De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

Quote from: Roeru117 on July  6, 2020, 07:01:47
Mooi apparaat die M10. Die staat hier ook al een tijdje te spelen en werkt super. Zelf wacht ik nog tot mijn Dynaudio Special 40 geleverd gaat worden voordat ik met Dirac aan de slag ga, maar dat is zeker de moeite waard lees ik.

Veel plezier met deze mooie combo!

Leuk om te lezen dat jij net zoals ik heel tevreden bent met de M10. Je moet wel een super goede akoestisch ingerichte ruimte hebben dat Dirac geen meerwaarde zal hebben. 
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#201
Quote from: Roeru117 on July  6, 2020, 07:01:47
Mooi apparaat die M10. Die staat hier ook al een tijdje te spelen en werkt super. Zelf wacht ik nog tot mijn Dynaudio Special 40 geleverd gaat worden voordat ik met Dirac aan de slag ga, maar dat is zeker de moeite waard lees ik.

Veel plezier met deze mooie combo!

Dank! Ik lees dat jij Roon inzet. Wil je iets vertellen over wat jouw ervaringen met Roon zijn? Dit natuurlijk in combinatie met de M10....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#202
..
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

J o e p

Quote from: Rob46 on July  6, 2020, 09:37:22
Persoonlijk vind ik het geen downgraden. Het is downgraden als je sec naar de euries gaat kijken, dat ben ik met jou eens. Maar in kwaliteit hoeft dit niet per definitie een 'downgrading' te zijn. Sterker nog; ik heb in één en dezelfde ruimte in dezelfde opstelling een set van meer dan €10.000,00 gehoord t.o.v. een set van €5.000,00. Zo subjectief als het maar kan natuurlijk, maar de set van €5.000,00 vond ik mooier klinken. Het is de synergie van de ruimte, apparatuur en de belangrijkste in de gehele schakel; jijzelf wat de keus uiteindelijk zal zijn. En dat maakt deze hobby zo leuk, de diversiteit in mens en apparatuur.

Centjes he. Als je gratis een setje mocht uitzoeken hadden we allemaal wat anders in huis staan. Nu moet ik wel zeggen dat de set bij een vriend van mij welke luidsprekers heeft staan van meer dan een ton totaal op niets trekt in vergelijking met mijn eigen set. Maar ik kan ook vaak naar een set luisteren welke €250.000,- heeft gekost wel duidelijk een verschil maakt met wat bij mij in huis staat. Maar je spreekt dan wel over een ruim tienvoudige investering.  :(
Wanneer ben je tevreden? Ben zelf vele jaren tevreden geweest met Marantz mede aangemoedigd door het Marantz forum. Maar als je uit die bubbel stapt en even goed om je heen kijkt merk je dat er nog zoveel mooiers in de wereld is.
Maar er is nu toch duidelijk een trend om te minimaliseren. 5, 6 dozen op elkaar stapelen is helemaal uit. Liever voor dat geld 1 of 2 doosjes. 
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Daniël Stuurman

Quote from: Rob46 on July  6, 2020, 09:37:22
Persoonlijk vind ik het geen downgraden. Het is downgraden als je sec naar de euries gaat kijken, dat ben ik met jou eens. Maar in kwaliteit hoeft dit niet per definitie een 'downgrading' te zijn. Sterker nog; ik heb in één en dezelfde ruimte in dezelfde opstelling een set van meer dan €10.000,00 gehoord t.o.v. een set van €5.000,00. Zo subjectief als het maar kan natuurlijk, maar de set van €5.000,00 vond ik mooier klinken. Het is de synergie van de ruimte, apparatuur en de belangrijkste in de gehele schakel; jijzelf wat de keus uiteindelijk zal zijn. En dat maakt deze hobby zo leuk, de diversiteit in mens en apparatuur.

Oh, dat geloof ik graag hoor! Het is alleen jammer dat elke verandering, dus down of up toch (meestal) ook weer een financieel verlies met zich meebrengt. Het is ook vaak de match, want 1+1 in audio is niet altijd 2. Ik heb bij mijn set ook soms dat ik denk, volgens mij kan dit beter of dat beter of denk ik zelfs dat kan met een goedkopere set ook en misschien zou een veel duurdere set ook niet meer brengen.

Op iEar stond ook een relatief betaalbare set te spelen die fijner klonk dan de echt dure sets. Wel weet ik uit ervaring dat lezen, nadenken en aanschaffen vaak ook euforisch werkt. Net als een maat van mij het leuk vind om auto's op te bouwen, maar als die dan eenmaal af is, is het vaak een beetje een domper, niet omdat het niet goed is, maar omdat het dan af is...

Ruimte is inderdaad alles bepalend, dat wist ik al natuurlijk, maar dat het verschil zo groot zou zijn. Vooral voor de tonale balans, stereobeeld en ruimtelijke bepaling. Je hebt onder andere de FS 409 gehad, ik heb zelf de FS 407 en die geven al best veel laag - laat staan de FS 409 - en dat is niet altijd een voordeel. Monitoren zijn dan vaak ik het voordeel met een luchtige weergave.

Ik heb vroeger ook wel wat gewisseld hoor, het hoor ook bij de hobby denk ik.

Rob46

Quote from: J o e p on July  6, 2020, 10:02:10
Centjes he. Als je gratis een setje mocht uitzoeken hadden we allemaal wat anders in huis staan. Nu moet ik wel zeggen dat de set bij een vriend van mij welke luidsprekers heeft staan van meer dan een ton totaal op niets trekt in vergelijking met mijn eigen set. Maar ik kan ook vaak naar een set luisteren welke €250.000,- heeft gekost wel duidelijk een verschil maakt met wat bij mij in huis staat. Maar je spreekt dan wel over een ruim tienvoudige investering.  :(
Wanneer ben je tevreden? Ben zelf vele jaren tevreden geweest met Marantz mede aangemoedigd door het Marantz forum. Maar als je uit die bubbel stapt en even goed om je heen kijkt merk je dat er nog zoveel mooiers in de wereld is.
Maar er is nu toch duidelijk een trend om te minimaliseren. 5, 6 dozen op elkaar stapelen is helemaal uit. Liever voor dat geld 1 of 2 doosjes.

Met name jouw laatste zin Joep is een interessante. Ik ben de weg van het minimaliseren vorig jaar ingeslagen en heb inmiddels verschillende all-in-one componenten in huis gehad. Vanaf het begin was ik al blij verrast wat de kwaliteit aangaat van de huidige all-in-one componenten. Daarnaast het 'simpele' kabelmanagement, opgeruimd geheel en zijn eenvoud hebben mij 'gepakt'. Natuurlijk zijn er liefhebbers die liever nog verschillende componenten in huis willen hebben en hebben daar hun argumenten voor. Alles is goed. Ik zal in ieder geval niet snel meer overstag gaan om terug te keren naar de losse componenten.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Quote from: Daniël Stuurman on July  6, 2020, 12:50:46
Oh, dat geloof ik graag hoor! Het is alleen jammer dat elke verandering, dus down of up toch (meestal) ook weer een financieel verlies met zich meebrengt. Het is ook vaak de match, want 1+1 in audio is niet altijd 2. Ik heb bij mijn set ook soms dat ik denk, volgens mij kan dit beter of dat beter of denk ik zelfs dat kan met een goedkopere set ook en misschien zou een veel duurdere set ook niet meer brengen.

Op iEar stond ook een relatief betaalbare set te spelen die fijner klonk dan de echt dure sets. Wel weet ik uit ervaring dat lezen, nadenken en aanschaffen vaak ook euforisch werkt. Net als een maat van mij het leuk vind om auto's op te bouwen, maar als die dan eenmaal af is, is het vaak een beetje een domper, niet omdat het niet goed is, maar omdat het dan af is...

Ruimte is inderdaad alles bepalend, dat wist ik al natuurlijk, maar dat het verschil zo groot zou zijn. Vooral voor de tonale balans, stereobeeld en ruimtelijke bepaling. Je hebt onder andere de FS 409 gehad, ik heb zelf de FS 407 en die geven al best veel laag - laat staan de FS 409 - en dat is niet altijd een voordeel. Monitoren zijn dan vaak ik het voordeel met een luchtige weergave.

Ik heb vroeger ook wel wat gewisseld hoor, het hoor ook bij de hobby denk ik.

De ELAC FS409 heb ik in onze vorige woning gehad. Dat ging best wel goed. De luisterafstand was ruim 4 meter en de speakers stonden meer dan 2.5 meter uit elkaar. Het geluid kon zijn weg makkelijk vinden. Ik herken wat je schrijft over de lage frequenties. De ELAC FS409's konden heeeeel diep gaan. Mede door het down Firing principe als ik mij dit nog goed weet te herinneren. Een mooie techniek. ELAC is een zeer ervaren luidsprekerbouwer en maakt hele mooie producten die ook zijn doel -en liefhebbersgroep uiteindelijk ook weet te bereiken. 
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Roeru117

Quote from: Rob46 on July  6, 2020, 09:45:00
Dank! Ik lees dat jij Roon inzet. Wil je iets vertellen over wat jouw ervaringen met Roon zijn? Dit natuurlijk in combinatie met de M10....

Dit werkt erg goed naar mijn mening. Wel heb ik het idee dat (bij mij) Roon af en toe wat nukkiger is; internetradio en tidal hebben nog wel eens dat ze moeite hebben met verbinden. Is een Roon ding volgens mij. Gelukkig werkt BluOS ook heel erg goed, dus daar kan ik altijd op terugvallen. Ook bij de Bluesound Pulse mini in de keuken. Al gebeurd dat amper.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Daniël Stuurman

Quote from: Roeru117 on July  6, 2020, 16:16:58
Dit werkt erg goed naar mijn mening. Wel heb ik het idee dat (bij mij) Roon af en toe wat nukkiger is; internetradio en tidal hebben nog wel eens dat ze moeite hebben met verbinden. Is een Roon ding volgens mij. Gelukkig werkt BluOS ook heel erg goed, dus daar kan ik altijd op terugvallen. Ook bij de Bluesound Pulse mini in de keuken. Al gebeurd dat amper.
Ik had het met Oppo (rechtstreeks) wel vaker dat TIDAL wegviel en op de MacBook (via Audirvana) helaas ook.

Rob46

Tja, smoothy is wellicht het juiste woord. Lekkere Lazy muziek. Melody Gardot. Twee mooie albums streamen via Qobuz in HR.




Dit album is meeslepend. Haar ietwat grauwe stem staat strak tussen de luidsprekers in. Beetje Motown karakter bekruipt mij bij enkele nummers. De basloopjes zijn goed te volgen. Het laag is vloeiend en precies. Backing Vocals staan mooi rechts opgesteld.




Ook het album The Absence van Melody sprankelt. Groots klinkt het. Het lijkt wel of Melody op een krukje voor mij zit. Hier een mooi 3D beeld. Diepte en alles los van de Dynaudio's, naast en erachter. Mid en hoog verfijnd en ook hier groots.

Mijn referentiekader mbt audiosets bestaat inmiddels uit verschillende sets van verschillende prijs categorieën. Ik val in herhaling, maar wat heeft die M10 van NAD ontzettend veel in zijn mars. Er zijn vele reviews over deze all-in-one geschreven. Ik kan de positieve ervaringen alleen maar onderstrepen. De M10 durft de strijd wel aan met een behoorlijke set die uit losse componenten bestaat. Daar ben ik van overtuigd.

Grappig detail: ik heb hier tot twee keer toe twee verschillende vrienden over de vloer gehad die ook een beetje audiofriek zijn. Ze wisten niet dat ik de M10 (toen nog op proef) had staan. Ik had het audiomeubel met een akoestisch paneel 'geblindeerd' door deze voor het meubel te plaatsen. Men kon dus niet zien welk component in het meubel stond. Men was er van overtuigd dat er een dikke a/b geïntegreerde of losse voor -en eindtrap stond te spelen. Streamer wist men niet. Men gokte op een Aurender omdat ik die al eerder in mijn set had gehad.

En toen het paneel weggehaald..........





[emoji2]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

JeroenGRT

Bedankt voor de tip, deze kende ik nog niet.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Carrol

Leuk....een beschrijving van een CD....ga ik zeker luisteren
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

... The Absence van Melody, ooit mee in aanraking gekomen tijdens een M&G, dat zou heel goed via jou geweest kunnen zijn. Ik was onder de indruk. Het album gekocht, geript, op de nas gezet en desondanks is het is onder mijn aandacht verdwenen. Maar weer eens opgraven.

Dat is wellicht een nadeel van streamen, dat het aanbod zo enorm is waardoor albums uit het zicht verdwijnen en vergeten raken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Dat is ook mijn ervaring. Laatst weer eens in mijn cd collectie aan het 'graven' geweest. Zou eigenlijk best wel weer eens een cd'tje willen spinnen....[emoji2]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Gouden tip: Audiolab cdt 6000. Dat is een loopwerk zonder dac en betreft de kwaliteit een koopje.
Zelf heb ik hem ook gekocht op advies van een ander, over de dac van de NA11 👌🏻

Ik maak er niet heel veel gebruik van, maar voor dit geld af en toe een meer dan leuke toevoeging.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Maximus_Aurelius

Herkenbaar wat jij schrijft over de albums van Melody Gardot.
Haar Live album is ook zo mooi. Album heet Live in Europe. Staan ook nummers wat zij gespeeld heeft in Utrecht.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

#217
Er is een nieuw album van haar op Tidal: Sunset in the blue

brt

Quote from: Xander32 on November  1, 2020, 08:27:06
Dat is wellicht een nadeel van streamen, dat het aanbod zo enorm is waardoor albums uit het zicht verdwijnen en vergeten raken.

Dat is oa het mooie van Roon. Er zit een functie 'ontdekken' op die een willekeurige greep in je digitale platenkast doet. Roon combineert daarin je geripte albums maar ook van bijv. Tidal die je hebt toegevoegd aan je bibliotheek.

Ik gebruik deze functie best regelmatig, om zodoende ook wat vergeten pareltjes in mijn collectie weer eens in beeld te krijgen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Ik ben niet Roon ready  ;)

Quote from: brt on November  1, 2020, 17:25:06
Dat is oa het mooie van Roon. Er zit een functie 'ontdekken' op die een willekeurige greep in je digitale platenkast doet. Roon combineert daarin je geripte albums maar ook van bijv. Tidal die je hebt toegevoegd aan je bibliotheek.

Ik gebruik deze functie best regelmatig, om zodoende ook wat vergeten pareltjes in mijn collectie weer eens in beeld te krijgen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

En zo loop je spreekwoordelijk gezegd tegen een gloednieuw paartje Dynaudio monitoren, de C1 Confidence Platinum luidsprekers aan. Rosewood, nieuw in de doos met bijpassende Dynaudio stand 6. Een van de laatste series waardoor er ook een ander prijskaartje aan hangt, gunstiger welteverstaan.

Lastig om deze woorden hier te plaatsen, maar ik ga het toch doen: High-End. Ach, voor een ieder heeft dit wel of geen betekenis. Laten we die discussie maar gelijk platslaan. Voor mij betekent dit in mijn set in ieder geval een behoorlijke, nee, gigantische upgrade. En ja, ze staan in huize Rob.

Dynaudio luidsprekers staan bekend om een lange inspeelperiode. Deze ervaring heb ik ook met de Contour 20i. Daarnaast wordt er ook vaak gezegd dat de speakers van het type 'groeimodel' zijn. Het is de hardware eromheen hetgeen wel eens veranderd, de speakers blijven staan. Maar oh, beste lezers, de eerste indrukken; wat een sound. De luidsprekers verdwijnen als het ware. Het is magie.

Ik zal later nog eens meer over mijn ervaringen schrijven, met name over de match met de NAD M10 en na een behoorlijke inspeelperiode. Wordt dus vervolgd.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

vanzomereng

Quote from: Rob46 on November  8, 2020, 11:05:29
En zo loop je spreekwoordelijk gezegd tegen een gloednieuw paartje Dynaudio monitoren, de C1 Confidence Platinum luidsprekers aan. Rosewood, nieuw in de doos met bijpassende Dynaudio stand 6. Een van de laatste series waardoor er ook een ander prijskaartje aan hangt, gunstiger welteverstaan.
Zijn dit niet die "killer-speakers" die je vlak voor HuubF zijn neus, weggekaapt hebt  :clapping:

Als oud Dynaudio-bezitter en liefhebber, denk ik dat je zeer gelukkig kan worden met deze speakers.
Niet opvallend, nooit harsh maar lekker smooth en een licht warme afstemming maar desondanks laten ze veel informatie door.
Zeer geschikt voor langdurig naar muziek te luisteren,  veel plezier ermee  :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

Bij wenw audio gekocht? Daar stond een paar te koop zag ik.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

... volgens mij zat ene HuubF ook op deze ls te azen, gefeliciteerd Rob  :)
Ik ben benieuwd naar jouw luisterervaringen 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT