De set van Rob46

Started by Rob46, February 19, 2015, 16:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

Volgens mij wel! Jouw Sony; ook een dijk van een speler!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Marco66

Quote from: Rob46 on December 10, 2017, 11:13:53
Volgens mij wel! Jouw Sony; ook een dijk van een speler!

Ja, ontzettend blij met de set, geluid vd cd-speler is ongelofelijk goed.
Jouw set is ook heel fraai en zou ik ook graag een keer beluisteren in het eggie.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Rob46

#102
Vandaag ben ik in Hoorn bij Hans Audio geweest. Ik had de primeur om koud uit de doos de Accuphase E650 te beluisteren op een set Driade Model 2 luidsprekers. Onder het genot van een kopje koffie echt genoten van deze combinatie   ;D

Naar huis met de DAC50 onder de arm en deze gelijk thuis in de E600 geschoven. Natuurlijk ga ik mijn ervaringen posten maar de eerste indruk  :wub:

Nog wat info over Driade (van de site van Hans Audio):
Driade! een markante unieke luidspreker is weer terug van weggeweest. Wederom ontworpen door Arnold Heres en geheel vervaardigd in en met Europese componenten. Gebleven is de bekende driehoekige vormgeving in wit en zwart maar nu ook leverbaar met zeer fraai afgewerkte houtfineersoorten. De spoelen worden in eigen beheer gewonden en de units zijn op specificaties voor Driade gemaakt. Elk onderdeel in en aan dit ontwerp word zorgvuldig met de hand gemaakt en gecontroleerd. Het eindresultaat is een nog meer verfijnde en muzikale luidspreker die hoogstens qua uiterlijk nog met zijn illustere voorgangers zijn te vergelijken.
De nieuwe 4 modellen worden in fases leverbaar waarbij Model 2 reeds bij ons is te beluisteren.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

... dat gaat een duur jaar worden, 2018; Driade ls, een '650' ...  ;D

Geniet van de nieuwe dac Rob  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Leuk dat je onder de indruk van driade bent. Ik heb ze afgelopen jaar bij de X-Fi gehoord en niets meer dan 'wel ok', markant zijn ze zeker maar qua geluid kan het echt niet tippen aan jouw speakers Rob.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Die 'kleine' monitoren doen het inderdaad helemaal zo gek nog niet Chris. Ik verbaas mij nog steeds wat een fraai geluid deze speakers kunnen produceren.......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Monitor audio waren ook mijn eerste serieuze speakers (silver RS8), erg mooi merk met mooie klant. Jouw monitors gaan nog een stap verder
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maximus_Aurelius

En heb je al de DAC 50 kunnen beoordelen?

Ben wel nieuwsgierig ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rob46

Na een klein jaartje naar een set Monitor Audio Pl100 ii geluisterd te hebben, wilde ik toch weer eens gaan luisteren naar een vloerstaander. Jaja, het kl... virus is hardnekking. Mijn voorkeur is na een selectie gevallen op de Millon Matador en de Golden Ear Triton Plus luidsprekers. Beide, daar ben ik nu wel achter gekomen, ondergewaardeerde luidsprekers. Er kan veel over gezegd en geschreven worden, maar zelf ervaren en luisteren is een absolute voorwaarde om tot een gefundeerde mening te kunnen komen. Ik heb nu enkele dagen, niet achtereenvolgend overigens, naar de Millon Matador geluisterd. Er is veel geschreven en gezegd over Millon, maar ik heb een prima onderhoud met Frits gehad (eigenaar) en de Matador bij hem en thuis kunnen beluisteren, en ja, ook kunnen vergelijken met een set PMC Fact 8 en Avalon. Tja, natuurlijk subjectief, maar de Matador vond ik overduidelijk de betere. Beter in dynamiek, transparantie en een ietwat droog strak laag wat ik fijn vond klinken. Bij de Avalon leek het wel of er een dekentje over de speakers heen lag, en bij de Fact 8 vond ik het hoog niet fijn, wat dominant aanwezig. De Matador is een prachtige speaker met een fraaie bezetting (papieren conussen). Bovendien een speaker uit eigen land. De afwerking is prima voor elkaar. De Matador had bij mij thuis een rijk dynamisch geluid, met een heel erg mooi middengebied en hoog. Alles was in balans. Hulde aan de ontwerpers van Millon. Is de Millon dan een blijvertje? Ik heb niet de volle 100% overtuiging na de Matador enkele dagen hier in huis te hebben gehad. Hele mooie kwaliteiten, dat staat als een paal boven water. Zijn dynamiek, ietwat droog laag en een heel erg mooi midden en hoog maakt het tot een allrounder. Toch......natuurlijk is dit persoonlijk, vind ik de detaillering te dominant aanwezig. Het maakt dat de Matador naar klinisch neigt, en dat is niet wat ik zoek. Sterker nog, de laatste dag vond ik het minder fijn luisteren. Enfin, er staat hier nu een paartje Golden Ear Triton Two Plus luidsprekers (wederom) te spelen. De actieve sub staat op standaard ingesteld en ik heb nu extra tijd in de opstelling gestoken. De eerste keer ook al gedaan, maar nu ben ik wat meer aan het experimenteren met de opstelling. Het blijft een bijzonder aangezicht, een op zich smalle zuil met een behoorlijke diepte en ovale vormgeving. Het laag wordt strak door de Klasse D versterking, in de Triton Two Plus aanwezig, doorgegeven. De Triton Two Plus weet mij ook nu weer te overtuigen van de dynamiek die deze luidsprekers weten te creëren. De Millon Matador konden dat goed, maar nu hoor ik dat de Triton Two's duidelijk een stapje erbij doen. De muziek klinkt groots, met een mooie detaillering, maar aan de rustige kant, niet te dominant. De komende dagen maar weer eens naar deze parels luisteren.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

#109
Quote from: Maximus_Aurelius on December 16, 2017, 18:50:48
En heb je al de DAC 50 kunnen beoordelen?

Ben wel nieuwsgierig ;D

De DAC50 gaat verder dan de DAC40, het zou niet goed zijn als dit niet zo was. De DAC50 kan DSD freubelen, bovendien vind ik de DAC50 meer in detail doen. Nog gedefinieerder worden stemmen en instrumenten geplaatst. Jawel, een goede update van Accuphase deze DAC50.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Uiteindelijk zijn  het de Golden Ear Triton Two Plus luidsprekers geworden..... ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Congrats, veel luisterplezier 🎶.


Quote from: Rob46 on March 11, 2018, 15:26:03
Uiteindelijk zijn  het de Golden Ear Triton Two Plus luidsprekers geworden..... ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Gefeliciteerd Rob [emoji106][emoji106][emoji443][emoji443]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Dirkjanboon

mooie set man ! , ik heb ook wel eens naar accuphase gekeken mooie versterkers  :inlove:
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Rob46

Het vervolg van de GoldenEars, of eigenlijk; hoe is de beleving na enkele weken tot dusver? Heel erg goed mede forummers! Hedenochtend ben ik begonnen met muziek van The Eagles. Zo klinkt het nummer Desparado groots met een behoorlijk podium. Stemmen vanuit het midden en het laag gecontroleerd. Toch wel fraai, on board actieve subs. De bezetting is fraai van deze GoldenEars, de tonaliteit klopt, het hoog is mooi verfijnd zonder de 's' klanken dominant aanwezig te laten zijn. Sandy Gross heeft een mooi product in de markt gezet.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Spijkie

Ik vond de goldenear op de az show altijd erg goed klinken en, dat is persoonlijk, er erg goed uit zien. Heb je ook een foto van je set met de goldenears?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rob46

De E600 met de DAC50 heeft de woning verlaten. Het was de bedoeling dat er een E650 voor in de plaats zou komen. Maar......ik heb een Unison Research Triode 25 kunnen beluisteren en het geluid sprak mij wel aan, en....buisjes :inlove: Het is maar afwachten hoe de match met de GoldenEars zal zijn. De GoldenEars hebben een gevoeligheid van 92db dus dat zit wel goed. Enfin, de eerste klanken zijn heel erg positief! Dit weekend maar eens aan de tand voelen.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Plaatjes...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Have fun. Ik ben benieuwd of deze de Accu versterker en dac gaat verslaan 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

#119
Weet niet of dit goed gaat,Ondanks dat veel luister plezier,en blijf in de volg modus.
Buizen is toch wat anders dan transistor,en moeten om de zoveel tijd vervangen worden. ;)
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Maar buizen kunnen erg zeker fraai zijn, mits een match met de ls.

Quote from: Carrol on June 10, 2018, 10:43:08
Weet niet of dit goed gaat,Ondanks dat veel luister plezier,en blijf in de volg modus.
Buizen is toch wat anders dan transistor,en moeten om de zoveel tijd vervangen worden. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Tijd voor weer een korte update. De afgelopen dagen uitgebreid naar de Unison Research Triode25 met DSD DAC kunnen luisteren. Wat er gisteren nog even in mijn hoofd rond spookte, wil ik jullie niet onthouden. Jullie mogen best weten dat ik op het punt heb gestaan om de hele handel te verkopen. Waarom? Ik krijg toch stellig het idee dat het geluid een loopje met mij neemt. Hoe kan het toch zo zijn dat ik de Unison Research echt gewoon 'lekker' vindt klinken? Ja, zoals eerder geschreven, minder staging en groots dan de E600, maar de compactheid met een meer dan uitstekende rust en detaillering in het geluidsbeeld is absoluut positief verrassend wat je er voor terug krijgt. Met name de compactheid springt er positief uit. Ik durf te beweren dat de plaatsing van de instrumenten minder in het groots opgaat en meer op de voorgrond treedt. Een geluidsbeeld, of karakter wat mij erg aanspreekt. We weten allemaal dat de keten moet kloppen en dat zeker bij een buizenversterker de match met de luidsprekers van essentieel belang is. Ik heb de Unison nog niet op andere luidsprekers gehoord, maar met de GoldenEars kan je spreken van een goede match. Het nare van dit alles is dat ik dus nu in twijfel wordt gebracht en mijzelf de vraag stel: moet ik de E650 nog in huis halen om deze te beluisteren? Is dat het geld waard? Tot nu toe heb ik veel plezier van de kleine buizenversterker en diens prestaties. Heel veel plezier!

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Wat je moet doen is gewoon eens genieten en niet elke week de complete set verwisselen :D en mocht je alles we doen dan gaan we eens praten over je speakers ... :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Carrol

Quote from: Rob46 on June 12, 2018, 20:04:14
Tijd voor weer een korte update. De afgelopen dagen uitgebreid naar de Unison Research Triode25 met DSD DAC kunnen luisteren. Wat er gisteren nog even in mijn hoofd rond spookte, wil ik jullie niet onthouden. Jullie mogen best weten dat ik op het punt heb gestaan om de hele handel te verkopen. Waarom? Ik krijg toch stellig het idee dat het geluid een loopje met mij neemt. Hoe kan het toch zo zijn dat ik de Unison Research echt gewoon 'lekker' vindt klinken? Ja, zoals eerder geschreven, minder staging en groots dan de E600, maar de compactheid met een meer dan uitstekende rust en detaillering in het geluidsbeeld is absoluut positief verrassend wat je er voor terug krijgt. Met name de compactheid springt er positief uit. Ik durf te beweren dat de plaatsing van de instrumenten minder in het groots opgaat en meer op de voorgrond treedt. Een geluidsbeeld, of karakter wat mij erg aanspreekt. We weten allemaal dat de keten moet kloppen en dat zeker bij een buizenversterker de match met de luidsprekers van essentieel belang is. Ik heb de Unison nog niet op andere luidsprekers gehoord, maar met de GoldenEars kan je spreken van een goede match. Het nare van dit alles is dat ik dus nu in twijfel wordt gebracht en mijzelf de vraag stel: moet ik de E650 nog in huis halen om deze te beluisteren? Is dat het geld waard? Tot nu toe heb ik veel plezier van de kleine buizenversterker en diens prestaties. Heel veel plezier!

Als die kans er is gewoon proberen anders blijft het knagen!!
Dan kun je diirect vergelijken en dan tot de slotconclusie komen en dan idd genieten.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Rob46

#124
Ok dan, de Italiaan blijft. De E650 met een DAC40 hier nog twee dagen kunnen beluisteren en ik ben er uit beste forumvrienden. De buizenbak blijft dus in huize Rob. Ja, ja,   :wow: zullen de meeste nu denken. Dit is een  :-X Rob.

Echter; de kwaliteit van de Unison Research Triode25 geïntegreerde buizenversterker is heel erg goed. Een cliché om te schrijven dat het geluid 'warm' is  :hehe:, ik zal dit niet ontkennen. En wat nog meer dan? Warm en.......een heel rustig geluidsbeeld met een fraaie plaatsing van de instrumenten en een gecontroleerde laag weergave. Het geluid is duidelijk compacter dan bij de E650 met de DAC40, echter klopt het geheel van de combi Unison, GoldenEar en Aurender en vind ik bovendien de 'buizen' klanksignatuur erg fijn om naar te luisteren. Het is moeilijk om dit te beschrijven, maar de 'keten' moet kloppen.

De hoge frequenties zijn soepel te noemen zonder te overheersen, het middengebied is vol van klank en maakt het tot een geheel wat in balans is. Dit geschreven hebbende, kan ik bevestigen dat de combinatie Unison Research Triode 25 met de GoldenEar Triton Two Plus een goede is. Misschien dat een andere speaker nog een duit in het bekende zakje kan doen, maar dat is iets wat ik misschien later nog eens ga doen. Daarnaast is experimenteren met buizen er ook één. De in de Unison geïntegreerde USB DSD DAC moeten we ook niet vergeten te benoemen in de keten, deze is echt verrassend goed. Deze DAC verwerkt niet alleen digitale signalen tot en met 384KHz op PCM niveau, maar ook 5.6448MHz DSD verwerkt deze moeiteloos. Een knap stukje techniek.

Concluderend; ik vind op dit moment een forse investering voor een E650 -nog- niet een overduidelijke en overtuigende meerwaarde hebben. De combi zoals Bert heeft staan, de E650, Aurender A10 en de dure Focals is een droomcombi. Maar hier praat je dan ook over een geheel andere orde, in vergelijking met mijn set de bekende appels met peren vergelijken. Dat de set bij Bert er één is die TOP genoemd kan worden behoeft geen uitleg  ;D

De overstap van de E600 naar de Unison met buizentechnologie zal voor menigeen een gewaagde, en wellicht wel totaal 'van de gekke' en onbegrijpelijke, maar in mijn optiek, en met name beleving, een verklaarbare stap zijn. Wat is die audiofilerites toch een nare 'ziekte'.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]