Rythmik subwoofer topic

Started by Cobraatje, February 25, 2015, 11:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

martien

@cobraatje
Ik ben nog aan het schuiven voor een zo goed mogelijke plaatsing in de soundstage. Ik ga wat akoestische panelen bestellen voor nog meer verbetering, maar ik hou de hardware zoals die nu is. Ik denk daar zeer tevreden mee te blijven. In de toekomst zou ik wel nog een tweede ht sub erbij willen, maar een klipsch ligt dan iets meer voor de hand.

Shoalinmonk

Ik heb twee a drie geleden mijn akoestisch plafond afgerond. Ongelofelijk wat dat doet met het geluid.
Veel meer rust en detail.
Ook de bas was ineens veel....voller, meer aanwezig, weet niet hoe ik het moet omschrijven. 
In ieder geval was het heel positief. Zo zie, uhhh hoor, je maar. Akoestiek in orde is heel heel belangrijk.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

Dat geloof ik meteen, ik heb niet de mogelijkheid voor zulk plafond. Wel een paar mooie (art) panels en een die ik kan pakken als ik ga luisteren. Kijken of dat bij mij ook genoeg brengt. Anders misschien nog een keer een paar akoestische gordijnen erbij.

bask04

De verbouwing hier is nog in volle gang en de F15 staat nog nieuw in de doos te wachten
tot we er in ons nieuwe huis kunnen.
Dus ik kan nu nog heel makkelijk akoestische verbeteringen doen.
De vloer word pvc.
Stoffen grote hoekbank
Gordijnen en een kleed moeten we nog uit gaan zoeken.

Hebben jullie daarvoor nog een paar geode tips/adviezen ??

Mvg


Bas

martien

Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar zoiets;
http://www.flex-co.nl/akoestisch-gordijn/
Zou kunnen als gordijnen/vitrage.

Hier;
http://gikacoustics.co.uk
Krijg je wel een goed idee van wat er mogelijk is op akoestiek gebied.

DofN

Quote from: Shoalinmonk on August 18, 2016, 20:04:57
Ik heb twee a drie geleden mijn akoestisch plafond afgerond. Ongelofelijk wat dat doet met het geluid.
Veel meer rust en detail.
Ook de bas was ineens veel....voller, meer aanwezig, weet niet hoe ik het moet omschrijven. 
In ieder geval was het heel positief. Zo zie, uhhh hoor, je maar. Akoestiek in orde is heel heel belangrijk.

^^
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Cobraatje

Quote from: martien on August 18, 2016, 19:58:09
@cobraatje
Ik ben nog aan het schuiven voor een zo goed mogelijke plaatsing in de soundstage. Ik ga wat akoestische panelen bestellen voor nog meer verbetering, maar ik hou de hardware zoals die nu is. Ik denk daar zeer tevreden mee te blijven. In de toekomst zou ik wel nog een tweede ht sub erbij willen, maar een klipsch ligt dan iets meer voor de hand.

Je kunt mooi testen wat een 2e sub doet, je hebt er al 2 :)
Sluit als je zin en tijd hebt, de Klipsch eens samen met je Rythmik voor de gein aan op je stereo set, regel de boel goed in en je weet wat een 2e sub voor het geluid doet.

martien

Zou dat geen gevaarlijke test zijn?
Voor je het weet wil ik er een bij :D
Wellicht dat ik dat een keer ga proberen, ik had daar nog niet aan gedacht.

Cobraatje

Zeker ;D.
Zal niet helemaal een kloppende test zijn omdat de Klipsch de mindere sub is, maar je komt een heel eind.
Als je dan toch bezig bent ook ff de Rythmik bij de Klipsch plaatsen voor HT :D.

martien

1 ding is zeker, ik ga nog wat dingen proberen en dat er iets veranderd op sub-gebied in mijn setups is aanwezig. :D
De testjes gaan zeker wel een aantal maanden duren.

Cobraatje

#1285
Foto's van de amp voor de FV25, de HX2000XLR3 tav de H600XLR3(FV15).
Freq instellingen op 12, 14 of 18 hz.
The two caps are 22,000uF/100V

Raymond187

Kan iemand mij vertellen wat de maat is van de F12 in CM's ?

Ik heb nu 2 gepoorte in de huiskamer staan e nde vrouw wil die weg hebben, dus ik zei dan 2 kleine subs? Maar op de wbsite staat dit "15-3/4"(W) x 15-3/4" (H )x 17"(D) - (18-1/2" D with grille)" daar kom ik niet wijs uit.

39cm (W&H) x 43cm(D) x 47cm??

Arcenon

Quote from: Raymond187 on August 23, 2016, 11:16:55
Kan iemand mij vertellen wat de maat is van de F12 in CM's ?

Ik heb nu 2 gepoorte in de huiskamer staan e nde vrouw wil die weg hebben, dus ik zei dan 2 kleine subs? Maar op de wbsite staat dit "15-3/4"(W) x 15-3/4" (H )x 17"(D) - (18-1/2" D with grille)" daar kom ik niet wijs uit.

39cm (W&H) x 43cm(D) x 47cm??

Breed = 40cm
Hoog =  40cm
Diep = 46.99cm
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Raymond187


Cobraatje

Persoonlijk vind ik 2 F12's meer dan genoeg voor film in mijn ruimte van ca. 6 bij 4.
Ze zijn lekker compact met veel output, alleen JL Audio verbetert de compact met output ratio maar die gaan weer niet zo diep en zijn asociaal duur.
Maar van gepoort naar gesloten terug gaan is wel een hele stap.

Shoalinmonk

Het is niet gelukt met de logo's. Vandaag mijn tweede F15 binnen gekregen en er zat helaas maar 1 extra logo bij... :wacko:  In de communicatie was dit al lastig en ik had al een gevoel dat het mis ging
@Martien, heb jij nog antwoord op je vraag gekregen vanuit Rythmik.

Heb Rythmik direct weer gemaild omdat ik toch ook nog een extra grill nodig heb, in de speakerstof van mijn vorige F15 zit een klein gaatje namelijk....

Wat ik wel kan vertellen is dat het logo erg mooi staat, op de nieuwe subs zit het standaard.
Net de tweede sub neer gezet en even vlug ingeregeld, moet er nog meer tijd aan besteden maar eerste bevindingen WAUW WAUW WAUW.

Veel meer druk, de ruimte is merkbaar gevuld met laag.
Net zoals in het geposte filmpje van Cobraatje trillen hier de ramen.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

Op de foto de dual opstelling...
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

Je bent er helemaal onderste boven van :D

Nee ik heb geen antwoord meer gehad op mijn vraag voor een logo :unhappy:
Wel jammer dat er geen reactie op gekomen is.

martien

Wel een mooi symetrische opstelling zo.
Tweede sub voegt dus wel veel toe voor jou.

Shoalinmonk

Oke zo moeten we het regelen, pffff, nou we proberen het nog een keer..

Voor de eigenaren van een Rythmik sub heb ik het het type nummer nodig.
Dit stuur ik dan door naar Rythmik.

Er zijn namelijk twee verschillende maten.
F15 logo is bijvoorbeeld groter dan f12 logo

Voor vandewee krijg ik dus te horen 2x f12 logo....als jullie dit per PM willen doen direct met jullie adres kan ik het doorsturen.

Of willen jullie een Rythmik meet and greet bij mij thuis   :tongue2:

Dit inventariseer ik en dan stuurt Rythmik de logo's mee met de nieuwe Grill.. de grill krijg ik trouwens onder garantie.
Dat is dan weer heel erg netjes!! :clapping:



Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

#1295
Ik had net de mail nogmaals gestuurd, vrijwel meteen antwoord.
Maar ik denk dat het makkelijker is om alles via 1 persoon te laten lopen dus ik zal monk mijn gegevens sturen.

Meet en great is wel leuk maar waarom wonen jullie allemaal zo ver weg ;D

Shoalinmonk

En een goede foto van een F15HP-se met logo.

Hopelijk staat de foto rechtop.  ;)
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien


Shoalinmonk

Quote from: martien on August 23, 2016, 21:26:05
:nowink:
Hij ligt op zijn zijkant
Nou zeg! Nu breekt mijn klomp.
Zo zonde zeg, zo'n mooie sub verdient rechtop te staan !

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

Hij is al een kwartslag gedraaid, nog een keer en hih staat goed :D
Alvast bedankt voor het regelen van de logos