Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

#400
Thanks, het ziet er al zeker beter uit, maar dat rack is ook echt super stabiel, daar stond ik van te kijken.
Gisteren nog een Ikea kast in elkaar gezet voor in de gang, dan weet je ook weer dat je krijgt waar je voor betaalt. :P

Die spikes laat ik dan maar mooi in de verpakking....

Trouwens bij de Ikea ook nog 2 vloerkleden gehaald (Hampen), deze liggen tegen elkaar voor het scherm nu.
Die kosten bijna niets, zijn mooi zwart en nemen een hoop reflecties weg voor het scherm:



Nergens anders zo goedkoop gezien, 25 euro per stuk...  :crazy: Goed genoeg voor in de kelder. :D


Vanmiddag wordt game-middag, Shadow of the Tomb Raider op groot scherm.  :headbanging:
Gekocht bij Gamekeys4All, scheelt ook weer wat met de NL prijzen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Atmoz


Gaaaaf O0 :headbanging:

Wordt érg vet deze ruimte :worship:

Heel veel plezier met gamen vanmiddag :D

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sjaak_Banaan

Quote from: Atmoz on September 16, 2018, 10:02:06
Gaaaaf O0 :headbanging:

Wordt érg vet deze ruimte :worship:

Heel veel plezier met gamen vanmiddag :D

Grtz,

Atmoz

Thanks, de eerste 10 uur waren vet! Tomb Raider ziet er grafisch ook erg goed uit.
Het is lang geleden dat ik een nieuwe game heb gespeeld, dus dit was best indrukwekkend.
Misschien vanavond weer verder. :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Hier nog een telefoonfotootje van tijdens het gamen, die knappe jongen in het midden dat ben ik:  :tongue2:

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

keurige vooruitgang weer!
Dat rack was je me net voor, anders had ik hem gekocht, heb nu alles ff snel in een Ikea kastje gezet, maar zoals je zelf al aangeeft is dat ook niet alles...

Is dat een beetje te doen, games op je grote scherm? Ziet er wel tof uit zeg, zijn ook zeer gave games die nieuwe Tomb Raiders
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Quote from: PascalP on September 17, 2018, 07:14:27
keurige vooruitgang weer!
Dat rack was je me net voor, anders had ik hem gekocht, heb nu alles ff snel in een Ikea kastje gezet, maar zoals je zelf al aangeeft is dat ook niet alles...

Is dat een beetje te doen, games op je grote scherm? Ziet er wel tof uit zeg, zijn ook zeer gave games die nieuwe Tomb Raiders

Hehe, sorry... ;)
Games met snelle actie zoals shooters zou ik niet doen, maar Tomb Raider gaat prima. :)
Misschien dat het met de nieuwe projectoren wel beter gaat, maar hier wordt het een beetje vaag wanneer je te snel beweegt.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Robin1234

Quote from: Sjaak_Banaan on September 17, 2018, 13:10:41
Hehe, sorry... ;)
Games met snelle actie zoals shooters zou ik niet doen, maar Tomb Raider gaat prima. :)
Misschien dat het met de nieuwe projectoren wel beter gaat, maar hier wordt het een beetje vaag wanneer je te snel beweegt.

Zouden voetbalspelletjes zoals FIFA ook gaan? Daar zit meestal toch snelle actie in?

MLCinema

Quote from: Robin1234 on September 23, 2018, 23:01:20
Zouden voetbalspelletjes zoals FIFA ook gaan? Daar zit meestal toch snelle actie in?

Ik heb op zowel mijn Benq W1070 als nu op de Epson TW7300 nooit problemen gehad met het spelen van welke games dan ook. Toegegeven. De benq was er iets beter in, nog wat minder ms inputlag maar met de Epson is het absoluut acceptabel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

Quote from: Robin1234 on September 23, 2018, 23:01:20
Zouden voetbalspelletjes zoals FIFA ook gaan? Daar zit meestal toch snelle actie in?

Geen idee, nooit interesse in voetbal gehad, maar verwacht dat het wel gaat.
Bij shooters gaan de bewegingen veel sneller, daar ren, spring en draai je erg snel rond, voetbal is gewoon schuin van boven, dat beeld is een stuk rustiger.

Er zitten hier vast een hoop PS4 gamers met voldoende ervaring op groot scherm die er meer over kunnen zeggen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

sprins

Ik game af en toe op mijn Sony VPL-HW45ES en dan voornamelijk FPS shooters (Wolfenstein en DOOM zijn favoriet) en met de Sony op de GAME stand (lage lag) is het voor mij prima te doen. Misschien dat een wedstijdspeler er anders over denkt, maar voor mij als huis-tuin&keuken gamer werkt het super.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

Sjaak_Banaan

Kleine update, dat is al even geleden zie ik :P

We zijn weer aan het schuiven geweest met de speakers, nu even een heel stuk voor het doek, puur om te proberen, maar dat klinkt eigenlijk best wel goed.
De afstanden van alle speakers tot de luisterpositie zijn zo ook ongeveer gelijk.

De hoeken hebben we vol gestapeld met RockSono Solid, dat scheelt behoorlijk, meer dan verwacht :D



Natuurlijk even showwen, Klipschen zonder frontjes zijn awesome!  :headbanging:


Voor het scherm, op de grond, ligt onze DIY masking gemaakt van scubastof van Kwantum (dank voor de tip Werner!), met de masking vastgeknoopt kijkt het heel veel fijner.
Dit gaan we voor boven dus ook zeker maken en dan meteen ook wat eenvoudiger te (de)monteren dan met ijzerdraadjes. :P




Om een beeld te geven van voor en na rockwool, 2 sub-metingen op aardig volume zonder dsp:


Zonder Rockwool.




Met vier pakken Rockwool in de hoeken gestapeld is het hoorbaar rustiger.
Misschien zetten we er later nog eens 4 bij om te kijken wat dat doet, ruimte genoeg achter het scherm.
Mocht het niet voldoende zijn, dan gaan we over op basstraps




Los van de bios-ruimte nog een kleine gratis upgrade aan de pc, deze Mission Electronics 761 speakers had ik op het werk van de container gered.   :D

Helaas is de stof van de frontjes los, iemand een idee waarmee ik die het beste opnieuw vast kan lijmen?





Gisteren bij Marcel wat kabeltjes gehaald en gaan met die banaan, ze klinken verrassend goed gezien de ouderdom.



Momenteel ben ik bezig met de ruimte voor de bios, de entree, die begint steeds zwarter en netter te worden.


Daar staat het nog vol met boodschappen en de diepvries staat midden in die ruimte, dat wordt dadelijk dus gefatsoeneerd.
Daarna is de trap naar beneden aan de beurt....




Voor de bios denken we heel voorzichtig aan een nieuwe receiver en een Dolby Atmos of Auro setup.
Heel veel heb ik mij er nog niet in verdiept, maar mijn oog is gevallen op de Marantz SR7013 en een paar Polk Audio RC80i speakers, daar zijn mooie reviews van en door de minimale inbouwhoogte toe te passen in ons systeemplafond.
De tweeters van Polk zijn te richten naar de luisterpositie, dat kan handig zijn en de kosten vallen wel mee, 150-200 euro.
De frontjes spuiten we dan mooi zwart.



Nog niets is besloten, maar het begint weer te kriebelen. :P

Eerst maar eens de entree afmaken, daarna gaan we weer verder aan de bios.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Pinda13

Quote from: Sjaak_Banaan on January 13, 2019, 13:57:54
Kleine update, dat is al even geleden zie ik :P

We zijn weer aan het schuiven geweest met de speakers, nu even een heel stuk voor het doek, puur om te proberen, maar dat klinkt eigenlijk best wel goed.
De afstanden van alle speakers tot de luisterpositie zijn zo ook ongeveer gelijk.

De hoeken hebben we vol gestapeld met RockSono Solid, dat scheelt behoorlijk, meer dan verwacht :D



Natuurlijk even showwen, Klipschen zonder frontjes zijn awesome!  :headbanging:


Voor het scherm, op de grond, ligt onze DIY masking gemaakt van scubastof van Kwantum (dank voor de tip Werner!), met de masking vastgeknoopt kijkt het heel veel fijner.
Dit gaan we voor boven dus ook zeker maken en dan meteen ook wat eenvoudiger te (de)monteren dan met ijzerdraadjes. :P




Om een beeld te geven van voor en na rockwool, 2 sub-metingen op aardig volume zonder dsp:


Zonder Rockwool.




Met vier pakken Rockwool in de hoeken gestapeld is het hoorbaar rustiger.
Misschien zetten we er later nog eens 4 bij om te kijken wat dat doet, ruimte genoeg achter het scherm.
Mocht het niet voldoende zijn, dan gaan we over op basstraps




Los van de bios-ruimte nog een kleine gratis upgrade aan de pc, deze Mission Electronics 761 speakers had ik op het werk van de container gered.   :D

Helaas is de stof van de frontjes los, iemand een idee waarmee ik die het beste opnieuw vast kan lijmen?





Gisteren bij Marcel wat kabeltjes gehaald en gaan met die banaan, ze klinken verrassend goed gezien de ouderdom.



Momenteel ben ik bezig met de ruimte voor de bios, de entree, die begint steeds zwarter en netter te worden.


Daar staat het nog vol met boodschappen en de diepvries staat midden in die ruimte, dat wordt dadelijk dus gefatsoeneerd.
Daarna is de trap naar beneden aan de beurt....




Voor de bios denken we heel voorzichtig aan een nieuwe receiver en een Dolby Atmos of Auro setup.
Heel veel heb ik mij er nog niet in verdiept, maar mijn oog is gevallen op de Marantz SR7013 en een paar Polk Audio RC80i speakers, daar zijn mooie reviews van en door de minimale inbouwhoogte toe te passen in ons systeemplafond.
De tweeters van Polk zijn te richten naar de luisterpositie, dat kan handig zijn en de kosten vallen wel mee, 150-200 euro.
De frontjes spuiten we dan mooi zwart.



Nog niets is besloten, maar het begint weer te kriebelen. :P

Eerst maar eens de entree afmaken, daarna gaan we weer verder aan de bios.

Dat scubastof van kwantum, wil je het eens uitleggen? Want dat hang je dan naast je scherm en hoe heb je het dan bevestigd? Of heb je formaat scherm eruit geknipt en deze hang je dan ervoor? Doet denk ik voor je beeld kwaliteit idd heel veel! Ben er nieuwsgierig naar. Verder mooie vooruitgang zeg! Ook mooi om te zien dat. Met. Rockwool al wat goeds gedaan wordt. Top!
" no loss of fine detail "

PascalP

mooie vooruitgang weer ;)

Neemt de Rockwool je galm op het laag wat weg, ben wel eens benieuwd hoe dat gaat klinken!

Wat ben je van plan met de entree?
Zag laatst een project van iemand in de UK voorbij komen die er echt een soort bar had gemaakt en dan ook met een TV die op de 2e HDMI out van zijn AVR zat, dus zodat 'gasten' in de bar ook dezelfde film zien :P

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Quote from: Pinda13 on January 14, 2019, 07:39:33
Dat scubastof van kwantum, wil je het eens uitleggen? Want dat hang je dan naast je scherm en hoe heb je het dan bevestigd? Of heb je formaat scherm eruit geknipt en deze hang je dan ervoor? Doet denk ik voor je beeld kwaliteit idd heel veel! Ben er nieuwsgierig naar. Verder mooie vooruitgang zeg! Ook mooi om te zien dat. Met. Rockwool al wat goeds gedaan wordt. Top!

Op dit moment niet veel bijzonders, gewoon een lange lat van 3 meter (breedte scherm) met de scubastof erop geniet, in het scherm heb ik links en rechts een schroefje gedraaid met een ijzerdraadje daaraan.
In de lat zitten links en rechts ook zo'n schroefjes, die draai ik dan gewoon met het draadje aan elkaar, beetje omslachtig nu, maar het kijken wel véél fijner.
Ik denk dat ik later gewoon een dunne mdf plaat op de juiste maat maak en die beplak en daar een scharnier of klittenband o.i.d. op monteer, daar ben ik nog niet helemaal uit.
De subwoofer staat erachter, dus geen idee of dit plaat dan zou gaan bewegen, kwestie van proberen denk ik.
De stof kost 20 euro voor een lengte van 3m, dus dan kunnen we nog eens wat proberen. :)
Ik had gehoopt deze te kunnen spannen, maar helaas begon de stof zonder lat te hangen in het midden.

Quote from: PascalP on January 14, 2019, 07:52:16
mooie vooruitgang weer ;)

Neemt de Rockwool je galm op het laag wat weg, ben wel eens benieuwd hoe dat gaat klinken!

Wat ben je van plan met de entree?
Zag laatst een project van iemand in de UK voorbij komen die er echt een soort bar had gemaakt en dan ook met een TV die op de 2e HDMI out van zijn AVR zat, dus zodat 'gasten' in de bar ook dezelfde film zien :P

De galm is inderdaad minder, maar nog niet weg hoor. ;)

De entree moet gewoon wat opgeleukt worden, ik wil canvasdoeken gaan maken of grote lijsten met artiesten, filmposters e.d.
Een bar, daar hebben we het ook wel eens over gehad, maar als ik eerlijk ben verwacht ik niet dat ik er ooit zou gaan zitten.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

stof van speakers kun je vastplakken met hotmelt uit een lijmpistool.

door weer te verwarmen kun je het ook weer strak trekken (bijv met strijkbout)


Sjaak_Banaan

Quote from: denoontje on January 20, 2019, 12:00:51
stof van speakers kun je vastplakken met hotmelt uit een lijmpistool.

door weer te verwarmen kun je het ook weer strak trekken (bijv met strijkbout)

Thanks, toevallig gisteren zo'n lijmpistool gevonden hier en ook direct gelijmd, had de tip uiteindelijk ook op het forum gevonden, het zit weer een stuk netter zo. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Gisteravond laat nog onze nieuwe receiver geplaatst en afgesteld, vanavond eens een filmpje pakken en luisteren.  :colgate:
Binnenkort eens gaan experimenteren met twee hoogtespeakers erbij.





Daarnaast ook nog een i1Display Pro aangeschaft, dus ik ben mij nu ook gaan inlezen over beeldscherm- en projectorcalibratie.
Momenteel lees ik over Color HCFR omdat het gratis is... :P
Ik ben benieuwd of ik er ook daadwerkelijk iets mee kan met onze projector, daar zijn de meningen namelijk over verdeeld hoe goed dat werkt...
We gaan het zien!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

mooie upgrade van je SR60xx toch?
Al goed kunnen testen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Yup, van onze oude vertrouwde SR6007.
Die hadden we nog best goed kunnen verkopen en daarna snel Marcel gemaild om er eentje te reserveren. :P

Wij hebben inderdaad heerlijk films/concerten gekeken en dat bevalt goed.
De eerste indruk is dat het rustiger klinkt, hoewel we nog geen film met veel subwoofer-geweld hebben gekeken....

Helaas heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om opnieuw een meting te verrichten, ik was wel benieuwd of het ook zichtbaar was in REW zodat mijn bevinding bevestigd wordt.
Zodra ik weer een laptopje ter beschikking heb ga ik dat nog even doen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Zojuist een eerste meting kunnen doen met de nieuwe receiver, zie hieronder de oude SR6007 en daarna de SR7013:



Subwoofers waterval SR6007





Subwoofers waterval SR7013, al een stuk vlakker en veel minder luid





Voor de duidelijkheid, de bovenste lijn zijn de subs icm SR6007, de onderste met SR7013.

Tijdens het afstellen van de subs moest de Klipsch achterin een stukje zachter worden gezet.

Ik ben benieuwd of er nog meer winst te halen valt, ik ben redelijk noob w.b.t. Audyssey en de mogelijkheden... waarschijnlijk roep ik binnenkort wel om hulp. :P




Komende week werk ik verder aan de keldertrap en de entree, die heb ik volledig gestript van de oude bruine laklaag, ook zijn alle putjes en beschadigingen eruit.
Hopelijk kan ik deze komende week beitsen in grijs eiken en daarna de stootborden in gebroken wit aflakken.





Best spannend, het schuren heeft al heel wat uren gekost en ik ben nog steeds niet klaar....
...en dan is het maar de vraag hoe de nieuwe beitslaag/kleur uitvalt. :P
Het proefplankje was best netjes, dus hopen dat het op de trap ook goed komt.

Ook maar eens de stofzuiger tevoorschijn halen, mijn vriendin wordt gek van alle zooi.  :laugh:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Ziet er weer een stukje beter uit, mooie vooruitgang weer!

Trap gaat ook wel wat worden, echt klote werk ja trappen schuren en lakken....
Succes!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Afgelopen periode hebben we veel tijd besteed aan het renoveren van de trap, deze was echt lelijk en 'zwaar' beschadigd, veel putjes en krassen die we er allemaal uit hebben geschuurd, wat een karwei was dat zeg!  :ohmy:



De eerste beitslaag zit erop, duidelijk niet voldoende, de houtkleur komt nog te veel door.



En de tweede laag met 3 lagen vernis.




De treden zijn klaar, dus goed inpakken! We hebben de stoot- en zijkanten gegrond en geplamuurd, dus klaar voor het aflakken




En het eindresultaat.  ;D


Op een paar beginnersfoutjes na is het best goed gelukt en zijn wij tevreden met het resultaat.
Hopelijk komt er geen volgende keer, maar mocht dat zo zijn, dan zou ik toch nog beter schuren, dat is toch echt belangrijk als je gaat beitsen.

De Sigma S2U Nova lak kan ik iedereen aanbevelen voor binnen, het verwerkt fijn, droogt snel en ruikt nauwelijks.
Binnenkort dat kelderraampje ook maar meenemen, we hebben nog lak over.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

H&C Hifi

Volgens mij is het volgende wat je moet doen die fles La Chouffe opentrekken :tounge2:

Sjaak_Banaan

Quote from: HcHifi.nl on March 25, 2019, 22:30:30
Volgens mij is het volgende wat je moet doen die fles La Chouffe opentrekken :tounge2:

Haha, dat gaat zeker nog gebeuren, maar die Gouden Carolus Whisky Infused is wel de favoriet hier. :)

Gisteren per ongeluk een Russian Imperial Stout losgetrokken, het was donker en ik dacht een blondje beet te hebben.
Hoe dan ook een leuke avond in onze darkroom.  :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Niks mis mee een avond in de darkroom met een blondje, zolang ze maar niet té lang gerijpt is  :hehe:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono