Apple Time capsule als wifi extender mogelijk?

Started by Spijkie, February 15, 2015, 07:14:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Goede morgen,

Ik heb al enige tijd een apple time capsule bedraad aan mijn router hangen wat perfect werkt. Op zolder hebben we niet goed draadloos internet en kwam ik op het idee om de time capsule in te zetten als wifi exttender, dus niet meer bedraad in het netwerk. Het schijnt te kunnen maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand hier tips?

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

volgens mij kan dat wel maar, alleen in een Apple-netwerk, als je dus al een express/extreme of een time-capsule hebt staan ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Audiofiel

Je kunt hem gewoon opnieuw instellen (resetten en daarna als nieuw apparaat instellen) en dan aangeven dat je je bestaande netwerk wilt uitbreiden via draad of draadloos. Dan doet hij gewoon mee in hetzelfde netwerk.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spijkie

Dat is nu juist het probleem, ik krijg mn netwerk wel bedraad uitgebreid maar dan wordt de TC het eerste toegangspunt als internet en niet mn draadloze router. dat is nou juist niet de bedoeling, het internet hoeft alleen maar doorgestuurd te worden via de TC. Ik kan apple nog eens vragen natuurlijk.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VTEC_genieter

Jouw eerste modem-router (1e Capsule) is ingesteld als de gateway. Internet vanuit de buitenwereld.
En jouw tweede router (2e Capsule) op de 2e verdieping moet ingesteld worden als "router". Internet wordt verder doorgeleid naar de andere verdieping/ruimte in je huis. Zodat alle mobile devices op de 2e verdieping via wifi verbonden kunnen worden.

Tussen deze 2 Capsules gebruik je een utp cat 5 kabel. De lengte is afhankelijk van de afstand.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

In de instellingen van je 2e Capsule moet je DHCP uitschakelen, want alle overige devices in het netwerk krijgen een IP adres toegediend door je eerste router/Capsule.
Maak de SSID van je 2e Capsule dezelfde netwerknaam en password. Want als je je smartphone van de begane grond naar de zolder meeneemt, pakt je smartphone naadloos de wifi netwerk op.

Ik heb mijn tweede router (heb een Linksys) zelfs een vaste IP adres gegeven en heb daar zelfs een andere 2,4ghz channel/kanaal ingesteld. Je hebt de keuze uit 1 - 13.
Voor de begane grond in m'n eerste router heb ik channel 7 ingesteld en boven in de tweede router heb ik channel 9.
Meestal zijn channel 2 - 5 druk. Veel wifi verkeer.......

Succes!!
LET OP: een vaste IP adres instellen in je 2e Capsule doe je als allerlaatste!!!
Voordat je gaat genieten van je wifi netwerk!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

mijkie

#7
zoals ik het lees, is er maar 1 time-capsule, die nu de routing verzorgt..

maar, een Airport express op zolder maakt t installeren erg makkelijk !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spijkie

Bedankt allemaal voor het meedenken en de adviezen! Er is inderdaad maar 1 TC en ik heb vandaag in de Mac winkel begrepen dat je de TC niet direct als extender kan inzetten maar inderdaad een airport express of basis station zou moeten koppelen.

De makkelijkste manier is een airport express toevoegen en ik denk dat dit de het gaat worden, we hebben boven helaas geen bekabeling cat liggen.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Audiofiel on February 15, 2015, 09:11:30
Je kunt hem gewoon opnieuw instellen (resetten en daarna als nieuw apparaat instellen) en dan aangeven dat je je bestaande netwerk wilt uitbreiden via draad of draadloos. Dan doet hij gewoon mee in hetzelfde netwerk.

Dit is inderdaad de oplossing , lekker late reactie maar t kan inderdaad gewoon. Nu verder uitbreiden met een WiFi extender van Apple.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.