Krassen in de lak

Started by Arcenon, June 10, 2015, 09:58:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Even een vraagje voor de handige mensen op het forum. Ik heb een mooie set KEF XQ3 in hoogglans wit. Echter heeft een van de speakers wat huidschade, een aantal krassen op de zijkant. Is dit voor een noobie zoals ik of een pro hobbyist makkelijk te fixen? Is er hier iemand op het forum die het eventueel zou kunnen doen? (tegen vergoeding?)

Detailfoto schade:


Overzicht foto voor de kleur
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

knubbe

Alles kan :)
Denk dat het grootste probleem de kleur match zal zijn.
Op zich is de kras prima te vullen en strak te schuren. Vervolgens zou ik een deel afplakken en het stukje spuiten.
Daarna schuren/polijsten.

Zoek anders eens hoe mensen krassen in auto's oplappen, dit is in weze niet veel anders.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Arcenon

Quote from: knubbe on June 10, 2015, 11:15:04
Alles kan :)
Denk dat het grootste probleem de kleur match zal zijn.
Op zich is de kras prima te vullen en strak te schuren. Vervolgens zou ik een deel afplakken en het stukje spuiten.
Daarna schuren/polijsten.

Zoek anders eens hoe mensen krassen in auto's oplappen, dit is in weze niet veel anders.

Heb je hier zelf ervaring mee of ken je iemand die dit zou kunnen doen? Enig idee wat zoiets zou kosten? Ik heb hier denk ik zelf niet de benodigde skills voor en zou het eeuwig zonde vinden mocht het niet lukken.

Ik zal Kef een mailtje sturen wellicht kunnen ze de kleurcode of iets dergelijks sturen ten behoeve van diegene die hem eventueel kan repairen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

knubbe

#3
Zelf geen ervaring mee, maar denk dat ik best een eindje zou komen :)

Wellicht zou je een autoherstel bedrijf kunnen proberen? Of het aan een meubelmaker voorleggen?
Qua prijs zal het dan denk ik wel vlug oplopen maar durf geen bedragen te noemen.

Als je zelf een beetje secuur kan werken en wat geduld heb zou ik me goed inlezen het zelf gaan proberen !
Maar heb geen idee wat de speakers kosten en wat het je waard is het perfect te krijgen.

Enne als het niet lukt, de schade zit er al, veel erger zal het niet worden !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Arcenon

Quote from: knubbe on June 10, 2015, 13:34:05
Zelf geen ervaring mee, maar denk dat ik best een eindje zou komen :)

Wellicht zou je een autoherstel bedrijf kunnen proberen? Of het aan een meubelmaker voorleggen?
Qua prijs zal het dan denk ik wel vlug oplopen maar durf geen bedragen te noemen.

Als je zelf een beetje secuur kan werken en wat geduld heb zou ik me goed inlezen het zelf gaan proberen !
Maar heb geen idee wat de speakers kosten en wat het je waard is het perfect te krijgen.

Enne als het niet lukt, de schade zit er al, veel erger zal het niet worden !

Nou, ik ben nou niet echt handig of creatief aangelegd dus ik dat ik er maar van af blijf met mijn handige handjes. De speakers heb ik voor een leuke prijs op de kop getikt en gaan zeker de komende jaren niet weg of het moet heel gek gaan lopen, ik ben dus best bereid om er wat voor neer te liggen, al heb ik geen idee aan wat voor bedrag ik uberhaupt moet denken. Ik zou er wel mee kunnen leven, ik draai ze gewoon op een bepaalde manier in en de ''lelijke'' kant naar de hoek waar niemand zit, maar aangezien ik ze toch lang wil gaan gebruiken en ik het echte beauty's vind is het me het wel wat waard om ze zo goed als in mint conditie te kunnen presenteren. Durf jij het eventueel aan te gaan? :popcorn:

Snelle reactie van Kef overigens:

QuoteGeachte heer,

Dank voor uw vraag.

Wegwerken van de beschadiging is iets voor een handige doe-het-zelver of professioneel schilder.
Ik heb niet zomaar een naam/adres voor u of tips hoe dit aan te pakken. Vraag een schilder om advies.

De toegepaste kleur kent geen echte RAL code maar komt het dichts inde buurt van RAL 9003 Signal White.

Met vriendelijke groet,
Joop van Rosse
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

WilcoL

Quote from: Arcenon on June 10, 2015, 14:31:06
Nou, ik ben nou niet echt handig of creatief aangelegd dus ik dat ik er maar van af blijf met mijn handige handjes. De speakers heb ik voor een leuke prijs op de kop getikt en gaan zeker de komende jaren niet weg of het moet heel gek gaan lopen, ik ben dus best bereid om er wat voor neer te liggen, al heb ik geen idee aan wat voor bedrag ik uberhaupt moet denken. Ik zou er wel mee kunnen leven, ik draai ze gewoon op een bepaalde manier in en de ''lelijke'' kant naar de hoek waar niemand zit, maar aangezien ik ze toch lang wil gaan gebruiken en ik het echte beauty's vind is het me het wel wat waard om ze zo goed als in mint conditie te kunnen presenteren. Durf jij het eventueel aan te gaan? :popcorn:

Snelle reactie van Kef overigens:

Supernetjes van KEF! Het zelf opvullen en vlak schuren is het probleem niet, strak spuiten wel (check Tom's topic: hij is er erg goed in  ;D ;)).

En je moet er vanuit gaan dat ook de nu perfecte speaker dan toch maar gespoten moet worden. Ik heb toevallig vandaag een prijsindicatie gekregen voor het professioneel laten afwerken van mijn aanstaande zelfbouw[rjectje: 2 kubussen van 41x41x41cm kosten inclusief stralen (supergladde basis dus), epoxylaag en toplaag in RAL-kleur naar keuze 278,- inclusief BTW.

De KEF's zijn zeker mooi, mijn broer heeft de XQ3's ook. Als je er verknocht aan bent, lijkt het me zeker het geld waard...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Kijk, dat is nuttige info vanuit Kef !

Ik wil me er best aan wagen, maar ga geen risico's dragen :) Heeft het haast? Zit namelijk even in between verhuizingen :D
Stuur me maar een PM met wat info (waar je woont bv).

Zijn de krassen op de foto de enige waar het om gaat?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Quote from: WilcoL on June 10, 2015, 15:40:44
Supernetjes van KEF! Het zelf opvullen en vlak schuren is het probleem niet, strak spuiten wel (check Tom's topic: hij is er erg goed in  ;D ;)).

En je moet er vanuit gaan dat ook de nu perfecte speaker dan toch maar gespoten moet worden. Ik heb toevallig vandaag een prijsindicatie gekregen voor het professioneel laten afwerken van mijn aanstaande zelfbouw[rjectje: 2 kubussen van 41x41x41cm kosten inclusief stralen (supergladde basis dus), epoxylaag en toplaag in RAL-kleur naar keuze 278,- inclusief BTW.

De KEF's zijn zeker mooi, mijn broer heeft de XQ3's ook. Als je er verknocht aan bent, lijkt het me zeker het geld waard...

Dat is een nette prijs Wilco ! Voor mijn kubussen was ik iets minder kwijt maar dat was dan ook zonder factuurtje :)

Mocht ik er overigens mee aan de slag gaan zal het reparatiewerk worden. In zijn geheel spuiten kan altijd nog als het resultaat niet naar wens is. Maar dat ga ik in ieder geval niet doen :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Arcenon

#8
Quote from: knubbe on June 10, 2015, 15:43:09
Kijk, dat is nuttige info vanuit Kef !

Ik wil me er best aan wagen, maar ga geen risico's dragen :) Heeft het haast? Zit namelijk even in between verhuizingen :D
Stuur me maar een PM met wat info (waar je woont bv).

Zijn de krassen op de foto de enige waar het om gaat?

Bedankt voor de reactie jongens. Dat zijn de enige krassen, her en der een gekleurd puntje maar dat kan zo goed stof als snot zijn, ik moet ze nog een keer oppoetsen en storen me uberhaupt niet.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Groovy

Vraag bij een schilderswinkel waar ze ook verf mengen een kleurenwaaier te leen of neem je speaker mee.
Exact dezelfde kleur krijg je niet de orginele kleur zal door daglicht inwerking iets verkleurd zijn.
Die mensen van de verfwinkel kennen ook proffesionele spuiters die een klein karweitje wel meepikken.
Bij een meubelmaker kun je wellicht ook terecht.

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Arcenon

Quote from: Groovy on June 10, 2015, 16:22:00
Vraag bij een schilderswinkel waar ze ook verf mengen een kleurenwaaier te leen of neem je speaker mee.
Exact dezelfde kleur krijg je niet de orginele kleur zal door daglicht inwerking iets verkleurd zijn.
Die mensen van de verfwinkel kennen ook proffesionele spuiters die een klein karweitje wel meepikken.
Bij een meubelmaker kun je wellicht ook terecht.

Ik ga in eerste instantie wanneer Knubbe tijd heeft eens met hem ernaar kijken en eventuele een reparatie uitvoeren. Mocht dat het hem niet worden dan ga ik idd even contacten met zulke bedrijfjes. Goede tip in ieder geval. Mochten er updates komen dan houd ik jullie op de hoogte mocht er interesse voor zijn, misschien dat er wel meer mensen met een soortgelijk geval zitten.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6