Het grote DALI Topic

Started by Maneblusser, February 20, 2015, 10:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pallenmans

heren van htforum

ik heb een vraagje
ik ben van plan om een set Dali Suite 1.7 te gaan kopen

hoe is jullie ervaring met deze speakers

ik ga ze dan aansturen met de Musical Fidelity X-A50

graag jullie mening
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

CineSmurf

Ik draai al jaren met veel plezier met deze boxen. De 2.8 klinkt wel een stuk voller, maar is ook een stuk groter. Een van de grote voordelen van deze dali serie vind ik altijd dat ze ook lekker klinken op lage volumes. In mijn woonkamer stuur ik ze aan met een rotel RC/RB-06.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

DofN

Ik heb ook de 2.8SE gehad, en onderschrijf de ervaring van Cinesmurf. Dali gebruikt hiervoor een lowloss woofer. Theoretisch nadeel is dat ze snel vervormen bij hoge volumes, voordeel is dat ze ook bij laag volume meteen heel lekker klinken. Fijn klinkende LS maar idd niet mild in het laag. In vergelijking met de Mentor lijn vind ik de suites (te) warm klinken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN



Ligt het aan mij of is dit volslagen debiel?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

SmauG

Quote from: doorofnight on October 22, 2015, 21:40:57
........

Ligt het aan mij of is dit volslagen debiel?

Goede marketing, gericht op de doelgroep!
Als je die AMG GT kan betalen/rijden heb je vast ook centjes en ruimte voor een paartje Epicons met evenredig prijzige hardware om ze aan te sturen.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

DofN

Tuurlijk verkoopt het.. Dat is het punt niet :)  :nopompom:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Gawain

Wat voor een geluidssysteem zit er in die Mercedes? Werken ze misschien samen met Dali, dan snap ik de combi om het zo neer te zetten..

DofN

Nee het is gewoon een combinatie van 2 verkoopkanalen, zover ik weet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maneblusser

Eerlijk gezegd : ik snap er de bedoeling niet van.
Wie zet nu een boerenkar zoals die Mercedes tussen een paar prachtige Dali Epicons ?  :P
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

c20v

Iemand ervaring met de Dali Phantom series? Ben in de markt voor een nieuwe versterker, die waarschijnlijk Dolby atmos aan boord heeft en ben een beetje aan het orienteren naar een eventuele uitbreiding naar 5.1.2 (geen ruimte voor 4 plafondspeakers)
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

DofN

Hoe is het afgelopen met je idee voor de phantoms?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

c20v

Quote from: doorofnight on January  6, 2016, 22:23:16
Hoe is het afgelopen met je idee voor de phantoms?
Die zijn gisteren bezorgd en wachten nu braaf totdat ik tijd heb om een paar gaten in m`n plafond te zagen.  :)
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

DofN

Voor de DALI liefhebbers, de Euphonia ms4 wellicht wel voor een spotprijs.

De luidsprekers die beter klinken dan Kharma's van 17.000 euro en een mooier en fijner hoog hebben dan de B&W 803DD, om maar eens wat te noemen.. (mijn mening dan). Ik kan ze iedereen aanraden  8) Ik moet de luidspreker tot 20.000 euro nog horen die ik beter vind klinken.

http://link.marktplaats.nl/m1012855155
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maneblusser

Inderdaad Fantastische luidsprekers. Een vriend van mij heeft zo'n paar. Hij stuurt ze aan met een Lyngdorf DPA-1 + Rotel RB1080.
Waw  :worship:
Volgens mij zelfs beter dan opvolger Epicon 6.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Gawain

Woow als ze inderdaad weg gaan voor wat er tot nu toe geboden is, dan lijkt me dat ook geen geld inderdaad.. Als ze vergelijkbaar zijn met de 400 mk2's maar dan nog net een beetje beter dan is dit een prachtige luidspreker. Jammer dat ze niet in piano black gemaakt zijn ;p

xlr8

Ze waren idd -relatief- snel weg, ik hield de advertentie ook in de gaten en zat meer met het vervoer en bekende tijd probleem...   :( 

Maar zoals ik mag begrijpen ligt de Helicon 400 mkII een beetje in dezelfde lijn der verwachtingen mbt klank?

DofN

In mijn herinnering: De Helicon is warmer klinkend dan de Euphonia. Daarnaast is de Helicon serie wat fanatieker in het  midhoog dan de Euphonia serie. Niet vervelend, maar wel goed hoorbaar.

Ik heb de H400mk2 maar één keer gehoord in een winkel, maar wel direct naast de H800mk2. De H800mk2 heb ik wel een paar jaren gehad omdat ik die een stuk beter vond klinken. Moet je wel de ruimte voor hebben.

Het verschil tussen de Euphonia MS4 en de H800mk2 was zo groot dat ik zonder enige twijfel de (veel mooiere) H800mk2s verkocht heb en nu de MS4 heb staan. Misschien geeft dat een indruk van hoe ik denk over of de H400mk2 in de buurt komt van de MS4?

Je kan ook die H400mk2 kopen en wachten tot je een setje Euphonia's voorbij ziet komen: zo eens in de paar jaar gebeurt dat wel.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

xlr8

Duidelijk, schept idd een goed beeld inzake de MS4  :worship:

Je laatste alinea is treffend, en zo wil het dan ook geschieden  ;D  Ik denk dat de Helicon 400 MK2 geen straf is 4 the time being , MK2 is een must gezien de ervaring met Dali. De Ikon 6 t.o.v. Ikon 6 MK2 waren ook 2 volstrek verschillende luidsprekers mbt klank (afstemming) in het duidelijke voordeel van de MK2 versie ;)

Siddartha

Heeft iemand al luister ervaring met de zensor 7? Op dit moment speel ik met monitoren (ba vs260) icm Marantz 7004, waar ik tevreden over ben, maar wil over naar vloerstaanders. De reviews zijn best goed, maar hoor graag hier wat ervaringen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

xlr8

#94
De Zensor serie is exceptioneel goed, zeker als je het afzet tegen de gevraagde euro's welke in mijn optiek mss wel de beste prijs/kwaliteit heeft... 'kheb zelden een speaker gehoord binnen deze prijsklasse die een Zensor overtrof. (wederom: imo)

De Zensor 7 leunt nogal steving tegen de Ikon 6 mkII mbt fysiek ontwerp alsmede impedantie / gevoeligheid ed, je 7004 zal het makkelijk aansturen, dat was met een PM7004 icm Ikon6 iig geen probleem.   
Wel is de plaatsing van belang, Zensor 7 kan enthousiast met laag zijn  :headbanging:

Siddartha

Quote from: xlr8 on February  6, 2016, 14:10:55
De Zensor serie is exceptioneel goed, zeker als je het afzet tegen de gevraagde euro's welke in mijn optiek mss wel de beste prijs/kwaliteit heeft... 'kheb zelden een speaker gehoord binnen deze prijsklasse die een Zensor overtrof. (wederom: imo)

De Zensor 7 leunt nogal steving tegen de Ikon 6 mkII mbt fysiek ontwerp alsmede impedantie / gevoeligheid ed, je 7004 zal het makkelijk aansturen, dat was met een PM7004 icm Ikon6 iig geen probleem.   
Wel is de plaatsing van belang, Zensor 7 kan enthousiast met laag zijn  :headbanging:

Thanx voor de reactie. Heb een setje op het ook en ga er deze week eens naar luisteren.
Het voordeel is ook dat de basspoort aan de voorksnt zit, dus qua plaatsing wel wat minder kritisch.
Mijn bostons hebben een mooi geluid, maar mist wat transparantie soms, ben ook zeker nietz op zoek naar meer analytisch of metaalachtig holg, maar lees wel dat de dali's wat meer lucht hebben. Maar foed, luisteren is natuurlijk wel het devies.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

xlr8

Klopt helemaal, zelf luisteren is per definitie het beste. Dali kenmerkt zich wel met een punchy kickbass en prettig open bovenste middengebied.... kwestiie van smaak en die verschillend nou eenmaal ;)

Analitisch is de Zensor niet, althans niet zoals de ontwerpen met de ribbons voor het uiterste hoog. Als ik er wat termen tegenaan moet gooien ervaarde ik de Zensor 7 als dynamisch, schoon en in balans zonder -zoals vaak in deze prijsklasse- van dat commerciële aangedikt laag. Plaatsing in hoek of te dicht op de muur kan het laag wel wat ondefinieerbaar maken en de holografie 'plakt' wat in de kast. Een vrije(e) opstelling laat meer breedte en diepte horen, het echte 3D effect heb ik er echter nooit uitgekregen en zal je waarschijnlijk ook ooit naar een Ikon of Opticon moeten upgraden  ::)

Siddartha

Ja goed heb natuurlijk ook een bepaald budget en ik snap goed dat dat ook zijn beperkingen heeft. Maar zoals jij de klank beschrijft, sluit dat goed aan bij mijn wensen.
Houd ook zeker niet van aangedikt laag, maar het moet er wel zijn natuurlijk. Woensdag ga ik luisteren, dus ben benieuwd!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

Veel plezier met luisteren. Zet er ook een Opticon of een Helicon of een Epicon naast, al is dat eventueel buiten budget. Je zou best eens heel erg verbaasd kunnen zijn over de verschillen en willen doorsparen, of op de tweedehands markt op zoek gaan in plaats van nieuwe Ikons te kopen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

xlr8

Siddartha gaat voor Zensor, geen Ikon  :D

Helicon of Epicon ligt mbt budget wel een heel stuk verder weg als je op Zensors mikt maar zou idd meer voor Ikon of Opticon gaan als de stuivers iets hoger gestapeld kunnen worden  8)