Harddisk iMac vervangen

Started by CineSmurf, February 16, 2015, 17:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Dat zou super zijn.  :)


Quote from: CineSmurf on March  6, 2015, 09:21:51
Lijkt er op dat ik bij het de/her monteren de monitorkabel beschadigd heb.
Was ook een lastig kabeltje... Een nieuwe is besteld. Kan wellicht toch nog met een sisser aflopen.  :pompom:


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Naz

Quote from: CineSmurf on March  6, 2015, 09:21:51
Lijkt er op dat ik bij het de/her monteren de monitorkabel beschadigd heb.
Was ook een lastig kabeltje... Een nieuwe is besteld. Kan wellicht toch nog met een sisser aflopen.  :pompom:



En! Afgelopen met een sisser?

CineSmurf

Gelukkig wel. Ze hebben het kabeltje er in gezet en de harddisk/SSD geconfigureerd. Heb volgens mij rond de 100 euro betaald. Staat nu weer mooi te draaien. SSD bevalt ook prima.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Naz

#28
Mooi bericht. Wij hebben sinds kort ook een ssd + van 4 gig naar 8 gig werkgeheugen in onze MacBook pro zitten. Ik dacht zelf dat je MB dan minder warm zou worden en dus minder zou gaan blazen. Daar merk ik helaas niets van.

Martijn76

Net even je draadje gelezen (tijdje niet op het forum geweest); heb zelf onlangs een late-2009 model aangeschaft, die zijn volgens mij wat eenvoudiger zelf te doen... maar toch na jouw ervaring maar aan het overwegen om het niet direct bij MacRepair te laten doen. Eigen SSD op plek van de optische drive (die werkte toch al niet lekker), iets van 130 euro (+ dan de kosten van je SSD)

CineSmurf

Hier moet je op letten:
- Als je het scherm er afhaalt, dan zit er een kabeltje die je met een onmogelijke hoek moet loshalen. Waarschijnlijk gewoon even goed weten wat je doet. (daar had ik een pinnentje van verbogen)
- Bij een grote mac (27 inch) is ruimte onder de DVD speler om een 2,5 inch harddisk te plaatsen (dus ook een SSD), gewoon met dubbelzijdig plakband vastmaken.
- Er zit ook een stekkertje voor de extra harddisk, maar check even je model (ik heb mid 2010 volgens mij).
- Als je de gewone harddisk ook vervangt, dan moet je een harddisk hebben met een heatsensor, of die apart aanschaffen (anders komt de ventilator niet tot rust)
- Bij iFixit kan je een reparatiesetje kopen: https://nl.ifixit.com/Guide/Installing+iMac+Intel+27-Inch+EMC+2390+Dual+Hard+Drive+Kit/9266. Hier vind je de kits: http://eustore.ifixit.com/en/Upgrades-Kits/?force_sid=72d37c8ed6a67c7108bd547da4c5e5cc

Op zich moet het kunnen. Achteraf heb ik pech gehad met het verbogen stekkertje. Uiteindelijk was ik erg blij met Card services, die 'm toch weer netjes heeft gemaakt voor beheerste kosten. Je zou ook eens bij hen kunnen informeren wat het kost om een (niet apple) harddisk te laten inbouwen.

Van Apple zelf hoef je weinig te verwachten. Die willen vooral dat je een nieuwe koopt.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Martijn76

Quote from: CineSmurf on August 31, 2015, 16:36:53
... Uiteindelijk was ik erg blij met Card services, die 'm toch weer netjes heeft gemaakt voor beheerste kosten. Je zou ook eens bij hen kunnen informeren wat het kost om een (niet apple) harddisk te laten inbouwen.

Van Apple zelf hoef je weinig te verwachten. Die willen vooral dat je een nieuwe koopt.

Ja, ik ben niet zo'n held met dit soort dingen hoor ;) ik zal eens bij ze informeren.

Het is idd een 27", 16GB, i7... Op zich is de 1TB hdd die er in zit prima, samen met een 250gb als fusion lijkt me goeie combi