De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

#500
Even een korte Sabbatical gehad. Het is toch leuk om zo nu en dan op dit forum te posten, hoewel het meer bij het lezen zal blijven.

Wel enkele wijzigingen in de set. De Lumin U1 mini is naar een Lumin T2 gegaan en de Hegel H590 naar een Accuphase E380, welke onlangs weer is vervangen voor een Accuphase E5000. Volledigheidshalve nog een Accuphase DAC60 achter in de Accuphase geschoven  :blink: Dit om eens de DAC van de Lumin met de DAC60 te vergelijken. Natuurlijk alles met Purecable bekabeling met elkander verbonden.

De luidsprekers zijn nog steeds de Dynaudio Herritage Special monitoren. Wat een pareltjes zijn dat zeg ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Pathos

Goh... flinke stappen gemaakt zeg! Mooie set zo! Accuphase blijft toch schitterend!
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Rob46

Quote from: Pathos on August 24, 2022, 14:48:32
Goh... flinke stappen gemaakt zeg! Mooie set zo! Accuphase blijft toch schitterend!

Die E5000 is echt :inlove:. De Dyns zijn erg happy met hetgeen aangeboden wordt ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

CZ79

Hi Rob,

Leuke wijziging weer, was alweer een poos geleden  :D
Mooi dat doe Hegel weg is, was toch een lelijk ding en dan komt er nu zo'n walgelijk geel apparaat met wappers voor terug (beetje afgekeken van Xander)  :clapping:

Leuk man, mooie aanwinst en snel weer eens wat afspreken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Quote from: cz79 on August 24, 2022, 16:35:06
Hi Rob,

Leuke wijziging weer, was alweer een poos geleden  :D
Mooi dat doe Hegel weg is, was toch een lelijk ding en dan komt er nu zo'n walgelijk geel apparaat met wappers voor terug (beetje afgekeken van Xander)  :clapping:

Leuk man, mooie aanwinst en snel weer eens wat afspreken

;D :worship:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Mediator

Dynaudio en Accuphase beluisterd op een show. Er zat toen niemand en het was het beste geluid wat ik hoorde. Men ging in die tijd liever de combinatie Krell en Dynaudio beluisteren. Wat klonk dat immens vermoeiend.

Faxe

Quote from: Rob46 on August 13, 2021, 11:13:10
De H590 is met de Dynaudio Confidence luidsprekers een mooie combinatie. Daar waar de Accuphase toch moeite had om de Dynaudio's echt te laten zingen, laat de Hegel nog onontdekte kwaliteiten van de Dyns horen.....

Met de Accuphase die je nu hebt gaat het beter begrijp ik  :clapping:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Rob46

Quote from: Faxe on August 24, 2022, 21:43:26
Met de Accuphase die je nu hebt gaat het beter begrijp ik  :clapping:

De Dynaudio's 'groeien' wel mee met een krachtige versterking, dat is wel mijn ervaring. De E800 van Accuphase is eveneens een dijk van een klasse A versterker, echter vind ik de A/B E5000 versterker de Dynaudio's meer controle geven waardoor de instrumenten net effe wat strakker worden neergezet. Met name met een wat pittigere volume geven de Dynaudio's geen krimp terwijl bij de E800 ik wat meer 'versmelting' leek te horen. Maar goed, dat is natuurlijk subjectief. De huidige sound bevalt mij erg goed.

De komende dagen tussen neus en lippen door de DAC 60 nog aan de tand voelen.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Heb je ook eigen foto's Rob?  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#512
Zeker.. :headbanging: Onder het TV meubeltje 2 extra pootjes voor alle zekerheid gemonteerd i.v.m. het gewicht van deze geweldenaar... ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Kan geen streamer meer zien ;D. De afgelopen weken, naast de Lumin T2 enkele andere streamers hier in huis gehad. Aurender N100H, een oude bekende van mij en een Auralic Altair en Aries. Tot slot ook nog de Bluesound Node (N130). Ik heb op verschillende tijdstippen geluisterd. Daarnaast van de interne dac gebruik gemaakt als deze aanwezig was, en waar mogelijk de dac-60 van Accuphase ingezet. De bekabeling natuurlijk van Purecable.

Ik sla de discussie maar gelijk plat; de Bluesound Node is uiteindelijk gebleven. De verschillen waren voor mij te klein om de Lumin te laten staan, of om te upgraden. De configuratie Bluesound met een Purecable powercable, digitale coax, ethernetkabel, dac-60 en een Pink Faun Lan Isolater is het geworden. Ik kon met alle liefde van de wereld, en met mij een andere muziekliefhebber, het prijsverschil van ruim €3.000,00 en soms meer niet plaatsen. Mijn vermoeden is bevestigd. Ik geloof dat de samenstelling van de keten inclusief de bekabeling een prominente rol speelt. De streamer an zich in mindere mate, overigens heb ik dit vaker gehoord en gelezen van ervaringsdeskundigen. De Bluesound met de dac-60 spelen de hoofdrol in mij optiek.

De Lumin bleef in het mid achter. De Aurender was zelfs vlak. Daar ontbrak voor mij de muzikaliteit. Beide Auralic streamers presteerden erg goed, maar ik vond de prijs/kwaliteit verhouding totaal uit verband getrokken, of de Bluesound in de huidige configuratie is gewoon erg goed. Voor mij in ieder geval goed genoeg. Op alle vlakken erg muzikaal met een fantastisch breed spectrum over de gehele linie.

Gelukkig binnen een uur de T2 verkocht aan een woonplaatsgenoot. Dat was nog even trikkie, daar er een aantal op MP te koop staan.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Spijkie

#515
Mooi om te lezen. Je hebt wel mooie streamers vergeleken zeg! De stap in geld van een bleusound naar een aurender  of een Lumin is dan ook heel erg groot. Ik begrijp dat je ze allen ook digitaal aan de accuphase dac hebt kunnen aansluiten en toch wat verschil kon waarnemen, ook mijn bevindingen maar dan met andere aparatuur.

Veel plezier met de rust die na de vergelijking weer terug gekeerd is.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

CZ79

Cool vergelijk en met mooie streamers gedaan Rob.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

brt

Ook al kan je geen streamer meer zien, ik zou je toch de Ifi Zen Stream niet willen onthouden qua tip. Kost 399,- en schijnt volgens divers gebruikers de BlueNode voorbij te spelen voor toch een schappelijke prijs.

Heb je trouwens weleens meerdere dacs vergeleken? Mijn ervaring is (ook) dat de verschillen daarin groter zijn.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob46

Goeie tip! Wellicht dat ik de ifi zen stream nog eens laat aanrukken. Mee eens dat de DAC invloed heeft op het geheel, wellicht wel de meeste invloed. Echter ga ik geen vergelijk met DAC's doen. Ik heb bewust voor de DAC-60 oplossing gekozen om een extra losse component te vermijden. 
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

brt

Quote from: Rob46 on October 11, 2022, 13:51:07
Echter ga ik geen vergelijk met DAC's doen. Ik heb bewust voor de DAC-60 oplossing gekozen om een extra losse component te vermijden.

Ja dat snap ik ook wel weer. Ik ben wel benieuwd naar die Dac-60, staat die als 'goed' bekend? IK vraag het omdat ik Accuphase niet direct met dacs associeer. Misschien houdt die dac wel veel info die de streamer in zich heeft tegen? Maar alles in 1 kastje is wel zo fijn idd!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Een overzichtsfoto inclusief de luisterplek zou ook leuk zijn. Mooie versterker!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rob46

#521
 ;D..
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Dat is fijn, je kan wat schuiven met het een en ander. Mn de bank. Ziet er mooi uit hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob46

#523
 ;D

Even op de foto klikken. Krijg deze niet goed geplaatst  :devil:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

gizmo2

Quote from: Rob46 on October 15, 2022, 10:24:33
;D

Even op de foto klikken. Krijg deze niet goed geplaatst  :devil:
ook mooi zo'n accuphase, ik zit er zelf ook wel eens over denken om zo'n geinteregreerde accuphase aan te schaffen.
dynaudio heb ik weer iets minder mee.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: