Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

#375
Quote from: Knor on December 18, 2017, 22:04:15
Ah, dat verandert de zaak... ik meende dat je een plenum van 20cm of meer zou hebben...
In jouw geval (enkele cm) zal er inderdaad weinig of geen uitwerking beneden 100Hz zijn. Mijn vergissing, sorry!

Een oplage zal nog wel enige uitwerking hebben, en loont altijd wel de moeite, aangezien de meerkosten gering zijn. Maar ik vrees dat je voor het bass-management extra middelen nodig zult hebben als er geen echt plenum boven het systeemplafond zit.

Ben je in dit stadium nog flexibel met aanpassingen?
Zo ja, dan wil ik wel een keer langskomen om eens met je mee te denken...
Mailtje kan naar readscapes bij xs4all punt nl.

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik ben al lang blij dat je zoveel geholpen hebt en nog steeds meedenkt. :)

Aanpassing kunnen zeker nog, maar dan vooral aan de achterwand of projectiewand.
Als je nog een keer langs wil komen zou dat zeker leuk zijn. Hierover zal ik je binnenkort mailen, maar het zal waarschijnlijk in het nieuwe jaar worden.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#376
Door onze convectorput, wasbak en waterpomp (foto links) is het plaatsen van surrounds achterin een beetje lastig:

Toch zou ik het wel mooier vinden om ze achterin weg te werken zodat ze uit het zicht zijn i.p.v. deze aan de zijwanden op te hangen.
Momenteel staan er achterin een paar RS-62 II opgesteld, links van de muurtjes, met de speakers er vlak voorbij zodat ze niet tegen de muurtjes spelen.
Toch vraag ik mij af of het misschien beter is om hier bookshelfspeakers neer te zetten omdat deze gemakkelijker te richten zijn.

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie met zowel de RS- en RB-serie als rears en kunnen jullie mij adviseren?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

misschien heb ik iets gemist maar is het geen idee om de rf-82 achter je te zetten en tussen in een paar rs-62 op te hangen i.g.v. 7.2 ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

MLCinema

Mocht je naar Atmos willen tzt hebben directe speakers de voorkeur. Ik ben van rs25 naar rb61 gegaan. Ik vond de surround beleving daardoor een stuk beter. Nadeel van de rs62 is dat deze boven oorhoogte moeten. Daardoor zou Atmos bijvoorbeeld niet lekker werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

Quote from: flakkees on February  9, 2018, 05:36:10
misschien heb ik iets gemist maar is het geen idee om de rf-82 achter je te zetten en tussen in een paar rs-62 op te hangen i.g.v. 7.2 ?

Niets gemist hoor, maar kon een setje RB-81's op de kop tikken en dat leek mij handiger om te plaatsen. De RS-62's aan de zijkanten ga ik wel proberen, maar of ze blijven weet ik nog niet...

Voor de RF-82's achter heb ik niet genoeg plaats ben ik bang, bovendien hebben we deze in de woonkamer in gebruik genomen.
Onlangs bij Marcel een leuk stereoversterkertje gekocht, de PM5005.  :D

Quote from: Kamidioblitz on February  9, 2018, 06:18:33
Mocht je naar Atmos willen tzt hebben directe speakers de voorkeur. Ik ben van rs25 naar rb61 gegaan. Ik vond de surround beleving daardoor een stuk beter. Nadeel van de rs62 is dat deze boven oorhoogte moeten. Daardoor zou Atmos bijvoorbeeld niet lekker werken.

We gaan het gewoon proberen, in het ergste geval moet ik ze weer verpatsen . ;)
Atmos staat hier nog niet op de planning, ik heb het nu een paar keer gehoord, maar het heeft voor mij niet voldoende meerwaarde.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Quote from: Sjaak_Banaan on February  9, 2018, 11:38:33
Niets gemist hoor, maar kon een setje RB-81's op de kop tikken en dat leek mij handiger om te plaatsen. De RS-62's aan de zijkanten ga ik wel proberen, maar of ze blijven weet ik nog niet...

Voor de RF-82's achter heb ik niet genoeg plaats ben ik bang, bovendien hebben we deze in de woonkamer in gebruik genomen.
Onlangs bij Marcel een leuk stereoversterkertje gekocht, de PM5005.  :D

We gaan het gewoon proberen, in het ergste geval moet ik ze weer verpatsen . ;)
Atmos staat hier nog niet op de planning, ik heb het nu een paar keer gehoord, maar het heeft voor mij niet voldoende meerwaarde.

Zou wel iets van loze leidingen of iets dergelijke voorzien. Ik heb uiteindelijk met een strip langs het plafond moeten werken voor de hoogte kanalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

Quote from: Kamidioblitz on February  9, 2018, 12:01:42
Zou wel iets van loze leidingen of iets dergelijke voorzien. Ik heb uiteindelijk met een strip langs het plafond moeten werken voor de hoogte kanalen.

We hebben een systeemplafond, dus dat komt wel goed, kwestie van plafondplaten optillen. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Langzaam gaat het hier ook weer verder. :)

Voorheen hadden wij vijf zitplaatsen in ons HT, maar dat bleek niet genoeg te zijn, dus hebben we laatst twee rode bioscoopstoelen bij gekocht.
Voor die bioscoopstoelen is een extra verhoging nodig boven op het podium en daar ben ik vandaag aan begonnen.
Deze bakken vul ik op met wol en deze wil ik later gaan bekleden met het rode tapijt.



Nu vraag ik mij alleen af hoe ik zo'n verhoging het beste kan bekleden, ik ben namelijk bang dat je de naden goed gaat zien aan de zijkanten.
Het is natuurlijk op te lossen met hoekprofielen, maar misschien is er ook wel een foefje voor om die achterwege te laten.

Iemand ervaring? Tips zijn welkom  :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

H&C Hifi

Hoe dik is het stof waar je mee gaat bekleden ?

bij wat dunnere stof kun je de 2 ''flappen'' laten overlappen en precies in de hoek met een zeer scherp stanley mes insnijden, dan zie je vrijwel geen naad.

Sjaak_Banaan

#384
Daar wil ik dit tapijt voor gebruiken, wat ook al op de eerste verhoging ligt, vrij dik denk ik:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

#385
Mooie ruimte!

Ik lees in je startpost dat je vochtproblemen hebt opgelost dmv ontvochtiger en epoxy?
Mag ik vragen hoe precies? Ik heb zelf een de kelder ook wel eens last van vocht veroorzaakt door hoge grondwater stand na lange periodes van regenval.
Soortgelijk probleem als jij op pagina 5 laat zien hebben wij ook gehad in juni 2016 na de hevige regenval, sindsdien eigenlijk alles droog...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

#386
Quote from: PascalP on March 26, 2018, 10:58:18
Mooie ruimte!

Ik lees in je startpost dat je vochtproblemen hebt opgelost dmv ontvochtiger en epoxy?
Mag ik vragen hoe precies? Ik heb zelf een de kelder ook wel eens last van vocht veroorzaakt door hoge grondwater stand na lange periodes van regenval.
Soortgelijk probleem als jij op pagina 5 laat zien hebben wij ook gehad in juni 2016 na de hevige regenval, sindsdien eigenlijk alles droog...

Thanks! :)

De vorige bewoners hebben sowieso een put met grondwaterpomp geplaatst, deze loopt vol tot een bepaald niveau en wordt dan automatisch leeggepompt.
Als we niet voldoende stoken of in de zomer bij benauwd weer wil het wel eens vochtig worden, daarvoor hebben wij een vochtvreter gekocht: Trotec TTK 110 HEPA.
Dat ding doet z'n werk goed en is niet heel luidruchtig, indien nodig zou je die met een slang op de afvoer kunnen aansluiten.

Tijdens het noodweer trok het vocht inderdaad een keer door de muur, daarom hebben wij deze ingestreken met kelderepoxy van Aquaplan.
Die Epoxy zijn 2 componenten die je goed moet mengen en daarna met een blokkwast in twee lagen aanbrengt. Alleen mengen wat je binnen een korte tijd kan aanbrengen, na een tijdje wordt het ander onbruikbaar. ;)
Weet niet waar je vandaag komt, maar we hebben nog 1,5 emmer staan van dat spul.
Goed opletten dat alle 'poriën' gedicht zijn.

Mocht je een betonnen vloer hebben, dan moet je die ook doen. Bij ons lagen er tegels, dus dat was geen optie meer.
Misschien wel even checken bij Aquaplan of ze appart spul hebben voor de vloer.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

#387
thanks, zal zeker eens voor die vochtvreter kijken!

Ben zelf ook al met een paar bedrijven in gesprek geweest en die werken ook allemaal van binnenuit, alleen zijn er bepaalde zaken waar ik niet op ziet te wachten:
- Ligt ook een tegelvloer in, deze moet er langs de kanten uit om de kimnaad te dichten
- Muren zijn allemaal geverfd (latex) en dienen helemaal gestript te worden van verf voor de hechting van dergelijk spul
- Er hangen diverse zaken aan de muur, verwarmingsketel, leidingwerk, stopcontacten, patchkast etc. dit moet allemaal verplaatst worden naar plafond montage gezien je na het coaten niet meer in de muren kunt boren
- bovendien geeft geen enkel bedrijf me garantie op de werkzaamheden, maar wel offertes van €20K, dan komt de nieuwe tegelvloer er nog bij

Meest werkbare en betaalbare oplossing lijkt me dan ook om het probleem van buiten aan te pakken dmv grondwaterpomp, wellicht dan aan beides zijdes van de woning.
Maar in jouw situatie is de grondwaterpomp dus niet voldoende geweest begrijp ik?

Al met al dus al sinds de wolkbreuken van 2016 mee bezig maar nog niet echt een goede oplossing gevonden... :(

Hoop ooit net zo'n geweldige ruimte als jou te realiseren, durf het nu gewoon niet aan om eraan te beginnen...


EDIT:
Die Trotec ziet er zeer interessant uit, misschien deze maar vast bestellen van de week, kan nooit geen kwaad :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Heb je net een PM gestuurd Pascal, maar kan je verder niet adviseren, je zit in een iets andere situatie.

Misschien eens contact opnemen met Aquaplan, die hebben misschien wel tips voor je.
Van de andere kant, hoe erg is het als je muur een keer nat is? Je kan er rekening mee houden met plaatsen van apparatuur.
Met een goede vochtvreter is het zo droog.
Leuk is natuurlijk anders, maar wij hebben het nu 1x in 6 jaar tijd gehad... (zonder behandeling)
...weerhoud mij er i.i.g. niet van toch een HT te plaatsen!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

#389
Bedankt voor je PM, wil je topic ook niet spammen met mijn problemen ;)

Maar kort samengevat zagen de problemen er zo bij ons uit;
- Na hevige hoosbuien in mei/juni 2016 niet direct problemen
- Door stijgend grondwater begon op een gegeven moment de buitenmuur 'nat' te worden en liep het water er gewoon langsaf
- Diepte kelder ligt op ongeveer 2.60m en de muur werd nat tot zo'n 50cm hoog, dus de kelder stond wel echt onder water zeg maar
- Vervolgens 2-3x daags met de waterstofzuiger erdoorheen omdat er zo'n 2cm water door de gehele kelder stond (ca. 80m2)
- Dit zo'n 6 weken volgehouden en sindsdien is het alweer ruim 1,5 jaar droog

Kelder toen dus ook helemaal leeg geruimd en al mijn spul (arcade kasten e.d.) verplaatst naar de logeerkamer, toevallig afgelopen weekend de gok weer genomen en begonnen met de arcade kasten weer de kelder in te slepen :)

Maar zoals je ziet ben ik dus op zoek naar een goede permanente oplossing, liefst van buitenaf.
Totdat het zover is ga ik er dus geen vloerbedekking of iets dergelijks neerleggen ;)

Nogmaals bedankt voor je PM en ik ga me eens verder inlezen in de producten van Aquaplan, ik denk dat dit + een grondwater pomp voldoende zou moeten zijn!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

DD2

 O0

Dit gaat een mooie bios worden zo te zien!  profi aanpak!  :clapping:

Sjaak_Banaan

Quote from: DD2 on April 13, 2018, 10:07:02
O0

Dit gaat een mooie bios worden zo te zien!  profi aanpak!  :clapping:

Haha, zééér profi!  :P



Momenteel is het een grote t*ringzooi in de kelder, het podium is weer even open zodat ik wat extra kabels netter kan wegwerken, maar daarvoor moet alles aan de kant.
Hopelijk kan ik binnenkort mooie foto's maken zonder rotzooi en met gelegd tapijt.  :colgate:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Kak, ik kom er vandaag achter dat er laatst met het noodweer toch weer water naar binnen is gekomen. Deze keer niet via de behandelde muren, maar waarschijnlijk via de buitendeur of het falen van de pomp. Het lijkt erop dat het of onder de buitendeur is doorgekomen of dat de waterpomp niet of te laat is aangegaan.

Binnenkort de betonnen put binnen en buiten ook eens van expoxy voorzien, misschien is die wel verzadigd en trekt het daardoor naar binnen...?

Wel balen zeg, ik had de planning om vandaag de kabels verder weg te werken, kom je erachter dat je isolatiematten nat zijn. :(

Van de positieve kant, de behandelde muren zijn goed en het is gebeurd toen de ruimte nog niet klaar was. Dus relatief gemakkelijk op te lossen en geen schade, enkel een paar natte matjes isolatiewol. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

zo dat is balen zeg, hopen dat je het probleem vind!
Maar gelukkig beter nu dan wanneer alles afgewerkt is ;)

En ook positief dat de behandelde muren nog droog zijn  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jep

Quote from: Sjaak_Banaan on April 13, 2018, 21:52:33
Momenteel is het een grote t*ringzooi in de kelder, het podium is weer even open zodat ik wat extra kabels netter kan wegwerken, maar daarvoor moet alles aan de kant.
Hopelijk kan ik binnenkort mooie foto's maken zonder rotzooi en met gelegd tapijt.  :colgate:

Afgaande op de laatste foto mag het wel een t*ringzooi ;D zijn, maar het is al wel duidelijk te zien dat dit een prachtige ruimte gaat worden. Ik hoop dat je de vochtproblemen snel op kunt lossen. Laat de volgende foto's maar komen.  :pompom:

Succes verder!

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Sjaak_Banaan

Het is hier al lang stil, maar in onze kelder niet zo, we kijken weer volop films... :D
We zijn nog lang niet klaar, maar inmiddels zijn er toch weer wat stapjes gezet:



Hier was het even niet goed, onze pomp was niet aangeslagen en het was nat.... het podium en de isolatie moesten er even uit, maar inmiddels ligt alles weer.


De heropbouw:











Alle kabels zijn nu voorzien van bananaas, toch wel gemakkelijk wanneer je regelmatig alles moet verplaatsen.





Onze verlichting is gepimpt met een afstandsbediening, we kunnen de spotjes voor en achter apart bediening vanuit onze stoel.
Er is een wateralarm gekomen van Sygonix dat herrie maakt wanneer het nog eens mis gaat, dan zijn we er sneller bij (hopelijk voor niks gekocht!).
Ook heb ik klittenband gekocht om onze wandpanelen anders vast te zetten, eens kijken of dat gemakkelijk gaat dan onze huidige ophangconstructie. Wellicht ook te gebruiken voor diy-masking.
:)

=====================

Vandaag hebben we ook nog bezoek gehad in onze HT van forumlid PascalP, hij had zijn Marantz VP11S1 projector bij zich zodat we eens naar de verschillen konden kijken.
Ondanks de lage lichtopbrengst van, ik meen, 700 lumen, zette deze in normale lampmodes nog best een mooi plaatje neer op ons lage gain scherm.
Het was snel duidelijk dat de lichtopbrengst minder was dan onze Epson, maar het zwart was dan weer stukken beter.
Ook hebben we kort op een 1.0 gain scherm geprojecteerd, dat zag er al een stuk beter uit.

Pascal was het vrijwel direct eens dat er basstrapping of EQ nodig is in onze ruimte, tijdens 'Roger Waters - The Wall' galmde regelmatig flink op hoger volume.
De meeting was kort maar krachtig, maar voor ons beide wel leuk en leerzaam.

Wat nog wel grappig is om te melden, is dat wij elkaar blijkbaar al eens eerder hier thuis hebben ontmoet, zonder dat we dat in het begin in de gaten hadden.
In het verleden had ik namelijk was oude spelcomputer-meuk op tweakers aangeboden en deze heeft Pascal toen overgenomen.
Eenmaal in de keuken zei Pascal: 'Volgens mij ben ik hier al eens geweest.'... toen werd het langzaam duidelijk.  Wat is de wereld soms klein.... :P

Hopelijk binnenkort weer meer info, i.i.g. uit Pascal zijn kelder, daar zullen we volgende keer zitten.  :colgate:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Keurige ruimte die je hebt hoor, mag je echt wel trots op zijn!
Ook nogmaals bedankt voor je gastvrijheid, vond het ook zeer interessant en heb ook zeker ideeën opgedaan voor mijn eigen ruimte!

Fijn ook om mijn Marantz VP11S1 eens te testen in een 'echte' omgeving, deze zat al in de doos sinds ik hem gekocht heb, was ook zeker enthousiast over het plaatje wat eruit komt, zeker in deze niet-ideale omstandigheden met slecht 700lumen op een 135" scherm met lage gain. Denk dat als ik thuis op een 100-120" scherm met een gain van 1.0 of 1.1 ga projecteren er een nog mooier plaatje uitkomt  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

#397
Vandaag een 'nieuw' rack met de post gekregen, staat een stuk netter en stabieler. Bedankt Ralf!



Creaktiv Trend 1 Line 4 Level, helaas niet zwart, maar het verdwijnt straks toch achter het doek...  :happy:


Kan iemand nog vertellen wat het nut is om de draaiende voetjes te vervangen door spikes?
Deze zaten er namelijk wel bij, maar het ding staat nu al super stabiel...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

mooi rek, ziet er een stuk beter uit dan op de grond ;)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

H&C Hifi

Mooie racks, heb ik ook   :headbanging:

Spikes bij het rack in mijn optiek voornamelijk esthetisch  ;)