automatische backup van foto's en video's op de NAS

Started by KillerbeeNL, February 27, 2015, 09:45:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Hallo,

Ik zoek een oplossing voor het maken van een automatische of handmatige (handmatig heeft de voorkeur) backup van foto's video's en eventueel mails of andere documenten op mijn TP-LINK Arcer C7 router welke een NAS functie aan boord heeft.

wij gebruiken Apple en Android apparaten in huis en een time machine heeft NIET de voorkeur.

ik zoek dus apps voor beide besturingssystemen die een backup kunnen maken.

De backup van de Android apparaten zijn het belangrijkst.

2x Samsung mobiels
2x ipod 3e generatie
1x ipad4

groet

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hanky Panky

Kan die NAS BTSync draaien ? Zoek maar in de Apple app store naar Bittorrent Sync.

Is er ook voor Android en PC
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mijkie

Volgens mij heeft qnap een eigen app voor t downloadstation die iig werkt op ios !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

KillerbeeNL

iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

De TP-Link Archer C7 router heeft 2 USB poorten voor een printer of en externe HD.

De NAS functie (?) gaat zover als een mediaserver...printserver...en het delen van 1 of meerdere mappen op een flashdisk of externe HD.
Er is ook nog een FTP server functie.

Ik denk dat ik anders moet gaan experimenteren met een Openwrt of DD-WRT firmware welke meer functies bieden heeft.


Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Het wordt FolderSync , lokaal synchroniseren via FTP naar een USB device die aangesloten zit op mijn router.

Keuze is synchroniseren indien de mobiel wordt opgeladen en/of via wifi.

Remote synchroniseren via 3G of openbare wifi zou ook kunnen maar die optie heb ik in mijn router niet aangezet.

Net ff proefgedraaid met mijn mobiel en werkt prima 👍






Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Syncme is bij nader inzien uitgebreider.

Afzonderlijke keuze uit
synchroniseren bij :

-Aansluiten lader
-wifi verbinding
-elk tijdstip van de dag
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)