Tips gevraagd:Telelens voor Canon 70D

Started by MechanicalAnimal, February 25, 2015, 10:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Hey guys,

ik had de nieuwe 70D voor mijn vriendin al even gepost maar ik heb nu een lensvraag.

We zijn op zoek naar een erg goede lens met wat meer bereik dan de 200mm die we nu hebben, we komen met vakantie en tijdens onze wandelingen erg vaak wild en landschappen tegen en lopen toch tegen het bereik aan.

Je koopt zo'n lens één keer in je leven dus we zijn wat onderzoek aan het doen. In elk geval kwamen we de nieuwste Canon al tegen.


Die nieuwe Canon L.....wanneer zou die een beetje in prijs gaan zakken? Het is ongetwijfeld een onwijs goed ding maar ik zie 'm overal voor de adviesprijs staan zo'n beetje, iemand een idee waar ik eens kan navragen voor een scherpe prijs? Of zit er een cashback actie aan te komen dat iemand weet?

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM




Mochten jullie een tipje hebben voor een andere kwalitatief goede lens dan zou ik dat ook zeer waarderen.
Ik had zelf al 2 Sigma's gevonden met een enorm bereik, zelfs tot 600mm, ze zijn wel een stuk forser.

http://www.digifotopro.nl/content/preview-sigma-150-600mm-f-5-63-dg-os-hsm-in-twee-varianten



De adviesprijzen liggen een stukje beneden die van de nieuwe Canon, ik ben me wel bewust dat die witte Lseries natuurlijk een erg goede reputatie en kwaliteit kennen.


Kortom, het mag wat kosten want goedkoop is duurkoop. Ik zou graag jullie tips en adviezen zien voor wat betreft bovenstaande Canon lens en eventuele alternatieven voor een mooie lens.

Alvast bedankt!

Maarten
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Rob Eric Blank

Quote from: MechanicalAnimal on February 25, 2015, 10:07:22
Die nieuwe Canon L.....wanneer zou die een beetje in prijs gaan zakken? Het is ongetwijfeld een onwijs goed ding maar ik zie 'm overal voor de adviesprijs staan zo'n beetje, iemand een idee waar ik eens kan navragen voor een scherpe prijs? Of zit er een cashback actie aan te komen dat iemand weet?
L-lenzen dalen niet zo snel in prijs.

Misschien is de Canon 300mm f4 nog iets voor je. Rag en rag scherp, licht alleen zit je wel vast aan 300mm.

Voor de kostenbewuste consument kun je ook altijd een tweedehands 100-400 van het oude type overwegen. Stukken goedkoper en zo te horen ben je geen hele frequente gebruiker van de lens en denk ik dat je daarmee een goede deal doet.

Nahpets

Wellicht kun je anders een 1,4x of 2x extender overwegen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Geert

Quote from: Nahpets on February 25, 2015, 10:29:33
Wellicht kun je anders een 1,4x of 2x extender overwegen.

Bij een extender is het wel zaak om van te voren even te controleren of deze wel werkt met het type camera die je hebt door er bijvoorbeeld eerst eentje te huren.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Nahpets

Gebruikelijk prijs voor de II lijkt 2200 Eur te zijn. Voor oude versie is dat 1300 Eur. B-stock voor de oude zie ik staan voor 1000 Eur.

Even lekker maken over de II, topic en review.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

R

Toen ik er een paar jaar geleden één kocht was de 100-400 nog vrij verouderd, maar nu met de nieuwe zou ik het wel weten ;) Ik heb toen de 70-300L gekocht, ook erg mooi. Gebruik hem de laatste tijd vrij weinig. Wil er best over nadenken om af te staan ;) PM me maar.

angelo83

Al eens gedacht aan een 70-200 f2.8 met een 1.4 of 2 x extender ?(x2 640mm)
afhankelijk natuurlijk wat je wilt fotograferen.
Ik vind een 100mm op zn kortst x 1.6 crop zeer beperkt als je iets anders dan diertjes wil fotograferen.
Dus lenzen wisselen en praktisch onbruikbaar binnen bebouwde kom . ;D
een 70-200 is al iets bruikbaarder als walk around.




mvg Angelo

VlisChris

70-200 2.8 met een 2X en een 1.4X extender geeft een diafragma van 8 zo uit mijn hoofd.
Consequentie: bijna geen enkele Canon heeft dan nog autofocus. Alleen de 5DmkIII en de 1Dx zo uit mijn hoofd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

angelo83

een x2 geeft 2 stops verlies en 1.4 1 stop .
dus min diafragma f5.6 dus gewoon auto focus ook op 70d.

mvg Angelo

Rob Eric Blank

300mm f4 + 1,4x converter is ook een mooie combi.

Starred

Hoop gezeul zo'n fors objectief, vooral als je gaat wandelen lijkt me

eddy135

De 100-400 heeft een heel fijn bereik natuurlijk.
Het eerste type als je goedkoop uit wilt zijn, de nieuwe als je wat meer te verteren hebt.

En als geld en gewicht helemaal geen rol spelen, de 200-400, met ingebouwde converter.. :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

R

Quote from: eddy135 on February 25, 2015, 17:00:46
De 100-400 heeft een heel fijn bereik natuurlijk.
Het eerste type als je goedkoop uit wilt zijn, de nieuwe als je wat meer te verteren hebt.

En als geld en gewicht helemaal geen rol spelen, de 200-400, met ingebouwde converter.. :worship:

10k :D

MechanicalAnimal

Allereerst heel erg bedankt voor jullie input guys   :worship:

ikzelf snap niks van converters, stops, F, diafragma's en dat soort dingen, ik zal jullie adviezen even met mijn vriendin doornemen en eens zien wat we van alle opties vinden.

nogmaals dank, top!

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

VTEC_genieter

Een Sigma telezoom van 120-300mm F2.8 ?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

MechanicalAnimal

Quote from: MechanicalAnimal on February 25, 2015, 10:07:22
Je koopt zo'n lens één keer in je leven dus we zijn wat onderzoek aan het doen. In elk geval kwamen we de nieuwste Canon al tegen.

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM



Nou, na een hoop reviews doorgespit te hebben komen we tot de conclusie dat deze Canon als "once in a lifetime"-aanschaf de prijs echt wel waard is.

Hij is besteld  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

VlisChris

Gaaf 8)

Veel plezier als die binnen is! Melden dat we hier gesteld zijn op fotootjes is overbodig denk ik ;) Zowel van de lens, als door de lens ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Quote from: Christiaan S on March  5, 2015, 15:37:02
Gaaf 8)

Veel plezier als die binnen is! Melden dat we hier gesteld zijn op fotootjes is overbodig denk ik ;) Zowel van de lens, als door de lens ;)

Vooral dat laatste, afbeelding staat hierboven al... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VTEC_genieter

Go Canon!! [emoji2]
Een mooie telelens heb je besteld!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

MechanicalAnimal

Thanks guys!

ik zal ook zeker ff wat posten, we komen met wandelen genoeg moois tegen.


Onderstaande ijsvogel bijv, helaas lag de 70D thuis en had ik alleen me smartphone bij me :nopompom:.

Wel spannend om tussen het riet door kruipend met het water tot aan de rand van me laarzen zou dichtbij te kunnen komen, zat nog maar een metertje of 6 tussen.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Starred

Mooi objectief, gefeliciteerd!

Een extender is ook nog de moeite waard
QuoteIt's even more of a beast if you install a Canon Extender EF1.4X III between the lens and 1.6X crop factor camera (like the 7D mark II); Yes, it still auto-focuses and offers an effective focal length of 224-896mm! Image quality is still impressive with a Canon Extender EF2X III, but the lens needs to be manually focused at a mind-blowing 1280mm equivalent.

MechanicalAnimal

Ik heb die extenders gister ff bekeken inderdaad, 1.4 en 2.0.

dingen kosten een krappe 400 per stuk, zeker nog een mooie optie voor de toekomst.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

VlisChris

Quote from: MechanicalAnimal on March  6, 2015, 08:05:51
Onderstaande ijsvogel bijv,

:headbanging: Leuk om tegen te komen volgens mij; die zie je niet echt heeeeeeel vaak volgens mij.

Quote from: MechanicalAnimal on March  6, 2015, 08:05:51
helaas lag de 70D thuis en had ik alleen me smartphone bij me :nopompom:.
Verdomd. Zul je altijd zien.... Hopelijk kom je hem straks nog een keer tegen met je nieuwe speeltje 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Brrr, zo vaak al gezocht naar de ijsvogel; echt nog nooit gezien... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN