De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Heerlijk album van Norah 👌🏻 (de muziek en de kwaliteit).

En ja, je hebt vele wisselingen gehad, maar daardoor heb je ook een schat aan informatie gewonnen, met recht een ervaringsdeskundige.


Quote from: Rob46 on September 25, 2021, 10:27:56
En zo zijn we inmiddels zes jaar verder. Ik heb zo eens mijn pagina's doorgebladerd. Wat belachelijk veel wisselingen eigenlijk, van begrijpelijke tot soms onbegrijpelijke wisseling van componenten. Ik zit nu met een lekker muziekje van Norah Jones (album Come Away With Me) dit alles nog eens te lezen. Mijn eerste kennismaking met het HT Forum en introductie van mijn Exposure set in onze vorige woning was mijn eerste post hier op het HT Forum. Exposure.......tja, bestaat nog steeds en niets mis mee. De combi toen met  Totem vond ik erg fijn klinken. Wel veel 'doosjes' toen nog. Volgens mij was het toen ook nog erg onrustig met het wisselen van DAC's. In mijn beleving is het nu wel rustiger geworden rondom dit onderwerp.

Geldt dit ook voor het HT Forum? Ik ben een hele tijd forumlid bij het Marantzforum geweest, ook daar was de spanning van de boog. Ik vermoed dat er hier ontzettend veel 'lezers' zijn. Enfin, het blijft een leuke hobby. Ik zal nog wel blijven rondhangen als 'audiofielhangoudere'........
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Het is inderdaad leuk om eens door al je oude wisselingen te gaan.
Zelf was ik bij jou wel verbaasd dat je Purifi NAD's zo snel het veld moesten ruimen voor de Hegel, na al je lyrische ervaringen.
Zou dat in de toekomst nog eens als een onnodige side/upgrade benoemd kunnen worden?

Zelf zit ik (mede financieel) op een punt dat ik voor het geld niet een betere set kan krijgen dan ik nu heb; hooguit anders. Wel is het leuk eens in de zoveel jaren wat anders te hebben. Ik heb vorig jaar een buizenversterker gekocht die eigenlijk gewoon even goed was als de buizenversterker die ik had. Ik had die 4 jaar, het ding was fantastisch, toch kwam er iets anders op mijn pad dat ik eigenlijk alleen qua looks nóg mooier vond, en ik had nog wat kleinere argumenten om die te kopen (fijnere ab, upgrademogelijkheden van de buizen, fysiek minder diepe versterker). Maar of mijn geluid daar nou zo heel veel beter van is geworden waag ik te betwijfelen. Toch heb ik er veel plezier aan beleefd, ook met het upgraden van de buizen, ben ik toch weer een half jaar zoet mee geweest, los van het genieten van de sound.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Rob46

Als ik zo jouw handtekening lees, dan ontkom ik er niet aan om te melden dat er een dijk van een set staat te spelen. Tjonge, wat een fraaie componenten. Met betrekking tot Purifi: ik was en ben nog steeds te spreken over de kwaliteiten van Purifi versterking. Voor mij zeker een mooie ervaring, en wie weet....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

scoc

Quote from: Xander32 on September 25, 2021, 10:16:03
Voor het geld welke Roon maandelijks, jaarlijks of eenmalig kost, ga ik nog jaren lang lekker veel content kopen 🎶
Onderwijl ploeter ik maar voor met het gratis MinimServer en de Auralic app.

Kan je dan zoveel content kopen voor 11€ per maand? Hoogstens 1 cd denk ik dan.  ;)

Trouwens, ik ben zelf geen Roon gebruiker meer en dit na uitgebreid testen tussen Roon vs Aurender. Roon app is idd beter maar wat pure geluidskwaliteit betreft wint Aurender naar mijn gehoor (en ook mijn hifi dealer).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Xander32

Dertien albums zijn het dan per jaar 🎶 Toch een leuke aanvulling van m'n muziek bieb.

Quote from: scoc on September 25, 2021, 18:56:26
Kan je dan zoveel content kopen voor 11€ per maand? Hoogstens 1 cd denk ik dan.  ;)

Trouwens, ik ben zelf geen Roon gebruiker meer en dit na uitgebreid testen tussen Roon vs Aurender. Roon app is idd beter maar wat pure geluidskwaliteit betreft wint Aurender naar mijn gehoor (en ook mijn hifi dealer).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Rob46 on September 25, 2021, 14:05:27
Als ik zo jouw handtekening lees, dan ontkom ik er niet aan om te melden dat er een dijk van een set staat te spelen. Tjonge, wat een fraaie componenten. Met betrekking tot Purifi: ik was en ben nog steeds te spreken over de kwaliteiten van Purifi versterking. Voor mij zeker een mooie ervaring, en wie weet....

Thanks Rob, heb ook zeker geen misselijke set staan en geniet er dagelijks enorm van. Dus dat er niet veel meer in het vat zit is dan ook nog te overzien. Tevredenheid is een hoog goed in deze hobby (naast een leuk banksaldo).

Hegel ken ik uiteraard, maar heb ik nooit gehoord. Purifi wel en ik was flabbergasted over wat dat aan kwaliteit leverde. Dat jij die weer hebt weggedaan voor een Hegel zegt dan ook wel weer wat!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

scoc

Quote from: brt on September 25, 2021, 20:28:52
Thanks Rob, heb ook zeker geen misselijke set staan en geniet er dagelijks enorm van. Dus dat er niet veel meer in het vat zit is dan ook nog te overzien. Tevredenheid is een hoog goed in deze hobby (naast een leuk banksaldo).

Hegel ken ik uiteraard, maar heb ik nooit gehoord. Purifi wel en ik was flabbergasted over wat dat aan kwaliteit leverde. Dat jij die weer hebt weggedaan voor een Hegel zegt dan ook wel weer wat!

Probeer eens Innuos 2.0 op je streamer ipv Roon. Puur op geluidskwaliteit is daar nog wat winst te halen denk ik.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

brt

Quote from: scoc on September 25, 2021, 21:15:37
Probeer eens Innuos 2.0 op je streamer ipv Roon. Puur op geluidskwaliteit is daar nog wat winst te halen denk ik.

Heb dat héél even geprobeerd maar ik vond die app zo k*t tov Roon dat ik daar snel mee gestopt ben. Vond de verschillen ook niet wereldschokkend.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

Rob46

Ik ben er inmiddels wel uit; Roon blijft! Mijn enthousiasme over de mogelijkheden en het gebruiksgemak waarmee content wordt gekoppeld, herkend en aanbevolen zijn ingrediënten wat Roon tot een weliswaar luxueus maar bovenal absolute meerwaarde op alle fronten voor mij betekent. Gelukkig heb ik het geduld gehad om eens wat langer dan een paar dagen de proef op de som te nemen.

Daarnaast doet de set mij ook nog in positieve zin verbazen als ik steeds weer naar al dat moois kan luisteren wat de woonkamer in wordt gebracht. De Dynaudio's worden wereldwijd de hemel ingeprezen en dat kan ik volmondig beamen. Ongekend wat een kwaliteit de Heritage weet te produceren. De combinatie met de Hegel H590 is voor mij ook een juiste gebleken. Strak laag, volledig onder controle met een grootse soundstage. Alles vindt rondom de luidsprekers plaats, alsof de Dyn's er niet staan. Bijzonder geslaagd wat de Denen op de markt hebben gezet. Handwerk pure sang met alle ervaring in een klassiek omhulsel.

Het enige wat er aan zit te komen is waarschijnlijk een nieuw Synology NAS. De DS216 doet al jaren zijn best en naar alle tevredenheid, maar wellicht wordt het eens tijd voor een jongere generatie. Al jaren ervaar ik een probleemloos functionerend apparaat dus het is zeker geen 'moetje'. Ik lees wel her en der dat meerdere processoren (?) een overall verbetering zou moeten zijn. Gekke hiervan is dat de DS216 snel en accuraat werkt. Waar zit dan de verbetering?

Tweaks in kabels blijft interessant in mijn optiek. Op dit moment heeft Purecable de overhand. Ik loop echter niet warm om exorbitante bedragen hierin te investeren. Dit gaat ook voor het stroom management op, een degelijk blok om overspanning te beveiligen is voor mij voldoende. Mijn laatste ervaring om versterkers rechtstreeks in de muur te proppen (wel een aparte stroomgroep) gaf hoorbaar positief resultaat, dat ik dat met de Hegel ook maar heb gedaan.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Een weloverwogen besluit om Roon te omarmen. Veel luisterplezier 🎶 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Ben benieuwd of er forumleden zijn die ook ervaring met Synology hebben. Ik vind de software gebruiksvriendelijk, toegankelijk en snel. Via Hyper Backup heb ik een extra back up in de Cloud van Synology gezet (C2). Ik zou eigenlijk mijn 2 schijven uit de DS216 willen halen om die vervolgens in een nieuwe Synology te plaatsen. Is dat ook op die manier mogelijk?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Mijn huidige nas is m'n eerste en komt van Synology af.

Deze heb ik nu een jaar of 4 a 5 en ben er erg tevreden over. Ik gebruik deze dedicated voor de muziek en dat doet die sinds aanschaf geheel probleemloos. Het DSM vind ik ook erg gebruikersvriendelijk; ik ben verre van een whizzkid maar heb de boel destijds zonder problemen aan het draaien gekregen en ook het bijwerken ervan gaat intuïtief.

Een volgende gaat zeker weer een Synology worden 👍🏻

Quote from: Rob46 on October  3, 2021, 11:40:17
Ben benieuwd of er forumleden zijn die ook ervaring met Synology hebben. Ik vind de software gebruiksvriendelijk, toegankelijk en snel. Via Hyper Backup heb ik een extra back up in de Cloud van Synology gezet (C2). Ik zou eigenlijk mijn 2 schijven uit de DS216 willen halen om die vervolgens in een nieuwe Synology te plaatsen. Is dat ook op die manier mogelijk?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Rob46 on October  3, 2021, 11:40:17
Ben benieuwd of er forumleden zijn die ook ervaring met Synology hebben. Ik vind de software gebruiksvriendelijk, toegankelijk en snel. Via Hyper Backup heb ik een extra back up in de Cloud van Synology gezet (C2). Ik zou eigenlijk mijn 2 schijven uit de DS216 willen halen om die vervolgens in een nieuwe Synology te plaatsen. Is dat ook op die manier mogelijk?
Als je een backup hebt, kan je het altijd probleemloos uitproberen. Werkt het niet doe je een format en haalt de backup terug. En je hebt sowieso één (en liefst twee) backup(s) nodig want als het fout gaat ben je alles kwijt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Faxe

Quote from: Rob46 on October  3, 2021, 11:40:17
Ben benieuwd of er forumleden zijn die ook ervaring met Synology hebben. Ik vind de software gebruiksvriendelijk, toegankelijk en snel. Via Hyper Backup heb ik een extra back up in de Cloud van Synology gezet (C2). Ik zou eigenlijk mijn 2 schijven uit de DS216 willen halen om die vervolgens in een nieuwe Synology te plaatsen. Is dat ook op die manier mogelijk?

Zo heb ik het wel gedaan toen mijn vorige Synology Nas stuk ging. Ik ging alleen van een nas met 4 schijven naar een nieuwe nas met 4 schijven.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Rob46

Lumin U1 Mini; absoluut geen 'mini' sound ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

bert50

Gefeliciteerd een mooie streamer Rob .[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Veel muziek plezier gewenst Rob 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Quote from: Rob46 on November 11, 2021, 21:53:39
Bluesound Node 2i....
Mooie upgrade dus. Niets ten nadele van BlueSound.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

WilliamB

#471
Mooie upgrade , nog veel luisterplezier  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

JoWa

Mooie upgrade Rob.
Wel een grappig gezicht die IsoAcoustics er zo onder  ;D
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32




Quote from: JoWa on November 11, 2021, 22:23:30
Mooie upgrade Rob.
Wel een grappig gezicht die IsoAcoustics er zo onder  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Mooie aanwinst!  :pompom:
gebruik je hem als Streamer of als Dac en streamer?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika