Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

ziet er goed uit sjaak
mooie oplossing ook met die haken  :thumbs-up:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

HTip

Krijg een beetje een deja vu nu ik jouw plafond zie. De metalen latten hebben wij ook gebruikt, alleen het ophangsysteem was met een soort klemmen. Het was een heel precies werkje maar met een laserwaterpas, een meetlint en wat geduld is het net zoals jij helemaal gelukt. Enige verschil met mij is dat bij mij de latten niet zichtbaar zijn.

Goed gedaan in 2,5 uur. Ik heb er iets langer over gedaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

Quote from: Witalik on October  6, 2016, 02:19:06
Worden mooie vorderingen gemaakt hier  :clapping: 

Jup, we zijn er zeer blij mee, het gaat hier niet altijd snel, maar het krijgt wel steeds meer vorm. :D

Quote from: luuk123456 on October  6, 2016, 08:26:49
Persoonlijk zou ik het tapijt in de ruimte echt (lees: fel) rood willen hebben voor die typische 'bioscoop feel'.
Bij het podium zou je eventueel Bordeaux rood kunnen kiezen als je bang bent voor reflecties en/of contrast verlies....
Dit alles natuurlijk i.m.h.o

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk


Voorin willen we een donker/grijs achtig carpet, ik denk dat rood daar anders te veel in het oog springt. Achterin zal het niet veel uitmaken, dat ligt achter de zitplaatsen, reflecties daarvan zullen niet opvallen denk ik. Maar het is moeilijk in te schatten hoe het in onze ruimte wordt, aangezien de verlichting er nog niet in zit. Binnenkort nog maar een keer in de winkels gaan kijken en de knoop doorhakken, misschien hebben ze iets wat tussen de twee staaltjes in zit, dan spelen we op safe.

Quote from: flakkees on October  6, 2016, 18:47:49
ziet er goed uit sjaak
mooie oplossing ook met die haken  :thumbs-up:

Thanks! Vooral met die haken zijn we erg blij, nu hebben we net wat meer ruimte boven ons. :D

Quote from: HTip on October  6, 2016, 22:12:50
Krijg een beetje een deja vu nu ik jouw plafond zie. De metalen latten hebben wij ook gebruikt, alleen het ophangsysteem was met een soort klemmen. Het was een heel precies werkje maar met een laserwaterpas, een meetlint en wat geduld is het net zoals jij helemaal gelukt. Enige verschil met mij is dat bij mij de latten niet zichtbaar zijn.

Goed gedaan in 2,5 uur. Ik heb er iets langer over gedaan ;)

Dit waren oorspronkelijk ook die snelophangers die je al klemmend op hoogte kon stellen.
Wij hebben er gewoon 1 pin uitgenomen, daarvan het eerste haakje dicht geknepen zodat daar een schroef in kon, daarna een stuk 90 graden gebogen zodat die mooi aansluit onder het plafond. Aan de onderkant hebben we een nieuw haakje gebogen en het overige stuk afgeknipt. Flink ingekort dus.

Jouw plafondtegels hebben we ook opgezocht, die waren zeker wel mooi(er), maar ook een heel stuk duurder, vandaar onze keus voor Rockfon. Hopelijk vallen die latten straks niet te veel op, ik zag namelijk wel dat ze glanzend zwart zijn, dus reflecties zullen zichtbaar zijn...

Ja, die 2,5 uur was ongelofelijk snel, het was zelfs inclusief de koffiepauze. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#178
Een kleine update:

We zijn begonnen aan het 'podium' waarop de apparatuur en mijn werkplek komen te staan.


Komend weekend nog even langs bij de tapijtboer om een laatste optie te bekijken en dan de knoop doorhakken.
Uiteindelijk gaan we met Luuk zijn mening mee, dat fel rood het mooiste wordt in onze donkere ruimte.

Een deel van het mdf zit ook al in de Alabastine mdf-grondverf, de verkoper van het plakvelours raadde dit aan.

Heeft iemand ervaring met het beplakken van enkel stof- en vetvrij gemaakt mdf?
Mij lijkt het eigenlijk prima te doen, het voelt namelijk gladder aan dan het gegronde stuk...
Wat denken jullie, de rest ook gronden of gewoon beplakken?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Onze plinten zijn van groen MDF en het plakken van het vilt ging op zich best goed, maar je moet het echt goed aandrukken en onder druk laten drogen. Primer is altijd beter.

Voor de koof geldt hetzelfde. Is wel van gewoon MDF gemaakt, maar geen verschil in behandeling. Ook nog andere houten elementen beplakt en het ging eigenlijk allemaal goed.

Tapijt hebben we op zowel MDF (achterwand) als OSB (vloer) gelijmd met professionele tapijtlijm. Dat laat nooit meer los ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Gijs82

Als je het maar niet om de hoek hoeft te plakken. Dat ging bij mijn vorige thuisbioscoop niet goed bij het diy projectiescherm. Ging telkens los.

Opzich is gronden zo gedaan toch...

Trouwens mooi om weer vorderingen te zien  ;D!
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Maikel_audionerd

Ik zou t ook eerst gronden en daarna beplakken. Hoef je daar niet meer naar om te kijken.
Mooi om te zien dat er weer vorderingen zijn. Succes met klussen  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Sjaak_Banaan

Quote from: HTip on October 19, 2016, 20:42:50
Onze plinten zijn van groen MDF en het plakken van het vilt ging op zich best goed, maar je moet het echt goed aandrukken en onder druk laten drogen. Primer is altijd beter.

Voor de koof geldt hetzelfde. Is wel van gewoon MDF gemaakt, maar geen verschil in behandeling. Ook nog andere houten elementen beplakt en het ging eigenlijk allemaal goed.

Tapijt hebben we op zowel MDF (achterwand) als OSB (vloer) gelijmd met professionele tapijtlijm. Dat laat nooit meer los ;)

Zelf heb ik het idee dat het gegronde stuk ruwer is dan niet gegrond mdf, vandaar de vraag, mij lijkt een gladder oppervlak beter voor de hechting.
Misschien nog een tweede laag aanbrengen na licht tussenschuren?

We overwegen hier om het tapijt niet te verlijmen maar het los te leggen, eventueel met latten aan de randen of dubbelzijdige tape, dat was volgens de verkoper ook goed te doen en scheelt zo'n 100 euro lijm. :)
Aangezien mijn werkplek en apparatuur er ook op komen te staan, wat wel wat weegt, denk ik niet dat het tapijt ergens heen gaat.
Als we de wanden achter gaan bekleden, dan zullen die inderdaad wel gelijmd worden.

Ergens in jouw topic meen ik ook een foto gezien te hebben van een vernuftige 'constructie' hoe jullie het tapijt op z'n plek hielden tijdens het drogen van de lijm.
Helaas heb ik dat niet meer teruggevonden.
De verkoper zei namelijk dat je het wel een half uur aan mocht drukken met de hand... :P

Quote from: Gijs82 on October 19, 2016, 23:33:09
Als je het maar niet om de hoek hoeft te plakken. Dat ging bij mijn vorige thuisbioscoop niet goed bij het diy projectiescherm. Ging telkens los.

Opzich is gronden zo gedaan toch...

Trouwens mooi om weer vorderingen te zien  ;D!

Wij gaan het wel om een hoek plakken, namelijk de opstaande rand van de koof.
Als we die zouden schilderen, dan hadden we er een plint op gemaakt, maar nu denk ik dat we het plakvelours er gewoon omheen trekken.
Wat voor ons een optie zou kunnen zijn, is om met een tacker de rand boven vast nieten, die is toch uit het zicht en dan zal het niet meer loslaten lijkt me.

Het gronden is in principe ook zo gedaan, maar ik vroeg me af of dat wel echt de beste hechting biedt...

Quote from: Maikel_audionerd on October 20, 2016, 02:18:55
Ik zou t ook eerst gronden en daarna beplakken. Hoef je daar niet meer naar om te kijken.
Mooi om te zien dat er weer vorderingen zijn. Succes met klussen  :thumbs-up:

Oké, iedereen lijkt wel voor eerst gronden te gaan, misschien had ik het dan toch fout. :P

Het beplakken gaan we wel iets later doen, ik wil eerst weten hoe de wanden worden afgewerkt.
Het zou jammer zijn wanneer we gaan stuiven dat alles vies wordt. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

Nu met 19 mm osb-platen erop:



Op sommige plekken moet er nog een stukje karton onder het frame omdat de vloer of het hout niet 100% recht is, daarna vullen met acoustifit en dicht schroeven.
Morgen de laatste optie tapijt bekijken en dan maar rap bestellen.

Iemand nog suggesties hoe de ls-kabels er het gemakkelijkste in gelegd kunnen worden?
We denken zelf aan flexibele pvc buizen van 19mm, die via de gaten links en rechts uit het podium laten komen + daar waar de receiver staat.

Is iedere kabel een aparte buis geven overdreven of wel aan te raden zodat ze elkaar niet storen?
Het wordt Canare 4S8 kabel, het stuk wat ik laatst gekocht heb bevalt wel, dus ik doe het ook met de rest.

Het krijgt i.i.g. steeds meer vorm, dat is wel leuk! :D

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Ik zal even kijken of ik de foto kan vinden van het lijmen. Tevens heb ik op aanraden van en samen met de lokale houthandel een oplossing bedacht voor de kabels en de toegankelijkheid ervan. Zal ik ook even opzoeken. Rondom een ruimte van 10cm gelaten waar de kabels in liggen, stroom- en signaalkabel gescheiden door een zelfbouwklosje.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Lang leve mijn inhoudsopgave. Ik had het in 10 seconden gevonden ;D

Achterwand bekleden is met 3 stukken gedaan ivm gewicht. Er kwam toch pilaren op de naden, dus die waren daarna niet meer zichtbaar. Zie deze link op pag. 42: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1224736#msg1224736

De kabelgoten staan 2 pagina's verder en ook het bekleden van het podium. Lijmen was een must om het tapijt ook over de rand goed te laten aansluiten. Zie deze link: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1227692#msg1227692
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even verder gezocht en ik toen vond ik de "vernuftige" constructie voor het op zijn plaats houden van het tapijt. Dat was bij de zij-elementen van het voorpodium. Zware stenen, 2 balken en hele goede lijmklemmen en een dosis geduld, want een half uur durfden wij niet aan ;)

Hier de link op pag. 78: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1328626#msg1328626

En ook nog het grote podium: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1343130#msg1343130
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

Thanks!
Ik heb net vluchtig je replies gekeken, maar de foto die ik eigenlijk zocht zit daar volgens mij ook niet tussen.
Ik meende ooit iets gezien te hebben van hoe je die drie grote vlakken geplakt had en op hun plaatst hield met een soort harken o.i.d. Morgen zal ik nog maar eens iets beter kijken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Dat was volgens mij bij het monteren van de deurkozijnen en koof voor het gordijn. Noemen ze in België "3e hand" ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

Hehe, zeker bruikbare info Philip, maar niet wat ik in mijn hoofd had.  :P
Misschien vergis ik mij wel hoor, maar ik meende nog ergens iets gezien te hebben van die drie rode stukken tapijt aan de achterwand monteren en 'iets' wat deze tijdens het drogen op hun plaats hield.

Wat betreft de kabels, die ruimtes links en rechts heb ik ook vrijgehouden, dat is handig, maar ik moet ook naar het midden van het podium, daar zal de apparatuur komen te staan.
Vandaar dat die flexibele buizen ons wel handig lijken.

Begrijp ik het goed dat bij jou de signaalkabels gewoon bij elkaar liggen en de netkabels er ietsjes van verwijderd liggen of heb jij alles gescheiden?
Wat ik me afvraag is of ik de signaalkabels bij elkaar kan leggen in 1 dikkere buis, of dat het beter is om ze apart te leggen in losse buizen, ik weet niet of ze voldoende zijn afgeschermd en of ik daar later iets van ga merken.
In de plint zou ik ze met stukjes hout gescheiden kunnen houden van elkaar.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Ik heb nog eens goed gegraven in mijn topic en geheugen ;), maar niets kunnen vinden wat jij bedoelt. De lijm was zo goed dat het tapijt goed bleef zitten. De pilaren dekken de naden af en die hebben we redelijk kort daarna gemonteerd, maar ook weer verwijderd toen we de volgende dag het tapijt op de vloer legden.

Idealiter kruisen netkabels en signaalkabels elkaar in een hoek van 90 graden, maar dat is gewoon niet mogelijk bij mij. Heb er wel voor gezorgd dat de kabels elkaar nergens raken middels houten klosjes.

Wat de flexibele buis betreft, heb ik niet gedaan vanwege de dikte en hoeveelheid van kabels op sommige plekken. De ruimte rondom is zo gemaakt dat ik overal met mijn kabel naartoe kan. Via de pilaren gaan ze naar het plafond. En mijn apparatuur staat rechtsachter in de hoek, maar de stroomkabel naar de PPP komt linksachter de HT binnen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Flexibele buis niet doen. In iedergeval niet die ribbelbuis. Daar krijg je nooit meer iets uit als ie in een bocht ligt, trekt de kabel daarin vast. En iets nieuws er doorheen is ook een drama als je het oude er toch uitkrijgt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Mooie vorderingen.

Heb je het podium opgevuld met wol of demping?

Sjaak_Banaan

#195
Quote from: HTip on October 21, 2016, 21:31:50
Ik heb nog eens goed gegraven in mijn topic en geheugen ;), maar niets kunnen vinden wat jij bedoelt. De lijm was zo goed dat het tapijt goed bleef zitten. De pilaren dekken de naden af en die hebben we redelijk kort daarna gemonteerd, maar ook weer verwijderd toen we de volgende dag het tapijt op de vloer legden.

Idealiter kruisen netkabels en signaalkabels elkaar in een hoek van 90 graden, maar dat is gewoon niet mogelijk bij mij. Heb er wel voor gezorgd dat de kabels elkaar nergens raken middels houten klosjes.

Wat de flexibele buis betreft, heb ik niet gedaan vanwege de dikte en hoeveelheid van kabels op sommige plekken. De ruimte rondom is zo gemaakt dat ik overal met mijn kabel naartoe kan. Via de pilaren gaan ze naar het plafond. En mijn apparatuur staat rechtsachter in de hoek, maar de stroomkabel naar de PPP komt linksachter de HT binnen.

Hehe, jouw topic is ook zo mega groot...
Misschien heb ik het dan toch elders gezien, ik heb behoorlijk veel gelezen afgelopen jaar. :P

Die houten klosjes zijn wel slim, zoiets had ik ook in gedachten.

Quote from: RalphH on October 21, 2016, 21:56:53
Flexibele buis niet doen. In iedergeval niet die ribbelbuis. Daar krijg je nooit meer iets uit als ie in een bocht ligt, trekt de kabel daarin vast. En iets nieuws er doorheen is ook een drama als je het oude er toch uitkrijgt.

Hoi RalphH, ook bij die iets dikkere buizen?
Flinke bochten zullen het niet worden, 1 omhoog, midden door het podium richting apparatuur en 1 eventueel naar de voorkant van het podium, hoewel ik ze ook los zou kunnen leggen in de loze ruimte links en rechts naast het podium.

Ik zou natuurlijk ook gewone buizen met een buigveer kunnen gebruiken, zoals ik het van jou begrijp is dat een veiligere keuze.

Quote from: denoontje on October 21, 2016, 22:34:06
Mooie vorderingen.

Heb je het podium opgevuld met wol of demping?

Nog niet, had ik vandaag willen doen, maar helaas geen tijd gehad.
Morgen waarschijnlijk ook niet omdat we naar de Home Cinema Happening gaan, projectoren en schermen kijken. :)
Er komt in ieder geval Knauf Acoustifit in, daar heb ik nog een paar pakken van staan.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Quote from: Sjaak_Banaan on October 21, 2016, 23:38:23
Hoi RalphH, ook bij die iets dikkere buizen?
Flinke bochten zullen het niet worden, 1 omhoog, midden door het podium richting apparatuur en 1 eventueel naar de voorkant van het podium, hoewel ik ze ook los zou kunnen leggen in de loze ruimte links en rechts naast het podium.

Persoonlijk zou ik van die grijze afvoerbuis pakken, dan heb je zeker ruimte zat. Ik heb hier ook e.e.a. in de holle wand liggen met flexibele buis. Zit o.a. een netwerkkabel doorheen, maar door de bochten (ook flauw) trekt de kabel zich vast in de buis als je deze nog door/terug wil trekken. En kabel doorvoer is lastig vanwege de ribbels aan de binnenkant, een buigveer komt daar ook op vast te zitten. Ik zou dus minimaal gladde en starre buis gebruiken.

Verder moet ik zeggen dat je nog steeds lekker bezig bent! :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjaak_Banaan

#197
Quote from: RalphH on October 23, 2016, 11:53:51
Persoonlijk zou ik van die grijze afvoerbuis pakken, dan heb je zeker ruimte zat. Ik heb hier ook e.e.a. in de holle wand liggen met flexibele buis. Zit o.a. een netwerkkabel doorheen, maar door de bochten (ook flauw) trekt de kabel zich vast in de buis als je deze nog door/terug wil trekken. En kabel doorvoer is lastig vanwege de ribbels aan de binnenkant, een buigveer komt daar ook op vast te zitten. Ik zou dus minimaal gladde en starre buis gebruiken.

Verder moet ik zeggen dat je nog steeds lekker bezig bent! :thumbs-up:

We zullen het later nog eens goed bekijken Ralph, het heeft voor nu nog geen haast.

Eerst leggen we het tapijt erop en gaan we voor de eerste meting.
Als het goed is komt dit vrijdag binnen, het is dit tapijt geworden:


Jimmy New // Rood (frisee) van Tapijtcentrum Nederland. Het is lastig te fotograferen omdat het zo'n klein stukje is, maar zo hebben jullie een idee :P


Zojuist hebben we het podium opgevuld met Acoustifit:

Het vullen was zo gepiept, de platen liggen inmiddels ook weer op z'n plaats, dus nu is het wachten op tapijt. :)


Afgelopen zaterdag zijn we ook nog naar de Home Cinema Happening geweest, hoewel eigenlijk alles wel mooi was, waren we aangenaam verrast door de Epson TW-9300, die houden we dus in de gaten.
Ook hebben we het verschil kunnen zien tussen een 240 cm en 260 cm scherm, die 20 cm extra is toch best wel een groot verschil, dus waarschijnlijk gaan we daar voor.
Het wordt wel krap wanneer de RF-83's iets uit de hoeken moeten worden geplaatst, het zal niet veel meer dan 0,5 m van de muren zijn, maar dat lijkt me wel voldoende.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#198
Zojuist hebben we het tapijt opgehaald, helaas waren ze vergeten om de spanlatten erbij te bestellen, deze laten dus nog op zich wachten.
Voor nu kunnen we in ieder geval wel het tapijt los leggen zodat dit mee wordt genomen in de eerste meting.

De kleur rood is lekker fel, dat is straks mooi tegen de donkere muren en vloer. De driezit staat ook weer even op z'n plaats.


De eerste meting gaat woensdag plaatsvinden, hiervoor dienen we wel zelf luidsprekers in de kelder te plaatsen.
Om het maar meteen goed te doen hebben we besloten om de sub hier ook bij te zetten.
Dat was niet direct nodig, want de Klipschen gaan ook al behoorlijk diep, maar voor een compleet plaatje heb ik 'm er graag bij.


Pfff, het was wel even zweten om 'm terug in de doos te krijgen, gelukkig heb ik een sterke vriendin die 'm mee aanpakt.
Het is in totaal toch 86,4 KG volgens de verpakking, dat belooft wat voor morgen wanneer we de trap af moeten.  :o
Als het hier lang stil blijft weten jullie wat er is gebeurd... :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Zo, dat zijn grote stappen! Voor de eerste meting hoef je niet alle speakers in de ruimte te hebben. Mijn eerste meting gebeurde met een PA-versterker met ingebouwde versterker (leek een beetje op een gitaarversterker) met 100 dB roze ruis. De RT60 was hiermee prima te bepalen. De laatste meting is in de compleet ingerichte ruimte gebeurd, maar het signaal was slechts stereo.

Succes met de test woensdag. Spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive