De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Neem er twee bij, zet ze in serie en presto, NAD nooit meer ontevreden. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy

vanzomereng

Quote from: Rob46 on January  4, 2021, 11:39:42
Heeft te maken met de configuratie. NAD adviseert om 8Ohm luidsprekers te gebruiken als je de C 298 in bridge gebruikt (2 mono blokken). De C1's zijn 4Ohm luidsprekers. Echter is het impedantie gedrag van de C1 vriendelijk waardoor de C 298's niet in protect schieten. Gelukkig gaat dit dus goed. Ik moet anders omzien naar 8Ohm monitoren hetgeen ik erg jammer zou vinden gezien de fraaie geluidskwaliteit.....

Al een stress-test uitgevoerd....

Album van "Zangeres zonder Naam" (of wat anders) op zetten en de volumeknop zo ver open dat je broekspijpen geen wapperen
en dit zo 12 minuten volhouden (Coopertest  :D)  en dan op je eindbakken voelen, hoe heet ze worden.
Zodra je, jouw knuistjes niet verbrand is alles prima voor elkaar
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob46

[emoji106][emoji6][emoji41]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

scrutinizer

Quote from: Rob46 on January  4, 2021, 11:50:44
[emoji106][emoji6][emoji41]
Of niet bruggen. Vermogen is meer dan toereikend. Gebruik er 1 stereo. Of als je crosstalk/kanaal scheiding belangrijk vind beide waarvan 1 kanaal.  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob46

Mijn technische kennis reikt niet zover. Beide 1 kanaal?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

scrutinizer

#280
Quote from: Rob46 on January  4, 2021, 12:19:37
Mijn technische kennis reikt niet zover. Beide 1 kanaal?
::)......dan gebruik je van beide C295 amps 1 kanaal. Resp. Amp 1 linker kanaal amp 2 rechter kanaal.
Toch mono zonder impedantie perikelen

Maar denk dat je het wel begreep maar leg ik het uit voor de ander ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob46

#281
Morgenochtend deze beauty's ophalen.......met bijpassende Dynaudio stands.....

De Dynaudio Heritage Special luidsprekers. Old school in een modern -intern- jasje😉
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Nice, ik hou er van 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hoe verhouden deze zich tot jouw huidige?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#284
Quote from: Xander32 on February 25, 2021, 19:59:07
Hoe verhouden deze zich tot jouw huidige?

De C1 Platinum is net zoals de Heritage een goed doordacht luidspreker ontwerp. De Heritage laat echter met de Esotar 3 tweeter een mooier en verfijnder hoog horen. Maar er is ook winst in de dynamiek te horen. Een nog grootser beeld. Een bijzondere ervaring. Een mooi product van Dynaudio. In onze luisterruimte is een vloerstaander geen optie. Persoonlijk vind ik een monitor hier ook prima, vanuit esthetisch oogpunt gezien staan. Er is veel te koop in deze prijsklasse. Ik heb veel geluisterd en onderzoek gedaan, waaruit duidelijk is geworden dat de klanksignatuur van Dynaudio mijn voorkeur heeft.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

#285
Welke ls heb je nog meer beluisterd?

Quote from: Rob46 on February 25, 2021, 20:12:27
De C1 Platinum is net zoals de Heritage een goed doordacht luidspreker ontwerp. De Heritage laat echter met de Esotar 3 tweeter een mooier en verfijnder hoog horen. Maar er is ook winst in de dynamiek te horen. Een nog grootser beeld. Een bijzondere ervaring. Een mooi product van Dynaudio. In onze luisterruimte is een vloerstaander geen optie. Persoonlijk vind ik een monitor hier ook prima, vanuit esthetisch oogpunt gezien staan. Er is veel te koop in deze prijsklasse. Ik heb veel geluisterd en onderzoek gedaan, waaruit duidelijk is geworden dat de klanksignatuur van Dynaudio mijn voorkeur heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Lijkt mij een prachtige monitor, sowieso kwa looks!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vanzomereng

#287
Quote from: Rob46 on February 25, 2021, 20:12:27
Ik heb veel geluisterd en onderzoek gedaan, waaruit duidelijk is geworden dat de klanksignatuur van Dynaudio mijn voorkeur heeft.
Kan ik me voorstellen, Dynaudio klinken zeer goed en aangenaam  :wub:
geschikt voor 7x24 uur muziek te luisteren, zonder dat het gaat vermoeien (tenzij je alleen BZN draait)

Veel plezier ermee !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob46

#288
Bower en Wilkens (te clean, geluid bleef in mijn beleving teveel aan de speakers plakken. Niet mijn speaker) .Dali; erg mooi maar vond de Dyn echt overstijgen (is ook andere prijsklasse). Totem Tribe Tower; heel mooi. Ik heb een zwak voor Totem. Ooit de Hawk en Staff gehad. Dit is weer heel anders. Het mid van de Totem vond ik achterblijven.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: VANZOMERENG on February 25, 2021, 20:30:19
Kan ik me voorstellen, Dynaudio klinken zeer goed en aangenaam  :wub:
geschikt voor 7x24 uur muziek te luisteren, zonder dat het gaat vermoeien (tenzij je alleen BZN draait)

Veel plezier ermee !

Dank! Inderdaad herkenbaar; onvermoeibaar kunnen blijven luisteren. De Heritage pakt je bij de strot (in positieve zin natuurlijk).
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: Marco66 on February 25, 2021, 20:28:24
Lijkt mij een prachtige monitor, sowieso kwa looks!

Een goed ontwerp. Nostalgie. Een 'box' idee in een modern jasje.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Gefeliciteerd Rob, een hele mooie speaker.  :worship:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Lekker Rob, als je maar geen spijt gaat krijgen dat je de C1 Platinum weg doet. Die is toch echt ook wel heel erg mooi om te zien.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BJF

Quote from: Rob46 on February 25, 2021, 20:32:50
Bower en Wilkens (te clean, geluid bleef in mijn beleving teveel aan de speakers plakken. Niet mijn speaker) .Dali; erg mooi maar vond de Dyn echt overstijgen (is ook andere prijsklasse). Totem Tribe Tower; heel mooi. Ik heb een zwak voor Totem. Ooit de Hawk en Staff gehad. Dit is weer heel anders. Het mid van de Totem vond ik achterblijven.....
Die TTT's blijven mij ook boeien. Net als jij de Hawks en Sttafs gehad, Totem past gewoon bij mij. Wie weet, ooit, als ik weer passief ga...
NAD M10 V2
Elac FS247

JoWa

Quote from: Rob46 on February 25, 2021, 19:54:56
Morgenochtend deze beauty's ophalen.......met bijpassende Dynaudio stands.....

De Dynaudio Heritage Special luidsprekers. Old school in een modern -intern- jasje[emoji6]

Gaaf Rob.
Dat je bij Dynaudio blijft qua sound kan ik heel goed begrijpen :-)

Zelf lang gespeeld met Xanadu DS-17E met Esotar tweeters en hoe ze het bij Dynaudio gedaan hebben weet ik niet, maar die trekken je nog meer de muziek in dan hun andere tweeters.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe de sound van de Herirage je gaat bevallen na de C1's.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

WilliamB

Mooi Rob, ook hier nog erg tevreden met Dynaudio.
Veel luisterplezier  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Rob46

Plaatjes dan maar beste mede forumleden....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Nog een paar...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Mooi proces .... :pompom:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

De laatste.... :worship:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]