Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: Sjaak_Banaan on August 27, 2019, 13:40:39
Gisteren even aan het stoeien geweest met de luidsprekers van mijn pc om eens te luisteren wat het doet.
De stands had ik nog staan, dus voor een eerste indruk snel zo opgesteld met wat Ikea anti-slipmatjes eronder, ik denk dat ik ze nog wel naar beneden moet kantelen richting de luisterplek voor een beter effect.



Nu moet ik zeggen dat het met deze opstelling nog niet zo indrukwekkend was.
Ik heb mijn best moeten doen om grote verschillen te horen, maar dat komt misschien ook omdat ik nog niet weet wat de goede scenes zijn om te testen, binnenkort eens naar wat demo's zoeken.

De helikopter in 'Roger Waters - The Wall' was wel duidelijk.

Daarna 'A Quiet Place' aangezet, die was al vet qua geluid, dus dat wilde ik nog eens proberen.
Helaas werd ik de film ingezogen en heb ik niet meer echt opgelet. :P
Uiteindelijk afgesloten met 'Bumblebee', ook hier was ik zo klaar met luisteren en heb ik lekker de film uitgekeken.... om 3.45 toch maar eens naar bed gegaan.  :D

Binnenkort, zodra ons glasvezel achter de projectiewand is aangesloten, zet ik de fronts en center weer terug achter het doek.
Dan eens kijken wat ik met die hoogtekanalen doe.

Mocht iemand nog tips hebben voor de opstelling en leuk bronmateriaal weten om te proberen, dan hoor ik het graag. :)


Je kunt in mijn ht topic even zien hoe ik de atmos monitoren heb opgehangen...

2 keer 2 Rails aan plafond (links en rechts)

Aan 2 rails lussen gemaakt van spanbanden waar de monitor inhangt
En zo ben je heel flexibel met draaien en kantelen.
En beschadigen de monitoren niet (schroefgaatjes etc).

Kantelen was bij mij zeker een must.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Als je binnenkort nog eens bij mij langs wilt om de JVC te bewonderen kun je natuurlijk ook even luisteren naar wat Atmos toevoegt in mijn 5.2.2 setup.
Ik heb dezelfde speakers als mijn surrounds aan het plafond hangen met XTZ Flush Mount beugels, maar mijn speakers hebben al draadbussen erin en dit past precies.

En volgens mij heeft de Blu-ray van The Wall ook een native Atmos track ;)
Vind zelf het eindconcert van Bohemian Rhapsody in Atmos ook wel de moeite waard, vooral stukken waar de camera over het publiek heen panned zeg maar.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Quote from: IndianaJ on August 27, 2019, 21:08:38
Wat een indrukwekkende ruimte maak je ervan.
Complimenten. Lust voor het oog !

Thanks, we doen ons best, maar hebben nog een hele weg te gaan.

Quote from: PascalP on August 28, 2019, 07:07:18
Als je binnenkort nog eens bij mij langs wilt om de JVC te bewonderen kun je natuurlijk ook even luisteren naar wat Atmos toevoegt in mijn 5.2.2 setup.
Ik heb dezelfde speakers als mijn surrounds aan het plafond hangen met XTZ Flush Mount beugels, maar mijn speakers hebben al draadbussen erin en dit past precies.

En volgens mij heeft de Blu-ray van The Wall ook een native Atmos track ;)
Vind zelf het eindconcert van Bohemian Rhapsody in Atmos ook wel de moeite waard, vooral stukken waar de camera over het publiek heen panned zeg maar.

Dat gaan we zeker doen!
Ik wist niet dat jij al atmos had, was dat de vorige keer ook al of is dat nieuw?
Quote from: denoontje on August 27, 2019, 22:58:47

Je kunt in mijn ht topic even zien hoe ik de atmos monitoren heb opgehangen...

2 keer 2 Rails aan plafond (links en rechts)

Aan 2 rails lussen gemaakt van spanbanden waar de monitor inhangt
En zo ben je heel flexibel met draaien en kantelen.
En beschadigen de monitoren niet (schroefgaatjes etc).

Kantelen was bij mij zeker een must.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat ziet er inderdaad handig uit, haal je die gewoon bij de Gamma of...?
Achter het scherm zou ik het makkelijk zo kunnen toepassen, daar is het plafond leeg, voor het scherm is het lastiger omdat het een systeemplafond is.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

rils is van de karwei: lange hoekprofielen met daarin sleuven. Hebben ze in 2 maten mbt breedte

PascalP

Quote from: Sjaak_Banaan on August 28, 2019, 16:30:27

Dat gaan we zeker doen!
Ik wist niet dat jij al atmos had, was dat de vorige keer ook al of is dat nieuw?


Geen idee eerlijk gezegd, dacht toen jij op bezoek was en we met REW aan de gang gingen het nog 5.1 was (en 5.2 gedurende de dag nadat we de SVS naar onder gesleept hadden ;) )
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

jaco

Atmos en DTS-X hoogte luidsprekers kunnen op dezelfde positie. De renders lossen dat wel op.
Auro3D is eigenlijk compleet anders.

Er zijn wel veel verschillende setup mogelijken met Auro3D, de gedachte erachter met 3 lagen met steeds minder luidsprekers (soort van bol) is wel wat voor te zeggen.
Echter het was eigenlijk in basis een aantal discrete kanelen in een stream plakken met wat compressie.


Atmos en DTS-X zijn veel inteligenter opgezet. Met 1 luidspreker opstelling alle 3 codecs kunnen doen is eigenlijk een compromie aan alles dan. Dan zou je iets af moeten wijken van de Auro3D positie, en de Atmos en DTS-X engine het op moeten laten lossen.

Ralf67

Welke Auro 3D films ?

Ga voor 5.2.4 met Atmos en DTS X.

Staaled

Helemaal mee eens.
Het soortelijk content gewicht van Auro benadert nul.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sjaak_Banaan

Als we dan voor Atmos en DTS-X zouden kiezen, dan moeten we eens kijken welke speakers we daarvoor gaan inzetten en hoe te plaatsen, dat is iets lastiger dan bij Auro3D.

Het systeemplafond is maar 6 a 7 cm diep, dus weinig ruimte voor inbouw plafondspeakers. Ik heb ook geen idee of zo'n speakers een beetje klinken in het plafond. Misschien dan toch beter op marktplaats op zoek naar een paar Klipsch Atmosspeakers en deze daaraan ophangen?

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

chansig

Mogelijk al een keer geschreven...maar, Sjaak, wat een mooie ruimte.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stevieB

Quote from: Staaled on September  1, 2019, 10:08:12
Helemaal mee eens.
Het soortelijk content gewicht van Auro benadert nul.
Correct me if I'm wrong....maar ik ben in de stellige overtuiging dat de upmixing naar Auro3D juist "beter"  klinkt dan ( of als: ik weet nooit....) Atmos en DTS X.
Daarnaast wordt er sinds enkele dagen melding gemaakt van het feit dat de ban die Dolby over Auro3D had uitgesproken, wordt opgeheven! [emoji106]
Voor mij DE twee redenen om ook voor een Auro3D opstelling te gaan.
Succes met je keuze Sjaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Under construction.....

Staaled

Quote from: stevieB on September  1, 2019, 14:58:24
Correct me if I'm wrong....maar ik ben in de stellige overtuiging dat de upmixing naar Auro3D juist "beter"  klinkt dan ( of als: ik weet nooit....) Atmos en DTS X.
Daarnaast wordt er sinds enkele dagen melding gemaakt van het feit dat de ban die Dolby over Auro3D had uitgesproken, wordt opgeheven! [emoji106]
Voor mij DE twee redenen om ook voor een Auro3D opstelling te gaan.
Succes met je keuze Sjaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
Upmixing van welk format ?  :)

Atmos titels zijn er zat. DTS:X een stuk minder. Auro bijna niets.

Een studio of distributeur zal echt niet plots Auro als main format kiezen, zelfs al is het superieur op een Auro setup tov Atmos op een Atmos.
Dolby heeft de massa.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

holco

Atmos wordt bij mij gewoon omgezet naar Auro 3D, zie dan ook het probleem niet.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Staaled

Ik beweer niet dat het niet kan, echter conversie van Atmos naar Auro zal nooit de weergave van Atmos op een Atmos setup evenaren.

Zelfde als dat Dolby surround op een Atmos set prima werkt en veel toevoegt, maar niet een Atmos mix benadert.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PascalP

Ik zou ook voor een Atmos setup gaan, meest gangbare formaat, meeste content voor, en die paar DTS:X films doen het er ook prima op.
Auro 3D (hoe mooi het ook moge klinken), zou ik verwaarlozen gezien de beperkte (lees: geen) beschikbaarheid van materiaal.

Als je kwa plaatsing niet wegkomt met de hoogte van inbouwspeakers kun je ook nog speakers zoals de SVS Prime elevation boven in de hoeken plaatsen, Klipsch heeft ze ook, de RP-500SA.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Afgelopen dagen lekker aan het stoeien geweest met meer absorptie.
We kregen de kans om voor een schappelijke prijs 4 RPG Modex Plates (50Hz) over te nemen, dus dat hebben we gedaan.

Natuurlijk wil je dan ook zo snel mogelijk aan de slag, dus heb ik deze zware jongen om te starten in de hoeken van onze kelder geplaatst en ben ik begonnen met meten in REW.
Deze posities bleken niet ideaal voor de huidige opstelling, dips die ik hoopte weg te werken werden eigenlijk alleen maar groter... verslepen dus en nog eens meten.
Uiteindelijk heb ik twee RPG's links en rechts naast de subwoofer achterin gezet en de dips waren bijna weg.

Hieronder een illustratie die het verloop een beetje weergeeft van de subwoofers, er waren nog tientallen andere metingen/experimenten, maar dat is niet interessant voor hier denk ik.
Alle metingen zijn zonder DSP.


Een korte toelichting:

1: Hier komen we vanaf, meting van februari incl. 4 pakken Rockwool in de hoeken

2: Kale ruimte, rockwool uit de ruimte gehaald, ik wilde zien hoe de meting van een kale ruimte was zodat ik later kon zien wat de RPG's deden. Rond de 45 Hz piekt het weer aardig, dip rond 62 Hz

3: Vier RPG's geplaast in de hoeken, verder niets aangepast. Tussen de 30 en 80 Hz wordt het al vlakker getrokken.

4. Drie RPG's tegen de achterwand/keukenblokje zet, links en rechts naast de sub. Daarbij strak rondom de subwoofer voorin 3 pakken Rockwool geplaatst. Dit creëerde een nieuwe dip rond de 67 Hz, maar reduceert wel de 22 Hz bult.

5. Dezelfde opstelling RPG's, maar de 3 pakken gestapeld in de hoeken links- en rechtsvoor. (4e past momenteel niet, komt later). Het wordt steeds een beetje vlakker. :)


De bult rond de 22 Hz is wel iets afgenomen, maar nog altijd sterk aanwezig, iemand nog ideeën of moet DSP dit gaan fixen?





Stiekem had ik gehoopt dat deze RPG's dieper zouden doorwerken en de nagalm in het echte laag korter zou worden, maar helaas, misschien dat de 35Hz modules dit beter hadden gedaan, maar die waren niet beschikbaar.
Er moet bij gezegd worden dat de RPG's los tegen de wanden staan, dat is misschien niet optimaal voor de efficiëntie, de achterzijde van deze kasten zijn open en ze zouden volgens de instructies eigenlijk strak tegen de wanden moeten worden geschroefd.

Voor een idee van de ruimte: https://amcoustics.com/tools/amroc?l=745&w=448&h=215&r60=0.6
De subs staan tegen de voor en achterwand, beide in het midden op elkaar gericht. Fase van de achterste sub op 180 graden.

Voor nu wel even genoeg geëxperimenteerd en tijd om echt te ontspannen.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en wat ik nu weer allemaal niet goed heb gedaan.  :tongue2:
Eigen ben ik al best blij met de laatste meting, maar het kan altijd beter....
...misschien met meer pakken Rockwool achter het scherm of toch een voorzetwand met ingebouwde luidsprekers, daar heb ik nu al een paar keer over gelezen en is misschien ook hier interessant, we hebben toch 85 cm ruimte achter het scherm.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Nice, hele verbetering al!
Tja en die ringing is net jammer, vraag is misschien of je daar bij die lage frequentie heel veel last van hebt. Hoe klinkt t?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjaak_Banaan

Quote from: RalphH on October 24, 2019, 20:07:14
Nice, hele verbetering al!
Tja en die ringing is net jammer, vraag is misschien of je daar bij die lage frequentie heel veel last van hebt. Hoe klinkt t?

Ik denk dat het misschien wel meevalt ja, in de oude situatie vond ik het al niet verkeerd, maar misschien ook wel omdat ik niet beter weet.

Hoe dit dadelijk klinkt moet nog blijken, voor nu ben ik vooral bezig geweest met slepen en meten omdat dat sneller is dan luisteren.
Zodra dit dadelijk een beetje netjes is gaan we er uiteraard weer voor zitten en lekker genieten van de concerten en films.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Knor

Quote from: Sjaak_Banaan on October 24, 2019, 20:32:19
Ik denk dat het misschien wel meevalt ja, in de oude situatie vond ik het al niet verkeerd, maar misschien ook wel omdat ik niet beter weet.

Hoe dit dadelijk klinkt moet nog blijken, voor nu ben ik vooral bezig geweest met slepen en meten omdat dat sneller is dan luisteren.
Zodra dit dadelijk een beetje netjes is gaan we er uiteraard weer voor zitten en lekker genieten van de concerten en films.

Vergis je niet in de waarde van t luisteren nu de plates nog mobiel zijn!
Kies muziek of geluid dat de ruimte goed aanspreekt, begin 'leeg' en haal er da  de plates bij op verschillende locaties...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

RalphH

Leuke test, marillion - interior lulu - live at cadogan hall

Weet niet of die ueberhaupt lekker kan klinken, zit een achterlijke akoestische basgitaar in nl.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Knor

Quote from: RalphH on October 24, 2019, 20:48:11
Leuke test, marillion - interior lulu - live at cadogan hall

Weet niet of die ueberhaupt lekker kan klinken, zit een achterlijke akoestische basgitaar in nl.

Ja, of snelle noten met Marcus Miller die dan geen brij worden.
Die opnames kunnen zeker goed uit de verf komen!. :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Sjaak_Banaan

Net een aantal clipjes van Youtube aangezet, maar op dit moment mis ik voor mijn gevoel een hoop laag, morgen maar de boel resetten en opnieuw proberen met voor mij wat bekendere muziek.
Misschien zaten er in de oude situatie bumpjes op de juiste plekken waardoor ik wat 'lomper' gewend ben.   :tounge2:

Ook maar even een tijdelijk scherm fixen, dan heb ik beeld en kan ik wat makkelijker door de menu's van de receiver bladeren.
Schermloos is niet zo handig...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Knor

Quote from: Sjaak_Banaan on October 24, 2019, 22:17:48
Net een aantal clipjes van Youtube aangezet, maar op dit moment mis ik voor mijn gevoel een hoop laag, morgen maar de boel resetten en opnieuw proberen met voor mij wat bekendere muziek.
Misschien zaten er in de oude situatie bumpjes op de juiste plekken waardoor ik wat 'lomper' gewend ben.   :tounge2:

Ook maar even een tijdelijk scherm fixen, dan heb ik beeld en kan ik wat makkelijker door de menu's van de receiver bladeren.
Schermloos is niet zo handig...

Hoe vaak die settings niet achteraf op zichzelf goede metingen zinloos hebben gemaakt in ht-ruimtes...
Omdat je hier met ruimte akoestiek bezig bent kun je ook eens gewoon tweekanaals muziek proberen te beluisteren, evt met sub,  maar zonder allerlei settings ingeschakeld...
En lekker de tijd nemen!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Sjaak_Banaan

Het laag is inmiddels wel redelijk terug en de bluray van David Gilmour klinkt eigenlijk altijd goed, ook al klinkt het toch anders op dit moment.
Misschien omdat ik 3 RPG plates naast elkaar heb staan aan de achterzijde, dat is toch ook wel een groot hard oppervlak ineens achterin.
Zou er eventueel een schuimpje op te plakken zijn o.i.d.? Je hoort die dingen namelijk ook hard reflecteren bij het klappen in de handen, net zoals bij een grote radiator.

Morgen eens kijken of ik er niet 1 weer naar de voorste muur kan halen, dan is het qua absorptie ook weer symmetrisch, ik weet niet of dat belangrijk is in dit geval?
Bovendien blokkeert de 3e RPG nu de surround (SBR), dat is sowieso niet zo handig.

Wel eerst even aan cablemanagement doen, het is nogal een kabelspaghetti linksvoor in de hoek.  :tongue2:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Mooie vooruitgang weer Sjaak!
Nog vooruitgang geboekt?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono