Rythmik subwoofer topic

Started by Cobraatje, February 25, 2015, 11:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: rdebruin on November  5, 2020, 10:44:41
Heb jij 2 captivators dan?
Klopt, al een tijdje.
De eerste , dus 20 Hz tune en passief.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bliman

Hallo ik ben geintresseerd in de Rythmik subwoofers voor mijn muziekset. Ik woon in België dus zou het zeer duur worden om ze van Amerika te laten afkomen.
Maar ik zie dat hier er een serieuze aanhang is. Hebben jullie allemaal de subwoofer van Amerika laten komen of verkopen jullie ze in Nederland (ik dacht dat Rythmik enkel rechtstreeks verkocht) of hoe hebben jullie dit gedaan?

Cobraatje

Er is geen EU distribiteur, importeren uit de USA of 2e hands kopen(garantie is op naam overdraagbaar) zijn de opties.
Er is ooit wel een EU distribiteur geweest, Audiophonics uit Frankrijk, maar die is gestopt vanwege de te kleine marges op Rythmiks.

Rechtstreeks kopen en verzenden kan via Rythmik, maar verzenden laten regelen kan ook b.v. via USA2you.nl.

bliman

Dank u voor het antwoord.
Dat is spijtig. Dan spreekt het voor de kwaliteit van hun subwoofers als je ziet hoe groot dit topic is.
Ik had gehoopt dat er een andere manier was.

Cobraatje

Voor muziek wordt vaak Rythmik, JL Audio en Rel geadviseerd.
Rythmik is een factor 2 tot 3 goedkoper bij vergelijkbare subwoofers.
Service van Rythmik is erg goed.

Voor muziek en HT zijn JL Audio en Rythmik duidelijk beter dan Rel.

raindog

Quote from: bliman on November  9, 2020, 13:24:45
Dank u voor het antwoord.
Dat is spijtig. Dan spreekt het voor de kwaliteit van hun subwoofers als je ziet hoe groot dit topic is.
Ik had gehoopt dat er een andere manier was.

Rythmiks zijn onder andere goedkoper doordat ze:
- Eenvoudiger gebouwd zijn, de afwerking is heel goed/netjes maar het materiaalgebruik en design is sober. Dat maakt het productieproces een stuk goedkoper.
- Er geen/nauwelijks marketingkosten worden doorberekend vanuit de fabrikant. De naamsbekendheid wordt vooral via (tevreden) klanten en fora vergroot.
- Er amper ontwikkelingskosten zijn die doorberekend moeten worden. Modellen worden uitontwikkeld en blijven lang in het assortiment. 
- Geen importeur die er aan moet verdienen
- Geen verkooppunt die er aan moet verdienen

Het jammer vinden dat er geen dealers zijn voor Rythmik is hetzelfde als het jammer vinden dat ze niet het dubbele kosten  ;)
Je kunt nu eenmaal niet van twee walletjes eten.

Ik zou niet te veel op zien tegen de levering uit de USA. Gewoon naar het totaalprijsje kijken en dan een vergelijk maken met andere aanbieders.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bliman

Je hebt gelijk. Het probleem is altijd op de extra kost te rekenen. Ik zou graag precies weten hoeveel ik moet betalen aan het einde.
Het zou tof zijn als ik dat precies kon berekenen. Je hebt bv dit http://www.invoercalculator.be/ maar ik weet niet hoe ik het precies moet invullen.

Cobraatje

Gewoon aankoopbedrag en verzendkosten in de lege velden invullen. Bij koers de huidige koers van de dollar-euro invoeren.
B.v. sub kost 1000 dollar, verzendkosten zijn 225 dollar en koers is 1,18 dollar; dan zijn de totale kosten voor de subwoofer €1.294,19.
Tip: lager opgegeven aankoopbedrag geeft lagere kosten. Nadeel bij de kleine kans op beschadiging/vermissing; verzekering keert opgegeven aankoopbedrag uit.

bliman

#2183
Quote from: Cobraatje on November 11, 2020, 07:02:44
Gewoon aankoopbedrag en verzendkosten in de lege velden invullen. Bij koers de huidige koers van de dollar-euro invoeren.
B.v. sub kost 1000 dollar, verzendkosten zijn 225 dollar en koers is 1,18 dollar; dan zijn de totale kosten voor de subwoofer €1.294,19.
Tip: lager opgegeven aankoopbedrag geeft lagere kosten. Nadeel bij de kleine kans op beschadiging/vermissing; verzekering keert opgegeven aankoopbedrag uit.
Dank u
Maar wat moet ik invullen in de vakken invoerrechten, BTW en inklaringskosten?
En welke service hebben jullie gebruikt (DHL, UPS,...). Ik heb zoiets nog nooit gedaan.
Spijtig dat ze geen distributeur hebben want zo is het toch moeilijk werken.

Cobraatje

Die vakken zijn al ingevuld en hoeven niet meer ingevuld te worden.
Alleen inklaringskosten hangen er vanaf met welke verzender de subs worden verstuurd.

Het is niet moeilijk maar enige moeite en enige verdieping in de materie moet natuurlijk wel gedaan worden.
Zoals al eerder aangegeven shippers zoals b.v. USA2YOU regelen alles en de kosten/fee zijn redelijk.
Dat zijn Nederlanders en die zijn in het Nederlands te contacteren.

Met distribiteur en verkooppunten zou de sub uit mijn voorbeeld niet €1294,- maar rond de €2000,- kosten.

bliman


Cobraatje

Graag gedaan, al wat besteld?

pameijer

Rythmik G25 HP te koop op de Duitse eBay, Dual opposed 15" sealed audiophile sub with 1800WRMS amplifier  :blush: . Vraagprijs EUR2899, denk dat dat wel reëel is maar mss weet iemand hier het beter!

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

bliman

Quote from: Cobraatje on November 20, 2020, 06:52:33
Graag gedaan, al wat besteld?
Nog niet, ik ben nog testen aan het doen met mijn huidige subwoofer.
Maar het lijkt dat mijn subwoofer of wel kapot is of wel niet goed genoeg is.
Maar de Arendal 1723 1S lijkt me voor zijn prijs zeer aantrekkelijk. Zeker met de eq dat je kan veranderen.
Daardoor zou ik in totaal 12 eq banden ter beschikking hebben om te veranderen samen met de RME ADI DAC.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Shadowfox


tmt

#2191
eindelijk lid van het Rythmik clubje, dankzij de verkoop door rdebruin  :worship:
Eerst nog wat laten rusten en bekomen van de reis, dan wat calibreren en instellen.
De B&W sub schrok zich rot gisterenavond  :D

Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch


Richard70…

Mooi hoor. Veel plezier er mee  :clapping:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

jahtari

Begrijp ik het goed dat Rythmik nu niet meer te krijgen is hier?

Due to increasingly high shipping cost to overseas for complete subwoofers and consequently low follow-through rate after providing shipping quotes, we make the difficult decision of only selling kits to overseas customers.

https://www.rythmikaudio.com/order.html
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Staaled

Logische keuze.
Hoop tijd en lage verkopen.

Rendement nihil.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Littletycoon

Met Merovinger een goed Europees alternatief, na shipping en invoerrechten/BTW ook prijstechnisch vergelijkbaar

morca

Quote from: Littletycoon on September 12, 2021, 13:03:40
Met Merovinger een goed Europees alternatief, na shipping en invoerrechten/BTW ook prijstechnisch vergelijkbaar
Dat zei cobra ook al eens.
Mooie Line up subwoofers met dsp.
Met 46 cm als de grootste  :o

jahtari

Quote from: Littletycoon on September 12, 2021, 13:03:40
Met Merovinger een goed Europees alternatief, na shipping en invoerrechten/BTW ook prijstechnisch vergelijkbaar
Deze werken dus met hetzelfde principe als rythmik?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub