Advies voor ruimte/set/akoestiek (tegen betaling)

Started by ReRichard, November 24, 2021, 18:55:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ReRichard

Beste HT forummers,

Ik draai inmiddels een jaartje met mijn set en ik ben gematigd tevreden. Zoals de meeste van jullie ongetwijfeld zullen herkennen, het begint weer te kriebelen.

Voordat ik echter een bak met geld tegen de plint aan smijt voor de leukste upgrades lijkt het mij verstandig eens gepersonaliseerd advies te vragen aan een audio "professional". Weten jullie of er mensen/bedrijven zijn die (tegen betaling) bij jouw thuis komen luisteren, mee denken en advies geven? Hier zou ik namelijk ontzettend geïnteresseerd in zijn.

"probleem" is lichte gammel in de bas tonen (niet het diepste laag maar beginnende bas tonen). Ik sta open voor nieuwe apparatuur maar ook zeker voor aanpassingen in de akoestiek (hier heb ik echter weinig tot geen verstand van).
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

mijkie

al eens een 2e sub erbij gehad om te testen ?

denk dat je Anthem dat wel kan inmeten toch ?

Maar, meten is ook een kunst hoor !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

flakkees

misschien je woonplaats erbij zetten . dit is een forum , hier worden mensen meestal geholpen met gesloten knip .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Het eerste wat in mij opkomt is of je al fllink geëxperimenteerd hebt met de opstelling? Daar zijn diverse online handleidingen voor. Dat kost geen geld, hooguit tijd en geduld van je huisgenoten. Ik doe dat altijd op sportavonden van mijn vriendin  :angel:.

Daarnaast kan ruimtecorrectie in het basgebied veel problemen oplossen. Dirac Live, Anthem Room Correction, Lyngdorf RoomPerfect en Trinnov zijn de beste varianten. Ondersteund je huidige set al een ruimtecorrectiesysteem? Zo niet zou ik kijken hoe je dit kan toevoegen, bv met een MiniDSP SHD.

Verder zou ik eerst gaan luisteren bij mede-forumers alvorens "professionals" in te schakelen. Dat heeft meerdere redenen. Sets en ruimtes zijn verschillend maar het kan zeker een richting aangeven want je zal heel diverse sets met allemaal eigenschappen horen en zo leren wat je bevalt. Het heeft ook en naadeel, je krijgt een extra shot Audiophilia Nervosa :tongue2:.

De "professional" is altijd lastig. Velen voeren maar een beperkt aantal merken (logisch) en zijn dan niet onafhankelijk. Je ziet het hier op het forum ook, bepaalde oplossingen worden vaak aangedragen maar of die in jouw geval de beste is? En echt onafhankelijke adviseurs ken ik niet, wel vele goedwillende forumleden. En, net als met onafhankelijke adviseurs, zijn er hier vele meningen vertegenwoordigd.

Mocht je in de buurt wonen ben je van harte welkom en kom ik graag bij jou luisteren.in ieder geval zou ik de tijd nemen om alles rustig uit te zoeken, is én leuk én je leert er verl van én houdt je Audiophilia Nervose flink onder controle :P.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Heb zelf voor akoestiek met iemand gewerkt die onafhankelijk advies gaf, maar dan moet je zelf nog instaan voor installatie. Hierbij waren 2 opties ofwel zelf meten ofwel kwam die langs om te meten (ik heb optie 1 genomen)
Andere optie is firma die akoestiek doen en krijg je een oplossing vanuit wat zij verdelen, dit bestaat ook online (weer zelf te meten) of ze komen bij je thuis

Natuurlijk kan je ook gewoon wat hardware gaan siwtchen etc, maar naar mijn beleving is de grootste winst te halen in akoestiek (op voorwaarde dat je al set hebt).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: flakkees on November 25, 2021, 04:58:46
misschien je woonplaats erbij zetten . dit is een forum , hier worden mensen meestal geholpen met gesloten knip .
^^
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea