Het grote DALI Topic

Started by Maneblusser, February 20, 2015, 10:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DofN

Quote from: Gawain on April 26, 2016, 15:42:44
Ja wellicht met hard inzetten tijdens de onderhandelingen nog wel voor iets minder te krijgen. Alleen ook deze luidspreker wordt erg weinig aangeboden.

Ik ben in ieder geval nog steeds meer dan tevreden met mijn overgebleven set 400 mk2's hier :D Maar nou moet ik erbij zeggen dat ik de Euphonia ms4's en de ms5's nog nooit gehoord heb, misschien maar goed ook... :p

Tip: vraag hificorner in Groningen eens wat ze kunnen doen als je de H400Mk2 bij hun koopt en er zeker van bent dat je ze houdt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Goede tip!
Is een setje 400 LE 25th, ik ga ff informeren.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Gawain

Even goed checken tzt of het echt om de LE versie gaat, gouden badge voorop en het moet vermeld staan op het plaatje aan de achterkant :) anders is het een mk2. (De mk1 is namelijk niet gemaakt in het zwart.)

Begreep wel dat de LE beter is dan de mk1 maar weer iets minder dan de mk2 uit een review uit een duits magazine. Dus als je nog een mk2 ergens op de kop kan tikken, is dat "the way to go". :)

martien

ze zien er wel top uit in gloss black!

pvd_66

Ah dank je voor de info, ik ga donderdag iets meer over het type horen.
Maar ....
Ik las ergens in dit topic dat de dali's kil klinken met de nieuwe m versterkers , laat ik nu net een
M27 hebben 😉
Moet t sowieso gaan beluisteren, maar zal er extra luisteraandacht aan schenken.
Daarnaast ben ik ook nog erg nieuwsgierig in vergelijk met een Rubicon 6 / 8.
M'n vriendin heeft ook nog 'eisen' die wil ze eigenlijk niet in t zwart. 
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

martien

ik ben benieuwd naar je bevindingen. met een beetje geluk vind ze ze in het echt wel mooi in gloss black 8)

pvd_66

Hahaha ja wie weet, maar vrouwen kennende 😉
Ben eigenlijk ook nog maar in de oriënterende fase, tenzij ... Je kent t wel 😉
Ik moet zelfs nog gaan luisteren
Jij bent al verder, niets voor jou anders?
Ben benieuwd wat er bij jou uiteindelijk uit komt.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

martien

ik ben zelf ook wel benieuwd wat er uit komt :colgate:
ik vind ze wel verleidelijk maar ze liggen boven budget.
ik heb het geluk dat we beide gloss black willen, alleen verschillen we in het budget haha.

DofN

Leuk onderzoek, ben benieuwd wat het wordt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

#159
Of doorofnight koop de euphonia ms5 van MP en verkoop je euphonia ms4 .... aan mij of zo 😉

Edit: Martien ik moet ook opletten hoor dat ik niet doorsla 😉
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DofN

Nee, ik heb besloten dat ik mijn kleine MS4 (vanwege de constante WOW factor) hou en in de toekomst ga experimenteren met dipolen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Hahaha ja ik geef je groot gelijk, volgens mij klinken ze bij jou wel erg goed zo te lezen.
Jammer dat die ms5 net maatje te groot zijn, ook in prijs ...
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Gawain

Quote from: pvd_66 on April 26, 2016, 22:48:57
Maar ....
Ik las ergens in dit topic dat de dali's kil klinken met de nieuwe m versterkers , laat ik nu net een
M27 hebben [emoji6]
Moet t sowieso gaan beluisteren, maar zal er extra luisteraandacht aan schenken.

Ik heb wel eens de combi NAD M12/22 met een Node als bron op Epicon's gehoord, ik dacht de 6. Dit vond ik inderdaad te clean en daardoor wat emotieloos.. Terwijl ik juist erg van een geluid zonder "sausje" erover hou, vond ik dit te erg worden.

Of dat aan de vernieuwde Epicon's heeft gelegen of de vernieuwde Master serie's weet ik niet. Ik zou daarom wel eens de vernieuwde Master serie's op de Helicon's willen horen, ik gebruik daar nu namelijk de oude Master serie op en daar ben ik erg tevreden over. Wellicht als de geïntegreerde amp uitkomt ooit :)

Ik zou in ieder geval je eigen amp meenemen mocht je naar Groningen gaan, of ze moeten daar ook de NAD als demo hebben.

DofN

De oude master op de Helicon.. :):) Welke master heb je? De digitale M2?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Gawain

#164
Quote from: doorofnight on April 27, 2016, 09:14:33
De oude master op de Helicon.. :):) Welke master heb je? De digitale M2?

Ja klopt :) De M2 met een M50 streamer, top combi met de Helicon's vind ik zelf.

Enige kleine minpuntje van de M2 vind ik, dat de analoge ingangen (xlr en cinch) geen analoge bypass functie hebben... Maar dat dit signaal ook meteen naar een digitaal signaal omgezet wordt in de versterker om daarna weer naar analoog terug gezet te worden. Speel namelijk ook af en toe met een platenspeler en losse phono, hier had ik liever gezien dat het volledig analoog bleef...

pvd_66

Quote
Ik zou in ieder geval je eigen amp meenemen mocht je naar Groningen gaan, of ze moeten daar ook de NAD als demo hebben.

Ja hoop dat ze daar toevallig nad / Marantz als demo kunnen regelen. Zo niet gelukkig zijn ze niet zo zwaar om mee te nemen 😉
Mooie combi heb je, welke kabels gebruik je?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Gawain

Quote from: pvd_66 on April 27, 2016, 10:12:03
Mooie combi heb je, welke kabels gebruik je?

Ben begonnen met een setje Monster Z3 luidspreker kabels en Monster 1000i analoge interlinks.

Later kreeg ik een tip om op zoek te gaan naar een setje Tannoy TLC-300, dit is namelijk de vdH Inspiration alleen dan voor een veel gunstigere prijs :) Die in de bi-wire versie gekocht en hangt er nu nog steeds tussen, zeker voor de 2de hands prijzen 200a300 euro echt een no-brainer. (Zou heel graag nog wel eens de vdH Cloud willen proberen in mijn set, maar deze is nog wel erg prijzig voorlopig.)

Rest van de kabels is nu ook vdH:

Stroom kabels: vdH Mainstream en Mainserver.

Analoog: vdH Combination

Digitaal: vdH aes/ebu 110ohm pro nu in gebruik tussen de M50 en M2. Hiervoor heb ik ook de Digicoupler 75ohm en de Optocoupler mk2 gebruikt om te vergelijken waarmee voor mij het mooiste geluid werd bereikt.

Netwerk: Viablue en Audioquest.


pvd_66

Van den hul maakt mooie kabels, lekker als ze in je set passen 😄
Lekker als je tevreden bent met je set en je ff niet in een upgrade fase zit 😉
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

DofN

Quote from: Gawain on April 27, 2016, 09:53:52
Ja klopt :) De M2 met een M50 streamer, top combi met de Helicon's vind ik zelf.

Enige kleine minpuntje van de M2 vind ik, dat de analoge ingangen (xlr en cinch) geen analoge bypass functie hebben... Maar dat dit signaal ook meteen naar een digitaal signaal omgezet wordt in de versterker om daarna weer naar analoog terug gezet te worden. Speel namelijk ook af en toe met een platenspeler en losse phono, hier had ik liever gezien dat het volledig analoog bleef...

Omdat de NAD M2 een volledig digitale versterker is, kan dat toch haast niet?

Eigenlijk wil ik de H400mk2 nog weleens echt goed horen op een zeer fraaie versterker als de M2 :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Dat is een goed idee 😉
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Gawain

Quote from: pvd_66 on April 27, 2016, 12:25:33
Lekker als je tevreden bent met je set en je ff niet in een upgrade fase zit [emoji6]

Het jeukt altijd ;) geloof mij.. Ik speel ook met een mooie draaitafel en bijpassende phono, wil daarvoor eigenlijk graag een volledige analoge keten hebben. Maar het moet dan wel beter zijn dan de M2.. En dan wordt het al snel niet goedkoop. Zit te denken aan bijv de Accuphase e-600 of zelfs een Mark Levinson 326s + 532 combi, maar wauw dan moet je met een zak geld aan komen... Ook de aangeboden MS5's kriebelen, omdat je ze wilt vergelijken met de h400's, zouden ze echt 2x zo mooi klinken...? Voorlopig miss toch maar even genieten zo als het is...of....

Gawain

#171
Quote from: doorofnight on April 27, 2016, 12:39:30
Omdat de NAD M2 een volledig digitale versterker is, kan dat toch haast niet?

Eigenlijk wil ik de H400mk2 nog weleens echt goed horen op een zeer fraaie versterker als de M2 :)

Nee inderdaad, het past niet in de filosofie van de M2 helaas. Maar het had gekund lijkt me.. Mijn vorige versterker van Rotel had wel zo'n bypass om de interne dacs te by-passen. Had jij niet de M3 met M51 combi aangesloten op de h800's? Die M3 + M51 is eigenlijk een M2 alleen dan is er nog licht te sturen in het uiteindelijke geluid door de interlinks.. En zonder de M51 een volledige analoge keten.

DofN

Ja dat had ik, maar ik vind Lyngdorf versterking wel een verbetering (vooral klank). Het is lastig vergelijken, maar ik had het idee dat het geluid bij de NAD meer op 1 lijn met de LS bleef, terwijl de Lyngdorf meer voor- en achter de LS laat gebeuren. Kan ook inbeelding zijn.

Ik had idd de NAD M3, NAD M51 op de H800k2 en ook nog op de Mentor 8 - ook nog een Lyngdorf RP-1 en vond het teveel ADC/DAC gedoe. Ben daarom gaan versimpelen omdat de Lyngdorf DAC uiteindelijk toch het geluid bepaalde.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pvd_66

Quote from: Gawain on April 27, 2016, 20:21:56
Het jeukt altijd ;) geloof mij.. Ik speel ook met een mooie draaitafel en bijpassende phono, wil daarvoor eigenlijk graag een volledige analoge keten hebben. Maar het moet dan wel beter zijn dan de M2.. En dan wordt het al snel niet goedkoop. Zit te denken aan bijv de Accuphase e-600 of zelfs een Mark Levinson 326s + 532 combi, maar wauw dan moet je met een zak geld aan komen... Ook de aangeboden MS5's kriebelen, omdat je ze wilt vergelijken met de h400's, zouden ze echt 2x zo mooi klinken...? Voorlopig miss toch maar even genieten zo als het is...of....

Yep herken t gevoel wel hoe zou dit klinken en dat klinken 😄
Kom van avalon en audio research en door omstandigheden moest ik weer opnieuw beginnen.
Streamen en films kijken is erbij gekomen. Vond NAD altijd wel goed waar voor t geld bieden en ben zo bij Dali terecht gekomen om maar beetje Dali on-topic te blijven 😄
Komen tzt ook nog surounds en centre bij.
En een betere streaming als air-play.
Klaar ben je eigenlijk nooit en zeker niet als je weer een leuke advertentie ziet 😄😄
Ik weet wel dat je voor 2 x mooier zo'n beetje 10 x dieper in de buidel moet tasten ...
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

pvd_66

Net bericht van de hificorner, de H 400 25th stonden niet meer in t magazijn. Nog wel setje H 800 voor de liefhebbers. Deze zijn te groot voor mij.
Voorlopig een probleem van kiezen en uitproberen opgelost [emoji6]
Op naar de volgende ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest