De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

De eerste uurtjes achter de rug. Wat een prachtcombinatie zeg.  :thumbs-up: Mijn vrouw die absoluut niet 'Audiofiel' muziek kan luisteren, vindt dit toch wel erg mooi klinken!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#401
De afgelopen week de streamer van de Hegel H590 eens uitgedaagd. De bediening gaat via de MConnect app voor iOS gebruikers. Tja, de korte versie: heel, heel erg 🤩! Mijn eerdere ervaringen met een Auralic Vega G1 en de Bluesound Node (Gen.3) had ik al eerder in mijn topic met jullie gedeeld, nu staat de Bluesound niets te doen. Ongelofelijk goed streamingsplatform van Hegel! En als je eenmaal aan de MConnect app gewend bent geraakt, is dit ook een hele fijne app. Stabiel, snel, en voor mij voldoende mogelijkheden. De app geeft tevens meer dan voldoende informatie. Is er een verschil tussen de Hegel en de Bluesound? Ik kan dit eenvoudig vergelijken. Gewoon via digitaal coax de Bluesound laten spelen en via Netwerk de Hegel. Ik speel niet via AirPlay! Ik heb met anderen kunnen luisteren en met de beste wil van de wereld zijn de verschillen miniem. Sterker nog; de sound via de Hegel klinkt net een tikkie strakker. Zoals ik al was gestart met deze update: tja.........

En nu dan? Ik parkeer de Bluesound even. Er komt namelijk binnenkort een update die er voor gaat zorgen dat de USB van de Bluesound vrijgegeven wordt. Je kan dan maximaal HiRes streamen, dus ook DSD. Maar dan komt gelijk eigenlijk al een volgend dilemma om de hoek kijken: is dat het waard om de Bluesound te behouden? Ik heb weinig DSD content en wat zijn de verschillen tussen een 24/192 muziekstuk en DSD? Afwachten maar?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Richi

Leuk om te lezen Rob, dat de Hegel zo goed bevalt. Het voordeel van DSD hangt wat mij betreft helemaal van de DAC af. Toen ik de Chord Hugo nog had, bood DSD een (iets) betere klank dan PCM. Dat was omdat de Chord native DSD ondersteunt. Nu met de Naim Atom wordt DSD in de DAC omgezet naar PCM, wat in mijn geval maakt dat het eigenlijk niet beter klinkt dan PCM. Het klinkt iets 'softer' en ik vind dat minder mooi, maar misschien dat een ander er juist de voorkeur aan geeft. Met andere woorden: als jouw DAC geen native DSD ondersteunt, dan vraag ik me af of je er veel voordeel uit gaat halen door DSD bestanden af te spelen. Nog even los van de beperkte beschikbaarheid van DSD content.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

#403
Tof 👍🏻

De bediening van een streamer/renderer is wel voornaam, maar goed = goed. De bediening van m'n voorgaande Marantz streamer was zeer rudimentair, maar voldeed. Ik zie de app t.b.v. de bediening als een vervang van een afstandsbediening. Wanneer die dan stabiel en overzichtelijk is, zoals die van de Hegel, voldoet die. Alles wat een app voorts meer kan is mooi meegenomen.

En wanneer er ook nog een kastje en diens verbinding tussenuit kan zoals nu bij jou, werkt dat wellicht ook positief door op het eindresultaat.

Echter heeft m.i. een alles-in-één ook een mindere kant; de Hegel als zijnde versterker blijft wel actueel, dat is nu een gedegen geïntegreerde en zal dat ook blijven, maar op het gebied van dacs en streamers/renderers zijn er nog de nodige ontwikkelingen en daar zal deze op den duur wellicht achterhaald raken. Daar waar het software betreft kan men updaten, daar waar het hardware betreft zal dat al meer complex zijn. Maar wanneer je weer snel van apparatuur zou wisselen, speelt dat geen rol 😄


Nu rest er "slechts" het genieten van de muziek 🎶 Have fun.

Quote from: Rob46 on August 10, 2021, 10:34:53
De afgelopen week de streamer van de Hegel H590 eens uitgedaagd. De bediening gaat via de MConnect app voor iOS gebruikers. Tja, de korte versie: heel, heel erg 🤩! Mijn eerdere ervaringen met een Auralic Vega G1 en de Bluesound Node (Gen.3) had ik al eerder in mijn topic met jullie gedeeld, nu staat de Bluesound niets te doen. Ongelofelijk goed streamingsplatform van Hegel! En als je eenmaal aan de MConnect app gewend bent geraakt, is dit ook een hele fijne app. Stabiel, snel, en voor mij voldoende mogelijkheden. De app geeft tevens meer dan voldoende informatie. Is er een verschil tussen de Hegel en de Bluesound? Ik kan dit eenvoudig vergelijken. Gewoon via digitaal coax de Bluesound laten spelen en via Netwerk de Hegel. Ik speel niet via AirPlay! Ik heb met anderen kunnen luisteren en met de beste wil van de wereld zijn de verschillen miniem. Sterker nog; de sound via de Hegel klinkt net een tikkie strakker. Zoals ik al was gestart met deze update: tja.........

En nu dan? Ik parkeer de Bluesound even. Er komt namelijk binnenkort een update die er voor gaat zorgen dat de USB van de Bluesound vrijgegeven wordt. Je kan dan maximaal HiRes streamen, dus ook DSD. Maar dan komt gelijk eigenlijk al een volgend dilemma om de hoek kijken: is dat het waard om de Bluesound te behouden? Ik heb weinig DSD content en wat zijn de verschillen tussen een 24/192 muziekstuk en DSD? Afwachten maar?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Quote from: Rob46 on August 10, 2021, 10:34:53
De afgelopen week de streamer van de Hegel H590 eens uitgedaagd. De bediening gaat via de MConnect app voor iOS gebruikers. Tja, de korte versie: heel, heel erg [emoji2956]! Mijn eerdere ervaringen met een Auralic Vega G1 en de Bluesound Node (Gen.3) had ik al eerder in mijn topic met jullie gedeeld, nu staat de Bluesound niets te doen. Ongelofelijk goed streamingsplatform van Hegel! En als je eenmaal aan de MConnect app gewend bent geraakt, is dit ook een hele fijne app. Stabiel, snel, en voor mij voldoende mogelijkheden. De app geeft tevens meer dan voldoende informatie. Is er een verschil tussen de Hegel en de Bluesound? Ik kan dit eenvoudig vergelijken. Gewoon via digitaal coax de Bluesound laten spelen en via Netwerk de Hegel. Ik speel niet via AirPlay! Ik heb met anderen kunnen luisteren en met de beste wil van de wereld zijn de verschillen miniem. Sterker nog; de sound via de Hegel klinkt net een tikkie strakker. Zoals ik al was gestart met deze update: tja.........

En nu dan? Ik parkeer de Bluesound even. Er komt namelijk binnenkort een update die er voor gaat zorgen dat de USB van de Bluesound vrijgegeven wordt. Je kan dan maximaal HiRes streamen, dus ook DSD. Maar dan komt gelijk eigenlijk al een volgend dilemma om de hoek kijken: is dat het waard om de Bluesound te behouden? Ik heb weinig DSD content en wat zijn de verschillen tussen een 24/192 muziekstuk en DSD? Afwachten maar?
Wow, wel verrassend om zo om te schakelen van NAD naar Hegel.
Mooi dat het goed bevalt en je (mogelijk) zelfs afscheid kan nemen van de BS [emoji1360].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

#405


De Hegels smoelen goed; zien er robuust uit, hebben een no nonsense uitstraling. Dat kan ik wel waarderen  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Rob46

#407
Quote from: Xander32 on August 10, 2021, 11:08:40
Tof 👍🏻

De bediening van een streamer/renderer is wel voornaam, maar goed = goed. De bediening van m'n voorgaande Marantz streamer was zeer rudimentair, maar voldeed. Ik zie de app t.b.v. de bediening als een vervang van een afstandsbediening. Wanneer die dan stabiel en overzichtelijk is, zoals die van de Hegel, voldoet die. Alles wat een app voorts meer kan is mooi meegenomen.

En wanneer er ook nog een kastje en diens verbinding tussenuit kan zoals nu bij jou, werkt dat wellicht ook positief door op het eindresultaat.

Echter heeft m.i. een alles-in-één ook een mindere kant; de Hegel als zijnde versterker blijft wel actueel, dat is nu een gedegen geïntegreerde en zal dat ook blijven, maar op het gebied van dacs en streamers/renderers zijn er nog de nodige ontwikkelingen en daar zal deze op den duur wellicht achterhaald raken. Daar waar het software betreft kan men updaten, daar waar het hardware betreft zal dat al meer complex zijn. Maar wanneer je weer snel van apparatuur zou wisselen, speelt dat geen rol 😄


Nu rest er "slechts" het genieten van de muziek 🎶 Have fun.

De Hegel heeft een dedicated DAC loop out. Dat betekent dat er een externe top DAC aangehaakt kan worden. Streamingsplatform geloof ik wel. Daar heb ik nu wel ervaren dat daar weinig tot geen winst valt te behalen. Een DAC upgrade is dus mogelijk, maar ook hier is geen spectaculaire ontwikkeling meer te zien, met uitzondering van extreem dure exotische DAC's. Verder is er middels ethernet upgrade ook nog wel een en ander mogelijk waardoor de Hegel voorlopig futureproof zal zijn....

Inderdaad een sober uiterlijk. Geen opsmuk of andere tierelantijnen. De Noren zijn rechttoe-rechtaan componenten aan het ontwikkelen en bouwen. Dat moet je passen, want het uiterlijk kan dan soms zelfs doorslaggevend zijn.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Rob,

Een DAC loop out???? Analoog in is toch het enige wat je nodig hebt indien je een externe DAC wilt gebruiken?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

Veel plezier met je aankoop Rob  :headbanging:

By the way... vreemd wereldje die hifi-idioten
Al wat diverse reacties gelezen van forummers, die Hegel zeer doods, clean en saai vinden klinken en ook
reacties van anderen, die de Hegels grandioos en super vinden klinken


Geef maar weer aan, hoe belangrijk het zelf luisteren is en wellicht dat de combi met de speakers een grote rol speelt
in de totale performance.  Een oordeel is vaak m.i.z. te snel geveld.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

Quote from: bert50 on August 10, 2021, 14:54:51



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ben jij overgestapt van Accuphase (a klasse) naar een Hegel?  :o
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rob46

Quote from: Maximus_Aurelius on August 10, 2021, 20:24:46
Ben jij overgestapt van Accuphase (a klasse) naar een Hegel?  :o

Bert inderdaad. Ik heb ook het verschil mogen luisteren met zijn Dynaudio Confidence luidsprekers. Bert zal zelf zijn bevindingen wel posten...... ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

bert50

#412
Klopt helemaal maar de combinatie met de Confidence 20 is echt super duidelijk meer kracht met de Hegel.
Had ik niet verwacht maar na bij Rob de Hegel beluisterd was ik snel om.
Is vreemd om na 34 jaar weg te doen er is momenteel meer als Accuphase.[emoji8]
Maar in echt alles is de Hegel gewoon mooier had ik echt niet verwacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#413
Je hebt de Aurender er ook uit gedaan?
En ff je onderschrift actualiseren  ;)

Quote from: bert50 on August 10, 2021, 14:54:51



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Geheel andere ervaringen heb ik betreffende streamers dan wel renderers;
ik hoor duidelijke verschillen, zelfs tussen verschillende renderes over eenzelfde dac. 

Vreemde hobby blijft het wat dat betreft; schijnbaar horen we allen wat anders  ::)

Quote from: Rob46 on August 10, 2021, 15:27:36
De Hegel heeft een dedicated DAC loop out. Dat betekent dat er een externe top DAC aangehaakt kan worden. Streamingsplatform geloof ik wel. Daar heb ik nu wel ervaren dat daar weinig tot geen winst valt te behalen. Een DAC upgrade is dus mogelijk, maar ook hier is geen spectaculaire ontwikkeling meer te zien, met uitzondering van extreem dure exotische DAC's. Verder is er middels ethernet upgrade ook nog wel een en ander mogelijk waardoor de Hegel voorlopig futureproof zal zijn....

Inderdaad een sober uiterlijk. Geen opsmuk of andere tierelantijnen. De Noren zijn rechttoe-rechtaan componenten aan het ontwikkelen en bouwen. Dat moet je passen, want het uiterlijk kan dan soms zelfs doorslaggevend zijn.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Nee Robert nog niet de Aurender weg gedaan eerst moet jij komen luisteren.[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Rob46

Quote from: Xander32 on August 10, 2021, 21:20:14
Geheel andere ervaringen heb ik betreffende streamers dan wel renderers;
ik hoor duidelijke verschillen, zelfs tussen verschillende renderes over eenzelfde dac. 

Vreemde hobby blijft het wat dat betreft; schijnbaar horen we allen wat anders  ::)

Het is ook een 'vreemde' hobby😵‍💫. Het is en blijft persoonlijk, echter zijn er soms combinaties waar meer dan 1 luisteraar onafhankelijk van elkaar hetzelfde kunnen ervaren. Dan nog blijft het een persoonlijke keuze. En dat maakt het ook zo leuk.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

patsijb

ondanks mijn voorkeur voor accuphase is die hegel niet verkeerd
staat mooi zo..

Rob46

De H590 is met de Dynaudio Confidence luidsprekers een mooie combinatie. Daar waar de Accuphase toch moeite had om de Dynaudio's echt te laten zingen, laat de Hegel nog onontdekte kwaliteiten van de Dyns horen.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

bert50

Klopt helemaal Rob we zaten met verbazing te luisteren de combinatie met de Hegel is gewoon beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Zoals vaak gaat het om de match., wellicht zelfs synergie in het geval van Hegel + Dyn  :)

Quote from: bert50 on August 13, 2021, 11:15:19
Klopt helemaal Rob we zaten met verbazing te luisteren de combinatie met de Hegel is gewoon beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Rob46 on August 13, 2021, 11:13:10
De H590 is met de Dynaudio Confidence luidsprekers een mooie combinatie. Daar waar de Accuphase toch moeite had om de Dynaudio's echt te laten zingen, laat de Hegel nog onontdekte kwaliteiten van de Dyns horen.....
Confidence? Heritage Special? Heb je twee sets Rob?  :dontgetit:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

Nee, zou niet verkeert zijn hier een Confidence set. Die zijn van Bert..... :unhappy:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

bert50

Jij heb de prachtige Dynaudio Heritage zijn toppers zeker ook met de Hegel 590.[emoji3059][emoji1305]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Richi

Aha, snap ik het weer!  :laugh:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a