De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

Quote from: addesmo on February 28, 2021, 15:06:13
Mooi, maar waarom laat je de speaker kabels niet door de stands lopen? Of zijn ze dan te kort soms?

Correct ;D links geen probleem omdat deze luidspreker dicht bij de eindversterker staat, rechts krap aan.......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Crosby and Nash; jammer dat er na maart 2016 wegens een verstoorde relatie tussen hun geen nieuwe albums meer zijn gemaakt. Lekker rustige muziek met fraaie teksten om op deze zondagochtend mee te starten. Naast de mooie muziek, luistert dit lekker weg met de Dynaudio Heritage luidsprekers :smile:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

vanzomereng

Quote from: Rob46 on March  7, 2021, 09:23:14
Crosby and Nash; jammer dat er na maart 2016 wegens een verstoorde relatie tussen hun geen nieuwe albums meer zijn gemaakt. Lekker rustige muziek met fraaie teksten om op deze zondagochtend mee te starten. Naast de mooie muziek, luistert dit lekker weg met de Dynaudio Heritage luidsprekers :smile:

Dit luistert op mijn in-ears van RHA van 69,- euro ook goed weg Rob !!!!!!!!!!!
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob46

Dat geloof ik best. Fijne muziek ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#354
Eindelijk zijn de paneelgordijnen geïnstalleerd. Omdat wij hier een vrij 'harde' kamer hebben, kan nu na een week de conclusie getrokken worden dat naast natuurlijk de primaire functie van raamdecoratie, dit ook een fors positief akoestisch resultaat oplevert. Daarnaast heb ik na de inzet van 2 NAD C298 eindversterkers Dirac niet meer ingezet. Met de komst van de paneelgordijnen heb ik helemaal geen moment meer aan Dirac gedacht. Voor de fun ga ik binnenkort wel een nieuwe Dirac meting uitvoeren. Eens ervaren wat dat doet in de huidige situatie en met de Dynaudio Herritage luidsprekers.......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Het ziet er sfeervol uit Rob en tof dat het ook een positief effect heeft op de akoestiek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

#356
Erg mooi Rob. Zijn dit speciale gordijnen ?
Voordeel is dat je ze ook kan verschuiven  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Rob46

Het zijn geen akoestische panelen William. En inderdaad, je kan ze verschuiven..... ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Mooie BluOS upgrade. Radio Paradise in MQA :clapping:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Hi Rob,

Dank voor je gastvrijheid en gezelligheid vanavond, bedank je vrouw ook hartelijk namens mij.
Was weer ouderwets gezellig vanavond, muziek luisteren en ouwehoeren (en van dat laatste iets meer, maar goed je kent me al iets langer dan vandaag  :D).

Complimenten voor de set en je nieuwe woning ook, ziet er allemaal heel (maar dan ook heel erg) netjes uit. Huis mooi, strak en leuk ingericht.
En de audioset, onwijs mooi om te zien en nog mooier om naar te luisteren.

Uitgewogen en gebalanceerd is denk ik een omschrijving die wat mij betreft de lading dekt, mooi laag en mid en hoog daarbij in balans. Niet extreem spectaculair en dat is juist positief bedoeld, het spat er niet vanaf maar klinkt uitgewogen en klinkt als een set waar je uren naar muziek kunt luisteren zonder dat het vermoeiend is.
Mooie diepte en plaatsing, iets minder in de breedte buiten de luidsprekers (ben zelf iets meer gewend), maar onwijs mooi!

Nogmaals dank en weet dat mijn deur altijd voor je open staat en het bier hier altijd koud staat te wachten op je  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

#360
Fantastische avond gehad Chris! Goed bijgepraat en her en der een muziekje laten passeren. Het was echt fijn om je weer gezien en gesproken te hebben. Zeer waardevol om in deze tijden dit te onderhouden :worship:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Zojuist op de iPad nog een live optreden van wijlen Glenn Frey gezien. Het nummer You Belong To The City via AirPlay naar de NAD C658 doorgezet en dan kijken en luisteren met een beetje volume. Werkelijk kippenvel. Voor mij een prachtig nummer wat via de set een lekkere boost meekrijgt. Fantastisch👍
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Fijn die huidige stream techniek he 👍🏻

Quote from: Rob46 on April 19, 2021, 21:13:19
Zojuist op de iPad nog een live optreden van wijlen Glenn Frey gezien. Het nummer You Belong To The City via AirPlay naar de NAD C658 doorgezet en dan kijken en luisteren met een beetje volume. Werkelijk kippenvel. Voor mij een prachtig nummer wat via de set een lekkere boost meekrijgt. Fantastisch👍
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Vandaag weer eens 'ouwerwets', voor sommigen wellicht 'nieuwerwets' cd's afspelen. In de grabbellade een paar mooie verzamelalbums van Celtic Myst gevonden. Goede kwaliteit muziek met artiesten als: The Corrs; Clannad; Kelly Family; Era en Maire Brennan. Je wordt meegenomen naar de mystieke plekken van moeder aarde.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Hoe ervaar je de geluidskwaliteit van een cd versus het streamen?

Quote from: Rob46 on April 25, 2021, 13:05:29
Vandaag weer eens 'ouwerwets', voor sommigen wellicht 'nieuwerwets' cd's afspelen. In de grabbellade een paar mooie verzamelalbums van Celtic Myst gevonden. Goede kwaliteit muziek met artiesten als: The Corrs; Clannad; Kelly Family; Era en Maire Brennan. Je wordt meegenomen naar de mystieke plekken van moeder aarde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Quote from: Xander32 on April 25, 2021, 15:23:17
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit van een cd versus het streamen?

Geef mij maar cd.....Maar ja, streamen is wel weer erg makkelijk en leuk om nieuwe muziek te ontdekken...
By the way, super mooi die gordijnen, hadden ze dat hier maar....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rob46

Quote from: Xander32 on April 25, 2021, 15:23:17
Hoe ervaar je de geluidskwaliteit van een cd versus het streamen?

De C538 fungeert hier als loopwerk. De speler is middels een digitale coaxiaal met de DAC van de C658 verbonden. Ik ben iedere keer als ik cd's afspeel nog steeds positief verrast v.w.b. de geluidskwaliteit. Ik vind de geluidskwaliteit van een CD t.o.v. streamen fraai. Vaak een strakker geluid. Beetje to-the-point. Vaak een 'voller' geluid. Helemaal niets mis mee!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Vooral dat voller herken ik, het is ietwat meer kleurrijk. Middels stream vind ik het daarentegen wat dynamischer, sneller klinken.

Quote from: Rob46 on April 25, 2021, 16:37:06
De C538 fungeert hier als loopwerk. De speler is middels een digitale coaxiaal met de DAC van de C658 verbonden. Ik ben iedere keer als ik cd's afspeel nog steeds positief verrast v.w.b. de geluidskwaliteit. Ik vind de geluidskwaliteit van een CD t.o.v. streamen fraai. Vaak een strakker geluid. Beetje to-the-point. Vaak een 'voller' geluid. Helemaal niets mis mee!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

Als in sneller klinken dat een nummer bij streamen eerder is afgelopen dan van de cd ?

Nee toch ?

Zou de cd daarom achterhaald zijn  :D

Xander32

 ;D

Ja joh, in 5 minuten er een heel album doorheen jassen, top 👌🏻

Quote from: Ralf67 on April 25, 2021, 16:50:32
Als in sneller klinken dat een nummer bij streamen eerder is afgelopen dan van de cd ?

Nee toch ?

Zou de cd daarom achterhaald zijn  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... lichtvoetiger, puntiger.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Ongeveer een week de Pink Faun Lan Isolator direct vanuit de NAD C658 en de Bonn Network Switch aangesloten. Tja, de cruciale vraag is nu of er verschil is te horen met en zonder de PF. Men schrijft 'zwarter in muziekstukken en een betere focus. Ik luister nu 2 dagen zonder de PF en ik kan geen antwoord geven of de PF nu een meerwaarde heeft in de weergave. Wellicht zegt dit voldoende 8)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]