Rythmik subwoofer topic

Started by Cobraatje, February 25, 2015, 11:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cobraatje

Als (direct) servo de voorkeur heeft dan blijft Velodyne over.

Quote from: tdbakker on July  8, 2020, 19:43:15
Omdat een powerbuy eraan komt, hier ook interesse in een Rythmik. Ik heb nu een Klipsch r 115 sw, opzich tevreden mee, wordt alleen voor films gebruikt. Maar hoeveel beter zou een Rythmik F15HP zijn dan de Klipsch?

Verstuurd vanaf mijn CMR-W09 met Tapatalk

Hoeveel beter hangt erg af van de ruimte, plaatsing en je gehoor en smaak.
Rythmik klinkt clean and tight, geen distortie.
Het kan zijn dat je wat rumble/distortie bij films juist prettig vind.
Rumble bij Rythmik kan via het rumble filter, maar dat zou zonde zijn en doe imo de kwaliteiten van Rythmik juist gedeeltelijk teniet.

De Klipsch is toch gepoort?
Dan zou ik naar de Rythmik FX/FV15 kijken.
Gaan net zo diep als de gesloten Rythmiks en dan verlies je niets qua output.

tdbakker

Quote from: Cobraatje on July  9, 2020, 07:57:05
Als (direct) servo de voorkeur heeft dan blijft Velodyne over.

Hoeveel beter hangt erg af van de ruimte, plaatsing en je gehoor en smaak.
Rythmik klinkt clean and tight, geen distortie.
Het kan zijn dat je wat rumble/distortie bij films juist prettig vind.
Rumble bij Rythmik kan via het rumble filter, maar dat zou zonde zijn en doe imo de kwaliteiten van Rythmik juist gedeeltelijk teniet.

De Klipsch is toch gepoort?
Dan zou ik naar de Rythmik FX/FV15 kijken.
Gaan net zo diep als de gesloten Rythmiks en dan verlies je niets qua output.
Klopt, de Klipsch is gepoort. Bedankt voor het advies.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

ttzak

Sinds kort zijn de Monolith subs (10", 12" en 15") nu ook te koop bij de EU afdeling van Monoprice. Free shipping, free return. Kan een leuk alternatief zijn voor Rythmik :)

https://www.monoprice.eu/products/monolith-by-monoprice-10-34-thx-select-certified-500-watt-powered-subwoofer-eu?variant=32646245941328

Misschien niet echt de ideale plaats om dit te posten maar ik vond niet direct een betere topic ervoor :p

pameijer

#2103
Quote from: ttzak on July 16, 2020, 20:02:11
Sinds kort zijn de Monolith subs (10", 12" en 15") nu ook te koop bij de EU afdeling van Monoprice. Free shipping, free return. Kan een leuk alternatief zijn voor Rythmik :)

https://www.monoprice.eu/products/monolith-by-monoprice-10-34-thx-select-certified-500-watt-powered-subwoofer-eu?variant=32646245941328

Misschien niet echt de ideale plaats om dit te posten maar ik vond niet direct een betere topic ervoor :p
Waarom denk je dat juist die Monoliths een alternatief zijn? Zou goed kunnen hoor! Ik probeer wat info te vinden op hun site maar ze geven werkelijk geen enkele specificatie anders dan 15" en 1000 Watt. Maakt mij wat terughoudend!

Edit: op hun Amerikaanse site staan meer gegevens. Wel een bakbeest van H680 x W450 x D700mm  :crazy:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

fluissie

Die driver ziet er meer dan capabel uit...
Hdf , en een dikke amp

1200 euro  :ohmy:, zou bijna op de bestelknop drukken  :notify:

ttzak

#2105
Er zijn redelijk wat topics en reacties te vinden op avsforum, en ook (o.a.) deze review die de 15" vergelijkt met de SVS PB3000, en hier met de SVS PB16. Volgens mij prijs/kwaliteit voor movie content echt super, voor muziek vind ik niet al te veel goeie info of ervaringen van eigenaars dus geen idee. Dat weerhoudt mij momenteel wel, al kan je eigenlijk niet sukkelen met de free return :)
Nadelen: heel groot, en de support zou niet denderend zijn (althans in US, geen idee hoe het hier in EU zit).

Quote from: pameijer on July 16, 2020, 20:35:33Edit: op hun Amerikaanse site staan meer gegevens.
Klopt, had ik initieel niet vermeld omdat ik er van uit ging dat de sub gekend was, sorry :P
FR grafieken en zo zijn ook daar te vinden.

noot87

Ik kwam een Rythmik F12 tegen op marktplaats, voor de liefhebbers.....
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Ralf67


mijkie

Zoek op Rythmik en je vind m [emoji6]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Cobraatje

Als ik niet al een JL Audio die prof. wordt ingeregeld had besteld was ie voor mij :)

Ralf67


chansig

#2111
 :D

Ere wie ere toekomt...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Staat ook nog een 15 inch te koop !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Cobraatje

Die 15-er is gereserveerd voor een forumgenoot?
Die verkoper/handelaar durft wel topdollar prijzen te vragen.

mijkie

Geen idee

Ik had m eerst "gekocht" van hem, voor wel een schappelijke prijs maar, koop ging even on-hold vanwege het plotseling ontbreken van de doos

Paar weken later, gisteren,  kreeg ik bericht van hem, doos niet gevonden, of ik hem nog wilde kopen, ik heb gezegd dat ik geen of minder interesse heb

Nu gaat hij naar een andere liefhebber !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Waarom is de doos zo belangrijk?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

ik wil, met het vervoer van zo'n ding, hij is hoogglans zwart, dat hij netjes overkomt, dus doosje erbij

Misschien mijn tik  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Peerless Monster

Quote from: doorofnight on August 23, 2020, 08:37:21
Waarom is de doos zo belangrijk?

Mensen vinden bij tweedehands dat het gewoon nieuw moet zijn ook. Ook de doos. 😂.
Het is ook normaal toch dat je ruimte hebt voor een doos van een kuub inhoud.
Mensen zijn gek!

(Sorry Mijkie niks persoonlijks 😉).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mijkie

Ach, ik heb liever dat jij t zegt als iemand met zijn volle verstand [emoji6]

Ik verwacht niet nieuw, ik verwacht compleet
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Cobraatje

Quote from: mijkie on August 23, 2020, 08:32:59
Geen idee

Ik had m eerst "gekocht" van hem, voor wel een schappelijke prijs maar, koop ging even on-hold vanwege het plotseling ontbreken van de doos

Paar weken later, gisteren,  kreeg ik bericht van hem, doos niet gevonden, of ik hem nog wilde kopen, ik heb gezegd dat ik geen of minder interesse heb

Nu gaat hij naar een andere liefhebber !

Hij vroeg er ongeveer €450,- te  veel voor, dan mag ie wel veel gedaald zijn voor een schappelijke prijs :)

Je hebt andere plannen en gaat geen Rythmik uitproberen?

mijkie

Hij was ook aardig in die richting gedaald [emoji6]

Ik hou t powerbuy gedeelte in de gaten en de markt

Heb nog een James sub, die me heeft verbaasd en dat nog steeds doet, nog een T+A sub in de voorraad, zit niet zonder [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Peerless Monster

Quote from: mijkie on August 23, 2020, 08:44:17
Ach, ik heb liever dat jij t zegt als iemand met zijn volle verstand [emoji6]

Ik verwacht niet nieuw, ik verwacht compleet

😂😜
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Cobraatje

Quote from: mijkie on August 23, 2020, 08:47:21
Hij was ook aardig in die richting gedaald [emoji6]

Ik hou t powerbuy gedeelte in de gaten en de markt

Heb nog een James sub, die me heeft verbaasd en dat nog steeds doet, nog een T+A sub in de voorraad, zit niet zonder [emoji1]

Gezien hoe lang de buy al duurt gaat dat geen buy met goede voorwaarden worden.
Brian Ding(eigenaar/ontwerper) is een beetje een rare en is van vlot afhandelen. Hoe meer je onderhandelt en hoe langer het duurt, hoe minder mogelijk is.
De grootste korting die ik bij een buy voor elkaar kreeg, 20%, ging het vlotst.
Maar dergelijke kortingen zijn denk ik verleden tijd.

Ooit 2x E15 gekocht voor mij en een forumgenoot, toen de dollar zeer laag stond.
De E15 incl. alle kosten koste ons toen, wat nu de F12 incl. alle kosten ongeveer nu kost ;)

Cobraatje

Quote from: ttzak on July 16, 2020, 20:02:11
Sinds kort zijn de Monolith subs (10", 12" en 15") nu ook te koop bij de EU afdeling van Monoprice. Free shipping, free return. Kan een leuk alternatief zijn voor Rythmik :)

https://www.monoprice.eu/products/monolith-by-monoprice-10-34-thx-select-certified-500-watt-powered-subwoofer-eu?variant=32646245941328

Misschien niet echt de ideale plaats om dit te posten maar ik vond niet direct een betere topic ervoor :p

Geen idee hoe goed de subs zijn, maar ik las dat AmericanAudioco.uk uit de UK een beperkt aantal Monoliths aanbiedt.
Staat op hun website niets over leveren buiten de UK, maar de subs moeten uit Brussel komen dus misschien is er wat mogelijk.

'As we know they have always be popular and sort after here on AVF we have a 15% discount code just for members here. Visit us, add any Monolith Sub to your cart and use AVF0920 at check out.'

Ralf67

Dual Rythmik FV15HP op marktplaats voor €3200