yamaha of rel

Started by Hobbit, February 29, 2004, 17:43:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hobbit

ik ga binnenkort een subje kopen en weet niet goed dewelke ???
wel heb ik een keuze gemaakt uit 3 verschillende modellen  ;D
yamaha yst-w800 of yamaha yst-w150 of rel quake .
deze worden aangedreven door de yamaha rx-v 596 rds.
ra...ra...ra... innie..minnie..mutte   ;)

DrBoom

De beste keuze hangt er vanaf wat je er wil mee doen.
Gaat hij voornamelijk voor film dienen, dan is de SW800 je beste optie.
Die heeft echt veel power, maar mist de subtiliteit voor muziek.
De REL Quake lijkt me dan weer wat klein om echt veel impact te kunnen geven bij films, tenzij je een kleinere kamer hebt.
Voor muziek is hij dan misschien weer beter dan de Yamaha.
Je 2e keuze ken ik niet, ik ken wel de YST-SW015 en de YST-SW1500, maar geen SW150.
Moest je de SW1500 bedoelen, dan krijgt die natuurlijk nog de voorkeur boven de 800 hé ;)

Is er trouwens een bepaalde reden dat je enkel naar deze 2 merken wil ?
Er zijn nog een heleboel andere goeie subs die misschien nog meer in jouw smaak vallen.

Hobbit

#2
de enige reden is dat er zéér veel over deze merken gepraat wordt op verschillende forums,en daar betrouw ik dan op ook :)
eigenlijk zoek ik ietske dan rond de 500 € ligt .
wat ik wel wil dat is dat de sub zal gebruikt worden voornamelijk voor films en dat ie goed moet kunnen woofen >:D ( mijn meubels zullen moeten wegtrillen ;D)
dit bij wijze van spreken hé ;).
hij moet in ieder geval zéér laag kunnen.
van andere merken ben ik niet zo op de hoogte tenzij van sony en svs,maar dat eerste hebben ze me afgeraden en het 2de is te duur.
info altijd welkom !!!
Mvg.          Mark.
het was de yamaha yst-w315 en de yst-w320.
http://www.yamaha-hifi.com/

DrBoom

Wel als het moet kunnen woofer voor weinig geld, go Yamaha ;D
Neem de SW800 dan maar, als je moest twijfelen tussen de 320/315 en de 800.
Magnat zal ook wel in uw smaak vallen dan, zeker de Omega's.

Hobbit

k'zal eens een kijkje gaan nemen op de site van magnat,
daar heb ik eerlijk gezegd nog niets over gelezen op verschillende forums :-\

Bros

Bouw een peerless XLS 10 + slave. Als je handig bent en even op internet neust voor de laagste prijzen bouw je hem voor rond 500 euro's , en handers koop je bij speakerland een bouwpakket.

Zoek eens op diverse forums (of fora ???) op xls 10 en dan komt een hele zooi info naar boven. Ik heb hem zelf nog niet, maar wel eens gevoeld, en dat weëe gevoel in m'n maag kan ik me nog goed herinneren!
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

HJ

kijk eens op ebay duitsland daar staan regelmatig 380 omega's voor +/-350,- da's echt een super ding 8),moet je alleen even vervoer regelen.

Hobbit

bedankt voor de sugestie, maar omega is toch van magnat,,en voor magnat heb ik het niet zo  :-\

Ettepet

Ik ga zeer waarschijnlijk mijn fraaie Yamaha YST-SW800 (kersen) verkopen, omdat ik wil upgraden naar een SVS van circa 1000 euro.  Als je interesse hebt stuur een pm.  (woon wel in de buurt van Rotterdam, dus dat is zo te zien een heel eind)