Rythmik subwoofer topic

Started by Cobraatje, February 25, 2015, 11:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Rythmik subwoofers beginnen heel langzaam wat bekender te worden op dit forum en ik krijg zelf best veel vragen over mijn ervaring met Rythmik subwoofers.

Daarom leek het mij goed om in dit topic informatie over Ryhtmik, aankopen, ervaringen e.d. te bundelen.

Raphie

Goed idee, F15HP gebruiker hier  :D
JBL PRX Power!

Cobraatje

Rythmik is een Amerikaans bedrijf dat direct servo subwoofers maakt http://www.rythmikaudio.com/technology.html

Het gepatenteerde ontwerp is ontworpen door de eigenaar van Rythmik, Brian Ding.
Verkoop gaat grotendeels factory direct http://www.rythmikaudio.com/products.html

Zowel volledige subs http://www.rythmikaudio.com/products1.html als zelfbouw http://www.rythmikaudio.com/products2.html is mogelijk.

De subs hebben een amp die Klasse A/B of H is.

Cobraatje

#3
Toen ik een tijd geleden van vloerstaanders naar monitoren overging, voldeed mijn DT Supercube Reference niet meer.
Een beest voor HT maar als ondersteuning voor stereo niet goed genoeg.
Toen een rits aan subwoofer beluisterd, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139990.50 en ik kwam voor mijn eisen, goed met muziek en goed met HT, uiteindelijk bij JL Audio of Rythmik uit.

Aangezien Rythmik veel goedkoper is, samen met een forumgenoot een Rythmik E15 besteld.
Daar was ik zeer tevreden over maar ik wilde naar dual subs. Helaas was wat ik wilde bestellen bij Rythmik tijdelijk uitverkocht(dat gebeurd helaas nog wel eens) en een Monitor Audio GXW15 gekocht. Na deze korte uitstap toch weer terug naar Rythmik en ik speel nu met dual F12's.

De MA GXW15 is een goede sub, maar niet van het niveau van Rythmik.
De Rythmik gaat lager 14 - 200 Hz (-2 dB @ 14 Hz), speelt strakker en is gewoon beter.

Wie snelheid en output zoekt tegen een redelijke prijs is imo met Rythmik erg goed uit.

B.v. Rythmik FV15HP 98,5db @12.5Hz http://www.data-bass.com/data?page=systems&col=1&type=0&sort=desc&mfr=-1




Cobraatje

Voordelen:

- Zeer goede subs voor een zeer scherpe prijs(een vergelijkbare JL Audio of Velodyne is 3x zo duur)
- Rythmik reageert snel, uitgebreid en hulpvaardig op emails e.d. en je hebt direct contact met de ontwerper
- Sub zelf samenstellen; je kunt kiezen uit diverse amps, aansluitingen.

Nadelen:

- Importeren uit Amerika
- Garantie is lastig

Raphie

Hier kan ik me 100% bij aansluiten. Waar SVS koning voor HT rumble is, is RYTHMIK toch wel de keizer qua finesse. Voor mij is HULK of een NEMO fishtank geen referentie, ik wil gewoon het vel en de subdreun van een drum in perfecte balans horen, als een geheel met de mains, als onderdeel van de ruimte.
de RYTHMIK is de eerste sub (en ik heb er door de jaren heel wat gehad van REL, Velodyne, SVS (4x) BK en TAGA) die echt klinkt alsof ze je speakers hebben gesupersized met een 15" woofer er onder, full range zoals full range hoort te klinken.
Ook, maar dat is mijn persoonlijke mening, vind ik zelf MOSFET (klasse H) beter klinken als klasse D amps. Klasse D klinkt "schoon" maar daardoor ook dun/hol/steriel. Ik had altijd het gevoel dat ik daar voor mains alleen een probleem mee had en het voor subs prima werkte, maar nu hoor ik toch ook weer dat hier klasse H meer "hifi" klinkt. Dikker, sneller, meer SUBstantie. ipv holle blazende sinussen.

Kan voor HT geen oordeel geven, maar voor hifi met finesse is er onder de 5K€ geen match. (en zelfs daarboven zou het goed zoeken worden)
RYTHMIK is nog een beetje het SVS 1.0 van 12 jaar geleden. Daardoor zijn hun prijzen gewoon waanzinnig scherp.
leuk detail voor de mensen met TAD main speakers, RYTHMIK gebruikt hetzelfde speakerdoek.
JBL PRX Power!

Raymond187

Wat heb je nu totaal betaald voor sub Raph?
If I may vragen :)

RvD

Vandaag de Rythmik F15HP in gebruik genomen wat is het ding zwaar. Zeer goede afwerking en veel instelmogelijkheden, hij klinkt echt strak en zeer snel hij laat mijn oude Velodyne SPL-1500R heel ver achter zich.

Zo'n sub komt op 1575 euro als je het goed aanpakt met shipping dus nog goedkoper dan een SVS SB13 Ultra.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Raymond187

Hhmm ik hou deze ff in me achterhoofd.

Me maat komt binnenkort vanuit de US weer naar NL. Zou dan meegaan als inboedel dus geen vervoers kosten en invoer.

Bas Akkerman

Dit topic ga ik volgen. Met de genoemde prijzen is een multi subconfiguratie voor stereo best goed te doen lijkt het.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

#10
Quote from: Bas Akkerman on February 25, 2015, 18:12:01
Dit topic ga ik volgen. Met de genoemde prijzen is een multi subconfiguratie voor stereo best goed te doen lijkt het.
Maak er een sticky van ,ik voel dat dit merk wel even gaat blijven hangen  ;D

Ander leuk feitje ik zag op de site dat er in de amp Hypex modules uit ons kikkerlandje zitten  :thumbs-up:

fluissie

Damnn zon f15hp past wel zeer mooi bij me kefs qua driver..... :inlove:

Zou ik dan toch ook maar......?

RalphH

Quote from: fluissie on February 25, 2015, 20:00:19
Damnn zon f15hp past wel zeer mooi bij me kefs qua driver..... :inlove:

Zou ik dan toch ook maar......?

Jij als bass-head kunt dan beter de ported nemen. Closed ben je zo weer op uitgekeken (potentieel good for me ;D)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Ja maar die is lelijkkkkk :omg:....
(Sorry ieder zijn mening he mannen)

Joske007

Als een Rythmik zo verschillend is tov bv een SB13Ultra, veronderstel ik dat je deze best niet in een dual-setup naast de SB13 plaatst.
Wanneer het hier niet om de output gaat, veronderstel ik dat de meerwaarde bij een dual-setup in finesse dan vervalt  :music: ??
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

fluissie

Rythmik mannen,

Even een vraagje; zit naar de gepoorte rythmik te kijken
En er staat bij: Shipping via ups ground standaard (ongeveer)

Kan ups die sub niet vervoeren gewoon?, bedoel die vervoeren ook wereldwijd toch?, of zeg ik nu iets doms?
(Lijkt mij dat de meesten hier toch over nagedacht hebben :colgate:)

Raphie

Lol dat is in de US, hij moet ook nog de oceaan over ;)
€300 shipping ben je sowieso kwijt + 21% BTW daarover
JBL PRX Power!

fluissie


RvD

Daar ga je het niet mee redden helaas de maat van de doos van de FV15HP is 32x24x31 inch met 135 lbs de doos valt dan net in een andere categorie van 172lbs. Goedkoopste shipping via Bonvu komt dan op $453 via UPS komt nog $9,- voor Bonvu bij. Is dus aardig aan de prijs maar er zou rond thanksgiving een iets kleinere gepoorte (FXV15) uitkomen voor rond de $999,- dan wordt shipping ook weer een ander verhaal. Even rustig afwachten als je gepoort wilt is moeilijk dat weet ik.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

fluissie

Maar zover de shipping, er komt me dan ook nog is 21% bovenop nog neem ik aan?

RvD

Klopt helaas moet je altijd belasting betalen vind ik zelf ook onzin dat dit zelfs over shippingkosten moet, voor het product snap ik maar dat dit ook nog moet.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

Quote from: Joske007 on February 25, 2015, 20:12:41
Als een Rythmik zo verschillend is tov bv een SB13Ultra, veronderstel ik dat je deze best niet in een dual-setup naast de SB13 plaatst.
Wanneer het hier niet om de output gaat, veronderstel ik dat de meerwaarde bij een dual-setup in finesse dan vervalt  :music: ??

De verschillen zijn er zeker, de bas van een Rythmik klinkt strakker en sneller, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je ruimte en plaatsing wel bepalender blijven voor het geluid.
Idd het beste is dual Rythmiks of als je tevreden bent met de SB13, b.v. dual SB13's.

De SB13 ultra is ook een goede sub en ik denk dat je het meer moet zien van een 8,5/9 naar een 10 toe gaan.

RalphH

Wat zou een 15" (gesloten) doen tov een ported 13" SVS?
Komt dat potentieel een beetje overeen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joost80

Quote from: RalphH on February 26, 2015, 10:57:42
Wat zou een 15" (gesloten) doen tov een ported 13" SVS?
Komt dat potentieel een beetje overeen?

Met 2500 watt versterking wellicht qua output. Zie bv de jl audio f113. Maar niet met 600 watt. Gepoort en grote behuizing Is lastig te verslaan met sealed en kleinere behuizing. Groot gepoort heeft minder vermogen nodig voor dezelfde geluidsdruk.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Raymond187

Quote from: Cobraatje on February 26, 2015, 10:36:01
De verschillen zijn er zeker, de bas van een Rythmik klinkt strakker en sneller, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je ruimte en plaatsing wel bepalender blijven voor het geluid.
Idd het beste is dual Rythmiks of als je tevreden bent met de SB13, b.v. dual SB13's.

De SB13 ultra is ook een goede sub en ik denk dat je het meer moet zien van een 8,5/9 naar een 10 toe gaan.
Een 10 betekend dat het niet beter kan. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.