Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Rowij zegt mij niets, ik zal ze straks eens opzoeken, maar ik verwacht dat de prijs wel overeen zal komen met de eerdere offerte.

Die small sleeves (MDPC-X) komen van HighFlow, daar kun je ze voor één euro per meter afnemen, ze versturen ook per brievenpost, dus het kan best goedkoop. :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#126
Whaha, het is eindelijk weer droog in kelder, dus meteen aan de slag met Kelder Epoxy van Aquaplan.


Dat spul meurt echt enorm, hopelijk is morgen de walm weer wat minder zodat ik het voort kan zetten zonder high te worden. ;)
Flink ventileren nu....
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gijs82

Hopelijk geen vocht meer in de ruimte!

Dacht dat ik een grote kelder ruimte had  :clapping:, echt mooi groot hoor!
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Shoalinmonk

Gaat vast goed komen, je gaat het winnen van het vochtprobleem!
Heel veel succes.

Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

flakkees

mooie ruimte sjaak
ik ga dit even met plezier volgen want dit word een toppertje 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Sjaak_Banaan

#130
Ik moet zeggen dat ik wel vertrouwen heb in dat spul.
Gisteren een tweede laag aangebracht aan de rechterkant en je kon direct merken dat zuigende werking van de muur zo goed als weg was, het is nu ook echt dekkend en alle 'poriën' zijn dicht en het voelt compleet anders.

Het ziet er eigenlijk ook nog helemaal niet zo verkeerd uit, maar ja, straks toch maar netjes strak en donker afwerken. ;)

De volgende ronde ga ik de kleine stukjes ook maar meenemen, dat was nu een beetje lastig met zo'n grote blokkwast en om eerlijk te zijn, na 3-4 uur in die walm is de zin wel een beetje op.

Vandaag weer flink ventileren en morgen weer een laag aan de andere kant aanbrengen.
Met die geducttapete horren schiet dat ventileren in ieder geval wel op. :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Die foto's brengen herinneringen boven :D Je moet echt goed ventileren (ook tijdens het aanbrengen), maar het resultaat is er dan ook naar. Jouw rechtermuur ziet precies uit als onze muur achter de projectiewand. Goed gedaan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

#132
Vanmiddag hebben we samen de projectiewand behandeld, helaas met nogal wat vertraging waardoor we een mooie middag kwijt waren, 1 van de geleverd emmers epoxy-hars was over datum en troebel. Deze hebben we dus in Venlo moeten ruilen + nog 1 extra emmer besteld omdat we anders niet genoeg hebben.

De HT-ruimte is nu 3/4 waterdicht, de achterzijde ligt aan het terras, daar loopt het water naar het gazon, dus daar ben ik niet zo bang voor vocht.
Afhankelijk of we nog iets overhouden gaan we die ook nog instrijken.

De volgende stap worden de spotjes en het isoleren en dichten van de koof. Daarna direct het systeemplafond erin en de eerste meting verrichten.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MLCinema

Mooie vorderingen gemaakt! Ook goed dat je het nu gelijk op deze manier aanpakt. Wat dat betreft was de overlast op het juiste moment.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sjaak_Banaan

#134
Afgelopen dagen eindelijk weer wat vooruitgang kunnen boeken samen met mijn vader, die is ietjes handiger dan ik...
Het zijn eigenlijk allemaal kleine rotklusjes geweest, dus heel spannend zijn de foto's niet, maar ja, moet toch af en toe updaten hè ;)

We zijn begonnen met het aftimmeren van de draagbalk, aangezien deze niet 100% recht lag, hebben we veel werk gehad dit te corrigeren met hout.
Linksboven zie een stukje buis, dat wordt de extra groep voor het geluid, deze hebben we aan de binnenzijde van de koof verwerkt.

Ook de bekabeling van de spotjes zit erin, aangezien er een systeemplafond komt hebben we besloten ze simpelweg aan het plafond te duckttapen, dat kost ook nog eens minder ruimte dan netjes in buizen wegwerken.  :colgate:
Daarna ben ik begonnen met het vullen van de koof met Knauf Acoustifit, een mondkapje en veiligheidsbril zijn daarbij wel aan te bevelen.


Vanochtend hebben we ook een rolluik laten plaatsen in het keldergat, toch een extra stukje isolatie én veiligheid. :)


Voor vanavond hebben we in de planning wat latten te plaatsen waaraan we het systeemplafond kunnen gaan ophangen,
Daarmee hopen we volgende week aan de slag te kunnen, maar daarvoor zijn we afhankelijk van anderen.
We kunnen dan ook eindelijk de koof gaan afsluiten met 9mm MDF-platen en het podiumpje bouwen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gijs82

Goed bezig, inmiddels weer opgeschoten?

En hem je nog weer water gezien, of is je lekkage probleem wel verholpen?
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Sjaak_Banaan

:)

We zijn wel wat opgeschoten, maar het zijn allemaal van die kleine rot dingetjes die eigenlijk niet noemenswaardig zijn, maar wel veel tijd kosten, denk aan vervelende hoekjes, leidingen etc...
Hopelijk kunnen we morgenavond weer wat doen zodat er meer zichtbaar resultaat is.

Naar verwachting is het vochtprobleem nu opgelost, zo niet, dan ga ik de koekoek voorzien van een afdak en buiten aan de slag.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Hoop voor je dat je vochtprobleem inderdaad is opgelost. En wat de kleine klusjes betreft, die moeten ook gedaan worden ter voorbereiding op een soepele bouw. Volhouden is het enige wat je kan doen.
Succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

#138
Volhouden doen we wel hoor, het begint nu ook steeds meer te ijveren nu we zichtbare resultaten behalen.  :colgate:


Om een idee te geven van die kleine rot klusjes waar o.a. uitsparingen gemaakt moesten worden:

Foto 1 is de convectorput met leidingen die in de weg zitten, het onderste stukje buis blijft zichtbaar, door de beperkte hoogte van de ruimte kon de koof niet verder omlaag.

Foto 2 zijn verwarmingsbuizen welke niet beter omgeleid konden worden, dit ene stukje blijft zichtbaar, maar wordt in dezelfde kleur als de achtergrond gespoten zodat het straks niet opvalt.

Foto 3 is van de regeninstallatie, die moet ook blijven, maar moet los staan van de koof.

Foto 4 is de pilaar die onze draagbalk ondersteund, hier komt later nog een mdf zuil omheen, maar moest net zoals de ramen uitgespaard worden. De ramen wil ik dadelijk nog kunnen openen, dus ook hier is e.e.a. aangepast.

Foto 5 is deel 2 van de regeninstallatie en de extra groep, het zijn allemaal kleine frot-hoekjes die de boel een beetje ophouden.

Foto 6 is om een beeld te krijgen hoe het zal worden zodra het gesloten is. We gaan hier nog een mooie plint opzetten van zo'n 6 cm.


Hopelijk nog 1 a 2 avonden en dan is de koof dicht en kunnen we aan het podium of systeemplafond beginnen (afhankelijk van de hulp die ik krijg).
Langzaam aan leer ik wel wat, maar merk dat ik nog steeds twee linker handen heb wanneer het klussen betreft ;)


Na het zien van 'Project Cinema' van Gé twijfelen we of wij de koof ook rood gaan maken i.p.v. antraciet.
Rood heeft wel iets meer bioscoop-look en dan zie je ook meer van het werk dat erin is gestoken, misschien valt die in antraciet helemaal niet meer op onder een zwart systeemplafond... :P

Heeft iemand trouwens een idee welke (ral-?) kleuren er gebruikt worden in bioscopen? Of zijn daar geen standaarden voor?

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sjaak_Banaan

#139
Even voor het beeld, eigenlijk is rood ook best wel mooi:

Wat vinden jullie? Het rode podium onder de center gaat trouwens weg...

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

martien


HTip

Vind het rood mooi staan, vanwege inderdaad het bioscoopgevoel. Echter ik heb bewust voor een donkere voorkant gekozen voor het optimale beeld. Zwart (vilt, fluweel, tapijt) geeft de minste lichtreflectie en het meeste contrast. In het begin waren zelfs mijn speakers zwart, ook om zo weinig mogelijk verstoring van het beeld te krijgen.

De achterkant is waar ik rood als dominante kleur heb toegepast met zwarte accenten om de balans met de voorkant te behouden. Maar het is natuurlijk allemaal erg smaakgevoelig.

Ik denk overigens dat de gele conussen ook een storend element kunnen zijn als de ruimte helemaal donker is, maar dat kan ook helemaal anders uitvallen als de conussen geen licht reflecteren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

Quote from: martien on September 16, 2016, 20:46:47
Xtz 3x12 op de voorgrond?

Geen idee waar die komt te staan, maar met een groot scherm wordt het lastig deze vooraan te plaatsen denk ik, tenzij we 'm om z'n kant leggen. Dat gaan we t.z.t. bekijken.

@HTip, we hebben nog helemaal geen ervaring met projectoren, dus we weten ook niet hoeveel licht er buiten het scherm valt en reflecties kan veroorzaken. We zouden rood kunnen proberen en in het ergste geval overschilderen naar antraciet.

Als we het halen willen we in oktober naar de Home Cinema Happening van Werner gaan en eens een kijkje nemen bij de projectoren en schermen.

Onze speakers zijn zwart en de fronts zullen er straks gewoon op zitten, dus die conussen zullen niet zichtbaar zijn lijkt me.

Jouw idee van rood bekleed podium achterin willen wij ook doen, dat is erg mooi, echter bij ons maar één kleine verhoging van 10 cm, anders stoot ik mijn kop al tegen de koof ;)
Dan hebben we in ieder geval lekkere vloerbedekking bij het bureau/werkplek en kunnen we alle kabels onzichtbaar richting de plinten sturen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Maikel_audionerd

Quote from: Sjaak_Banaan on September 17, 2016, 00:37:24
Geen idee waar die komt te staan, maar met een groot scherm wordt het lastig deze vooraan te plaatsen denk ik, tenzij we 'm om z'n kant leggen. Dat gaan we t.z.t. bekijken.

@HTip, we hebben nog helemaal geen ervaring met projectoren, dus we weten ook niet hoeveel licht er buiten het scherm valt en reflecties kan veroorzaken. We zouden rood kunnen proberen en in het ergste geval overschilderen naar antraciet.

Als we het halen willen we in oktober naar de Home Cinema Happening van Werner gaan en eens een kijkje nemen bij de projectoren en schermen.

Onze speakers zijn zwart en de fronts zullen er straks gewoon op zitten, dus die conussen zullen niet zichtbaar zijn lijkt me.

Jouw idee van rood bekleed podium achterin willen wij ook doen, dat is erg mooi, echter bij ons maar één kleine verhoging van 10 cm, anders stoot ik mijn kop al tegen de koof ;)
Dan hebben we in ieder geval lekkere vloerbedekking bij het bureau/werkplek en kunnen we alle kabels onzichtbaar richting de plinten sturen.
Houd er aub rekening mee dat je behoorlijk veel 'strooilicht' hebt buiten je te filmbeeld, dus alles daarbuiten (projectiemuur en zijmuur) zullen flink reflecteren. Dat is de reden dat je voorin je HT alles matzwart maakt en achterin compenseer je dan zodat t geen zwart hok wordt (met rood veelal).
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Sjaak_Banaan

Quote from: Maikel_audionerd on September 17, 2016, 04:12:32
Houd er aub rekening mee dat je behoorlijk veel 'strooilicht' hebt buiten je te filmbeeld, dus alles daarbuiten (projectiemuur en zijmuur) zullen flink reflecteren. Dat is de reden dat je voorin je HT alles matzwart maakt en achterin compenseer je dan zodat t geen zwart hok wordt (met rood veelal).

Jeah, ik snap de theorie wel, maar geen idee hoe zichtbaar dit in de praktijk daadwerkelijk is.
Volgens jullie maakt het dus echt veel uit...?
Het 'strooilicht', komt dat voornamelijk van het scherm retour of is dat ook direct licht uit de projector?
Direct licht zal namelijk door de draagbalk midden in de ruimte niet zichtbaar zijn op de koof aan de scherm kant.

Wat mij nog doet twijfelen zijn de thuisbioscopen die ik o.a. hier al voorbij heb zien komen die wel veel kleur gebruiken, daar hoor ik niemand klagen.
Onze HT wordt dadelijk volledig verduisterd, dat zou de beeldkwaliteit wel al ten goede moeten komen.

Waarschijnlijk moet ik het gewoon ergens zien en kijken of ik het acceptabel vind. :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

N1v3K

Ik weet zo niet of de opmerking al voorbij is gekomen (heb niet alles doorgelezen), maar zorg wel dat je straks voldoende mogelijkheden hebt tot ventileren.
Nu je de wanden vochtwerend hebt geschilderd aan de binnenzijde voorkom je wellicht lekkage van buitenaf, maar je sluit wel de binnenzijde af. Hierdoor kunnen de wanden niet meer "ademen". Vergelijk het maar met een badkamer die tot aan het plafond is betegeld. Die blijft ook altijd vochtiger dan een badkamer waarbij is betegeld tot 2,1 m.
Probeer er dus alert op te zijn dat je niet het probleem verplaatst van vochtoverlast van buiten naar vochtoverlast van binnen  ;)
Een mens produceert nogal wat, dus als je daar straks met een man of 5 zit te dampen, kan het best een klamme bedoening worden.

Sjaak_Banaan

Quote from: N1v3K on September 17, 2016, 12:39:35
Ik weet zo niet of de opmerking al voorbij is gekomen (heb niet alles doorgelezen), maar zorg wel dat je straks voldoende mogelijkheden hebt tot ventileren.
Nu je de wanden vochtwerend hebt geschilderd aan de binnenzijde voorkom je wellicht lekkage van buitenaf, maar je sluit wel de binnenzijde af. Hierdoor kunnen de wanden niet meer "ademen". Vergelijk het maar met een badkamer die tot aan het plafond is betegeld. Die blijft ook altijd vochtiger dan een badkamer waarbij is betegeld tot 2,1 m.
Probeer er dus alert op te zijn dat je niet het probleem verplaatst van vochtoverlast van buiten naar vochtoverlast van binnen  ;)
Een mens produceert nogal wat, dus als je daar straks met een man of 5 zit te dampen, kan het best een klamme bedoening worden.

De ventilatiemogelijkheden blijven gewoon aanwezig, de ramen blijven zitten, maar die zijn dadelijk met een paneel af te sluiten zodat het volledig verduisterd is. We hebben ook een nieuwe vochtvreter geplaatst (Trotec TTK110 HEPA) die de luchtvochtigheid optimaal houdt. Mocht het toch extreem vochtig worden, dan hebben we zelfs een tweede, dus daar ben ik niet zo bang voor. Naast de HT zitten nog twee ruimtes met ramen, dus ventilatie genoeg.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

N1v3K

Quote from: Sjaak_Banaan on September 17, 2016, 14:09:21
De ventilatiemogelijkheden blijven gewoon aanwezig, de ramen blijven zitten, maar die zijn dadelijk met een paneel af te sluiten zodat het volledig verduisterd is. We hebben ook een nieuwe vochtvreter geplaatst (Trotec TTK110 HEPA) die de luchtvochtigheid optimaal houdt. Mocht het toch extreem vochtig worden, dan hebben we zelfs een tweede, dus daar ben ik niet zo bang voor. Naast de HT zitten nog twee ruimtes met ramen, dus ventilatie genoeg.

ok dan  :thumbs-up:

Maikel_audionerd

Quote from: Sjaak_Banaan on September 17, 2016, 11:45:20
Jeah, ik snap de theorie wel, maar geen idee hoe zichtbaar dit in de praktijk daadwerkelijk is.
Volgens jullie maakt het dus echt veel uit...?
Het 'strooilicht', komt dat voornamelijk van het scherm retour of is dat ook direct licht uit de projector?
Direct licht zal namelijk door de draagbalk midden in de ruimte niet zichtbaar zijn op de koof aan de scherm kant.

Wat mij nog doet twijfelen zijn de thuisbioscopen die ik o.a. hier al voorbij heb zien komen die wel veel kleur gebruiken, daar hoor ik niemand klagen.
Onze HT wordt dadelijk volledig verduisterd, dat zou de beeldkwaliteit wel al ten goede moeten komen.

Waarschijnlijk moet ik het gewoon ergens zien en kijken of ik het acceptabel vind. :P
Sorry, was handiger geweest als ik dat wat had toegelicht. 'Strooilicht' is licht van de beamer dat via muren en plafond terug reflecteerd op je scherm. Daardoor krijgt het gehele beeld een wat grijzige waas. Het contrast, de verschillen tussen licht en donker, wordt daardoor minder.
Voorbeeld met lichtgrijze wanden:



Voorbeeld met zwart mat vilt behandelde voorzijde (incl masking):



Ik had de mogelijkheid om dit te doen, t is toch hobby, en omdat ik moet doen met een HDready beamer wilde ik daar het maximale uithalen wat mogelijk was. Het scheelt echt abnormaal veel. In eerste instantie viel t me een beetje tegen qua kleur en zwart was echt grijs. Nu statten de kleuren van t scherm, zie ik elk klein detail en rimpeltje op huid, er zit ineens dynamiek en diepte in het beeld en zelfs het zwart is vaak best goed (maar dat ligt echt aan m'n beamer).
Schilderen was voor mij geen optie, dus vandaar met een kleine honderd punaises zwart vilten doek bevestigd.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

#149
Strooilicht kan komen van de projector (hangt af van de lens), de muren en plafond, de objecten in de ruimte en natuurlijk ook het scherm. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om alle reflectieve oppervlakken te beplakken met plakvilt. Verf, hoewel mat, was niet goed genoeg. Bovendien heb ik voor mijn akoestisch plafond gekozen voor speciale platen die naast het geluid ook veel licht absorberen. Ook speakers die in de buurt van het scherm staan kunnen een bron van reflectie zijn.

Ik heb zelfs het tafeltje voorzien van zwart plakvilt ;)

Zal even kijken of ik een foto van mijn ruimte kan vinden met beeld op het scherm.

P.S. Maikel was me net voor ;), maar ik zal toch nog even naar een foto zoeken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive