Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Quote from: Franky P. on May  2, 2017, 21:54:18
Tnx voor de tip wat de stof betreft. Ik heb de posts op AVS ook gelezen. Dus ik wilde al bijna gaan bestellen op Spandexworld. Toen kwam ik op het Britse AVforums ook e.e.a. tegen dat ook weer erg positief was over een vergelijkbare stof die Filmex heet. Ik heb die gast een mail gestuurd, nog geen antwoord.
Mijn schermgrootte heb ik nog niet definitief maar ik denk 2,50m breedte.
Ik heb een keer een partij profielen in wit voor een krat bier kunnen ophalen. Ik dacht, wellicht proberen die matzwart te spuiten.
Toen zag ik het bestaan van kant en klaar zwarte profielen zoals bij jou, maar viel me idd op dat die nog reflecteren.
Idee van die alsnog bestellen is juist dat ik er dan geen werk meer aan heb, maar die vlieger gaat dus niet op. Hmmz missch dan toch matzwart spuiten of beplakken.
Ik had er nog niet over gedacht om mijn eigen topic te openen, omdat ik veel spullen al heb en beslissingen al heb genomen, dus het wordt dan vooral het bouwen.
Maar misschien ook leuk!
Zal het eens laten bezinken.
Mooie begintekeningen ook, waar heb je die mee gemaakt?
Leuk iig om te volgen dit!

Naar het soort spandex, of Lycra heet het trouwens geloof ik, heb ik weinig research gedaan. Wij hebben geen zin gehad om in Canada stof te bestellen voor een experimenteel scherm. ;)
Via Eric van Ballegoie van Hardwareinfo kwam ik op het idee, hij had de stof van Stoffenshop EU, maar naar volgens de omschrijving op die website had het iets van glans... Daarom heb ik bij Glitterstof besteld, daar stond mat, dat leek mij beter.

Dit zijn de filmpjes van Hardwareinfo:












Als jij al witte profielen hebt zou ik ze gewoon mat zwart spuiten, dat is dan zo gepiept en misschien heb je dan minder reflecties.
Open maar gewoon een topic joh, dat is leuk en kan voor anderen ook inspirerend werken.

De tekeningen van boven en opzij zijn gemaakt in Adobe Illustrator, de 3D-tekeningen in SketchUp.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gijs82

Het is al een pagina terug, maar erg gaaf dat grote scherm!
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Sjaak_Banaan

#302
Quote from: Gijs82 on May  5, 2017, 13:33:50
Het is al een pagina terug, maar erg gaaf dat grote scherm!

:headbanging:

Vandaag best lang bezig geweest met de projector ophangen, niet echt een eenmansklus...
Deze heeft geen lens shift, dus het kwam zich best nauw.

Begonnen met een aanleg aan het plafond:

Daarna printjes gebruikt om de schroefgaten te positioneren, ook met een optie om ze te kunnen roteren, deed bleek gelukkig niet nodig, dus dat scheelde een hoop:

Het printje moet nog verwijderd worden, maar ik ben dan niet echt geduldig en wil dan direct testen. :P


Het waterpas hangen deden we aan de hand van de moertjes bovenop, de projector kon dus zakken door deze losser te draaien:

Voor een kluns die niet kan klussen vond ik het best goed.  :D

Vanaf nu hoeven we dus geen gebruik meer te maken van de keystone functie en de doos van de subwoofer waar deze eerst nog op stond. ;D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Je bent weer goed bezig! [emoji106] Een DIY-oplossing is niet eenvoudig en het is je gelukt :worship:

Keystone-correctie is slecht voor de beeldkwaliteit dus dat ga je zeker merken met je nieuwe scherm!

Veel kijkplezier [emoji106][emoji440]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Gijs82

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

MLCinema

Nee wat doe je nu! Zo komt de ruimte helemaal nooit af[emoji6]. Ziet er goed uit hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

#306
Quote from: HTip on May  6, 2017, 08:19:49
Je bent weer goed bezig! [emoji106] Een DIY-oplossing is niet eenvoudig en het is je gelukt :worship:

Keystone-correctie is slecht voor de beeldkwaliteit dus dat ga je zeker merken met je nieuwe scherm!

Veel kijkplezier [emoji106][emoji440]

Jeah, elders zag ik hoe keystone vervloekt werd, dus ik moest dit toch eens gaan proberen.
Ik had alleen geen zin om een dure beugel te kopen omdat de projector waarschijnlijk maar tijdelijk daar hangt.
Uiteindelijk zullen we een nieuw model projector kopen met lens shift en dan zullen we 'm waarschijnlijk liever onder de convectorput plaatsen (foto links):


Dan zou ik 'm netjes uit het zicht hebben en hoef ik ook niet op te letten dat ik mijn kop er niet aan stoot. ;)
De vraag is dan wel of dit goed over de zitplaatsen heen projecteert, maar dat is iets voor later.

We waren in ieder geval blij dat die vrijwel direct goed hing.  :D

Quote from: Gijs82 on May  6, 2017, 08:34:39
Mooie Oplossing, ziet er strak uit!  :clapping:

Thanks, ik was ook best trots op mezelf, nooit gedacht dat het in 1x goed ging. :P
Dat geeft weer vertrouwen voor de volgende klus.

Quote from: Kamidioblitz on May  6, 2017, 10:11:22
Nee wat doe je nu! Zo komt de ruimte helemaal nooit af[emoji6]. Ziet er goed uit hoor!

HAHAHA, dat zou je zeggen hè! Maar nu we weer een beetje bezig zijn krijgen we steeds meer zin om door te gaan.


Nu maar weer eerst genieten en kijken wat er beter kan... waarschijnlijk de verlichting van de ruimte zelf, want we zien steeds minder.  :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#307
Vandaag was het een mooie dag om de verfspuit tevoorschijn te halen, de eerste 6 zijn voorzien van een laagje zwart en staan te drogen. :)

Zou het kwaad kunnen om ze een nachtje buiten te laten staan?
Het is watergedragen verf...
Het meurt nogal, dus laat ze liever even buiten.  :D

Inmiddels heb ik ook spotjes geplaatst, dus er is weer voldoende licht in de kelder.
Hopelijk komt komende week de dimmer en afstandsbediening binnen om dat af te maken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Goed bezig! Mooie set WaveWeavers, zeker nu ze mooi zwart zijn gespoten :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

Quote from: HTip on June 19, 2017, 19:08:30
Goed bezig! Mooie set WaveWeavers, zeker nu ze mooi zwart zijn gespoten :thumbs-up:

Thanks, ze zien er zo een stuk beter uit dan het onbehandelde mdf.
In het donker zie je ze ook bijna niet meer staan, dat is straks wel prettig met film kijken.
Het vereiste de dag erna trouwens wel wat poetswerk om ze weer mooi te krijgen, de mussen hadden er 's ochtends lekker op gezeten en gescheten...   :crazy:

Vanacht trouwens weer de hele nacht doorgebracht in onze HT, alleen dan deze keer slapend. :P
Het scheelt wel een graad of 10 met de slaapkamer denk ik, heerlijk! :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Nonenone

Zeer mooi project! Altijd leuk om wat filmpjes te kunnen bekijken.

Sjaak_Banaan

Quote from: zeeman28 on June 23, 2017, 22:52:37
Zeer mooi project! Altijd leuk om wat filmpjes te kunnen bekijken.

Thanks :)
Voor de duidelijkheid, de filmpjes zijn niet van mij hè, maar van Eric van Hardwareinfo. ;)
Ik vond ze wel inspirerend, wij hebben het scherm op een zelfde manier zelf gemaakt en willen de wanden ook een soortgelijke afwerking geven met luidsprekerdoek.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#312
Afgelopen week hebben we een pot Sikkens Alphacryl Pure Mat SF RAL 9005 gekocht en de muren donker geverfd.
Voor een enkele laag op wit en een kale muur dekt deze best goed, niet perfect, maar dat hoeft in ons geval ook niet omdat wij later voor een andere afwerking gaan.

We waren niet tevreden met de zwartwaarden van ons beeld en hopen dit door het strooilicht te verminderen te verbeteren.

Ook de stopcontacten en schakelaars hebben we zwart gespoten.

Daarna zijn we met m'n zus en haar man ook aan de slag gegaan met het plakvelours van DC-Fix.
Het is prachtig spul, maar het vereist wel wat geduld om dit fatsoenlijk aan te brengen.
Het resultaat is erg mooi, op de foto's komt dat eigenlijk niet over, maar omdat het zo donker aan het worden is moeten we alles flitsen. ;)

Morgen begint Game of Thrones seizoen 7, dan willen we eigenlijk alles weer op z'n plaats hebben en testen of het beeld beter is.

Voor de zekerheid hebben we ook nog maar een nieuwe projectorlamp van Epson gekocht, aangezien we al over de 2000 uur zitten en hier wordt aangeraden deze bij 1000-1500 uur te vervangen...

Het was wederom een leerzame week voor ons, we hebben beide twee linkerhanden als het op klussen aankomt, maar gaan toch langzaam vooruit!  :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Je boekt toch gewoon voortgang[emoji4]. Ook pak je het grondig aan. Ik heb ook twee linkerhanden maar je komt al verder dan ik!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maikel_audionerd

#314
Ziet er machtig mooi uit, knap werk hoor. Volgens mij ga je heel blij zijn met je beeld als de beamer weer aan gaat, en daarna nog een keer met de nieuwe lamp  :popcorn:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

luuk123456

#315
Leuk man!  Ik ken het proces 😂
Ik ben ik alles behalve handig,  maar al doende leert men (soms).
Bij DC-FIX ga ik even een bestelling plaatsen,  dank!
Dat verschil zal enorm zijn denk ik.  Van witte naar donkere muren, plus een nieuwe lamp?
Dat moét je merken. ..

Ps. Mag ik vragen waar jij dat velours besteld hebt?
Plakfoliewebshop.nl gaat hem, na het lezen van wat recensies,  niet worden voor mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Jep

En ben je al klaar voor het nieuwe seizoen van GOT?  :pompom:

Wordt een mooie ruimte! Ik dacht dat je alle diffusers inmiddels zwart had gespoten, maar ik zie dat je er nog een paar voor de boeg hebt...

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Sjaak_Banaan

#317
Quote from: Kamidioblitz on July 16, 2017, 21:09:07
Je boekt toch gewoon voortgang[emoji4]. Ook pak je het grondig aan. Ik heb ook twee linkerhanden maar je komt al verder dan ik!

Af en toe krijgen we gelukkig wel hulp. ;)

Quote from: Maikel_audionerd on July 17, 2017, 14:18:27
Ziet er machtig mooi uit, knap werk hoor. Volgens mij ga je heel blij zijn met je beeld als de beamer weer aan gaat, en daarna nog een keer met de nieuwe lamp  :popcorn:

Thanks, gisteravond toch nog even een biertje in de rotzooi gedronken, even ons plakwerkje bewonderen. :)
Ik hoop echt dat het zwart beter is, dat moet bijna wel, want het is echt donker.
Eigenlijk wil ik nog ergens een luxmeter scoren zodat ik het verschil in licht met de oude en nieuwe lamp kan meten, dus nu nog even door met de oude lamp.

Quote from: luuk123456 on July 17, 2017, 14:30:14
Leuk man!  Ik ken het proces 😂
Ik ben ik alles behalve handig,  maar al doende leert men (soms).
Bij DC-FIX ga ik even een bestelling plaatsen,  dank!
Dat verschil zal enorm zijn denk ik.  Van witte naar donkere muren, plus een nieuwe lamp?
Dat moét je merken. ..

Ps. Mag ik vragen waar jij dat velours besteld hebt?
Plakfoliewebshop.nl gaat hem, na het lezen van wat recensies,  niet worden voor mij.

:)
Ik heb het velours bij www.kleurmijninterieur.nl besteld, gewoon even een mailtje sturen met wat je nodig hebt en een aangepaste offerte vragen.
Wij hebben best veel nodig, dus we hebben een nette korting gekregen.
Mocht je het eerst willen zien dan kun je ook eerst een staaltje laten opsturen.
Het zijn vriendelijke dames daar die meedenken, voor ons hadden ze niet genoeg op voorraad, maar het eerste deel is toch kostenloos verzonden, dat vonden wij erg netjes.
Ze hebben ook advies gegeven om eerst om mdf te gronden zodat het beter hecht.

Quote from: Jep on July 17, 2017, 15:08:08
En ben je al klaar voor het nieuwe seizoen van GOT?  :pompom:

Wordt een mooie ruimte! Ik dacht dat je alle diffusers inmiddels zwart had gespoten, maar ik zie dat je er nog een paar voor de boeg hebt...

Jep.

Thanks, onze afwerking is niet zo straks als bij jou, maar wij zijn voorlopig content. :)
We hebben inderdaad pas de helft gespoten... het stoorde mij gisteren wel toen ik deze terugzette voor de zwarte muur.
Wegens tijdgebrek voor GoT doen we het nu zo.

Vanavond alles terugzetten en hopen dat Ziggo meewerkt met On Demand.... onze Samsung TV met Ci+ 1.3 module werkt niet meer en Ziggo werkt daar al niet echt aan mee, die smeren liever een Horzion box aan.   >:(
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

luuk123456

#318
Dank voor de info heer banaan!

Voordat je grote sommen geld gaat overmaken naar kleurmijninterieur is het misschien verstandig om eerst wat ervaringen van anderen te lezen.  Ook hier lees ik tientallen verhalen van 'gedupeerden'.
Tot nu toe ben jij zo te lezen erg tevreden,  maar ik denk ik laat het je even weten. ...

Zonde dat ze het door jou gebruikte materiaal niet gewoon bij een doehetzelf zaak hebben. 
Weet je tenminste zeker wat je hebt,  dát je het hebt en waar je naartoe kan wanneer je niet tevreden bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Sjaak_Banaan

Quote from: luuk123456 on July 18, 2017, 13:04:00
Dank voor de info heer banaan!

Voordat je grote sommen geld gaat overmaken naar kleurmijninterieur is het misschien verstandig om eerst wat ervaringen van anderen te lezen.  Ook hier lees ik tientallen verhalen van 'gedupeerden'.
Tot nu toe ben jij zo te lezen erg tevreden,  maar ik denk ik laat het je even weten. ...

Zonde dat ze het door jou gebruikte materiaal niet gewoon bij een doehetzelf zaak hebben. 
Weet je tenminste zeker wat je hebt,  dát je het hebt en waar je naartoe kan wanneer je niet tevreden bent.

Volgens mij zit die winkel gewoon in Eindhoven, dus als het nodig is kunnen we daar de tent verbouwen. :P
Ik moet wel nog geduld hebben voor de 2e helft van mijn bestelling, maar dat wist ik voordat ik betaalde.

Volgens mij heeft Hornbach het spul trouwens ook, alleen dan maar stukken van max 45 cm breed...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Ziet er weer goed uit! Het verschil tussen een lichte en een donkere muur is echt groot als het gaat om zwartwaarden en het contrast. Maar dat wist je al, want anders deed je dit niet ;) En maak je geen zorgen over de voortgang. Jij bepaalt je eigen tempo. ik ben in totaal bijna 3,5 jaar :o bezig geweest, en nog niet klaar.... :-X

Mijn plakvelours heb ik bij GTDesign en hobbyhuis vandaan. De laatste heeft ook rollen van 5m. Breedte was 45cm, dus ik moest creatief worden met grotere oppervlakken. Voordeel is wel dat dit makkelijker handelbaar is dan bredere stroken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

Quote from: HTip on July 18, 2017, 16:56:05
Ziet er weer goed uit! Het verschil tussen een lichte en een donkere muur is echt groot als het gaat om zwartwaarden en het contrast. Maar dat wist je al, want anders deed je dit niet ;) En maak je geen zorgen over de voortgang. Jij bepaalt je eigen tempo. ik ben in totaal bijna 3,5 jaar :o bezig geweest, en nog niet klaar.... :-X

Mijn plakvelours heb ik bij GTDesign en hobbyhuis vandaan. De laatste heeft ook rollen van 5m. Breedte was 45cm, dus ik moest creatief worden met grotere oppervlakken. Voordeel is wel dat dit makkelijker handelbaar is dan bredere stroken.

Inderdaad, je wordt nu ook meer in de film gezogen omdat je niet meer wordt afgeleid door glanzende muren, koof etc.

Wij hebben voornamelijk 90x500 cm rollen besteld, voor de koof zagen we eerst het overbodige stuk af zodat het gemakkelijker aan te brengen is (we hebben maar 75 cm nodig), vervolgens vouwen we de flap mooi om de koof heen en dan ziet alles er strak uit.

Zojuist nog met rood plakvilt een bescheiden tweede kleurtint aangebracht diep in de koof, deze zie je eigenlijk niet, maar zodra de lamp aangaat ziet het wel leuker uit dan alleen maar zwart, dan komt het rood van het tapijt achter ook nog ergens terug. :)

Hopelijk kan ons zwart nog wel zwarter met een andere projector, want als het compleet donker is, zie je nog steeds het scherm hangen.
Maar wat ik zoal lees is dat bijvoorbeeld bij JVC al een heel stuk beter t.o.v. onze oude Epson.

Net heb ik een polarisatiefilter van mijn digitale camera voor de lens gehouden en dat scheelt ook echt enorm in zwartwaarden, maar helaas ook te veel in helderheid....
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Jep

Quote from: Sjaak_Banaan on July 20, 2017, 14:41:58

Net heb ik een polarisatiefilter van mijn digitale camera voor de lens gehouden en dat scheelt ook echt enorm in zwartwaarden, maar helaas ook te veel in helderheid....


Een polarisatiefilter toepassen lijkt mij niet de juiste manier om zwart te verbeteren. Probeer het eens met een ND filter. Het blijft wel een compromis tussen helderheid en zwartwaarden.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

HTip

JVC-projectoren staan bekend om de uitstekende zwartwaarden en contrastratio, zonder dynamische iris. Daarom heb ik al jaren een JVC. Ze zijn misschien iets duurder dan een Epson, maar de meerprijs absoluut waard. In de hogere regionen vind ik ze zelfs beter dan de Sony's.

Je weet in ieder geval niet wat je meemaakt als je een JVC voor het eerst ziet. En de laatste generatie heeft bovendien ook nog eens een sterke lichtbron, waardoor je een beetje strooilicht niet meer zo'n grote invloed heeft. Ik heb de iris op -9 staan, anders had ik teveel licht ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

W.Otter

mooie ruimte zeg! is het niet wat hard met én tegels én baksteen? hoe dan ook een mooie ruimte, genieten!

p.s. die afvoer uit je plafond kan echt niet ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF