MacMini / Jriver / internetradio

Started by mijkie, February 15, 2015, 09:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

ik heb hier een zgan Mac mini met Jriver MC20 maar, wat ik en mijn meissie missen is t makkelijk afspelen/bedienen van internet-radio

weet iemand of dat makkelijk kan binnen MC20 dmv een plug-in of dat ik andere software of iets anders moet gaan verzinnen ...

de MM staat in het netwerk, zonder toetsenbord, muis of monitor, we hebben eigenlijk geen zin om dat allemaal te moeten gebruiken om radio te luisteren

bij een SBT werkt dat vlekkeloos maar, vind deze MM beter klinken hier   :crazy:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Kan voor een bakkie koffie wil ik dat wel voor je doen  ;)

mijkie

Dan ben je van harte welkom Hans en koffie is er altijd !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Richi

Hier staat een verelijkbare setup met een MM met Audirvana en iTunes. Ik heb in iTunes een afspeellijst gemaakt met Internet Radio stations duur URLs toe te voegen aan deze afpeellijst. Als ik muziek uit de iTunes bibliotheek afspeel, dan loopt dat automatisch via Audirvana. Als ik een internet radio station afspeel dan loopt dat via Core Audio. Door ervoor te zorgen dat de standaard uitgang op (in mijn geval) de Chord Hugo staat, lopen de radio streams netjes via de Hugo.

Iets vergelijkbaars is neem ik aan ook met Jriver mogelijk?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mijkie

Quote from: Richi on February 15, 2015, 12:27:24
Hier staat een verelijkbare setup met een MM met Audirvana en iTunes. Ik heb in iTunes een afspeellijst gemaakt met Internet Radio stations duur URLs toe te voegen aan deze afpeellijst. Als ik muziek uit de iTunes bibliotheek afspeel, dan loopt dat automatisch via Audirvana. Als ik een internet radio station afspeel dan loopt dat via Core Audio. Door ervoor te zorgen dat de standaard uitgang op (in mijn geval) de Chord Hugo staat, lopen de radio streams netjes via de Hugo.

Iets vergelijkbaars is neem ik aan ook met Jriver mogelijk?

als het maar makkelijk bedienbaar is, ook voor de directie  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Ik kan het heel makkelijk maken, heb na wat uitzoek werk (ik heb zelf al een tijdje JRiver MC20) een prettige manier gevonden die heel simpel te bedienen is.

Ik heb je een PM gestuurd met mogelijkheden wanneer ik kan, see u soon.....

PS Leuk dat je ook JRiver MC20 hebt, sinds ik de set heb met Audio-GD Precision 1 en NFB3 DAC, Intel NUC met JRiver  (Wharfedale Jade 5 als speakers), ben ik eigenlijk erg tevreden.
Zo tevreden dat ik eigenlijk de interesse heb verloren om over apparatuur te lezen en alleen nog op zoek ben naar nieuwe muziek en veel luister.....

JRiver werkt echt als een trein, ik speel FLACs en DSD op verschillende resoluties via de Audio-GD DAC zonder enig probleem of stotter, super!

mijkie

Jriver werkt idd super, makkelijk te bedienen en niet onbelangrijk, klinkt hier TOP

heb in mijn Lyngdorf de USB-upgrade gezet en dat maakt het aansluiten van een HTPC/audiostreamer wel zo makkelijk

heb hier al een mooie verzameling muziek ;) maar, wil oa. door radio ed. mijn collectie uit gaan breiden en heb nog een berg wat ik nog uit moet zoeken ....

zie je van de week Hans en TOP service  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

je uitleg was doeltreffend Hans, t is me ook gelukt  ;D

bedankt !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

martin778

#8
Allereerst excuses om zo'n oud topic op te graven, ik sta nu echter voor hetzelfde probleem - geen internetradio. Heb de MC 22+server draaien.
Een URL naar de radiostream toevoegen werkt niet, want JR opent het gewoon in een webbrowser.

Het tweede probleem is dat ik geen Deezer kan gebruiken, iemand een idee hoe ik het via de HTPC kan streamen?
HTPC met JR staat als Generic DLNA in het netwerk maar ik kan er niet naartoe "casten" met de Deezer app.
Het hoeft niet per se via JR maar ik wil voorkomen dat het geluid van Deezer en MC elkaar kan overlappen.