
Als je kijkt wat voor een bios ze in Hilverdorp neergedrukt hebben.
Best mooi...het gebouw dan  ;)

Nieuwe bioscopen klinken al best goed. Probeer eens keer de Imax. Denk dat je wel verkocht bent dan... Ik rij zelf 35km voor de dichtsbije Imax.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.


teus1988


buizesmurf

Herinner me het speciale geluidssysteem in de bioscoop in de jaren 70.
Met films als earthquake,rollercooster,battle of midway,maar ben de naam vergeten.
Dat was indertijd indrukwekkend.Er werd zelfs gezegt dat het schzde aan de gebouwen voortbracht... :colgate: :alien:

rijstfj

sensurround


Quote from: buizesmurf on March  3, 2015, 06:50:14
Herinner me het speciale geluidssysteem in de bioscoop in de jaren 70.
Met films als earthquake,rollercooster,battle of midway,maar ben de naam vergeten.
Dat was indertijd indrukwekkend.Er werd zelfs gezegt dat het schzde aan de gebouwen voortbracht... :colgate: :alien:

HJ

Ik heb het 1e deel van lotr in pathe scheveningen gezien en bijna de zaal uit gegaan omdat het zo hard stond, niet normaal. Dat is al een tijd geleden dus ik weet niet hoe dat nu is.

N1v3K

Ik vind IMAX juist helemaal niks. Staat veel te hard  :unhappy:

snicky


Quote from: N1v3K on March  3, 2015, 13:42:57
Ik vind IMAX juist helemaal niks. Staat veel te hard  :unhappy:

Vind ik dus ook. Al paar keer gehad dat de hoge tonen te hard waren waardoor ik meer op me oren aan het letten was dan de film.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

MVG

 ^^

Ik begrijp ook niet dat mensen zo weg lopen hier met de imax zalen. Ik ben er 2x speciaal voor gereden vanuit Breda en ga dus liever naar Antwerpen. Als je die eenmaal gewend bent dan stelt Pathé in nl echt niks voor.. Voor de schermgrootte hoef je het ook al niet te doen want die is echt niet groter..

VlisChris

CineCity Vlissingen. Dan wel de zalen beneden. De zalen boven zijn nog altijd beter dan veel andere bioscopen, maar met name zaal 1/2/3 zijn gewoon goed.
Eind van de maand gaan ze fors uitbreiden (zaal voor 750 man erbij), en daarvan vermoed ik zomaar dat de beeld/geluidskwaliteit ook uitstekend gaan worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG

Ik vind de JT in Kerkrade (Parkstad) een geweldig geluid produceren, zeker de XD zaal met Dolby Atmos.

Paul H.

#17
Quote from: snicky on March  3, 2015, 14:03:40
Vind ik dus ook. Al paar keer gehad dat de hoge tonen te hard waren waardoor ik meer op me oren aan het letten was dan de film.

Dat ben ik met je eens. Vind uiteindelijk de beleving wel top.

Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.


LittleNinja

Ik deel die mening al heel lang! Ik vind het geluid in de IMAX zalen veel te hard staan. Het wordt er ook absoluut niet mooier op. Veelal gewoon erg schel.
Toen The Dark Knight Rises in de bios draaide had ik er echt last van (Rotterdam Schouwburgplein)! Ik heb sindsdien sneller last van één van mijn oren! Ik heb met een appje op mijn mobiel gemeten en hij kwam op 96 a 97 db... :blink:

Ik heb destijds zelfs contact gezocht met Pathé om hier iets over te zeggen. Krijg je als reactie dat het bijna niet kan en dat er gemeten & gecontroleerd wordt, maar ze ging het wel melden. Op zich wel een nette reactie, echter hun eindconclusie was dat ze oordopjes zouden gaan aanbieden... Toen was ik het spoor bijster.. Logisch, in plaats van het systeem minder hard zetten, gaan we liever geld verdienen aan nieuwe producten. Daarmee leggen ze de verantwoording weer terug bij de klant die pas achteraf ontdekt dat het geluid te hard staat.

Als het om het beste geluid/beleving gaat, zet ik mijn geld voorlopig in op de JT Bioscopen met de zalen waar ze Dolby Atmos hebben. Volgens mij hebben niet alle vestigingen van JT Bioscopen zalen met Dolby Atmos.

Overigens zijn er wel meer bioscopen met Dolby Atmos. In Gouda zit Cinema Gouda en die hebben het ook in één van de zalen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Wotnix

In Hilversum zit de JT bioscoop, de mooiste van Nederland, zeggen ze zelf.
Wat ik mij afvraag of het geluid ook getest wordt. Wellicht door een soort poll of survey wat de mensen dan kunnen invullen. Wellicht ben ik te kritisch ?

We zaten in een gewone zaal, en ik dacht elke keer: "Waar blijft dat laag nou". Je moet een film beleven, en dat gebeurt met beeld en een goed geluid. De kassier bestreed dat Pathé Arnhem beter was  ::)
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

N1v3K

Afgelopen zaterdag de Dolby Cinema zaal bezocht bij JT in Eindhoven.
Gelukkig minder hard dan IMAX, maar mocht voor mij nog wel een tikje terug.
Los daarvan was het geluid wel erg indrukwekkend, met name het laag klonk erg gecontroleerd. Ook de Atmos demofilmpjes maakten indruk :)

knubbe

#22
Quote from: N1v3K on March  9, 2015, 12:14:37
Afgelopen zaterdag de Dolby Cinema zaal bezocht bij JT in Eindhoven.
Gelukkig minder hard dan IMAX, maar mocht voor mij nog wel een tikje terug.
Los daarvan was het geluid wel erg indrukwekkend, met name het laag klonk erg gecontroleerd. Ook de Atmos demofilmpjes maakten indruk :)

^^
Ben afgelopen vrijdag geweest naar American Sniper en had hem al gezien in een gewone Pathe zaal.
Behoorlijk veel verschil :D Mijn voorkeur gaat ook uit naar Dolby Digital Cinema boven IMAX.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Wotnix

De Pathé Rembrandt in Arnhem is THX gecertificeerd. Dit is de grootste zaal. Ik weet niet wat die certificering voor inhoud heeft.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

LittleNinja

#24
Quote from: Wotnix on March  9, 2015, 10:46:29
In Hilversum zit de JT bioscoop, de mooiste van Nederland, zeggen ze zelf.
Wat ik mij afvraag of het geluid ook getest wordt. Wellicht door een soort poll of survey wat de mensen dan kunnen invullen. Wellicht ben ik te kritisch ?

Daar heb je de essentie te pakken inderdaad. :D
Volgens de JT site is de vestiging Eindhoven de mooiste ( Is ook nog niet zo gek lang open.. ).

Quote from: knubbe on March  9, 2015, 12:19:17
^^
Ben afgelopen vrijdag geweest naar American Sniper en had hem al gezien in een gewone Pathe zaal.
Behoorlijk veel verschil :D Mijn voorkeur gaat ook uit naar Dolby Digital Atmos boven IMAX.

Die film wil ik inderdaad gaan bekijken in Atmos. Die is volgens mij ook met Atmos gemonteerd "af fabriek".

Quote from: Wotnix on March  9, 2015, 13:04:25
De Pathé Rembrandt in Arnhem is THX gecertificeerd. Dit is de grootste zaal. Ik weet niet wat die certificering voor inhoud heeft.

Dat ze een smak geld betaald hebben voor een THX certificaat....

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"