De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

Ik ben het met jullie eens heren! Het zal best zo zijn dat dit in een set aanzienlijke meerwaarde kan opleveren, maar wat de bollekes kosten in verhouding tot wat het mij geeft....nee, dan zijn ze echt veel te prijzig! De speakers staan bij mij vrij en ik heb echt alle mogelijkheden, lees instellingen, geprobeerd. Ik heb ze nu losgekoppeld en vind de muziek zonder de bollekes veel prettiger klinken. Gek eigenlijk....of niet? Retour importeur ;)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

xlr8

...het is alweer een tijdje stil ☺ genieten van muziek of  het filter van de 409 aan het bestuderen ??

Rob46

Aan het genieten! Ik heb het filter aangepast en het 'hoog' op +1 gezet. Ik moet zeggen dat dit toch een verbetering betreft! Heeft absoluut met de akoestiek alhier te maken, dit is een praktisch fraaie optie! Goeie tip!!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

xlr8

Top om te horen  :colgate:

Je kan ook eens na een tijdje als je bent 'ingeluisterd' het mid op +1 zetten, dat gaf hier (bij goede opnames) nét wat meer doortekening ;)

Rob46

Tjonge, wat een versterker die E470 van Accuphase. Stiekem denk ik aan de E600, die overigens wel een andere 'klank' moet hebben volgens gebruikers. Het is natuurlijk een klasse A geintegreerde versterker. Ik hoop dat ik nog even de verleiding kan weerstaan.....op dit moment klinkt de set echt goed. Alles komt los van de speakers, de soundstage is heel erg mooi, groots en breed. Het laag gaat diep...... Onvermoeid uren naar muziek luisteren.....leuke hobby hebben wij toch....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

sultankat

#55
Quote from: Rob46 on April 30, 2016, 14:39:45
Tjonge, wat een versterker die E470 van Accuphase. Stiekem denk ik aan de E600, die overigens wel een andere 'klank' moet hebben volgens gebruikers. Het is natuurlijk een klasse A geintegreerde versterker. Ik hoop dat ik nog even de verleiding kan weerstaan.....op dit moment klinkt de set echt goed. Alles komt los van de speakers, de soundstage is heel erg mooi, groots en breed. Het laag gaat diep...... Onvermoeid uren naar muziek luisteren.....leuke hobby hebben wij toch....

Ik speel nu al maar liefst vier jaar (en da's lang voor mij) met de E-460. Geen moment de behoefte om te switchen. De E600 heb ik niet gehoord maar schijnt iets bijzonders te zijn. Sommigen hebben er zelfs hun 450 of 460 en zelfs 470 voor weg gedaan. Ik weet niet of het beter is, wel anders als ik zo lees.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Als je die kan uitproberen in eigen set en je hebt er vervolgens het geld voor (over); doen.

Vervolgens worden daarmee jouw speakers de zwakste schakel. Wellicht dan ook direct omkijken naar waardige ls. voor de 600 🙃. En er dient ook een andere dac te komen, want deze betreft nu een module in de 470, toch?

Nog ff; het vakantiegeld komt er aan  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Quote from: Xander32 on May  1, 2016, 08:57:54
Als je die kan uitproberen in eigen set en je hebt er vervolgens het geld voor (over); doen.

Vervolgens worden daarmee jouw speakers de zwakste schakel. Wellicht dan ook direct omkijken naar waardige ls. voor de 600 🙃. En er dient ook een andere dac te komen, want deze betreft nu een module in de 470, toch?

Nog ff; het vakantiegeld komt er aan  :thumbs-up:.

Die module(Dac 40) kun je gewoon uit de E-470 halen en in de E-600 prikken.
Dit kun je allemaal zelf doen zonder iets ingewikkelds te hoeven doen, een kind kan de was doen ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maro

Quote from: Xander32 on May  1, 2016, 08:57:54
Als je die kan uitproberen in eigen set en je hebt er vervolgens het geld voor (over); doen.

Vervolgens worden daarmee jouw speakers de zwakste schakel. Wellicht dan ook direct omkijken naar waardige ls. voor de 600 🙃. En er dient ook een andere dac te komen, want deze betreft nu een module in de 470, toch?

Nog ff; het vakantiegeld komt er aan  :thumbs-up:.

Jij hebt toch ook niet je speakers vervangen na de overstap van de Marantz 15 naar de 11?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

sultankat

Quote from: Maximus_Aurelius on May  1, 2016, 12:10:45
Die module(Dac 40) kun je gewoon uit de E-470 halen en in de E-600 prikken.
Dit kun je allemaal zelf doen zonder iets ingewikkelds te hoeven doen, een kind kan de was doen ;).

En ik zou niet te snel gaan zoeken naar een aparte dac. Die inbouw dac van Accuphase, zeker de laatste versie, schijnt erg goed te zijn.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maximus_Aurelius

Quote from: sultankat on May  1, 2016, 13:06:21
En ik zou niet te snel gaan zoeken naar een aparte dac. Die inbouw dac van Accuphase, zeker de laatste versie, schijnt erg goed te zijn.

Klopt helemaal. De dac40 is erg goed vooral voor die prijs.
Ik weet wel een aparte DAC als alternatief voor de dac40,  :tongue2:
De Accuphase dc37  :D. Laatst heb ik deze eens kunnen beoordelen.  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Neu, maar die waren al op 'niveau  Pm11' 8).

Quote from: Maro on May  1, 2016, 12:20:52
Jij hebt toch ook niet je speakers vervangen na de overstap van de Marantz 15 naar de 11?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Okey, dat wist ik niet, een modulair systeem dus. Fraai.

Quote from: Maximus_Aurelius on May  1, 2016, 12:10:45
Die module(Dac 40) kun je gewoon uit de E-470 halen en in de E-600 prikken.
Dit kun je allemaal zelf doen zonder iets ingewikkelds te hoeven doen, een kind kan de was doen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Hmmm, gisteren, na lange tijd, weer even in mijn cd collectie gedoken. Even een paar doosjes en cd's in mijn handen gehad. Ik wil dit geen nostalgie noemen, dat weiger ik. De cd zal nog wel aanhouden. Al die cd's die maar eenzaam in de kast staan.....ik ga denk ik toch maar weer eens een cd speler aanschaffen! Combineren, gewoon leuk weer om die lade te openen en een cd'tje er in te leggen en op play te drukken. Dit proces behoort toch ook tot de hobby die 'audio' mag heten? Niet omdat het moet, maar omdat het kan.......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46


Vandaag dan maar eens de Accuphase DP57 recenseren, gisteren gekocht om lekker eigenwijs en brutaal soms weer eens naar cd's te gaan luisteren (eigenlijk de set in zijn geheel). De beloofde zon en de daar bijbehorende temperatuur laat het hier in Amersfoort toch afweten. Niets mooiers om dan maar weer eens ouderwets een 'op de bank bij' (weet u nog, in de tijd van de vele M&G's) in dit geval op de bank die van mijzelf te beschrijven. Wanneer lees je overigens nog recensies op een forum? Ik kom deze bijna niet meer tegen. Het lijkt wel of de informatie wat op een forum wordt gedeeld aan het veranderen is. Enfin, dit is een andere discussie en laat ik voor wat het is.

Begonnen met het neuzen in de cd collectie. Erg leuk om dit weer eens te doen. Begonnen met een mooie cd van de Dire Straits & Mark Knopfler, Private Investigations. Een Special Edition uitvoering. De 2 cd's zijn in een boekwerkje verpakt. Nee, niet de informatie via internet, maar gewoon een boekwerkje openklappen en de foto's en teksten lezen terwijl je aan het luisteren bent.

Over het uiterlijk en de techniek zal ik niet al te veel schrijven. De DP57 is uitgevoerd in de bekende Accuphase brushed champagne kleur. Het merk houdt zich daar al jaren aan vast, met een uitstapje in de jaren 80/90 naar versterkers in een zwarte uitvoering. De lade (centraal geplaatst) laat zich niet horen bij het openen en sluiten en de discs worden verrassend snel gelezen. Zodra de lade is gesloten staat  in het display al de nodige informatie vermeld, zo snel heb ik dit nog niet eerder bij mijn vorige spelers gezien. Opvallend is dat de speler geen mogelijkheid heeft om het display uit te schakelen. Wat hier de reden van is? Verder zijn er legio aansluitmogelijkhed en, cinch, digitaal coaxiaal en via glasvezel (Toslink). Uiteraard zijn er ook volledig gebalanceerde XLR aansluitingen achter op het paneel te vinden. Ik heb voor dit moment voor een Optisch kabeltje gekozen, hoewel de resolutie op papier hier minder van moet zijn dan de bekende digitale coax aansluiting, vind ik dit al erg goed klinken. Het display geeft informatie over welk nummer er afgespeeld wordt, hoeveel nummers er totaal op de cd staan, de tijdsaanduiding in verschillende varianten en een volumeregeling. In het midden pronkt het mooie decadent verlichte Accuphase 'logo'. De versterking is de Accuphase E470 en de cd speler wordt als loopwerk ingezet door deze dus via een optisch kabeltje aan de DAC40 te koppelen, de on board DAC van Accuphase. Tot slot zijn er de ELAC FS409 luidsprekers. Deze staan 2,80 uit elkaar en mijn afstand tot de speakers is 4,20 meter. De luisterdriehoek komt hiermee redelijk overeen. Niet te dicht op de speakers en niet te ver af. Door wat verder van de speakers af te zitten, krijg je mijn inziens een veel bredere soundstage. De speakers staan ruim 1 meter van de achterwand af, iets ingedraaid. DE 409 staan sinds kort op spikes, deze zijn eenvoudig aan de voeten van de cross bars van de ELAC's te koppelen. De meegeleverde schoteltjes behoeden je voor nare 'punten' in de vloer. De speakers zijn inmiddels wel ingespeeld, dat geldt ook voor de versterker, de E470. De luidsprekerbekabeli ng bestaat uit de ATLAS Hyper 1,5. De versterker en de CD speler zijn beide voorzien van Belden stroomkabels, die overigens niet rechtstreeks in de muur belanden, maar eerst in de Monster 2600 Power gezekerd zitten. En dan nog de akoestiek, een misschien wel allesbepalende, of ondergewaardeerd onderwerp? Hier hebben wij in ieder geval een eiken houten vloer met op de grond een groot kleed in het midden, en aan de raamzijde drie van het plafond tot de grond reikende gordijnen met behoorlijke plooien. Dit even ter aanvulling.

En dan uiteindelijk het luisteren. Private Investigations van de Dire Straits klinkt erg strak, een mooie plaatsing van de instrumenten links en rechts. Het bekende glas wat valt aan het eind van dit nummer is erg duidelijk te horen. Het laag is mooi in balans, het midden fraai luchtig en het hoog aanwezig zoals het hoort te zijn, althans voor mij dan. En dat betekent dan in ieder geval geen 's' klanken en de bekkens zijn er, maar niet prominent. De stem van Mark staat los van de speakers, mooi in het midden. Hier laat de set, met name de speler en DAC horen dat werkelijk alle details fraai kunnen worden gereproduceerd. De volume wordt opgeschroefd als het nummer Brother in Arms klinkt, beetje mijn favo nummer. Kippenvel, kan niet anders zeggen. Het gitaarspel van Mark klinkt gaaf. De drum heeft punch en het tikken van een drumstokje op de rand van het drumstel klinkt aangenaam. De bas is aanwezig, de loopjes zijn goed te volgen en waar nodig kan ie laag, erg laag.
Op het laatst wordt er een orgel aangezet welke mooi links achterin klinkt. De start van Your Latest Trick is een trompet die mooi rechts naast de luidspreker staat. Links ietwat achter klinkt de gitaar van Mark.
Het inzetten van de bekkens, drum en bas vraagt om een verhoging van de volume. Niet omdat het dan minder klinkt, nee, gewoon omdat het een erg mooi nummer is (subjectief natuurlijk) en vraagt om op een wat hoger volumeniveau af te spelen. Het is erg moeilijk om te beschrijven hoe het geheel klinkt. Ik zal wat kernwoorden opschrijven die in mij opkomen als ik luister: rust, autoriteit, balans. Het willen blijven luisteren, onvermoeibaar is de set, het luisteren naar cd's.

De volgende cd die in de DP57 verdwijnt is een cd van Keb' Mo'. Keb' Mo' is een Amerikaanse Bluesmuzikant die erg 'lekkere' rhythm en blues speelt. Luchtig en vrolijke muziek. De cd Just like You laat het fantastische zang –en gitaarwerk van deze muzikant horen. In het eerste nummer, That's not Love, zit een mooie punch in het drumwerk. Dit geeft gelijk de aanleiding om verder te luisteren. Het tweede nummer Perpetual Blues Machine speelt Keb' Mo' gitaar en zingt hij. Halverwege komt een harmonica in beeld en die staat lekker los ergens in het midden zijn ding te doen. In de muziek van deze Blues muzikant zitten veel details wat het geheel erg muzikaal maakt. Vrolijk en ontspannen om naar te luisteren. De details worden weer met de benodigde kippenvel neergezet. Het nummer You Ca Love Yourself is een kort nummer waarbij hij vocal met gitaar speelt. De snaren aanraken met de nodige 'bijgeluiden' wordt zeer fraai weergegeven. Dangerous Mood is een nummer waarbij de piano een belangrijke rol heeft door regelmatig in te komen. De piano staat links ergens achter opgesteld. Een mooi stuk percussie. Hand it Over, vocal met een koor, soms staat er een zangeres links met een behoorlijke stem te zingen, strak. Met name ook de diepte in het geluidsbeeld is hier veelvuldig terug te horen.

De derde cd die ik beluister is er een van Boz Scaggs. Boz Scaggs is een Bluesrock muzikant met een vleugje soul. De cd Dig is een kwalitatief mooi opgenomen cd en het eerste nummer PayDay laat gelijk alle details horen, tjonge, dit klinkt ernstig muzikaal beste forumgenoten. Het zijn, zoals meerdere professionele recensenten over de Dp 57 en DAC 40 hebben beschreven, met name de details die prominent zijn. Alles, maar dan ook alles wordt uit het zilveren schijfje gehaald. In het nummer Miss Riddle zit een mooi bas die erg diep gaat, no problem at all, het gaat laag waar nodig. De stem van Boz Scaggs staat mooi in het midden, los van de spaekers. Het blaaswerk links net naast de speaker.

De DP 57 voldoet prima. Ik ga verder in de week eens luisteren naar de DP 57 zonder tussenkomst van de DAC 40, ik ben benieuwd wat dat gaat doen. De cd's klinken allemaal erg muzikaal, zeer, zeer gedetailleerd, geven allen een mooi stereobeeld en een groots beeld. En dan natuurlijk voor velen de hamvraag; hoe is dit dan in vergelijking met het streamen via Tidal of Quobuz? Tja, om te beginnen; streamen heeft natuurlijk het gebruiksgemak én de toegang tot een enorme (in FLAC kwaliteit) bibliotheek aan content. En muziek welke is geript dan? Ook hier geldt met name het gemak. De bediening via een app vanuit de luie stoel en gaan met die banaan. Kwaliteit? In mijn huidige configuratie is de DP 57 in deze set up de winner. Het klinkt toch net een fractie, nee, meerdere fracties beter. Hoe je het ook wendt of  keert, cd's via de DP 57 klinken met meer detail en muzikaliteit in het algemeen. De combinatie zal blijven, daar ben ik over uit. Wat goed dat ik niet gelijk alle cd's overboord heb gegooid!

Maar goed beste Forumvrienden, dit alles is in het hier en nu in mijn set en subjectief als de pest wellicht, het zijn uiteindelijk mijn ervaringen. Maar zo zijn  ze wel! En met dit laatste statement geschreven hebbende, wil ik deze recensie bij mijzelf op de bank afsluiten. Oh ja, even een nieuwe cd uitzoeken......

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Sfeer kiekjes....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Ik denk dat je je collectie van cd's vet moet gaan uitbreiden. Ik heb nog 500 cd's in de verkoop. Dan kom ik ze wel brengen...ik werk toch in A'foort. :D

Maar een erg leuke recensie om te lezen. Ik kan me weinig meer voorstellen bij het naar een cd speler toelopen, laadje openen, cd uit het doosje halen, cd in de lade doen, op knopje drukken, naar de plek lopen, op play drukken en dan eindelijk muziek.

Ik word er nu al moe van... :D

Maar het moet gezegd worden: Het is een erg mooi apparaat om te zien. Fijn ook dat het zo goed klinkt.

Bedankt voor de genomen moeite van het schrijven van deze recensie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

#67
Hey Rob,
Kun je ook ff een foto maken vanaf jouw luisterplaats?
Prachtige luidsprekers heb jij!!
Die wil ik dan wel ff zien!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Maikel_audionerd

Erg leuke recensie zeg en mooie sjieke machine. Gefeliciteerd ermee en veel plezier ervan. De DAC in je speler zou theoretisch nog een flinke verbetering moeten/kunnen geven.
Benieuwd naar je praktijkervaring daaromtrent.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

R

Prachtige aanwinst zeg! Jammer dat je kastje vol was ;)

sultankat

#70
Quote from: Maikel_audionerd on August  7, 2016, 17:18:37
Erg leuke recensie zeg en mooie sjieke machine. Gefeliciteerd ermee en veel plezier ervan. De DAC in je speler zou theoretisch nog een flinke verbetering moeten/kunnen geven.
Benieuwd naar je praktijkervaring daaromtrent.

Ik schat in dat het weinig tot niets gaat uitmaken in dit geval. De DAC 40 is de laatste versie van de inbouw-dac en de DP-57 cd-speler heeft al wat jaartjes achter zich. Ben wel benieuwd naar een vergelijk.

Een coax ipv optisch gaat inderdaad wat uitmaken, in positieve zin. Experimenteren met netkabels trouwens ook. Ik heb zelf erg goede ervaring met de Furutech FP-Alpha 3 en FP-3TS20 voor analoog en digitaal.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Mooi! En wat dit betreft:
QuoteOptisch kabeltje gekozen, hoewel de resolutie op papier hier minder van moet zijn dan de bekende digitale coax aansluiting, vind ik dit al erg goed klinken.

maakt dat voor cd natuurlijk niet uit, die 16bit/44.1kHz lukt ook met een optische kabel. Het is pas bij hi-res dat er beperkingen zijn.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

Quote from: Jumping Jack on August  8, 2016, 09:00:11
Mooi! En wat dit betreft:
maakt dat voor cd natuurlijk niet uit, die 16bit/44.1kHz lukt ook met een optische kabel. Het is pas bij hi-res dat er beperkingen zijn.

"Lukken" gaat het inderdaad ook met optisch, maar coax klinkt bij mij toch net even beter, ook bij 16 bit/44.1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Dat kan, maar Rob had het over de resolutie en dat zou geen issue mogen zijn. Klankmatige verschillen tussen de kabels laat ik in het midden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

take5

Quote from: chansig on August  7, 2016, 14:29:21
Ik kan me weinig meer voorstellen bij het naar een cd speler toelopen, laadje openen
Zo te lezen is dat voor jou inderdaad al een tijdje geleden  :tongue2:

Rob, leuke review!