Subwoofervoetmateriaalvraagje

Started by c20v, February 17, 2015, 20:16:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c20v

Hallo allemaal, het is lang geleden dat ik hier gepost heb. Meestal lukt het wel met de search maar nu kwam ik er niet uit  :blush:

Sinds kort verhuisd en eindelijk een soort van dedicaded HTruimte. Dus andere mogelijkheden, nieuwe spullen en ideeen en om een lang verhaal kort te houden: Kort geleden heb ik een nieuwe Klipsch KSW10 voor weinig gekocht. Qua geluid is hij meer dan prima maar de vormgeving en uitstraling zijn nou niet echt je van het... Om dat te verhelpen wil ik `m demonteren en zelf een behuizing bouwen.

Het bouwen van de kast is geen probleem maar ik vraag me af of er nog specifieke dingen zijn waar rekening mee gehouden moet worden bij de voetjes? Geinspireert door de Rel T`s wil ik ze van massief aluminium of RVS maken. Ontkoppelen is natuurlijk een must maar ik vraag me af waarom je wel regelmatig alu voeten ziet en (voor zover ik kan zien) geen RVS?

Alvast bedankt voor de info.
Grtz Jacco
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

TornadoGo

De kast moet in ieder geval hetzelfde interne volume hebben en afhankelijk van de grootte kan je ook wat versteviging aan de binnenzijde maken. Als je goede, dempende voeten zoekt kijk dan eens naar de SVS Soundpath voeten. Ik denk niet dat je beter zult vinden. Het zijn zachte rubber voeten die in een metalen ring zitten, als je zelf die ringen van RVS laat maken heb je wat je wilt.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

c20v

#2
Uiteraard blijft het interne volume gelijk als het niet anders kan (heb net een mailtje naar Klipsch gestuurd voor bouwspecificaties van de woofer in de hoop dat de sub ook in een gesloten kast kan spelen, scheelt weer volume in de kamer).

Heb net even die SVSvoetjes bekeken, op zich niet verkeerd maar ze zijn 10mm lager dan de voeten die er nu onder zitten. In hoeverre zou dat problemen kunnen opleveren?
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

yorkie13

Moet prima gaan, SVS gebruikt ze ook onder de PC2000

Zie plaatje

c20v

Oke, dank je wel.
Ik dacht dat de afstand van de woofer tot de grond misschien wel invloed kan hebben op het geluid/luchtverplaatsing?
Life is really simple, but we insist on making it complicated.